Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Wamel verdeeld zijn.

Na een kwartier tevergeefs gewacht te hebben op ook maar oogcontact met de bediening, onverrichter zake ergens anders gaan lunchen. Het tempo waarmee het - overigens halflege - terras werd bediend gaf ons geen vertrouwen binnen een half uur een kop koffie te kunnen krijgen, laat staan een broodje. Zonde, want toplocatie.

anton janssen

Redelijk.
    Jammer dat het deze zondagavond zo rustig was.
    Zal toch niet gevolg zijn van formule 1 race?
    Een grondige upgrade van entourage en aankleding zou niet misstaan.

Lies Everkes

Brunch genuttigd… slechte bediening, wat voor soep er was gepresenteerd, wist de bediening niet? Extra vraag naar j'us d'orange was het antwoord we hebben niet veel meer, maar iets kan ik u nog schenken? Eten was niet op temperatuur, omdat de stekker niet in het stopcontact zat. Het afhalen van gebruikt goed, gebeurde niet. Dit vond plaats, sporadisch, tussen de gangen door. Er waren nog mensen aan het eten, terwijl er bij de anderen al het bord en bestek weggehaald werd. Zelfs servetten werden meegenomen, terwijl het dessert nog moest worden geserveerd. Nog tal van een hoop andete irritaties. Een brunch zonder n eitje, warme ham, karnemelk, etc.
    Wat je zou verwachten bij n brunch echt totaal afwezig. Nul komma nul, echt n grote afrader!

2,1

Pauline de Jong

Vanavond geweest, na reservering per mail een dag ervoor. Moest vanmiddag nog bellen om te vragen of reservering door was gekomen, wat wel het geval was, maar deze was niet bevestigd.
    Na bestellen van drankje gemeld dat wij een volle spaarkaart hadden en gebruik wilden maken van het 2e 3-gangen menu gratis. Er werd ons meegedeeld dat dit niet mogelijk was omdat het niet aangegeven was bij de reservering en de kok er nu geen rekening mee had kunnen houden. Wel was het mogelijk om voor-, hoofd- en nagerecht te bestellen of misschien wel een 4 gangen menu te bestellen. Maar het 2e 3 gangen menu gratis was niet mogelijk. Wij hebben ons drankje opgedronken, afgerekend (uiteraard zonder fooi), hebben onze volle spaarkaart ingeleverd met de mededeling dat wij nooit meer terug komen en zijn toen weggegaan. Eigenlijk kan dit niet waar zijn voor een zichtzelf respecterende horeca onderneming.

Op het terras een kop koffie gedronken welke zonder koffiemelk maar met voetbad werd geserveerd.
    Bijna een uur gezeten, niemand vraagt of je wellicht nog wat zou willen gebruiken. Het is dat het uitzicht op de Waal zo mooi is, anders kwamen we hier nooit meer....
    Jammer van zo'n prachtlocatie dat er niet echt wat mee wordt gedaan!

Edwin

Petra Luttekes

We hebben met onze kinderen lekker gegeten bij het Veerhuis. Mooi uitzicht vanuit het restaurant over de Waal. Het eten werd mooi opgediend. Ook de vegetarische schotel is een aanrader.

Op 26 nov. 2016 met onze familie gegeten bij de Weeghbrug, zoals altijd was het voortreffelijk! Ik schrijf nooit een recensie, maar n.a.v. die laatste recensie van 20 nov. wilde ik toch schrijven. Niet te geloven dit commentaar, kraakt alles af maar heeft het niet over de kwaliteit van het eten! De wijnen én het eten zijn altijd voortreffelijk. Vriendelijke bediening, alles is keurig verzorgd, wat kan iemand aanmerken op de kleding van bediening, zeer onetrecht dit alles!! Trouwens, als je uitgenodigd bent door vrienden en je kraakt het geheel af, niet erg fatsoenlijk!
    ik schrijf als "oude Wamelse", we wonen helaas wat verder weg, anders zouden we zeker zoals vroeger de Weegbrug bezoeken. Jeannette en Peter, ga zo door aub! Groeten, WenE Bunnik.

Wij zijn uitgenodigd door zeer goede vrienden om een avondje mee uit te eten, maar wat is dit tegengevallen in dit restaurant. Wijn arrangement gehad wat nergens op lijkt, bediening door jonge meisjes die er niets van konden en wisten. Kleding van de bediening lijkt nergens op. Ik kom hier niet meer.

