Het Poorthuis in Wageningen

Voor fans van lekker eten.

wo vanaf 17:00

za lunch 12:00 - 17:00 diner vanaf 17:00
zo vanaf 17:00

1500201637 92
1520264817 92

1. Gezellig kleinschalig restaurant. Prima personeel. Eten was gemiddeld, mijn hoofdgerecht was helaas niet wat ik had voorgesteld. Verkeerde keuze gemaakt.
    Menu kaart is uitgebreid genoeg.

2. Wat hebben we heerlijk gegeten!!!! Super sfeertje, gezellig en kundig personeel. Kortom, het perfecte recept voor een super avond!!

3. De proeverij is altijd weer een feestje. Echt super lekker gegeten!

4. Victor Bas Curwiel

Het eten was van uitstekende kwaliteit met goede en snelle bediening.

5. Afgelopen vrijdag met twee vriendinnen voor het eerst gegeten bij Het Poorthuis op aanraden van een van de vriendinnen en we waren blij dat we haar advies hadden opgepakt! We hadden als voorgerecht een heerlijk verse courgettesoep en een salade met gegrilde kip. Allebei lekker vers, royale porties en met een lekkere, warme, knapperige bol erbij. Het begon dus al goed! Toen als hoofdgerecht het stoofpotje met kip en de varkenshaas. Ook hier weer royale porties met een lekkere rauwkostsalade erbij en mooie friet. Het personeel was super vriendelijk en de bediening snel. Leuk dat de eigenaar even een praatje komt maken aan tafel, dat voelt goed aan, even die persoonlijke aandacht :-) het enige jammer is dat we geen ruimte meer hadden voor een nagerecht want dat was vast ook super lekker! Prijs/kwaliteit verhouding is zeker goed. Wij gaan zeker nog terug om de andere dingen op de kaart te proberen!

6. Johan van Manen

Was goed. Leuke ambiance.
    Konden kiezen of wij buiten of binnen wilden zitten.
    Service: top!

7. M.l.lambeck

Klein en knus. Leuke bediening, die geregeld vroegen of alles naar wens was. Goede uitleg over de mogelijkheden van het eten.

8. Na sof eten bij griek verderop, hier maar gegeten om die andere maaltijd te vergeten.
    Niet uitgebreid gegeten, maar soep en kleine spareribs. Waren prima van smaak, maar tomatensoep vond ik aparte smaak, niet helemaal mijn ding, maar dat kan aan mij liggen, vond de groene kruiden te overheersend erin. Salade en patat uitstekend. Mijn maat had ook prima maaltijd… goede zaak om neer te ploffen na dagje winkelen.

9. De beste spareribs van Wageningen (en daar buiten)!! Het Poorthuis is mooi opgeknapt, leuke kaart, vlotte bediening en Paul is een topkok en dito gastheer. Aanrader!!

10. We hebben hier weer heerlijk gegeten. Probeer vooral de proeverij en de tapasplank (niet tegelijk want dat redt zelfs de grootste eter niet 😀). Vriendelijke en attente bediening en een enthousiaste eigenaar maken de avond compleet. Zeker een aanrader!

11. J Schipper

Wat een gastheer is die Paul! 👍
    Door zijn enthousiasme hebben we gekozen voor de Proeverij en hierdoor een heerlijke avond gehad. De hapjes / kleine gerechten waren erg goed op elkaar afgestemd, zonder dat je een vol gevoel eraan over houdt.
    Ook z'n liefde voor div soorten bier heeft hij overgebracht en laten proeven. Aan t einde van de avond schoof hij nog gezellig aan bij ons aan tafel.
    Kortom heerlijk eten, erg gastvrij en een geweldige ontspannen avond gehad.
    We komen zeker nog eens terug.

12. We hebben weer heerlijk gegeten bij Paul. Heerlijke garnalen en heerlijk brood met kruidenboter. We komen er graag en regelmatig. Dank jullie.

