't Brabants Genot in Waalre

Proeven en genieten van een onvervalst stukje Brabant.

Voldoende parkeergelegenheid

ma lunch 10:00 - 17:00 diner 10:00 - 21:00
di lunch 10:00 - 17:00 diner 10:00 - 21:00

Het Brabants Genot is een bijzonder en authentiek restaurant in een oude boerderij in Waalre.

Een unieke locatie met een prachtige uitstraling en uitstekende bereikbaarheid.

De koks van het Brabants Genot zijn geïnspireerd door de seizoenen en bereiden graag mooie (streek-)producten met pure smaken.

Lekker eten, gezelligheid en sfeervolle ambiance zijn de ingrediënten voor een onvergetelijke beleving bij het Brabants genot.

• High tea: € 22,50

• EV-oplaadpunt

ma lunch 10:00 - 17:00 diner 10:00 - 21:00
di lunch 10:00 - 17:00 diner 10:00 - 21:00

1420369383 77
1425200608 78
1459019181 67
1519409489 65

1. Een leuk en fijn terras, maar een lunch bestellen en geserveerd krijgen moet je erg veel tijd voor nemen. Ondanks dat het zeer rustig was hebben we bijna een uur op de bestelde broodjes moeten wachten. Doordat ze bepaalde drankjes van de buiten-bar en andere drankjes van de binnen-bar halen worden deze ook niet tegelijk geserveerd aan tafel en ook hier zit soms wel 5 tot 10 minuten tussen.

2. We hebben hier met 9 man gegeten. Dat was eens maar nooit weer. Veel te lang wachten voordat onze bestelling werd opgenomen en daarna weer veel te lang wachten op voor- en hoofdgerecht, terwijl we bij de reservering al hadden aangegeven dat we graag het eten vlot wilden hebben vanwege de aanwezigheid van diabetespatienten. Bediening staat niet open voor commentaar en reageert uiterst geirriteerd als je er iets van zegt. Op zeker moment stonden er meer dan 20 stuks lege glazen/flessen op tafel. Eten is redelijk, maar niet bijzonder voor de prijs die je betaald. Ons zien ze niet meer terug.

3. Top restaurant! Altijd goed, gezellige en goede bediening en nooit moeilijk doen wanneer een gerecht naar onze wens aangepast 'moet' worden. Kortom; aanrader!

4. Aly van der Weerden

Eten was goed en de bediening vlot en vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.

5. Prima eetgelegenheid. Prima kwaliteit en verzorgd. Wij komen er regelmatig. Vriendelijk en service gerichte bediening. Met name voor gezinnen met kleine kinderen een aanrader. Zowel veel speelgelegenheid binnen als buiten. Indien het weer het toestaat een prima terras. Ook een goed adres voor een speciaal biertje. Thans ruime keuze uit bockbiertjes.

6. Inmiddels voor de tweede keer binnen een maand heerlijk gegeten. De kaart biedt voor elk wat wils. Toetjes waren verrassend bereid en smaakten goed. De bediening was heel vriendelijk en snel. Al met al een aanrader. Oh ja - voor de liefhebbers - ze hebben een uitgebreide bierkaart.

7. De naam is zoals het is. Genieten! Een aanrader! Ik heb dit restaurant verschillende keren bezocht en altijd met veel genoegen. De menukaart die maandelijks wordt vernieuwd biedt altijd veel keuze. De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend. Wanneer je een liefhebber bent van speciaal bieren kom je waarschijnlijk nergens beter aan je trekken. Hierbij krijg je ook nog een goed advies welk bier smaakt bij welk gerecht. Het personeel geeft je de juiste aandacht! Een leeg glas wordt snel opgemerkt en regelmatig wordt gevraagd of alles naar wens is.
    Wat ik nog niet meegemaakt heb maar wel een keer nog graag wil doen is het meemaken is de wildproeverij die zij een aantal keren in het wildseizoen organiseren.

8. Waardeloos. Ons zien ze niet meer terug. Doodzonde van de centen! Wij waren met een grote groep, 13 personen, waarvan 5 (kleine) kinderen. Gereserveerd voor 19.30 uur.

