Op dit adres zit nu: Restaurant Giethoorn 2 Stay

Eigen parkeerterrein.

• OV

Lijnbus tussen Steenwijk en Zwolle.

1200308372 95
1274671995 71
1519009613 74
1614619985 74

1. familie Hammer.

Wij hebben heerlijk gegeten, super. De bediening was geweldig en vriendelijk. We hadden kleinkinderen bij ons en er was voor elk wat wils.

Dus wilt u lekker eten en gezellig ergens zitten, ga dan naar de Blauwe Hand!!

2. Ik heb met mijn familie heel slecht gegeten. Het restaurant zag er op de website hartstikke gezellig uit, maar toen we binnenkwamen, was het heel rustig en niet gezellig. Toen kregen we het dramatische eten nog, een heel saai en mager buffet. We dachten allemaal: Is dit alles?! En helaas, het was alles. Een paar stukjes vieze kip en veel te gekruide spareribs. Het proefde naar opgewarmde troep van een dag geleden! Ook was het toetje alleen wat ijs wat veel te hard was en vieze watermeloen. Heel mager en slecht eten.

De borden en het bestek waren smerig, dus zéker geen aanrader! Ik had het echt veel leuker verwacht. Ook slechte bediening, twee bedieners die niet klantvriendelijk waren.

Ga hier niet eten, het is duur, vies en zonde van je geld!

3. Onderdeel van een arrangement, dat mijn vrouw en ik hadden gekregen van vrienden, was een buffet bij De Blauwe Hand. Alles klopte hier. De vriendelijke en vakkundige bediening (o.a. Melissa) en de heerlijke gerechten (te veel om op te noemen) maakten dat wij een geweldige tijd hebben gehad. Ga zo door.

4. Zeer goede bediening en prettig personeel, het eten was uitstekend.

5. Het eten was ronduit slecht te noemen, veel vlees was zwart en onherkenbaar. De BBQ rookte nogal en stonk aangebrand. Gekookte aardappelen waren niet gaar. Koud buffet/Vis was goed, ook de gebakken vis (zalmfilet). Kibbelingen waren moddervet en dreven in het schaaltje. Dessertbuffet was middelmatig. Al met al een stuk slechter dan vorige jaar. Bediening slecht, wel vriendelijk, maar als je iemand vraagt of hij/zij nog iets wil drinken zeg je niet: "Moet je nog wat?" En als je het verschil tussen een zoete en witte wijn niet weet, vraag dan niet aan de gast of hij/zij even wil drinken, om dan vervolgens het glas doodleuk ergens anders neer te zetten. En tijdens ons bezoek waren maar liefst 3 honden (geen geleidehonden) bij de tafel naast ons, die in het gangpad lagen te bedelen. Absoluut not done!!!

6. Marianne

Wat een geweldige gastvrije mensen.
    Het eten was heerlijk, en de bediening was echt TOP.
    Bedankt allemaal!!

7. Martin

8. A. Bastiaan

Bijzonder lekker gegeten. Grootmoedersbuffet. Lekkere salades.
    Warme gerechten goed op temperatuur. En een smaakvol dessert.

9. Mike Meijer

Heel erg goed gegeten.
    De Casino avond was een groot succes.
    Alle complimenten voor de organisatie en het personeel.

10. We hebben weer een x bij de blauwehand gegeten. Het was heerlijk!! Dit maal was er een nieuw buffet: All over the world, super! Persoonlijk vonden we dit beter als het grootmoedersbuffet. Er waren vele verschillende (nieuwe) gerechten, die zeker het proberen waard zijn!

Blauwe hand ga zo door, we komen zeker terug!!

11. Prima, er staat een soort award voor het assortiment en kwaliteit van de visproducten, en die is zeker terecht.

Heel veel smaak en overweldigend veel, en niet te vergeten verse produkten.

Beste mensen ga zo door, volgende week ben ik er weer en laat me andermaal verrassen!

12. Gisteren waren we voor de 5e keer in de gasterij. Inmiddels hebben we daar zo'n 100 gasten ontvangen en 100 keer gehoord dat het top was. Overal goed gekeken maar nergens een potje kant en klaar sateh saus of een zakje prefab saus kunnen vinden. Wel 100 prima gerechten in een aantrekkelijke presentatie. Wie hier niet kan slagen kan misschien beter thuis blijven voor gekookte aardappelen met doperwten uit een potje en een prefab hamburger.

13. fam heyman

Een super gezellige avond gehad en toppy verzorgt en het eten was super .
    Ik kan alleen maar zeggen een echte aanrader
    Blauwehand bedankt voor de goede zorgen

14. Fam de Groot

We zijn weer eens wezen eten en wat zagen wij.. er is verbouwd en nieuwe eigenaren. Het heeft een frisse uitstraling. Ziet erg leuk uit. Ga zo door !!

