Het Poorthuis in Wageningen

Voor fans van lekker eten.

106 positieve stemmen1 negatieve stem

1584471940 92
1590642006 92
1596812071 92

1. Henk de Vries

Prima en erg gezellig gegeten bij Het Poorthuis. Fijne, vriendelijke en vlotte bediening! Top avondje gehad

2. The salmon was good but very little quantity for the price. The bread was overpriced too.The waffles were the best for price and quantity.

3. Heerlijk gegeten met een passend drankje. Altijd goed bij het Poorthuis.

4. Alles was heerlijk, de smaken zijn goed gecombineerd! Alleen de soep was niet heet maar wel goed op smaak.

5. Helaas waren de spareribs weer op. Verder heerlijk gegeten, maar moeten toch nog eens terug voor de spareribs.

6. Gerald Vos

Het Poorthuis is een favoriet plekje voor ons om gezellig te eten en drinken. De kaart is uitgebreid genoeg zonder te overspoelen met opties, het eten is tot zover altijd erg goed bevallen - de spareribs zijn legendarisch! - En een goeie keuze aan drankjes… De sfeer is altijd leuk, rustig en gemoedelijk.
    Reserveren is aanbevolen aangezien ze (terecht) snel vol zitten :)

7. Jentina

Gisteren hebben we voor het eerst bij Het Poorthuis gegeten. Het persoonlijke naambordje stond al klaar. Een warm welkom, binnen een minuut voelden we ons thuis. Wat een sfeer. We konden heerlijk buiten zitten. De gastheer hielp ons met de keuze van het menu en omdat we twijfelden stelde hij voor om gewoon iets samen te stellen met zalm en kabeljauw. Het was superlekker. Ook de kipsaté is echt een aanrader, heerlijk mals. Zelfs de ambachtelijke friet is fantastisch. De bediening is heel attent, vriendelijk en je merkt aan alles dat ze echt liefde voor hun werk hebben. Beste mensen van Het Poorthuis, bedankt voor deze ervaring. Als we weer eens in de buurt zijn komen we zeker nog eens langs!

8. Heerlijk eten gemoedelijke sfeer en attent personeel en eigenaar.

9. agnes brouwer

Fijne sfeer en uitstekende bediening!

10. Wouters

Zeer vriendelijke bediening, erg knus en sfeervol ingericht, zeker een aanrader voor een avondje uit.

11. Ron & Monique

Het was vrij rustig en heerlijk gegeten, kleine hapjes vooraf, mosterdsoep, carpacchio, kipsate, kleine stukjes varkenshaas, daarna zalm in wijnsaus Ontzettend lekker en precies goed bereid. Poorthuis DOEN! Vriendelijke bediening. Een echte aanrader waar je geen spijt van krijgt.
    Ron & Monique.

Eén vorige recensie
  12. Het was wederom vreselijk gezellig met uitstekend eten en bediening. Je moet er echt eens geweest zijn. Aanrader is het proeverijtje. Vergeet niet om te reserveren om teleurstelling te voorkomen.

13. Wij hebben een heerlijke avond gehad, dankzij het heerlijke eten, maar ook zeker door het vriendelijke en behulpzame personeel. En tot slot die heerlijke wafels!

14. Leuk en knus restaurant, erg vriendelijke en toegankelijke bediening. Gastvrije eigenaar! Goede prijs kwaliteit verhouding!

15. Ellen van Dijk

Heerlijk gegeten in het Poorthuis. Fijne bediening, gezellige sfeer, prima gegeten! We wonen in Den Haag maar als we in de buurt zijn komen we zeker langs.

16. We komen hier vaker. Altijd lekker vlees, gezellige sfeer, en geweldige gastheer.

17. Paulien van Holland-Frentz

Eten bij het Poorthuis is altijd erg gezellig, bediening is prima en het eten is erg lekker.

