Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Waalre verdeeld zijn.

1. bert

2. Internationaal Waalre

Gezellig met de kinderen uit wezen eten. Geweldig bediening erg vriendelijk, geweldige eigen gemaakte soep, met een verassend lekker voorgerecht. Hoofdgerecht was top ook weer geweldige vis en vlees super op smaak, super mals en mooi gevuld bord met goeie combinaties. Nagerecht ook weer erg lekker, lekkere wijnen en prijs kwaliteit helemaal goed. Een aanrader vinden wij!

3. Wat een verademing sinds de vorige eigenaar. Een warm welkom bij binnenkomst, een overheerlijk buffet... zeker een aanrader.

4. bert

Zijn hier diverse keren wezen eten en alles zag er goed uit en werd tijdig aangevuld. De sauzen vd wok werden goed aangegeven qua smaak en pittigheid. De bakplaat had goede keuze en het warme buffet werd goed bijgehouden. Dessertbuffet was voorzien van vers fruit gebak en een aparte ijsvitrine. Kortom een aanrader waar we zeker terugkomen.

5. Pannenkoekenhuis Waalre

Op een rustige middag bestelden wij wat te drinken met daarbij 3 Brusselse wafels. Deze laatste lieten wel getimed 50 min (!) op zich wachten, met als excuus dat ze de vakantie eerste keer verbrand waren. De wafel die wij uiteindelijk op ons bord kregen was koud en zo hard dat je er de ruit mee kon inslaan. Deze gingen dus weer retour naar de keuken en wij besloten dan maar een kleine pannenkoek te bestellen. Uiteindelijk na een uur in het restaurant gezeten te hebben konden wij dan toch wat eten. Bij het afrekenen bleek echter niets ter compensatie, noch werd ons bijvoorbeeld een drankje aangeboden als excuus voor het extreem lange wachten met een zeer teleurstellend resultaat dat niet eetbaar was. Helaas zat mevrouw de bazin van het restaurant ons (al taart etend) toe te kijken en wilde zich overduidelijk niet vermoeien met het gestuntel dat zich in haar hoeve Kakelbont had afgespeeld. Een ding is zeker; ons zien ze niet meer terug.

6. Vier personen

We zijn daar al vaak geweest. Gisteren 20 december hebben we daar weer gegeten. Ze vroegen toen we klaar waren van heeft het gesmaakt? We zeiden toen al van nee, het is vandaag echt slecht, behalve de bakplaat die was wel goed. De koude gerechten waren al raar van smaak en de op warmhoudbakken waar de loempia's en alle andere dingen in liggen waren ook super slecht. Als je er iets van zegt kijken ze je raar aan.

3,3
  7. Chinees-Indisch Waalre

Halen hier al jaren onze "afhaal". Altijd prima kwaliteit, misschien iets duurder dan gemiddeld. Geen behoefte om een ander adres te proberen. Vriendelijke mensen.

8. Ook voor afhalen perfect. Gezellige mensen en snelle en goede service!

9. Internationaal Waalre

Trudo van GEMERT

Gezellig met de kleinkinderen uit eten, echter kinderen hadden geen tijd om te eten. Worden leuk bezig gehouden door de animatie. Aanrader. Zijn er eerste kerstdag om ons te laten verwennen.

10. Wij zijn met de Sweetdeal gaan eten bij de Oude Toren. Wat een super ervaring was dat. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, gezellige sfeer echt een aanrader voor iedereen. We komen zeker nog een keer terug.

11. Zeer goede ervaring! Onlangs met 14 personen genoten van het 5-gangen verrassingsmenu. Prima ontvangst en verzorging. Heel gezellig aan een hele grote vierkante tafel. Van tevoren de mogelijkheden besproken en er werd nergens moeilijk over gedaan. Zeer aan te bevelen.

12. van der Velden

Afgelopen vrijdag wezen eten. Gekozen voor het vijf gangen menu. Het menu was heel gevarieerd en zeer goed uitgevoerd. Gerecht met coquille, eekhoorntjesbrood en truffel was echt super. De sfeer is lekker ontspannen en niet te stijf. Maar wel alles correct. Chef komt zelf enkele malen aan tafel. De koffie is een geweldige afsluiter, zeer mooie en lekkere friandesis. Ook een mooie afsluiter is de rekening, bij menig 1 ster restaurant betaal je meer terwijl er het hier geboden toch echt van 2 sterren niveau is.

13. Pizzeria Waalre

Eten laten bezorgen, duurde lang en eten was echt niet lekker!!

14. Tijdens de restaurantweken kozen we voor dit restaurant om eens kennis mee te maken. 2 sterren legt natuurlijk de lat hoog dus waren onze verwachtingen dat ook.