13. Patrick van der Vorst

Heerlijk gegeten. Fijne bediening en een TOP gastheer. Echt een aanrader.

14. Afgelopen zaterdag hier gegeten en was goed bevallen. We hadden de proeverij genomen en is absoluut een aanrader. Wat een gezellige ambiance, leuke bediening en chef en een zeer vriendelijke en gastvrije eigenaar. Dit alles in combinatie met een voortreffelijke smaak en creativiteit. Ze deden echt hun best. Bij ons volgende bezoek aan wageningen, komen we hier zeker weer dineren.

15. Caroline

Voor de 2e keer gegeten bij het Poorthuis.
    De eerste keer waren we al erg verrast door de leuke sfeer, heel prettige bediening en voortreffelijk eten.
    De tweede keer een "proeferijtje" genomen,
    van alles wat en weer bijzonder lekker!
    Wij bevelen het iedereen aan die houdt van gezelligheid en hele goede keuken!

16. Martijn terwindt

Zeer lekker gegeten. Zeer vriendelijk persoon. Wij hadden de proeverij besteld. Zeker een aanrader en komen zeker terug!

17. Hannei aalbers

Zeer goed, gezellig, goede bediening plus uitleg over het gerecht. We hadden de proeverij heerlijk van alles wat en de prijs ook goed😄

18. fam. IJsendorn

We hebben heerlijk gegeten. Het restaurant is klein, maar heel leuk ingericht. Je voelt je snel op je gemak met de prettige bediening. We waren het eerste gedeelte alleen, meestal voel je je dan opgelaten. Hier helemaal niet!

19. Wederom heerlijk gegeten, in een gastvrije en sfeervolle ambiance!

20. Jan en Anne Mackloet uit Oude-Tonge

We hebben voor de proeverij Poorthuis gekozen alle gerechten van de kaart kregen we in een klein portie geserveerd.
    Van begin tot het einde was het allemaal heerlijk, goed van smaak, van kwaliteit en goed warm. De bediening was snel en heel vriendelijk. De gastheer Paul straalt rust en passie uit. Heeft voor elke gast een woordje over, hij is voor jong en oud in de weer. Heeft het goed in de hand is ook aardig voor het personeel. Mochten we nog eens in de buurt zijn dan komen we zeker weer langs voor een heerlijk diner. Ga zo door!

21. Veel te veel, veel te lekker en erg gezellig!

22. Heeeeerlijk gegeten met mijn lief!
    Erg gezellig, goede sfeer leuke bediening. Een aanrader! 👍

23. Een heel fijn restaurant op een mooie locatie in Wageningen. Een kleine, maar sfeervolle ruimte is snel gevuld door de gastvrijheid van het personeel, en vooral van de eigenaar (Paul) die (bijna) altijd zelf in de keuken staat. Het eten is heerlijk bereid, er is van alles mogelijk, en het proeverijtje is een echte aanrader! Ook is er een fantastisch assortiment aan (speciaal) bieren en andere dranken en het personeel geeft graag gepast advies over wat te drinken.

24. Gezellige sfeer, geweldige bediening en voortreffelijk eten!

25. Ontzettend goed eten, gezellige sfeer in het restaurant, personeel altijd kundig en vooral vrolijk. En ook het aanbod in danwel eten als drank is er uitgebreid, waarover Paul je ook graag adviseert!

26. Mooie tent, aardig en personeel en heerlijk eten!

27. Laura & René

Afgelopen week voor de derde keer gaan eten. Vanuit het zuiden speciaal bij het poorthuis gereserveerd. Altijd de proeverij besteld. De chefkok is ontzettend vriendelijk, vraagt altijd naar de wensen en weet je altijd te verassen met de meest heerlijke gerechten. Kortom, GE-WEL-DIG!

