Sa Lolla in Wageningen

Hét Italiaanse restaurant in Wageningen

Sa Lolla
Al meer dan 30 jaar is het Italiaanse restaurant Sa Lolla voor Wageningen en de wijde omtrek een begrip, door de gezellige sfeer, de voortreffelijke en unieke verzameling wijnen en natuurlijk de ruime keuze aan overheerlijke Italiaanse gerechten.

Ristorante Pizzeria Sa Lolla biedt u specialiteiten uit de authentieke Italiaanse keuken, bereid volgens originele recepten. Onze zuidelijke gastvrijheid staat borg voor een gezellig en warm welkom en een maaltijd die u nooit zal vergeten.

Geschiedenis
Sinds 1978 is het Italiaanse restaurant Sa Lolla gevestigd in een monumentaal pand gelegen in een van Wageningen’s gezelligste horecastraatjes. Sa Lolla dankt haar naam aan een van de eerste restaurants op het Italiaanse eiland Sardinië.
Een authentiek restaurant, gelegen onder de wijnranken in het zonnige dorpje Villasor, dat naast de prachtige boomgaarden ook een aantal andere overeenkomsten met het Wageningse Sa Lolla kent.

Biologisch
Sa Lolla biedt alle gasten de beste kwaliteit en smaak. Wekelijks wordt er verse vis gekeurd en ingekocht om u te laten genieten van een ruime keus aan visgerechten. Ook is Sa Lolla al jaren koploper met het gebruik van biologisch vlees en zuivel in gerechten.

2. Betalen Master Card Visa

1505190644 72
1519931355 74
1534672066 64

1. Mila 5 punten

Imagine bad pizza. Cannot, right?! Me neither! But go to Sa Lolla and you could! Plus unkind personnel, plus quite pricy, et voila super experience is yours!

2. Hans Bogers

Mijn favoriete pizzeria! Heerlijk eten en drinken. Gezellig. Een zeer voorkomende en attente bediening.

3. anna bouwsma

Met z'n vieren hebben we genoten van een:
    Goede ontvangst, prima keus in pizza's die naar eigen smaak konden worden aangevuld. Super (XL) salades en heerlijke wijnen. Kortom op alle punten zeker een ACHT-plus!

Wat mij en mijn tafelgenoten betreft: Sa Lolla in Wageningen is een aanrader!

4. Gezellig restaurant. Leuke bediening en lekkere pizza's.

5. Top!

6. Ab Jansen

Prima eten/drinken. Service oke. Sfeer goed. Voorgerechten wel wat te duur.

7. Leo 1744 punten

Zonder te reserveren met acht mensen een pizzeria binnenstappen, gewoon een plekje toegewezen krijgen, vlot bediend worden en nog lekker eten ook? Bij Sa Lolla in Wageningen blijkt dat mogelijk te zijn.
    Oké, het was geen weekend maar een gewone doordeweekse woensdagavond, en blijkbaar was 't niet druk op dat moment. Maar toch: daar komt opeens een gezelschap van acht mensen binnen, ze krijgen een tafel en in minder dan een half uur ziitten ze allemaal lekker te eten. Klasse!
    Zelf had ik de Pizza Carbonara, die 15 Euro kost. In Italië schijnt men de pizza als broodmaaltijd te zien en vindt men het blijkbaar absurd dat wij Nederlanders zoveel beleg op een pizza weten te pakken. Nou, dan was die Pizza Carbonara zeker een echte Italiaanse pizza, want daar zat echt niet teveel op. In tegendeel, naar Nederlandse maatstaven was 'ie vrij karig belegd. Hij smaakte wel prima, maar 15 Euro voor zo'n zuinig belegde pizza is wel veel geld. Dus: geen kwaad woord over de smaak en de service, maar de prijs/kwaliteitverhouding lijkt me niet echt een topprestatie.
    Het is even zoeken hoe je er komt, maar geen nood: als je eenmaal snapt dat de pizzeria niet op de begane grond ligt, pak je vanzelf de trap naar boven.