15. A.DUURSMA

16. fam.Strampel

Na lange tijd weer eens terug in de Gasterij.
    Er was geen plaats meer voor onze jassen, mijn stoel
    was stuk, het olielampje leeg, vieze borden enz.
    Het zag er onprofessioneel uit.
    Ik weet nu zeker dat dit de laatste keer is.
    Het kost weinig, maar het is ook niets!

1,6
  17. Kerst 2010 voor het laatst gegeten, toen viel het erg tegen.
    De helft van wat er op de kaart stond was tijdens het buffet niet terug te vinden, en wat er wel was was zeer gewoontjes.
    Met kerst mag je toch iets meer verwachten (de prijs was er wel na). Vorige week toch nog eens geprobeerd, en het was voor ons de laatste keer.

18. i winters

We zijn afgelopen weekend weer eens lekker met vrienden wezen eten, moet zeggen dat de kwaliteit super was! Het fijne van dit restaurant is dat je zelf je tijd en je gangen kunt bepalen. Wat betreft de bediening ook geen klagen, erg vriendelijk en erg gastvrij. kortom een echt avondje uit eten.

19. Ben er nu twee keer geweest. Je ziet het achteruit gaan, de eerste keer in 2009 was de prijs kwaliteit goed. De tweede keer in 2011 werd het al minder met de kwaliteit van het vlees. Dit jaar dramatisch !! Het vlees is taai en droog. Alle sauzen zijn uit een zakje!! De ragoutbakjes zijn koud. De pindasaus uit een pot was veel te dik. Speklappen waren glibberig (niet doorbakken). Tip! zorg voor wat meer licht bij het eten. Tip twee: zorg ervoor dat het vlees niet te droog wordt!! De visafdeling is nog wel redelijk, alleen de sausjes weer prefab, jammer!!

2,8
  20. Een tijd lang niet geweest en nu toch weer eens geprobeerd. Hadden we dat maar niet gedaan...

Ik kan er veel woorden aan vuil maken maar het is hopeloos achteruit gehold de laatste jaren. Zeker de inrichting, entourage...al jaren hetzelfde. Begint stoffig te worden.

Heel jammer.

3,9
  21. fam. Huizing

Elke zomer staan wij in Wanneperveen om de camping met het hele gezin en een bezoekje aan de Gasterij is voor ons dan traditie. Het is en blijft goed. Goed eten, vriendelijk personeel en een sfeervol restaurant. Deze traditie blijft voor ons nog wel jaren doorgaan!

22. familie van mechelsen

Afgelopen zondag heb ik met mijn familie gebruncht bij Gasterij de Blauwe Hand. Ondanks dat het erg druk was hebben we een erg leuke brunch gehad. Het eten was heerlijk en werd tijdig aangevuld. Het personeel was vriendelijk en heeft ons zeer goed geholpen met mijn nichtje die geestelijk gehandicapt is. Al met al een heerlijke brunch bij een goed restaurant.

23. Wij kwamen met vier personen op zondagavond om 18.15 uur binnen. We hadden gereserveerd. We zaten in een soort aparte hoek met nog een ander gezin. Het duurde erg lang voordat ze de bestelling voor het drinken kwamen opnemen en dat was de hele verdere avond het geval, we zijn zelfs twee keer wezen vragen of ze nog een keer kwamen... Het was niet erg druk meer in het restaurant en terwijl wij en de andere gasten naar het buffet liepen werden er steeds meer dingen weggehaald qua eten. Ook was er geen soep meer en salades werden niet meer bijgevuld. De keuze was na 19.00 uur niet erg groot meer en wij kregen het gevoel dat je op zondagavond niet meer zo belangrijk bent.. De dames van de bediening waren drukker bezig met hun sociale zaken dan met de klanten. Toen we vroegen naar het eten dat niet werd bijgevuld en de bestelling voor de drankjes steeds op zich liet wachten kregen we een verveelde blik. Die avond na een dik 1.5 uur zeer ontevreden vertrokken. Het feit dat we dat aangaven deed de dame achter de kassa niets. Wij komen niet snel weer!

24. Wij komen al jaren bij "De Blauwe Hand" eten en het is er nog steeds even goed en het is hier nog gezellig ook. Lekker eten, uitgebreid en alles wordt goed aangevuld. Verder gaat de bediening zeer goed met hun klanten om, hier kunnen andere horeca gelegenheden nog een voorbeeld aan nemen.

Wij komen graag nog heel veel jaren bij jullie eten.

25. Fantastische plek, uiterst vriendelijke en correcte bediening. Een geweldig uitgebreid buffet: voor ieders smaak zijn er lekkere gerechtjes.