18. Wat een gezellig restaurant met leuke bediening en lekker eten is dit zeg!

19. Het eten, de sfeer en de service was weer als vanouds. Zeker ook omdat onze reservering niet goed was doorgekomen en we temidden van de nieuwjaarsreceptie van de carnavalsvereniging binnenkwamen. Er werd ter plekke naar een oplossing gezocht, tafels bijelkaar geschoven en onder het genot van een gratis drankje genoten we van de 'uitlopers van de nieuwjaarsreceptie'

Eén vorige recensie
  20. Heerlijk gegeten. De wildsaus was zalig. Verder uiterst vriendelijke en hartelijke bediening, een mooie ervaring.

21. Gerrie Van binsbergen

Prettige en gemoedelijke sfeer. Veel persoonlijke aandacht voor de gasten. De kwaliteit van ons eten was verrassend. Mooie presentatie van de gerechten.

22. Mily Corman

Met onze kleinzoon gisteren hier gegeten. Het eten was echt heerlijk. Bediening was ook buitengewoon en er hangt een hele gezellige sfeer. Echt een aanrader. Gaan zeker nog een keer terug.

23. Met onze afdeling gegeten in het Poorthuis en het was allemaal perfect! We hadden de proeverij voor 13 personen en iedere gang was heerlijk; alles vers, goed bereid en ruime porties. De bediening is snel en vriendelijk en gastheer Paul geeft je het fijne gevoel welkom te zijn :-) Iedereen van ons team was zeer tevreden over de avond in het Poorthuis en onze italiaanse collega was zelfs verbaasd over het feit dat ze zo goed gegeten had buiten Italie!

24. Super gezellig.
    Lekker vlees.
    Great service.

25. Super lekker gegeten, we waren er nog nooit geweest maar komen vast en zeker terug!

26. We hebben een erg gezellig & heerlijke avond gehad in het Poorthuis. Service én eten met een persoonlijk tintje.

27. Het eten was zeer geslaagd, de service was snel en enorm vriendelijk en de prijzen vielen ontzettend mee voor de kwaliteit van het eten! Als we iets moesten bedenken wat suboptimaal was, was het het geluid in de ruimte; we konden gesprekken aan de andere kant van de kamer volgen, al was dat natuurlijk minder toen het eenmaal vol zat. Heel tof restaurant!

28. Heerlijk gegeten in een leuke ambiance met heel vriendelijk personeel. We komen zeker nog eens terug!

29. We hebben onze verjaardag gevierd bij het Poorthuis. Het was super gezellig en iedereen heeft heerlijk gegeten we waren met 28 personen, maar voor de gastheer was dat een eitje. Nogmaals bedank.👍👍👍👍👍

2 vorige recensies
  30. We hadden de proeverij. Lekker gegeten.
    Personeel is attent en geen moeite te veel.
    Ondanks dat we er de 1e keer waren voelden we ons direct op ons gemak.
    Idd het schoolbordje met mijn naam en reservering voelt erg welkom en je start met een glimlach.
    We komen een keer terug.

31. Weer heerlijk gegeten. De Proeverij is echt een aanrader!

Eén vorige recensie
  32. De proeverij was weer heerlijk en altijd aangepast aan wie er aan tafel zitten om mee te eten.
    De bediening was prima en Paul is een hele goede gastheer, die overal even een praatje maakt of checkt of het goed is en wat je wil hebben. Een echte aanrader!

33. Jasmijn

De proeverij was heerlijk, vooral de kipsate was erg mals. Prima grote porties ook, we hebben onze buik rond gegeten!

34. We hebben met 12 personen gegeten. We hebben een verassingsdiner gekregen, waarbij goed werd geluisterd naar individuele wensen.
    Alles smaakte uitstekend.

35. Het was een erg gezellig avond. Het eten was lekker met een prima prijs. De bediening was erg vriendelijk en klantgericht. We moesten alleen wel redelijk lang wachten maar als excuus kregen we twee gratis broodplankjes, dat was erg netjes. Al met al een gezellig restaurant met goede service en goed eten, en dat voor een zeer schappelijke prijs.

36. Dirk Jan Vonk

Het was een zeer geslaagde avond, we hadden de proeverij is zeer aan te raden. Gezelligheid en vriendelijke bediening sierde de avond, wij komen zeker nog eens terug.