Petra de Leeuw

Niet voor herhaling vatbaar. Geen sausje bij het vlees, heel weinig groenten. Er werd alleen een bakje friet bij gesererveerd. Salade kon je halen bij de saladebar maar dat stelde helemaal niks voor. Zo slecht!

We hebben heerlijk gegeten en gedronken bij de Weeghbrug. Het is een gezellig restaurant met vriendelijk personeel. Voor een romantisch diner is dit restaurant absoluut een aanrader!

Bart

Michel

Stop! Waarom ergens anders eten in "Het Land van Maas en Waal"! Hier afgelopen donderdag gegeten van het menu dat uit 6 gangen bestaat, hier 4 gangen van gekozen inclusief soep. Voor pompoensoep, daarna schol met asperges als hoofdgerecht lambsrump en na hangop voor mijn partner en (5 heeeerlijke kaasjes) kaas voor mijzelf. Voor die prijs, kwaliteit en aandacht gewoon super, men heeft een Bib gourmand, maar die die is dan ook dik verdient! Grote keuze uit wijnen, ook deze worden voor een zeer acceptabele prijs aangeboden (start met een huiswijn van rond de €19). Zeer vriendelijke eigenaar (en getalenteerde sous-chef), heeft, samen met zijn vrouw al 18 jaar deze zaak en heeft deze onlangs voorzien van een nieuw, zeer smaakvol, interieur. We vonden het heel jammer (ondanks dat we hele leuke gesprekken met de eigenaar hebben gewisseld en optimale aandacht gekregen) dat we op donderdag de enige gasten waren, deze zaak verdient zeker veel en veel meer klandizie, ook op een donderdag! Jammer dat we niet in de buurt wonen, want Wamel is net iets te ver vanaf Ossendrecht voor een Diner, maar anders zouden we hier zeker héél vaak komen! Als we in de buurt zijn gaan we hier zeker en vast weer dineren.

Dirk

We hebben geluncht bij dit veerhuis. Het is er binnen erg mooi en sfeervol.
    De prijs/kwaliteitverhouding vind ik niet kloppen. De prijs is te hoog voor hetgeen wat je krijgt.
    De kaart mag ook duidelijker. Sommige van het personeel moet nog wat bijgeleerd worden.

P. Kobossen

Zeer slechte bediening. Ze weten van elkaar totaal niet wat ze aan het doen zijn en snappen niets van hun vak! Zeer slechte prijs/kwaliteit verhouding. Leuke locatie maar dat is het dan ook!!

J. Van Doornik

Het slechtste restaurant waar ik ooit ben geweest. Het duurt een eeuwigheid voor er iemand komt om de bestelling op te nemen en dat terwijl het niet zo heel druk was. Vervolgens heb ik moeten vragen waar mijn drinken bleef en de menu kaart.
    Na uiteindelijk een half uur heb ik mijn eten kunnen bestellen. Het heeft zeker een uur geduurd voordat ik mijn eten kreeg. Tot mijn verbazing was het eten niet bereid zoals ik had doorgegeven en alles wat er bij hoorde te zitten was ook niet aanwezig. Ik had het er ondertussen behoorlijk mee gehad en heb ook gezegd dat ze het eten mochten houden. Nadat ze mij vervolgens ook nog eens een voledige rekening presenteerde, die ik dus echt niet volledig heb betaald, ben ik maar ergens anders gaan eten waar de mensen wel hun vak verstaan.

In 1 woord verschrikkelijk, ga er niet heen!

Trix Sterk

Bij aankomst werd ons verteld, dat ze ons zouden verwennen. Wel nu, dat hebben zij volledig waargemaakt! Familiale sfeer, aan alle wensen wordt voldaan, prachtig uitzicht op de Waal en heerlijke stilte tijdens het slapen. We hebben de nodige gerechten geproefd en deze kunnen zeer zeker wedijveren met de betere restaurants in de omgeving.

L.Bijmoer

Wij hebben uitstekend gegeten en wij zijn erg kritisch. Gezellig en sfeervol. Goede bediening. Prijs kwaliteit verhouding helemaal prima. Zeker voor herhaling vatbaar.