Het restaurant ligt mooi aan het bos (helaas ook een drukke provinciale weg ervoor) in een oude hoeve, die van binnen flink aangepakt is. Het uitzicht op de tuin is prachtig, de 2 'eetzalen' zouden wat intiemer mogen zijn. Nu heb je bij sommige tafels het idee dat je in de toonzaal op het podium zit.

Onze kennis making begon meteen al wat slecht. Nadat we naar onze tafel waren begeleid en het aperitief op tafel was gezet, werden we 15-20 minuten niet meer bezocht..... zelfs tafels die na ons binnenkwamen kregen al veel eerder enkele amuses.
    Na die tijd wachten kwam de chef aan tafel om het menu toe te lichten (aangepaste porties ivm de restaurantweek/menu en werd uiteraard geprobeerd om een 5e gang te verkopen, welke we idd erbij namen omdat die zo lekker klonk). De chef had ook een 'brabants worstebroodje' bij zich als 1e amuse, welke daarna werd opgevolgd door nog enkele heerlijke dingen. De eigengemaakte kroepoek was niet helemaal goed gelukt (sommige stukken waren niet krokant geworden). Het zijn minieme dingen maar bij een 2 ster verwacht je alleen maar perfectie (toch weer die hoge verwachtingen). Het (zelf gerookte) rookvlees in een sigarendoosje was grappig en uiteindelijk waren we na 6-7 amuses klaar voor het voorgerecht.

Tijdens de amuses en voorgerecht konden we nog smullen van het heerlijke brood wat ook op tafel stond (1 van de 2 dingen die men niet zelf maakte). Echt geweldig hoe dat smaakt.

De gerechten op zich heb ik niet opgeschreven omdat we vooral op de bijzondere smaken aan het letten waren en de grappige/onverwachte zaken in bijv een salade waar ineens een klein bevroren smaakexplosie in zat. De 5 gangen waren mooi verdeeld over vis en vlees, de smaken sloten mooi aan op elkaar en het complete menu was lekker. Leuk om te zien dat er 2 nagerechtjes werden geserveerd (slechts 1 gang maar omdat het iets verschillende smaken waren werden ze apart geserveerd). Over het hele menu genomen waren er veel geconcentreerde smaken, texturen, kleuren etc en de onderdelen apart en gecombineerd waren mooi gekozen. De chef kookt graag met oosterse smaken en dat proef je.

Ikzelf had het wijnarrangement genomen en het waren mooie combinaties van wijn-gerecht. De combinatie bij het voorgerecht was echter de beste van de avond. ERG bijzonder was het om bij het nagerecht een witte wijn te krijgen van 25 jaar oud! En die smaakte ook geweldig. Nooit geweten dat ook witte wijn een dergelijke leeftijd kan bereiken.

Enkele verbeterpuntjes (buiten de kroepoek dan):
    Het hoofdgerecht was wat klein (dit zou een hoofdgerecht moeten zijn). Dit mag iets uitgebreider / meer aangekleed. Ik vond het bijna storend dat we 4-5 verschillende mensen bediening aan onze tafel hadden gedurende de avond. Dat draagt niet echt bij aan een goede interactie en beleving. Prijs kwaliteit vond ik minder. Zelfs met de actieprijs en het toch wel lekkere eten (heeft ook veel voorbereidingstijd en bewerkingen dat zie/proef je) is dit niet geheel in verhouding tot de prijs. De wijnen zijn goed complex en lekker, maar dat mag ook wel voor 10 eur/glas. 200 euro met z'n tweeen voor een avondje eten is behoorlijk. Er stond ook nog een fout op de rekening (een fles water extra ipv 1 tonic extra maar dat heb ik maar zo gelaten en het prijsverschil als fooi voor de bediening gezien).

Het was een leuke/boeiende ervaring met nog ruimte voor verbetering (vandaar geen 10 voor het eten want dan moet het echt helemaal perfect zijn).

15. Na de brand vd zomer,.. opnieuw Restaurant de oude toren bezocht. Eten & drank van goede kwaliteit. Vergelijkbaar met een sterren restaurant. Interieur bijzonder. Modern met de sfeer van 'oude toren'. Kom graag terug.

16. Gezellig ingericht restaurant met uitstekende menukaart. Het eten was bijzonder smakelijk, de bediening vlot en met veel humor. Minpunt was de vrij sterke rooklucht in het bedrijf hoewel op dat moment niet gerookt werd! Er heerst een jaren zestig sfeer maar de muziek staat wel erg hard.
    Ook is het aantal parkeerplaatsen direct achter het gebouw zeer beperkt. Verder niets dan lof, je komt er graag nog eens terug.