8. Het beste Italiaanse restaurant van Wageningen e.o. Het eten is perfect, hele ruime keuze uit veel Italiaanse gerechten. Nergens zijn de pizza's beter dan hier (zelfs niet in italie ;-)) en de service is subliem. Hele aardige eigenaar die altijd een praatje maakt en je het gevoel geeft een fijne en bijzondere gast te zijn. Ook al kom je er niet iedere week.

9. Heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad.

10. Afgelopen zondag heb ik met een vriendin gegeten bij Sa Lolla. Toen we de trap omhoog liepen viel ons al op dat de muziek van het cafe eronder heel goed te horen was. Helaas was dit in het restaurant ook zo! Gelukkig vertelde het personeel ons dat het niet lang duurde. En inderdaad rond 6 uur was de muziek beneden gestopt en hoorden we de Italiaanse klassiekers weer...
    Wij hebben samen antipasti gehad, waren 4 kleine voorgerechtjes die ieder super lekker waren en daarna had ik een pizza met aubergine (weet de italiaanse naam niet meer) en m'n vriendin had een lasagne. Sa Lolla is niet het goedkoopste restaurant, maar als je kijkt wat je ervoor terug krijgt is het het zeker waard! Ik kreeg de pizza niet helemaal op en een Italiaanse ober vroeg mij op zijn beste Nederlands of ik dit mee wilde nemen! Nou helemaal top!
    Al met al was de muziek van beneden een beetje jammer, maar achteraf hebben we echt een top avond gehad! Echt een aanrader!!

11. Na lange tijd niet in sa lolla te zijn geweest ivm het onpersoonljke tot bijna onbeschofte karakter van de vorige eigenaar, ben ik weer gegaan en wat een verschil! Antonio, de nieuwe eigenaar, heeft de sfeer zo ontzettend veranderd! Het goede heeft hij weten te behouden: alsvanouds heerlijk gegeten. De bediening super! Ik kom er nu weer graag terug! Een aanrader!

12. De oude eigenaar deed wel eens lomp over take-away gerechten, dan vond hij het allemaal teveel moeite om alles apart te verpakken en dan kreeg je een onaardig antwoord. We bleven toch komen omdat we de tartuffo royal zo heerlijk vonden ;) De huidige eigenaar is heel behulpzaam en vriendelijk inzake eten ophalen, waarschuwt dat het vlees zou kunnen doorslaan, doet het overigens niet :) Ook een keer gewoon gegeten daar met nieuwe eigenaar, prima. Lekker gegeten en prima service.Wel behoorlijk aan de prijs.

13. Na jaren weer eens naar Sa Lolla gegaan, een oud en vertrouwd adresje. Maar helaas......... Pizza's waren erg flauw. De bodem was nattig. Er schijnt een nieuwe eigenaar te zijn, misschien is dat de reden dat de kwaliteit zo gekelderd is.

14. De gastheer was vreselijk arrogant, ik zou weggelopen zijn als ik niet in groepsverband naar het restaurant was geweest. Uiteindelijk had een groot gedeelte van onze groep een pizza, behalve wij. Gelukkig een aardige Italiaanse kok die vroeg waarom wij nog niets hadden en meteen voor ons een pizza klaar maakte.

Er worden servicekosten gevraagd voor een glas kraanwater.
    Voor lange mensen is het restaurant niet aan te raden, totaal geen beenruimte.

De sfeer is zoals de sfeer in een Italiaans restaurant moet zijn. Eten lekker en goed, echter niet goedkoop.

Heel veel mensen vinden het een van de beste restaurants van Wageningen, maar ik ga er nooit meer terug.

15. Een "oude" Wageninger raadde Sa Lolla aan en hij heeft geen ongelijk gehad. Na een dagje fietsen Wageningen-Amerongen en vice versa hadden we wel trek in de pizza's. Snel, efficient, gezellig, ouderwets. Prosecco en pane burro vooraf en dat was echt wel genoeg voor de pizza's Sa lolla en Caterina. Leuke , snelle avond met koffie toe.
    Onderin vierde Karin haar feestje en klonken de Stones als herboren.