Opnemen van de drankjes duurde erg lang en ook eer deze er waren... 3-gangen menu besteld en omdat het al steeds later werd (om 20.30 uur werd pas de bestelling opgenomen) heeft een deel van onze delegatie het hoofdgerecht en de pannenkoeken van de kinderen tegelijk met het voorgerecht laten komen. Inmiddels was het al 21 uur geweest. Kinderen werden vervelend van het lange wachten en ja, ook voor de volwassenen werd het steeds vervelender.

Om 21.45 uur kwam het hoofdgerecht en de pasta's van de kinderen. De pasta's waren koud!! Dus weer terug naar de keuken om daar opgewarmd te worden in de magnetron! De hete kip die we hadden bestond uit een stukje kipfilet met daarover heen tomatenpuree met sambal. Echt niet lekker.

Al met al vonden wij het allemaal een enorme domper na een gezellige dag uit met familie. Conclusie: duurde veel te lang, kwaliteit en kunnen liet veel te wensen over. Echt geen aanrader!

9. frenkie

Om 18.00 gereserveerd met 10 man. Nadat we ons voorgerecht hadden hebben we 1 1/2u gewacht op het hoofdgerecht, terwijl er een groep langs ons zat die later hadden besteld en het hoofdgerecht eerder kregen. Zo ging het ook met nagerecht. Uiteindelijk waren we om half 10 weg.

De bediening zegt dat er gewerkt wordt aan het goed laten draaien van een restaurant. Maar dat zeiden ze een jaar geleden ook al, nog niks geleerd en nog niks veranderd. Zo zijn er ook vrienden en kennissen in mijn kring met klachten over deze zaak. Nog steeds werk aan de winkel dus.

Jammer want de locatie en de uitstraling van de zaak binnen en buiten is top

10. Ria Helmes

Het was voor ons de eerste keer hier met de kinderen en kleinkinderen. We hebben heerlijk buiten gezeten en de kinderen fijn gespeeld. De kleinderen en de volwassenen hebben lekker gegeten, maar even tips geven. Tenminste zo denk ik. Graag het stukje vlees iets kleiner en graag aparte schaaltjes groenten erbij. Veel te weinig groenten en echt teveel vlees!!

Bij de speeltuin kunnen ze beter de ijzeren palen waar ze de bal in kunnen schieten "goalinstallatie" vastzetten! Dan kunnen kinderen ze niet verslepen. Er zijn altijd kinderen die zitten te sjorren met iets en de anderen voetballen door en dan gebeuren er ongelukken. Het is toch voor mij (ons) een goede suggestie dachten wij!! Hopelijk doen jullie er iets mee 😊😊😊 onze kleinzoon Karsten was even "gewond""gisterenavond.

Ria en Henk Helmes

11. Anoniem

Ik ben hier nu twee keer geweest, maar ik kom hier niet meer terug. Service en vooral het eten duurt veel en veel te lang. Eerst brood vooraf besteld, dat duurde al ongeveer een half uur en op het hoofdgerecht hebben we ruim twee uur!! moeten wachten. Dagschotel besteld, na een half uur kwam iemand pas zeggen dat deze dagschotel op was. Zelf om moeten vragen of er dan ook iets anders was als dagschotel.
    Prijs/kwaliteit is ook niet goed, eten is prima maar niks speciaals.
    We kregen wel een drankje van het huis.

12. Voor de zoveelste keer bij dit toprestaurant geweest. Je zou bijna denken... het kan niet goed blijven gaan. Maar niets is minder waar: een fantastisch restaurant, vriendelijke bediening, topeten en een fantastische prijs-/kwaliteit verhouding. Jij wij zijn super enthousiast. We zijn hier vaak geweest, met z'n tweeën... maar ook met veertig personen. Het is altijd goed, dus we blijven komen. Met grote dank aan de koks, eigenaars en de bediening. Top

13. Restaurant ziet er sfeervol en uitnodigend uit. Het eten was naar behoren, goede porties, maar niks speciaals. Het is daarentegen best prijzig voor wat je krijgt. Het eten liet ongelofelijk lang op zich wachten, terwijl we het enige (!) tafeltje waren.