17. Met Sweetdeal ben je wel erg duur uit. Stokbrood moet betaald worden bij de gerechtjes. Drankjes heel pittig aan de prijs. Zo is het niet echt dat je veel korting krijgt.

18. Ton van Bergen

Ik heb geen goede eerste ervaring gehad bij de oude toren. De gastvrijheid was van een laag niveau, het is erg duur voor het slechte eten. De groente was koud. Er word veel meer aandacht gegeven door de eigenaar aan de vaste gasten, dat merkte mijn vrouw en ik meteen. We voelde ons niet welkom.

19. Wij hebben een hele gezellige avond gehad bij de meiboom, al duurde het tussen de gangen door
    wat lang voor de volgende gang kwam. Kwaliteit eten goed en een geweldig gezellig speelhoekje voor de kleintjes. Wij komen graag weer terug.

20. Net hier gegeten met 4 personen. Het was niet druk maar toch heel lang wachten tot het klaar was, bami en loempia's waren koud, voorgerechten waren niet aangevuld. Nagerechten zijn er bijna niet en worden niet of nauwelijks aangevuld. Bediening vergat je drinken.. zeer slecht tegenover de eigenaar die er eerst in zat. Ook met afrekenen goed opletten je krijgt anders de rekening van iemand anders.

5,1
  21. Het 5 gangen sweetdael gegeten. De soepjes en het hoofd gerecht was lekker al misten we de kabeljauw in de mosterdsoep.
    De bediening uitgesproken slecht, de wijn laten voorproeven en het links en rechts opdienen en afhalen is zo moeilijk, voor langs is toch veel gemakkelijker. Verder om bij een luxe dineer extra te moeten betalen voor een broodjes arrangement voor bij de voorgerechten is fout. Een amuse of een eenvoudig borrelhapje vooraf was ook op zijn plaats geweest. Kortom eens maar nooit meer Hier geldt de opmerking:
    ze eten me arm maar drinken me rijk. De drank prijs is erg hoog.

22. Toon en Christel lenders

Geweldig eten, personeel en service.
    Wij gaan er iedere zondag eten.
    Echt een aanrader!!

23. Beste Grieks restaurant waar wij ooit gegeten hebben, en heb er veel gehad . Super vriendelijke eigenaren, goede bediening, lekker biertje, en heerlijk eten.

Ross'

24. A.C.M. Gouverneur

01.08.2013:
    Zonder reservering hebben we gisteravond restaurant De Gouverneur in Waalre bezocht en daar de keuze gemaakt voor een 3 gangen Gouverneur menu. Het was ons eerste bezoek aan De Gouverneur en na nu zeker niet het laatste.
    We zijn verrast met een aantal extra tussendoortjes, een heerlijk koele Siciliaanse witte wijn, exclusieve fijne gerechten en een vlotte vriendelijke bediening.
    Dit alles maakte het bezoek aan De Gouverneur tot een feestelijk gebeuren, waarbij de weersomstandigheden ook hun positieve bijdrage leverden. We zijn er op een vorstelijke manier ontvangen en bediend. Als dan uiteindelijk de prijs zeer redelijk blijkt te zijn waarderen we De Gouverneur met een 10! Bedankt. Toon en Corrij Gouverneur, Waalwijk.

25. Yvonne

Vanavond weer heerlijk gegeten bij De Doelen.

Je wordt altijd hartelijk ontvangen door de gastvrouw.

De sfeer in het restaurant is niet romantisch te noemen. Het heeft meer de sfeer van een eetcafe. En leuke plek voor een gezellig gezinsetentje of met familie.

Het eten is goed van smaak en de porties zijn niet te zuinig. Bij het hoofdgerecht wordt een heerlijke schaal verse seizoensgroenten geserveerd. Alleen hiervoor kom ik al terug.

De prijs/ kwaliteitverhouding is top.

26. Wel geinig zo'n WOK-restaurant in Waalre. Van de week bezocht met enkele jovele gasten, die van smullen houden. We waren hier op het goede adres! Eens geen patat met mayo...

Alles keurig en goed naar onze zin gehad. En we komen hiervoor uit Oegstgeest naar toe gereden!
    Voor herhaling vatbaar!

27. Marisca

28. Bart

Het werd tijd dat ik deze recensie afmaakte...

Ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw en beste vriend hadden we De Treeswijkhoeve uitgekozen om deze heugelijke feiten te vieren. Dat het Valentijnsdag was, was de spreekwoordelijke kers op een toch al schitterende taart.