37. Samen met vrienden hebben wij op het laatst besloten om te gaan eten bij Het Poorthuis. We waren er geen van allen eerder geweest. Het Poorthuis ligt in een rustig steegje, wat de gezelligheid ten goede komt. Voor ons was binnen een tafel gereserveerd. Heel persoonlijk met een krijtbord waarop stond dat de tafel voor "Carla" was. Naast de kaart kon je ook kiezen uit specials. Wij hebben vrij snel alle vier besloten om het verrassingsmenu te kiezen. Zeer goede keuze!! Het eten was zeer goed!! De bediening was goed en vriendelijk en de sfeer prima. Klein minpuntje dan: het is een kleine ruimte en als er erg hard en veel gepraat wordt is het wel wat gehorig.
    Dus zeker een aanrader! Wij nemen deze op in onze lijst van goede en gezellige eetgelegenheden voor een prima prijs-kwaliteit verhoudering.

38. Josje van Kempen

De sfeer was super gezellig. We werden erg vriendelijk geholpen.
    Ik zou het iedereen aanraden en we komen zeker terug.
    👍🔝

39. Heerlijk gegeten! Fijne sfeer en goede service en bediening! We komen zeker terug!

40. Prima eten. Mijn spareribs waren wel aangebrand, maar gezien de tijd die nwij hadden maar geen punt van gemaakt. Duurde ons ook iets te lang, maar kwam ook doordat wij naar een concert gingen.
    Personeel heel vriendelijk. Een dame kwam wat onzeker over, daardoor wat ongemakkelijk.

41. Van Eck

We hebben heerlijk gegeten. Het is heel gezellig.

42. Joyce van Kouwen

Gezellig restaurant. Eten van zeer goede kwaliteit. Personeel vriendelijk. Alleen vreselijke stoelen om langdurig op te zitten.

43. Heerlijk gegeten bij het poorthuis, goede bediening en een vrolijke en goed Kok, die ook zo af en toe aan tafel komt vragen of alles nog naar wens is en smaakt. Al met al een aanrader. 👌😋

44. Nederkoorn

Vooral de proeverij is er lekker en gevarieerd.

45. Superlekker gegeten in dit restaurant. Goed vlees, lekker bereid en je krijgt genoeg. Ook de service was heel fijn. Ik zou hier zeker terug komen!

46. Het is een leuk restaurantje met lekker eten, maar ik vond de service niet helemaal ok. De meiden waren erg vriendelijk en professioneel, maar er was een dame die niet erg vriendelijk was, kwam vrij geirriteerd over. Niet professioneel. Jammer, want voor de rest is het zeker aan de raden.

47. joris klaassen

Een aantal keer geweest en Paul zet elke keer een feestje op tafel. Loopt zelf gezellig door de zaak en maakt met iedereen een praatje. Bediening prima, goede prijs/kwaliteit verhouding…

48. Heerlijk gegeten en gedronken in een relaxte, ontspannen sfeer.

49. Met vier personen genoten van de proeverij. Er kwam geen eind aan. Het ene na het andere gerecht werd op tafel gezet. Allemaal met liefde en aandacht bereid. Aanrader.

50. Spare ribs was erg droog en flauw van smaak.. Helaas..
    En toen er Duitse mensen binnen kwamen keek ik vreemd op toen de serveerster in het Engels zei dat ze geen Duits kon.. 🙈

51. Super leuke avond met lekkere "proeverij" gehad. Echt genoten.

52. Echt een heel fijn familie restaurant. Ze hadden zelfs nagekeken naar welke theater voorstelling we gingen en er echt perfect voor gezorgd dat we op tijd konden zijn.

53. Henk en familie

Wat hebben wij een super gezellige avond gehad kok was toppie bediening was toppie en eten was ook super echt toppie joppie.

54. Gezellig kleinschalig restaurant. Prima personeel. Eten was gemiddeld, mijn hoofdgerecht was helaas niet wat ik had voorgesteld. Verkeerde keuze gemaakt.
    Menu kaart is uitgebreid genoeg.

55. Wat hebben we heerlijk gegeten!!!! Super sfeertje, gezellig en kundig personeel. Kortom, het perfecte recept voor een super avond!!