16. Na lange tijd weer eens hier gegeten, met de nieuwe eigenaar is de sfeer en gastvrijheid sterk verbeterd, de keuken is nog steeds onveranderd goed, en echt Italiaans. En eindelijk een goede wijnkaart en lekkere huiswijn. Jammer dat we niet in de buurt wonen, dan zouden we wel vaker gaan.

17. Wat mij betreft de beste Italiaan van Wageningen en omstreken. Heerlijk gegeten en personeel was zeer vriendelijk. Ga er zeker vaker naar toe.

18. Snap de slechte recensies over de kwaliteit van het eten niet echt, het is qua eten een heerlijk italiaans restaurant. Daardoor ook wat drukker en mogelijk chaotischer.

19. Ik vond de pizza di mare niet bijzonder lekker, de korst was in het midden helemaal zompig geworden (waar de topping lag). Voelde erg rommelig in het restaurant; erg losse sfeer dus!

20. Lekkere pizza's, gezellige sfeer, alleen de bediening was nou niet bepaald enthousiast. Prijs/kwaliteit verhouding prima.

21. Peter

22. Heerlijk gegeten.
    Alles heel plezierig en heel gezellig.

23. Geweldige pizza's. Ik kom hier al 20 jaar en al 20 jaar loopt er dezelfde chagrijnige bediening wat het wel weer bijzonder maakt dat de zaak elke avond afgeladen vol is. Dat komt waarschijnlijk door de overheerlijke pizza's.

24. Het eten is gweldig!

Sfeer en bediening is ronduit slecht.

25. Laatst voor de eerste keer daar gegeten, heel wat van verwacht maar helaas een echte tegenvaller. Pizza was niet lekker. (nat, klef, weinig smaak) en het personeel was ook niet echt goed gehumeurd. Jammer.

26. Was gisteren nog in het restaurant, had een tafel dicht bij de keuken toegewezen gekregen. Helaas was dat voor mij niet de juiste plek: lawaai uit de keuken, ze draaien daar veel te harde muziek. In de zaal draait er ook muziek dus was op dat moment 2 liedjes aan het aanhoren....
    Het eten is erg onsmakelijk, veel te weinig aandacht en tijd wordt er besteed aan het geheel op het bord.

27. Ik kom al heel veel jaren bij Sa Lolla en het is iedere keer weer een succes. De sfeer is gezellig, maar af en toe kan het ook wel eens te druk zijn. De service is goed en het eten is fantastisch. De gastheer komt soms langs met een lekker hapje wat je niet eens besteld hebt. Dit zorgt ervoor dat je kennis kunt nemen van de echte Italiaanse keuken. Ik zou het iedereen aanraden. En ik zal nog velen jaren hier komen eten.

28. Wij zijn diverse malen in het verleden hier geweest. Zo ook afgelopen zaterdag alwaar wij voordat wij naar de bios gingen hier een pizza aten. Beide pizza's waren erg slecht. Op mijn pizza dreven de champignons op een waterige substantie, de kaas smaakte naar plastic en de tonijn op de pizza van mijn vriend rook slecht. Tonijn heeft altijd een sterke geur, maar dit was echt niet goed. Wij dragen familiebedrijven een warm hart toe, maar dit was een slechte ervaring. Volgende keer lopen we een blokje om, waar je voor dezelfde prijs meer kwaliteit krijgt. Erg jammer.

29. Gewoon heel goed en heel lekker.

30. Altijd heerlijk. Kom hier al vele jaren en dan ook vele malen per jaar. De bediening doet altijd zijn best om je verder te helpen, ik bespeur weinig arrogantie.

Eten altijd lekker. Vraag de bediening ook altijd wat er buitenom de kaart te krijgen is. Een van mij grote favorieten is dan ook Pasta alla Vongole. Heerlijk als voorgerecht.

Sfeer altijd fijn. Veel geluid, maar erg gezellig.