Ben

We hadden een afspraak met vrienden om hun ‘s-avonds in Druten weer eens te ontmoeten.
    We wilden van tevoren wel even in mijn oude woonplaats Dreumel wat dingen regelen en een hapje eten.
    Nu stond dit restaurant vroeger, maar ook nu als goed bekend, dus een afspraak werd gemaakt.
    Het restaurant ligt net binnen het dorp Wamel, kort bij de dijk.

Het restaurant bestaat uit 2 ruimtes waarbij in beide ongeveer 25 personen kunnen dineren.
    In de achterste ruimte is een leuke haard en tevens een mooie ronde tafel voor 8 personen. Wij werden gastvrij ontvangen aan de deur en kregen een mooi gedekte tafel midden in de eerste ruimte. De tafels zijn met mooi stevig linnen gedekt.

Op hun site stond o.a. een 3/4/5/6/gangen diner.
    Een vier gangen zou volstaan anders zouden we die avond bij onze vrienden niet veel meer eten.

Het diner werd aan tafel uitgelegd en daarbij bracht men een soort schoolbordje mee waar dit nog eens in details werd vermeld.

Op tafel stond al een schaaltje met olijven en verse pistache noten. Daarnaast werd prima vers warm wit en bruin brood geserveerd met roomboter en heerlijke tapas.

Het voorgerecht werd geserveerd. Het viel me op dat er geen amuse kwam, dat had ik eigenlijk wel verwacht.
    Het voorgerecht mocht er anders wel wezen. Een paar smakelijke stukjes boeren mais hoender met wat toefjes kaascrème en o.a basilicum.
    Niet te droge , eerder malse stukjes vlees en de saus die er werd bij geserveerd paste er prima bij.

Hierna een bisque. Altijd weer lekker (als je tenminste van vis houd) deze soep met black tiger garnalen. Goed warm en geserveerd met wat bieslook.
    Een bordje meer was zomaar op gegaan. De wijn paste hier super bij.

Als hoofdgerecht 2 soorten lamsvlees. Een lamskotelet op wat ratatouille en een lamsrump met aardappelpuree waar wat knolselderij doorheen was verwerkt. Een lekker gerecht waarbij de ratatouille en de puree goed aansloten qua smaak. Ik vond mijn lamsrump wat veel vetstukjes hebben. De rozemarijnsaus was heel lekker.

Als nagerecht koos Leonie voor Nougat Glace, Bevroren noga dus met een compote van verse ananas, het was goed bevallen.

Ik ging voor een kaasplateau. Heerlijk, waarbij ik de kok een compliment gaf voor de mooie verscheidenheid, smaak en hoeveelheid.
    In de meeste restaurants krijg je 3 of 4 stuks waarbij er dan meestal 1 is die wat minder is. Deze vond ik allemaal lekker .
    Hierbij o.a. een stukje Viamala, Munster en een stukje Bokkesprong. Daarbij nog een compote van zuidvruchten en notenbrood.

Aangezien Leonie zou rijden en ik ook bij vrienden nog een glaasje wilde drinken nam Leonie alleen een port (ik zag in de wijnkast de nodige Kopke’s staan) en een glas huiswijn. Ik ging ook voor de huiswijn.
    Een uitstekende Chardonnay. Mooi helder goudgeel met een beetje botersmaak. Lekker vol en zacht met de geur van rijp fruit. De nadronk was ook goed aanwezig.

Bij de kaas werd een moscatel geadviseerd. Een prima keuze. Een Ambrosia jerez van 18% . Geur en smaak van krenten, heerlijk kruidig en toch ook zacht.

Gedurende de avond waren er ongeveer 40 personen aanwezig die door de witte brigade (4 dames) prima geholpen werden. Vriendelijk en vrolijk, een fijne aanvulling gedurende de avond.

De ruby port € 4,00, 3 huiswijn € 12,15 en Ambrosia € 6,60. Totaal van de rekening € 91,75. Een goede fooi was op zijn plaats.
    Een adres om in het land van Maas en Waal te onthouden.

Onlangs hier voor de zoveelste maal aangeschoven, opvallend is de inspiratie die dit top koppel met hun staf uitdragen. Top gerechten (met relatief,,gewone,,maar eerlijke producten) super wijnen met zeer veel zorg door mevrouw geselecteerd en gepresenteerd. En dan voor prijzen waar je vrolijk van word, in deze toch wat negatieve periode een verademing !! Kortom een feestje om hier te vertoeven.