Helaas voor ons een eerste keer, maar ook de laatste keer.

14. Donderdag 17 maart de verjaardag van mijn moeder gevierd met 11 pers bij 't genot, helaas hebben we niet echt kunnen genieten!! Om zes uur waren wij binnen, om 19.20 kregen we het voorgerecht, soep om 19.50 en hoofdgerecht om 20.20, waarom eerst zolang wachten en dan drie gangen in een uur? Andere gasten die later binnen kwamen hadden al weer gegeten voordat wij het voorgerecht hadden. Voor ons geen herhaling meer!! Een pluspunt van de avond, de meisjes in de bediening deden hun uiterste best, hier kan de keukenchef nog wat van leren, smaak van voorgerechten, soep en hoofdgerechten waren van mindere kwaliteit, toetjes waren prima.

15. Roland Molegraaf

Vandaag op eerste kerstdag geweest. Het was druk, heel druk. De keuken brigade kon het niet bijhouden waardoor we tussen elk gerecht een uur moesten wachten. Bij één gang zelfs 75 minuten. Dit is echt te lang.
    Ik heb de leidinggevende erop aangesproken waarom de tafel naast ons anderhalf uur later binnen was en eerder het hoofdgerecht had. Kwam niet een echt antwoord uit, wel kregen we gratis drinken wat wel gewaardeerd werd maar daar was het niet om te doen. We waren trouwens met z'n zessen.
    Ook tijdens drukte moet het kloppen.

16. Annelies en Tom Smulders

Een gezellige avond gehad met mijn fam en vrienden i.v.m. mijn 70ste verjaardag. Goed verzorgd Walking-Dinner, lekkere gerechten, en de kleinkinderen mochten zelf kiezen wat ze graag wilde eten.

Prima bediening, op wat irritante foutjes na. Fijne locatie, en zeker voor herhaling vatbaar. De kleinkinderen konden zich fijn vermaken in de aparte speelruimte.

17. Heerlijk gegeten! De bediening is correct, prettig, klantvriendelijk. Voor ons was dit niet de eerste keer dat we hier gegeten hebben en zeker niet de laatste keer!!

18. Lieneke Gunneman

Op korte termijn was er plaats om een feest te houden voor +- 40 man. Oma's 93e verjaardag was zeer geslaagd en we hebben heerlijk gegeten. Er was genoeg personeel die ons te woord kon staan en ons voorzag van drankjes. Na 6 gangen en genoeg drankjes viel ons de prijs ook heel erg mee. Wij zijn zeer tevreden!

19. Het eten was erg slecht en overigens veel te duur! Wij hebben twee vleesgerechten moeten teruggeven omdat ze waren aangebrand en ook zo smaakten. De derde keer was het vlees niet gaar en nog rood. Om de 2 minuten kwamen ze vragen: "Alles naar wens?" en "Wilt u nog wat drinken?"
    Het mist gezelligheid en we hadden achteraf problemen omdat er drankjes waren opgeschreven die wij niet gedronken hadden. Hoewel wij uit Valkenswaard komen, gaan wij hier niet meer terug! Voor dit bedrag kun je elders vele malen beter en gezelliger eten. Doe er je voordeel mee.

20. Het is ons vorige keer erg goed bevallen, vandaar de volgende reservering.

21. l Verberne

Het eten was echt heel erg slecht, de varkenshaas rauw en de friet was niet te eten, gebakken in het vet van de vis waarschijnlijk. Bij navraag bleek dat inderdaad zo te zijn. Het personeel bevestigde dat er meer klachten waren.