28. Vanavond héérlijk gegeten, gekozen voor een proeverij. Had niet beter gekund, er werd keurig gevraagd wat we niet lusten. Maar liefst 7 keer werden we verwend met heerlijk eten.
    Alle gangen waren even lekker en goed op elkaar afgestemd. Tel daarbij op het vriendelijke personeel en een eigenaar die persoonlijk even een praatje komt maken én duidelijk plezier en liefde voor het eten, de gasten en zijn zaak heeft. Ik kan het absoluut aanraden, mij zullen ze iig vaker zien!

29. Manouk Visser

Ik heb hier nu een aantal keer gegeten en telkens met veel plezier! Er hangt een ontspannen sfeer, het eten is goed. No-nonsense; producten van hoge kwaliteit, heerlijk vlees dat goed is bereid. Laat het aan de eigenaar over om je in de watten te leggen. Hij serveert precies waar je zin in hebt, van een snelle hap tot een uitgebreide proeverij!

30. Per ongeluk naar binnen gelopen gelokt door het bord "lekkerste spare ribs van Wageningen". Gezellige zaak met vriendelijk en service gericht personeel. Deze mensen zijn trots op hun restaurant en dat merk je aan alles. Yep, de spare ribs waren fantastisch: mooi gekruid en niet zoutig, zodat de vleesmaak tot zijn recht komt. Uitstekende side dish met rauwkost,verse groente en lekkere knapperige patat, afgeblust met een fris biertje. Mensen, dit moet je proberen!

31. meerveld

Super lekker gegeten! Gezellige sfeer.
    Lekkere biertjes op de tap en lekkere wijn.

32. Mariena van der Linden

Ontzettend lekker eten en erg gezellig!

33. Theo en Riekie Pastoors

Wij hebben er heerlijk gegeten, heel gevarieerd...vooral de gamba's waren super De bediening was goed, gezellige ambiance en prijs/kwaliteit was goed... Wij hebben een gezellige avond gehad, bedankt hiervoor, tot snel weer.

34. Op een zondagavond heerlijk met z'n 4-en gegeten bij Het Poorthuis. De proeverij van het huis is fantastisch. Gevarieerd en heerlijk bereid. Ook de "gewone" gerechten van het menu waren heerlijk. Er hangt een gezellige sfeer, de bediening is vriendelijk en de kok kwam regelmatig informeren.
    Echt een aanrader voor een gezellige en betaalbare avond uiteten.

35. Mayke Stroeken

Super gegeten met zijn vieren, ook een proeverij gegeten, deze was helemaal top. Entrecote, varkenshaas en steak, goed bereidt met heerlijke sauzen. Op basis van onze wensen werd er iets bereid. Aanrader!

36. Heintzbergen

Heerlijk gegeten super goed en heel gezellig komen zeker weer terug

37. Wederom heerlijk gegeten. Hier wordt met passie gekookt en gewerkt!
    En wat een sfeeevolle ambiance. Hou dit vast!

38. Roos Lenselink

Super lekker eten, en top gasten hier. Ohja en btw hele goede muziek

39. Britt van der Linden

Heerlijk eten, top bediening en leuke muziek!

40. Een week geleden wezen eten. Erg gezellige en ongedwongen sfeer met goede, rustige achtergrond muziek. Service is prima en de bediening is vriendelijk. Met vier personen hebben wij 'de proeverij' geprobeerd. Heerlijk gevarieerd eten. Zeer aan te bevelen!

41. Ontzettend lekker gegeten, lekker relaxed sfeertje.

42. Heerlijk eten voor een goeie prijs. Nu 2 keer de proeverij gehad (één keer met z'n tweeën en één keer met z'n tienen) en echt enorm genoten van het eten en de goeie sfeer! Echt een aanrader!