Wim van de camp

Op zaterdagavond 16-2-2013 met 4 personen prima 4-gangenmenu gegeten. De borden waren mooi opgemaakt en waren goed verwarmd en alle gerechten smaakten heerlijk. Goede bediening en we kregen koffie van het huis. Kortom een echte aanrader!
    We zijn hier al 2x eerder geweest (enkele jaren geleden) en toen hadden wij ook al goede ervaringen. Daarnaast zijn de prijzen prima. Top!

Aankleding restaurant sfeervol. Echter; tafel vol met glazen die het personeel niet gebruikt maar wel liet staan tijdens onze maaltijd, die ver onder de maat was. Op de kalfsborst kon ik blijven kauwen. Beetgare groenten: geserveerd in een paprika, zag er leuk uit, maar inhoud was dus miniem en alleen de brocolli was beetgaar, de boontjes waren gewoon rauw. Na opmerking werd vervanging aangeboden wat voor mij geen optie was, daar de wachtijd voor het bereiden van bovenstaand geheel al erg lang was geweest. Ik besloot dus om alleen mijn ratatouile op te gaan eten, maar de serveerster nam mijn gehele bord weer mee en die kwam terug met enkel en alleen de gevulde paprika. Een drankje van het huis werd als compensatie aangeboden. Mijn maaltijd heb ik niet betaald omdat het vlees dus echt niet te eten was, wat werd erkend door de kok, tenminste dat vertelde de serveerster. Mijn beide ouders en zus hadden ook geen geweldig vleesgerecht, bereid met een overdaad aan kruiden en bovendien was het al afgekoeld alvorens het onze tafel bereikt had. De serveerster verschool zich achter de keuken. Zij kon er ook niets aan doen. Al met al een ervaring die we hadden willen missen.

Lang wachten op het hoofdgerecht, vlees erg taai, veel zeen met nauwelijks vlees en lauwwarm, groenten niet beetgaar maar te rauw, voor 4 personen in totaal 3 kleine schaaltjes gebakken aardappeltjes, compote en plakjes komkommer als rauwkostsalade: erg minimaal.
    Verder ouder maar sfeervol restaurant, maar met een domper en nare nasmaak naar huis na een gezellig dagje uit.
    Hier zien ze mij nooit meer terug! Al het geld teveel.

ralf heemstra

Uitstekende lokatie,leuke sfeer en aardig en vrolijk personeel.
    Na een mooie wandeltocht door de uiterwaarden hebben wij heerlijk gegeten en gedronken bij het veerhuis. Tournedos die precies goed mooi gepresenteerd en heel lekker was. Garnituren die erbij zaten waren heel lekker. Ontzettend mooi dessert huisgemaakt, dat kon je echt zien en het personeel weet wat ze aan het doen zijn. Je kan vragen wat je wil en ze hebben het antwoord.
    Al met al een geslaagde avond.

jan gubbels

Uitstekende lokatie. Lekker glas wijn. Slechtste vissalade ooit gegeten. Een bord groene sla met een halve centimeter water onder op het bord. Sporadisch een flintertje vis. Bij opmerkingen hierover geen respons alvorens er expliciet bij afrekenen naar te vragen. Dus ook onvolwaardige klachtafhandeling. Toch wel een domper na een prachtige fietstocht over de waaldijken.

Astrid Meijering

Wij komen ongeveer iedere maand even lekker eten bij d' Oude Weegbrug. Al jaren komen we met veel plezier hier. Terwijl we af en toe 'vreemd' gaan is het hier heerlijk toeven. In vergelijking met veel restaurants krijg je hier zeker waar voor je geld. Niet voor niets al 11 keer (dacht ik) een bib gourmand. Met de vriendelijke bediening, tegenwoordig Geertje, de keukenbrigade onder leiding van Peter en de wijnadviezen van Jeanette krijg je hier echt quality time!
    Eerlijk en Heerlijk eten, op je gemak zitten, dat is gegarandeerd genieten!

En deze recensie is dus niet gebaseerd op een eenmalig bezoek, maar wordt gedragen door vele ervaringen.

Hans Peperkamp

Lekker gegeten. Prijs en kwaliteit in evenwicht.

Barry