56. Victor Bas Curwiel

Het eten was van uitstekende kwaliteit met goede en snelle bediening.

57. Afgelopen vrijdag met twee vriendinnen voor het eerst gegeten bij Het Poorthuis op aanraden van een van de vriendinnen en we waren blij dat we haar advies hadden opgepakt! We hadden als voorgerecht een heerlijk verse courgettesoep en een salade met gegrilde kip. Allebei lekker vers, royale porties en met een lekkere, warme, knapperige bol erbij. Het begon dus al goed! Toen als hoofdgerecht het stoofpotje met kip en de varkenshaas. Ook hier weer royale porties met een lekkere rauwkostsalade erbij en mooie friet. Het personeel was super vriendelijk en de bediening snel. Leuk dat de eigenaar even een praatje komt maken aan tafel, dat voelt goed aan, even die persoonlijke aandacht :-) het enige jammer is dat we geen ruimte meer hadden voor een nagerecht want dat was vast ook super lekker! Prijs/kwaliteit verhouding is zeker goed. Wij gaan zeker nog terug om de andere dingen op de kaart te proberen!

De nieuwste recensie
  58. Johan van Manen

Was goed. Leuke ambiance.
    Konden kiezen of wij buiten of binnen wilden zitten.
    Service: top!

59. M.l.lambeck

Klein en knus. Leuke bediening, die geregeld vroegen of alles naar wens was. Goede uitleg over de mogelijkheden van het eten.

60. Na sof eten bij griek verderop, hier maar gegeten om die andere maaltijd te vergeten.
    Niet uitgebreid gegeten, maar soep en kleine spareribs. Waren prima van smaak, maar tomatensoep vond ik aparte smaak, niet helemaal mijn ding, maar dat kan aan mij liggen, vond de groene kruiden te overheersend erin. Salade en patat uitstekend. Mijn maat had ook prima maaltijd… goede zaak om neer te ploffen na dagje winkelen.

61. Fanny & Sander

De beste spareribs van Wageningen (en daar buiten)!! Het Poorthuis is mooi opgeknapt, leuke kaart, vlotte bediening en Paul is een topkok en dito gastheer. Aanrader!!

Eén vorige recensie
  62. We hebben hier weer heerlijk gegeten. Probeer vooral de proeverij en de tapasplank (niet tegelijk want dat redt zelfs de grootste eter niet 😀). Vriendelijke en attente bediening en een enthousiaste eigenaar maken de avond compleet. Zeker een aanrader!

63. J Schipper

Wat een gastheer is die Paul! 👍
    Door zijn enthousiasme hebben we gekozen voor de Proeverij en hierdoor een heerlijke avond gehad. De hapjes / kleine gerechten waren erg goed op elkaar afgestemd, zonder dat je een vol gevoel eraan over houdt.
    Ook z'n liefde voor div soorten bier heeft hij overgebracht en laten proeven. Aan t einde van de avond schoof hij nog gezellig aan bij ons aan tafel.
    Kortom heerlijk eten, erg gastvrij en een geweldige ontspannen avond gehad.
    We komen zeker nog eens terug.

64. Patrick van der Vorst

Heerlijk gegeten. Fijne bediening en een TOP gastheer. Echt een aanrader.

65. Afgelopen zaterdag hier gegeten en was goed bevallen. We hadden de proeverij genomen en is absoluut een aanrader. Wat een gezellige ambiance, leuke bediening en chef en een zeer vriendelijke en gastvrije eigenaar. Dit alles in combinatie met een voortreffelijke smaak en creativiteit. Ze deden echt hun best. Bij ons volgende bezoek aan wageningen, komen we hier zeker weer dineren.

66. Caroline

Voor de 2e keer gegeten bij het Poorthuis.
    De eerste keer waren we al erg verrast door de leuke sfeer, heel prettige bediening en voortreffelijk eten.
    De tweede keer een "proeferijtje" genomen,
    van alles wat en weer bijzonder lekker!
    Wij bevelen het iedereen aan die houdt van gezelligheid en hele goede keuken!