43. Gezellige sfeer, heerlijk eten, vriendelijke en betrokken eigenaar!

44. Hele leuke sfeer, lekker eten en zeer vriendelijke bediening. Absoluut een aanrader!

45. Op weg naar één van de restaurants in Wageningen op het pleintje naast de kerk kwamen we door de Beuningstraat en viel ons Restaurant Het Poorthuis op. Het zag er gezellig uit, en dus maar naar binnen. En ruim 2 uur later kwamen we er heel enthousiast weer uit. Heerlijk gegeten (gekozen voor 'De Proeverij', een aanrader), een lekker glas wijn, goede, eenvoudige en gezellige bediening, aandacht voor de gast, heerlijke zachte achtergrondmuziek, uitermate geschikt voor jong en oud. Alles bij elkaar net even iets anders dan de standaard restaurants, met een eigenaar die vol zit met ideeen om het NET EVEN ANDERS te houden. Samengevat: een echte aanrader!!!!!!!

46. S. Vermeer

Leuke sfeer! Erg lekker gegeten en gezellige bediening. Echt een aanrader. We werden ook verrast door de proeverij. Wij gaan hier zeker vaker eten!

47. miranda pastoors

Op aanraden van mijn vader en moeder heerlijk daar gegeten. Paul😉 je hebt het goed voor elkaar! Het was lekker en gezellig! 😊

48. Arno,Ineke,Petra, wendo, Reinard en Gerrie

Heerlijke avond gehad met fantastisch eten, leuke eigenaar en bediening.
    Service is uitstekend, proeverij is een echte aanrader.

49. Elly Wevers

Super heerlijk gegeten. De bediening was ook heel vriendelijk. We komen zeker een keer terug.

50. Vanderaxe

51. Britt Leander

Heerlijk gegeten en wat een sfeer!! Ontzettend aardige bediening en zeer gastvrij, zeker voor herhaling vatbaar.

52. Gisteravond geweldig gegeten!
    Gezellig,leuk en lekker helemaal top!

53. Marina Reuvers

Eten heerlijk. Personeel zeer vriendelijk. Gezellige sfeer. Een restaurant om zeker vaker te komen.

54. Top tent! Top service! Leuke locatie.👍🏻

55. Petra en Govert-Jan

We zijn enorm verrast in dit gezellige restaurantje. Het eten was erg lekker. We voelden ons enorm verwend. Erg goede sfeer. Kortom een aanrader, op alle fronten.

56. Wim Jansen

Leuk ingericht restaurant. Erg lekker eten en een gezellige sfeer. Absoluut een aanrader.

57. Goede service, klantvriendelijk en verfrissend in Wageningen.

58. Elizabeth en Remco Jansen

Zaterdag 27 september fantastisch gegeten bij Het Poorthuis. Een aanwinst voor Wageningen en alles heerlijk vers. Eigenaar echt een gastheer. Ik zou zeggen reserveer een tafeltje

59. Lekker gegeten in een zeer gezellig restaurant, met leuke mooie open keuken. Prijs/eten verhouding, veel voor een goede prijs. Leuke vriendelijke bediening, een aanwinst voor Wageningen. Ga daar zeker vaker eten, top mensen van het Poorthuis 👍👍

60. Super gezellig om te zitten, goede gastheer. Het eten is heerlijk en zekers voor herhaling. Goede kok ook.

We hebben er van genoten bedankt daarvoor.

61. Wilma Thijssen

Wij hebben er heerlijk gegeten, heel gevarieerd... De bediening was goed, gezellige ambiance en prijs/kwaliteit was goed...
    Wij hebben een gezellige avond gehad, bedankt hiervoor.

62. Wij hebben er heerlijk gegeten, alles smaakte super lekker. Goede kok en een super prettige bediening... Wij hebben ervan genoten... Wij gaan er zeker vaker terug...

63. Het was super voor elkaar heerlijk gegeten. Gastheer was vriendelijk, leuke locatie. En waar vind je dat nog voor die prijs. Bedankt en tot gauw

64. A. De Jongh

Heerlijk gegeten! De burgers werden geserveerd met wat groente/salade en met vers gebakken brood. Echt een aanrader dus!

Tot snel...

65. Lekker wijntje met heerlijke burger gegeten. Aanwinst in Wageningen!

66. Super gegeten bij de nieuwe burger zaak.