Verse producten - met liefde klaargemaakt. Meer dan prima prijs/kwaliteitverhouding. Aanrader! We komen gegarandeerd terug.

Complimenten!

26. Dagje Giethoorn en omgeving. Toevallig langsgereden. Vriendelijke ontvangst en bediening! Een enorm uitgebreid buffet, wat een keuze! Alles was bijzonder smaakvol! Een echte aanrader! Jammer dat we niet dichterbij wonen! Als we in de buurt zijn, komen we zeker weer eten!

27. Gisteren weer eens wezen eten. Was al weer een tijdje geleden. Was niet extreem druk, maar wel gezellig. Heerlijk genoten van het buffet. Verrassende nieuwe gerechten geproefd. Dessertbuffet was voor de kinderen erg geslaagd.

28. Slap & smakeloos dat zijn de steekwoorden die bij dit restaurant passen. Nog nooit meegemaakt dat je diverse vleessoorten zo kan verknallen. Kansloos....eens maar nooit meer.

3,9
  29. Afgelopen zomer waren we met een groepje fietsen op een door de weekse dag. We zijn daar bij toeval neergestreken op het terras. Tijden gewacht op de bediening, daarna lang wachten op de bestelling terwijl er verder niemand op het terras zat. Klunzige bediening maar flinke prijzen. Kortom ze zien ons daar niet meer terug.

30. Prima gegeten. Ruime keuze en leuk gepresenteerd.

Vriendelijke bediening alleen een beetje chaotisch af en toe.

Een aanrader!

31. Al een tijdje niet geweest maar het was net zo goed als de laatste keer. Echt een aanrader. We komen vaker.....

32. Wij waren er afgelopen week met een grote groep van c.a 150 man.

Ik had veel positieve reacties gehoord over dit restaurant.
    Maar naar mijn eigen ervaringen, ga ik er zelf nooit meer heen.

Het eten was droog en het leek wel of de groentjes uit de diepvries kwamen. De spare-ribs waren aangebrand en super droog.

De tijd tussen de gerechten duurde heel lang.
    Er werd niks uitgelegd bij het buffet.

De bediening was wel leuk, beetje overdreven af en toe. Maar de drankjes stonden snel op tafel.

33. We zijn hier zondag dan eindelijk geweest...
    't Was lekker hoor! En de bediening was ook goed en gezellig.

Alleen zijn er plekken waar we voor stukken minder geld, zeker zo lekker kunnen eten! En ook ons buikje goed hebben gevuld!

Er was inderdaad volop keus.
    En ook wel aparte dingen...

Maar we hadden er vaak over gehoord, en zijn blij dat we het eens hebben ervaren!
    Misschien komen we het nogmaals ervaren, kijken of er bij een ander thema inderdaad veel andere gerechten worden geserveerd.

Tip voor de bediening: er werd ons niets uitgelegd over hoe 't buffet werkte en of er een mogelijkheid was om een menu te bestellen.
    En ook niet of de drankjes incl of excl waren...
    En wat de drankjes kostten konden we ook al nergens ontdekken.
    Misschien een tip om daar meer info over te geven!

34. Zeer goed, alles was top.

Dit is een restaurant zoals het hoort.

Beter dan de andere horeca gelegenheden in dit gebied.

En een goede betaalbare prijs.

35. fam. Steenhuis

Niet zo'n goede ervaring.
    Waren gisteravond met een groep van ca. 60 pers. piraten thema. Er zat teveel tijd tussen de gangen.
    Konden pas 2 uur na de soep naar het buffet. Eten van buffet leek zo uit blik en frituur te komen. Weinig smaak, niet op temperatuur, traag met aanvullen etc.
    Wij zullen zelf hier nooit gaan eten.

36. We hebben heerlijk genoten van een gezellige avond.
    Hier en daar was het eten nog wat lauw.
    Service was echt perfect.

37. Gezellig avondje uit. Grootmoeders buffet heel veel keus.

Een..?... gangen menu. Kun je helemaal zelf bepalen. En een heerlijk ijs en dessert buffet.

We komen graag nog een keer terug.

38. Zijn voor de eerste keer geweest, komen zeker weer, echt aan te bevelen.

39. het is niet meer wat het is geweest.
    ik vond het de laatste keer erg tegen vallen het eten werd niet voldoende aangevuld zodat je elke keer net mis greep en om er nu een kwartier bij te gaan zitten wachten

40. super voor mekaar!

41. Toppertje,super bediening

42. fam K te Zwolle

We hebben met een stel kennissen heerlijk genoten van grootmoeders buffet. Heel veelsoortig, heel lekker en goed verzorgd