67. Martijn terwindt

Zeer lekker gegeten. Zeer vriendelijk persoon. Wij hadden de proeverij besteld. Zeker een aanrader en komen zeker terug!

68. Hannei aalbers

Zeer goed, gezellig, goede bediening plus uitleg over het gerecht. We hadden de proeverij heerlijk van alles wat en de prijs ook goed😄

69. fam. IJsendorn

We hebben heerlijk gegeten. Het restaurant is klein, maar heel leuk ingericht. Je voelt je snel op je gemak met de prettige bediening. We waren het eerste gedeelte alleen, meestal voel je je dan opgelaten. Hier helemaal niet!

70. Jan en Anne Mackloet uit Oude-Tonge

We hebben voor de proeverij Poorthuis gekozen alle gerechten van de kaart kregen we in een klein portie geserveerd.
    Van begin tot het einde was het allemaal heerlijk, goed van smaak, van kwaliteit en goed warm. De bediening was snel en heel vriendelijk. De gastheer Paul straalt rust en passie uit. Heeft voor elke gast een woordje over, hij is voor jong en oud in de weer. Heeft het goed in de hand is ook aardig voor het personeel. Mochten we nog eens in de buurt zijn dan komen we zeker weer langs voor een heerlijk diner. Ga zo door!

71. Veel te veel, veel te lekker en erg gezellig!

72. Heeeeerlijk gegeten met mijn lief!
    Erg gezellig, goede sfeer leuke bediening. Een aanrader! 👍

73. Een heel fijn restaurant op een mooie locatie in Wageningen. Een kleine, maar sfeervolle ruimte is snel gevuld door de gastvrijheid van het personeel, en vooral van de eigenaar (Paul) die (bijna) altijd zelf in de keuken staat. Het eten is heerlijk bereid, er is van alles mogelijk, en het proeverijtje is een echte aanrader! Ook is er een fantastisch assortiment aan (speciaal) bieren en andere dranken en het personeel geeft graag gepast advies over wat te drinken.

74. Gezellige sfeer, geweldige bediening en voortreffelijk eten!

75. Ontzettend goed eten, gezellige sfeer in het restaurant, personeel altijd kundig en vooral vrolijk. En ook het aanbod in danwel eten als drank is er uitgebreid, waarover Paul je ook graag adviseert!

76. Mooie tent, aardig en personeel en heerlijk eten!

77. Laura & René

Afgelopen week voor de derde keer gaan eten. Vanuit het zuiden speciaal bij het poorthuis gereserveerd. Altijd de proeverij besteld. De chefkok is ontzettend vriendelijk, vraagt altijd naar de wensen en weet je altijd te verassen met de meest heerlijke gerechten. Kortom, GE-WEL-DIG!

78. Vanavond héérlijk gegeten, gekozen voor een proeverij. Had niet beter gekund, er werd keurig gevraagd wat we niet lusten. Maar liefst 7 keer werden we verwend met heerlijk eten.
    Alle gangen waren even lekker en goed op elkaar afgestemd. Tel daarbij op het vriendelijke personeel en een eigenaar die persoonlijk even een praatje komt maken én duidelijk plezier en liefde voor het eten, de gasten en zijn zaak heeft. Ik kan het absoluut aanraden, mij zullen ze iig vaker zien!

79. Manouk Visser

Ik heb hier nu een aantal keer gegeten en telkens met veel plezier! Er hangt een ontspannen sfeer, het eten is goed. No-nonsense; producten van hoge kwaliteit, heerlijk vlees dat goed is bereid. Laat het aan de eigenaar over om je in de watten te leggen. Hij serveert precies waar je zin in hebt, van een snelle hap tot een uitgebreide proeverij!

80. Per ongeluk naar binnen gelopen gelokt door het bord "lekkerste spare ribs van Wageningen". Gezellige zaak met vriendelijk en service gericht personeel. Deze mensen zijn trots op hun restaurant en dat merk je aan alles. Yep, de spare ribs waren fantastisch: mooi gekruid en niet zoutig, zodat de vleesmaak tot zijn recht komt. Uitstekende side dish met rauwkost,verse groente en lekkere knapperige patat, afgeblust met een fris biertje. Mensen, dit moet je proberen!