22. Brabants genot is ons vaste adresje om te eten. Het is daar echt zo leuk en gezellig, gemoedelijk goede sfeer, leuk personeel. Echt iedere keer een feest om daar naar toe te gaan. Wij, ik en mijn dochters en mijn mamske, zijn echt hellemaal fan van deze zaak. Echt de moeite waard. Als je eenmaal bent geweest wedden dat je terug komt! Eten is er heerlijk. Staan ook paardjes en ezeltjes in de wei, echt hellemaal leuk!!! Carola ga zo door hè, naamgenootje xx

23. Gegeten met de familie, vriendelijke bediening! Het eten was heerlijk.

24. Theo van Diessen

Slechte bediening. Zat net 10 minuten op het terras en een enkele keer kwam er iemand van het personeel zeer ongeïnteresseerd en langzaam langs zonder te vragen of we iets wilden nuttigen. Toen naar binnen om aan te geven dat we er al even zaten en of we iets konden drinken en de lunchkaart wilden. Ze stonden met drieën bij de bar. "Komen eraan" was het antwoord. Het duurde me toen nog te lang, en toen ik in de auto zat zag ik onderhand iemand naar buiten komen. Waardeloos laks personeel. Doet de zaak geen goed!

25. Fam verhoeven

Slechte bediening, veel groen en weinig vlees. Eigenaresse is een groot chagrijn. Nooit meer!!!

26. Gisteren voor het eerst gegeten. Maar nooit meer. Vriendelijke bediening is niets van te zeggen. Maar er is geen leiding. We hebben 3 uur moeten wachten voordat iedereen een hapje had. Zelf horeca ervaring van jaren, ik weet natuurlijk wat dat is. De eigenaar of baas is zeer onvriendelijk, zeker tegen kinderen! Maar heb dit gedaan voor de kinderen, dus een flop in 't Brabants Genot.

27. John Snep

Gisteren voor het eerst gegeten bij het Brabants Genot. Leuke sfeer en vriendelijk personeel. Echter, het voorgerecht (salade met crab en avokado met een frisse citoendressing) was flauw van smaak en bevatte geen crab maar surimi. Dit kun je niet doen; jammer. Het hoofdgerecht van mijn vrouw bestond uit varkenshaas die terug moest omdat het nog rauw was. Mijn vis daarentegen was uitstekend. Ook het dessert was lekker.
    Misschien wat zorgvuldiger met de gerechten omgaan. Verder een leuk en gezellig restaurant.

28. Coby en Theo van de Meulengraaf

We hebben vandaag genoten van de luxe paaslunch. Goed verzorgd, de hapjes waren super lekker, vriendelijk personeel. Michael en Carola ga zo door, ontzettend bedankt voor de fijne middag.

Coby en Theo

30. Lekker gegeten. Bediening erg vriendelijk. Konden een tafeltje uitkiezen. Had de sate genomen. Was erg lekker. Alleen jammer dat er niet iets van salade bij zat.

31. Gister wezen eten. Was erg lekker en flinke portie en alles goed op smaak. Bediening kan wat beter alleen zijn pas net gestart, dus die krijgen voordeel van de twijfel. Verder genoeg te doen voor de kinderen.

32. Yvonne 698 punten

Ik ben er twee keer wezen eten en mijn eerste indrukken zijn goed. Het eten is lekker en de prijs/kwaliteit verhouding is goed. Echter kan de service nog iets beter. Zo is de wachttijd soms lang tussen gerechten, wordt er niet regelmatig gevraagd of je nog iets wilt drinken en is er één keer iets mis gegaan met de bestelling, maar dit werd netjes opgelost door de eigenaar. Hier ga ik zeker nog een keer eten.

33. renekeijers

34. paul peters

Het voorgerecht was lekker. De rest hebben we niet meer gekregen. Na een uur wachten gevraagd waar het bleef. De service en antwoorden van de eigenaar waren zo klantonvriendelijk dat we meteen zijn vertrokken. Nooit meer!

35. Petra de Brie

Een super gezellig en mooi gelegen restaurant waar aan iedereen wordt gedacht. Jong en oud. Voldoende parkeerplaatsen. Lekker eten en drinken en last but not least de eigenaren Mikael en Carola. Ontzettend aardige en toegewijde gastheer en gastvrouw.
    Ik kan het iedereen aanbevelen!