Op dit adres zit nu: Taste

Brasserie de Stad in Wageningen

1564151972 84
1618196284 84
1664519980 84

1. Martine Kroon

Zeer gastvrij. Gezellig en rekening houdend met allergieën! Een echte aanrader!!

2. Lekker eten en goede bediening, gezellig. Ook de vegetariërs in ons gezelschap waren enthousiast.

3. Mijn man en ik zagen dit restaurant op internet. We zaten namelijk in een hotel in de buurt. De kaart sprak ons aan en we vonden het niet duur.

Het restaurant zit aan een heel gezellig plein. Ook binnen is het heel leuk ingericht. De tomatensoep en carpaccio waren echt goedkoop. "Daar kun je geen buil aan vallen," zeiden we nog. Zowel de soep als de carpaccio waren echt bijzonder smaakvol! Ook was het mooi opgediend. Het eten was er ook vrij snel.

Wij vonden de sfeer erg leuk! De bediening en eigenaars waren enorm gezellig. Je voelde je meteen thuis! Voor de citroentaart zijn we zelfs de volgende dag teruggegaan. Die moest thuis ook geproefd worden! Echt super lekker!

Jammer dat we niet in de buurt wonen! We houden van lekker eten en zijn bereid daar flink wat meer voor te betalen. Dat je voor deze prijs zo fantastisch kon eten is niet te geloven! Wij komen zeker nog eens terug! Alleen al voor de citroentaart.

4. Erg lekker gegeten met mijn kinderen. De hertenbiefstuk (buiten de kaart) was top, net als de biefstuk en de zalm. We hadden als voorgerecht het rondje door de stad genomen, diverse kleine voorgerechten van de kaart op een mooi groot bord, klasse !! We komen zeker terug.

5. Bart van Oirschot

Echt fantastisch lekker gegeten hier gisteren met zijn vieren. Vooraf een tompouche van forel en als hoodgerecht een hertenbiefstuk (buiten de kaart beschikbaar). Zo lekker en mals......., bediening vriendelijk en snel. Kaartje meegenomen, wij komen zeker weer terug! Mvg, Bart van Oirschot

6. Heerlijk gegeten hier! Goede sfeer en zeer goede kwaliteit van het eten! Zeker een aanrader. Prijs kwaliteit is erg goed!

7. Het eten was goed, maar de prijs/kwaliteit verhouding is totaal het spoor bijster. Veel te duur voor wat je krijgt. Ik ga er nooit meer heen, niet chique om zo je geld te verdienen.

8. Verrassend lekker gegeten voor een heerlijke prijs. Zelfs onze Mc ... kinderen hebben ervan genoten. Lekkere combi van voor- en hoofdgerecht, Als je niet kunt kiezen, neem een selectie van kleine hapjes vooraf. De gerechten zagen er uit als kleine kunstwerkjes. Goed bereide zalm, Ook een apart nagerecht! Ik had een heerlijk crunchy rabarbertaartje met vanille ijs. Ook de zijdezachte chocoladetaart is zeer smakelijk. Warm aanbevolen! Wij komen zeker terug.

9. Vanavond hier wezen eten met ouders en ons gezin. Vooraf rondje stad, heerlijke voorgerechten van de kaart. De carpaccio was super lekker, eigenlijk alles wat op het bord geserveerd werd was voortreffelijk. Als hoofdgerecht had ik zeebaars, deze was krokant gebakken op de huid en was heerlijk vers. M'n man had een vleesspies van varkensmedaillon, deze was heerlijk mals. Al met al een super avond, de bediening was attent, vriendelijk en attent. Wij komen hier zeker terug. Ga zo door! Groetjes, Esther, Wilko, Vlinder, André en Dicky.

10. Personeel erg vriendelijk. Bestelde 2 keer rondje van de kaart maar dat was niet mogelijk door de drukte die maar bestond uit 5 tafels. Slecht. Varkens spies lauw. Erg jammer, hier komen wij niet meer terug.