81. meerveld

Super lekker gegeten! Gezellige sfeer.
    Lekkere biertjes op de tap en lekkere wijn.

82. Mariena van der Linden

Ontzettend lekker eten en erg gezellig!

83. Theo en Riekie Pastoors

Wij hebben er heerlijk gegeten, heel gevarieerd...vooral de gamba's waren super De bediening was goed, gezellige ambiance en prijs/kwaliteit was goed... Wij hebben een gezellige avond gehad, bedankt hiervoor, tot snel weer.

De nieuwste recensie
  84. Op een zondagavond heerlijk met z'n 4-en gegeten bij Het Poorthuis. De proeverij van het huis is fantastisch. Gevarieerd en heerlijk bereid. Ook de "gewone" gerechten van het menu waren heerlijk. Er hangt een gezellige sfeer, de bediening is vriendelijk en de kok kwam regelmatig informeren.
    Echt een aanrader voor een gezellige en betaalbare avond uiteten.

85. Mayke Stroeken

Super gegeten met zijn vieren, ook een proeverij gegeten, deze was helemaal top. Entrecote, varkenshaas en steak, goed bereidt met heerlijke sauzen. Op basis van onze wensen werd er iets bereid. Aanrader!

86. Heintzbergen

Heerlijk gegeten super goed en heel gezellig komen zeker weer terug

87. Wederom heerlijk gegeten. Hier wordt met passie gekookt en gewerkt!
    En wat een sfeeevolle ambiance. Hou dit vast!

88. Roos Lenselink

Super lekker eten, en top gasten hier. Ohja en btw hele goede muziek

89. Britt van der Linden

Heerlijk eten, top bediening en leuke muziek!

90. Een week geleden wezen eten. Erg gezellige en ongedwongen sfeer met goede, rustige achtergrond muziek. Service is prima en de bediening is vriendelijk. Met vier personen hebben wij 'de proeverij' geprobeerd. Heerlijk gevarieerd eten. Zeer aan te bevelen!

91. Ontzettend lekker gegeten, lekker relaxed sfeertje.

92. Heerlijk eten voor een goeie prijs. Nu 2 keer de proeverij gehad (één keer met z'n tweeën en één keer met z'n tienen) en echt enorm genoten van het eten en de goeie sfeer! Echt een aanrader!

93. Gezellige sfeer, heerlijk eten, vriendelijke en betrokken eigenaar!

94. Hele leuke sfeer, lekker eten en zeer vriendelijke bediening. Absoluut een aanrader!

95. Op weg naar één van de restaurants in Wageningen op het pleintje naast de kerk kwamen we door de Beuningstraat en viel ons Restaurant Het Poorthuis op. Het zag er gezellig uit, en dus maar naar binnen. En ruim 2 uur later kwamen we er heel enthousiast weer uit. Heerlijk gegeten (gekozen voor 'De Proeverij', een aanrader), een lekker glas wijn, goede, eenvoudige en gezellige bediening, aandacht voor de gast, heerlijke zachte achtergrondmuziek, uitermate geschikt voor jong en oud. Alles bij elkaar net even iets anders dan de standaard restaurants, met een eigenaar die vol zit met ideeen om het NET EVEN ANDERS te houden. Samengevat: een echte aanrader!!!!!!!

96. S. Vermeer

Leuke sfeer! Erg lekker gegeten en gezellige bediening. Echt een aanrader. We werden ook verrast door de proeverij. Wij gaan hier zeker vaker eten!

97. miranda pastoors

Op aanraden van mijn vader en moeder heerlijk daar gegeten. Paul😉 je hebt het goed voor elkaar! Het was lekker en gezellig! 😊

98. Arno,Ineke,Petra, wendo, Reinard en Gerrie

Heerlijke avond gehad met fantastisch eten, leuke eigenaar en bediening.
    Service is uitstekend, proeverij is een echte aanrader.

99. Elly Wevers

Super heerlijk gegeten. De bediening was ook heel vriendelijk. We komen zeker een keer terug.

100. Vanderaxe

Volgende pagina