31. Prima eten, - goede prijskwaliteit - we komen er regelmatig en telkens weer nemen we ons voor ons niet te ergeren aan de trage en arrogante bediening. De eigenaar/esse vind zichzelf belangrijker dan zijn gasten. Te weinig personeel, maar ja het eten is goed en waar in Nederland is de bediening wel vlot en attent?

32. c.k. Musch

Ronduit onplezierig! Ongeïnteresseerd personeel; de prijs/kwaliteitverhouding was niet best. We eten graag Italiaans (het is onze favoriete keuken) maar hier komen we niet meer. Het heeft toch teveel van een tent die het op zijn pizza's moet redden en zelfs dan nog. Een bruschetta die bestond uit wat gebakken brood; gerechten te zout. Kortom, we vonden het maar minnetjes.

33. Toen we plaats hadden genomen aan tafel lieten we weten dat we niet zo veel tijd hadden omdat we naar een theater voorstelling moesten.

De ober had iets vriendelijker kunnen zijn, maar toch heeft de Italiaanse drama en quasi-drukdoenerij ook z'n charme.

Het eten was goed! Als liefhebber van de Italiaanse keuken was het binnen 15 minuten een feest op tafel!

34. Slechte en trage bediening.
    Niet in staat de juiste producten ter tafel te brengen.
    Verkeerd product : het wordt omgekat naar het juiste, (zonder problemen van hun kant).
    Resultaat: een pizza die werkelijk niet te eten was.

35. Johan V.

Erg gezellig en lawaaierig, wat het juist zijn charme geeft. Qua interieur een beetje saai, maar dat vormt geen probleem. De kwaliteit van het eten verschilt heel erg, soms zalig (de pasta met truffel) en soms heel vettig(veel v/d pizza's), maar omdat Wageningen weinig lekkere restaurants te bieden heeft, kom ik hier altijd terug.

De service mag trouwens wat sneller.

36. Veel lawaai, maar het eten was lekker. De service kan wat sneller en klantvriendelijker.

37. Super pizza's zulke krijg je nergens anders zo goed altijd verse ingredienten echt top. O en het personeel is niet onvriendelijk maar gewoon hard werkend en zorgt voor een vlotte doorstroming om toch zo veel mogelijk klanten te bedienen. Niet voor niets is het er altijd mega druk. Klanten die dit niet zien moeten het misschien eens vanuit een andere hoek bekijken.

Wij komen er al 15 jaar en het is er altijd gezellig druk, echt italiaans. TOP! tot gauw.

38. Het personeel in witte blouses is buitengewoon klantonvriendelijk, vooral de mannelijke leden. Wanneer men in een groep komt en voor 8 personen brood met kruidenboter besteld bijvoorbeeld, krijgt men 6 stukken brood...tevens is de bediening langzaam.
    In Wageningen is men bekend om het lekkere eten, maar eigenlijk valt het vies tegen.
    Vettige pasta's en pizza's, en relatief hoge bedragen voor hetgeen er geserveerd wordt.
    Aanrader als je van klantonvriendelijkheid houdt en hoge prijzen. Afrader als je een gezellig restaurant zoekt waarbij de klant koning is.

39. veel lawaai. bediening kan beter.
    eten redelijk. ook niet goedkoop.

40. Jantine

Type restaurant: lawaaierige vreetschuur. Eten redelijk, bediening zeer onvriendelijk, zonder enige uitleg wordt je glas voor je neus weggehaald en dirigeert men je naar een andere tafel. Je betaald hier veel te veel voor een simpele pizza (vanaf € 12,50)

41. Bastiaan

Lekker eten, maar de bediening is onvriendelijk: je wordt echt weggekeken (ook al heb je gereserveerd).

42. Er heerst altijd een gezellige sfeer, het personeel is snel en vriendelijk en het eten is er uitstekend Zeker de moeite waard om er een keer te dineren.

43. lekker eten, goede sfeer en topkwaliteit. kans om een bekende nederlander tegen het lijf te lopen