11. Vriendelijke bediening, lang wachten op eten, slechte kwaliteit en te weinig.

2,6
  12. Heerlijk gegeten. Je moet wel heel veel geduld hebben. Als het druk is wacht je ruim een half uur op je voorgerecht en dan nog een uur op de hoofdmaaltijd.
    De bijgeleverde garnituur is te weinig. De hoeveelheid salade schijnt voor 2 en 4 personen het zelfde te zijn. Extra vragen is ook extra betalen. Dat is ronduit een afknapper.

13. Alie Nijhof

Prijs was perfect want dit eten werd ons aangeboden.
    Ik kan het zeker aanraden. Wij houden van kwaliteit i.p.v. kwantiteit en dat is goed hier.
    Heerlijke maaltijd gehad wat overigens kwantitatief ook ruim voldoende was.
    Het schilderij op je bord smaakt net zo lekker als dat het er uit ziet. Mijn complimenten kok! Tja misschien mistte ik gebakken aardappelen maar ja die zaten in het stampotje (leuk bedacht overigens). Zeer vriendelijke bediening en ik kan het zeker aanraden. Heb ook sterrenrestaurants bezocht, dus weet ik ook dat hier een goede kok aan het werk is.

14. We hebben met 6 mensen gegeten en allemaal een variant van het 3-gangen keuzemenu van € 24,95 genomen. Verrassend lekker en zeer goed verzorgd. Een gezellige locatie met vriendelijke gastvrije bediening. Zelfs de karaf water bij de drankjes werd op eigen initiatief (kosteloos) bijgevuld. Een echte aanrader.

15. Zaterdag 27 juli 2012 vertrokken wij uit Antwerpen en na ons ingecheckt te hebben in ons hotel werd de ons geheel onbekende stad verkend.

Het was een prima 1ste dag in een mooi Hollands stadje met zeer veel fietsen.

De 2de dag, na een laat ontbijt, wederom enige verkenningstrips waarna 's avonds rond 20u00 de ontvangst van 2 familieleden op het terras van ‘Brasserie De Stad’ waar we meteen professioneel met de ‘echte’ glimlach zeer vriendelijk werden ontvangen en tevens meteen gevraagd wat we wensten.

We bestelden 4 glaasjes droge witte wijn welke snel en met de glimlach werden geser-veerd samen met een heerlijk vers bruin broodje en een smakelijke tapenade. De wijn was op prima temperatuur en smaakte gewoon ‘lekker’ en had een fijne afdronk.

We bestelden 4x het 3-Gangen Keuze Menu à € 24,95. Als voorgerecht bestelden we 3x “Garnalen coctail met een twist! Tartaartje van Hollandse garnaal met appelkappers en crème met cognac” en 1x “Rundercarpaccio, op klassieke wijze, geserveerd met een kletskop van Parmezzan kaas.”

Beide gerechten werden vlot geserveerd en waren reeds om te zien een genot voor de ogen. Algemeen commentaar, prima, heerlijk vers, lekker. Voor het hoofdgerecht vroegen we of een ruime pauze na het voorgerecht mogelijk was, wat zonder enig probleem en met de bekende glimlach werd geaccepteerd.

Helaas ontstond er een ander probleem. De eens blauwe lucht begon te betrekken en een bijna tropische regenbui kondigde zich aan en viel na enige minuten danook letterlijk met bakken naar beneden.