Het is niet moeilijk om je thuis te voelen bij De Treeswijkhoeve. Het restaurant is gevestigd in een schitterende hoeve welke uit 1916 dateert.
    Het heeft een fraai, knus decor met uitsluitend ronde tafeltjes en comfortabele stoelen. Zacht licht zorgt samen met het lage plafond voor een warme setting.
    We hadden geluk, het had namelijk gesneeuwd, wat de tuin om had getoverd n een schitterend winters tafereel.

Nadat we plaats hadden genomen en het restaurant goed in ons op hadden kunnen nemen, werd het aperitief geserveerd. Een volle Cava voor mijn vrouw en ik, een fluweel zachte Tawny Port voor onze disgenoten.

Terwijl de eerste amuses werden geserveerd werden kwam de meester zelf de kaart toelichten. De amuses bestonden onder andere uit een heerlijk lauwwarm tomaatje in luchtig Tempura beslag en huis gemaakte kroepoek met appel en een luchtige topping van butterscotch.

Ter gelegenheid van de dag van de liefde had men een speciaal Alliance menu samen gesteld.
    Met bijna speels enthousiasme en een twinkeling in de ogen werden de verschillende gerechten toegelicht. Dick doet wat hij doet goed en duidelijk met heel veel passie en plezier. Na ook de reguliere kaart en de uitgebreide wijnkaart te hebben, hadden we een keuze gemaakt.
    We besloten voor het Valentijnmenu te gaan, aangevuld door een assiette van Foie Gras en in plaatst van de gegrilde Brabantse Hoen, de kalfs entrecote. Er volgde even overleg met de keuken, en uiteraard was dit geen probleem.

Niet veel later verscheen Dick alweer aan tafel met een mooie klein dienblad van geslepen mineraalsteen met hierop een broodje bakpao, gevuld met zuurkool en rookworst, afgetopt met een toefje mosterd.
    Een leuk, speels winter hapje meteen mooi zuurtje om de eetlust lekker op te wekken.

Voor de wijn besloten we voor een Magnum Ripasso te gaan van Masi, een lieveling van ons allen. En nu we de mogelijkheid om een Magnum te selecteren, konden we hier natuurlijk niet omheen.
    De wijn werd door Rene direct geopend zodat hij lekker kon ademen.

Het eerste gerechtje was een taartje van romige knolselderij met appel, walnoot en Savora mosterd.
    Het was een mooie samenstelling van zachte smaken welke schitterend samen ging met de door Rene geselecteerde Pinot Grigio.

Het tweede gerecht was een tweeluik bestaande uit Vitello Tonato met hieronder een mossel, kokkel en ceviche met avocado en maïs. Een heerlijk licht gerecht met een verfijnde smaak.

We gingen verder met een mooie rundertartaar met gado-gado, buikspek en pinda. Een flink gerecht welke zich kenmerkte door intense smaken en perfecte producten. De structuren van de knapperige groente gaven het gerecht een extra dimensie en erg prettig mondgevoel.

We vervolgden met een mooi stukje schrei, gecombineerd met venkel, prei en quinoa. Ik ben gek op quinoa dus ook deze gang viel weer erg in de smaak. De opvolging van de gangen sluiten goed aan en er is een mooie balans in de gerechten.

De assiette van Foie was zoals verwacht heerlijk. Vooral de terrine welke geraffineerd werd gecombineerd met artisjok bleef lang een onderwerp van gesprek bij ons aan tafel.
    De cuisson van de gebakken ganzenlever was perfect en mooi gecombineerd met een gestoofd appeltje.

Het hoofdgerecht bestond uit een op de Grilldome bereidde kalfsentrecote vergezeld door een mooi stukje botermalse kalfssucadenen risotto.
    De Grilldome blijkt een mooi instrument. Het geeft een subtiele grillsmaak af aan het kalfs, erg lekker!

En nadat we ons met drie verschillende desserts naar de koffie laten begeleiden zit onze culinaire reis er weer op.
    Ik kan niet anders zeggen dat Dick en zijn brigade hun naam en reputatie meer dan hebben waargemaakt. We hebben heerlijk gegeten en zijn flink in de watten gelegd. Men weet professionaliteit en het soms bijna speelse enthousiasme mooi te combineren. Hier weet men wat gastvrij betekend.

Bedankt voor een heerlijke ervaring!

29. Ans en Hans

Komen regelmatig met vrienden eten. Sfeervol rest. Met keurig gedekte tafels. Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Er is voldoende keuze uit vlees en vis gerechten, en bijbehorende groenten. Voor ons altijd een gezellig avondje eten.

30. Aziatisch Waalre

Lekker eten ! Verse sushi en als je iets anders dan sushi besteld krijg je ook goeie porties.. Alleen het bezorgen kan lang duren