Voor de gasten die niet regenbeschut zaten een probleem. Het personeel ontfermde zich echter meteen over ons en de medegasten. Wij kregen een prima plaats aan een ruime tafel in het qua inrichting zeer originele restaurant. Eenmaal goed gezeten en na een nieuwe drankenbestelling, 1 persoon, onze BOB, kreeg mineraal water de anderen de prima huiswijn, werd het hoofdgerecht geserveerd. 2 Personen kregen “Zalmfilet met bijpassende groente en een lekkere saus van kreeft”, de zalm was perfect gebakken en het garnituur en de saus waren van uitstekende kwaliteit en smaak. De andere 2 personen kregen “Kalfsentrecôte met bijpassende groente en een saus van morille”, de gevraagde garing van het vlees ‘saignant’ was 100%, de saus en groenten waren van uitstekende kwaliteit en smaak. Alle 4 gerechten lagen op een zeer warm bord en waren uitstekend gepresenteerd. Chapeau Chef!

Een 10-tal minuten na het beeindigen van de hoofdmaaltijd vroeg men of we het dessert wensten. Het dessert bestond uit een bavarois geserveerd met een glaasje rode vruchten. Een heerlijk en fris nagerecht en zoals ‘gewoonlijk’ prima gepresenteerd. Na de maaltijd bestelden we een kopje koffie die bijna vanzelfsprekend prima smaakte.

Alle producten die onze maaltijd uitmaakten waren van 1ste klas kwalitiet en dagvers. De verhouding prijs/kwaliteit is 5 sterren waard.

Brasserie De Stad en zijn staf verdienen volgens ons een gouden pluim! Wij komen zeker terug. Zoals de guide Michelin het zo mooi zegt, “Table excellente, mérite un détour” zelfs 165 km heen en terug.

We wensen het bedrijf en zijn team een prima toekomst!

Luc Bosch - openingsdirecteur (gedurenede 4 jaar) ISPC gent - groothandel van A tot Z voor de Horeca.

16. Georgette en Richard Linsen

Wij hebben net heerlijk gegeten bij brasserie De Stad! Super vriendelijke bediening, heerlijke gerechten tegen een nette prijs. We vertrokken echt met een gevoel zo van; eindelijk weer eens waar voor je geld zonder een overvol gevoel (bij sommige restaurants valt het eten soms wat zwaar en vet op de maag!). Zonder problemen een karafje water bij het eten, heerlijk bruin broodje met tapenade vooraf (zonder extra kosten) en een heerlijk drie-gangen menu. Wij komen zeker terug!

17. Frans en Arianne

Heerlijk gegeten goede bediening en versgemaakt eten een paar frietjes extra geen probleem!

18. Lekker gegeten. Vriendelijke bediening. We merkten op dat alle voorgerechten ongeschikt waren voor zwangeren (carpaccio, gorgonzola, etc). Daar reageerden ze heel vriendelijk op. De tournedos was excellent gebakken, zowel de medium als de well done (zonder een lap leer te worden). Om 18u40 op vrijdagavond half uurtje moeten wachten op het eten. Valt mee. We kregen gratis brood en tapenade bij drinken vooraf. Kortom, hier komen we nog terug.

19. Diana Klein Entink

Natuurlijk bij de opening aanwezig geweest en inmiddels heerlijk gegeten in deze zeer origineel ingerichte brasserie. Er staat een topchef in de keuken die enorm veel aandacht besteed aan kwaliteit van eten en uitvoering/presentatie. Heerlijk gegeten en gelukkig ook nog onze favo wijn "Simonsig" in huis.

Absolute aanrader!!

20. Afgelopen zaterdag gegeten in 'de stad'. Gezellig restaurant. Jammer dat je bij je eerste drankje geen brood krijgt. Daardoor werden we wat ongeduldig met bestellen omdat de maagjes (20:30u) al behoorlijk begonnen te knorren. Tja, we waren wat laat! Verder vriendelijke bediening. Wel was te merken dat ze hun draai nog moesten vinden in het nieuwe restaurant. Wat betreft het eten: super! De kabeljauw had een perfecte cuisson. Ook de varkenshaas bleek heerlijk te zijn. En lekkere garnituren werden erbij geserveerd.
    Zeker een aanrader dus!!

21. heerlijk gezeten , gegeten en gedronken.
    absolute aanrader