De Treeswijkhoeve in Waalre

1219896113 62
1272016897 90
1278531995 92
1350198073 87

1. Lunch bij De Treeswijkhoeve van Dick en Anne-Laura is altijd een feestje. Zeker vandaag bij dit zonnige weer. Buiten in de schitterende tuin op het terras.
    We beginnen met een glaasje Ruinart champagne , hierbij een aantal kleine hapjes. Tot in de perfectie uitgevoerd en mooi op smaak. Vervolgens het welbekende Brabantse worstebroodje van Dick. Ditmaal met een vulling van asperges, lekker en anders. We gaan verder met een klein blikje gevuld met tartaar van zalm, hierop haringkuit en quinoa, leuke presentatie en goed van smaak. Hierna het bekende sigarenkistje. Ditmaal met gerookte paling op een krokantje van kruidkoek. Allemaal kleine kunstwerkjes hoog op smaak en origineel.
    Na al deze mondvermaakjes beginnen we met het eerste gerechtje: Gillardeau oester met Shiso, Sake en citroengeranium, een waar smaakbommetje. Zilt en zacht zoet met voldoende frisheid , heel bijzonder. Hierbij onze eerste wijn: uit Oostenrijk een blend van Riesling, Silvaner, Müller Thurgau. Een frisse wijn met een licht zuurtje en een aangename lichte houttoets eenvoudig maar mooi begin.
    Het volgende gerecht is gepekelde koningsbaars met artisjok, venkel, groene tomaat, Algen, onrijpe aardbeien, dille en groene jalapeno [zacht scherp] en een sorbetparel van engelwortel. Een licht gerecht met een mooie smaakcombinatie van verschillende groentjes. Hierbij een Italiaanse Verdeca, rond en vol van smaak met een aangename frisheid prima bij dit groene gerecht.
    We gaan verder met gegrilde Hamachi [Japanse makreel] met zwarte knoflook, crème van knolselderij en sesam. Rammenas paksoi aspergetips salty fingers overgoten met een bouillon van gebrande prei en basilicum. Hieruit blijkt de liefde van de chef, voor de Aziatische keuken die hij op een eigen manier vertaald in zijn gerechten. De vis is goed gegrild, tezamen met de andere ingrediënten is dit een licht gerecht met prima Aziatische smaken die niet overheersend zijn.
    Het is aangenaam vertoeven op het terras met uitzicht op de tuin. Tot in de puntjes verzorgd. En daarbij worden we verzorgd door een vriendelijke brigade van dames en heren die er mooi uitzien. Dames in een zomers jurkje en de heren in keurig blauwe colberts en grijsblauwe smalle pantalons. Altijd mooi om te zien als ook aan de kleding van de medewerkers aandacht wordt besteed.
    Tijd voor kreeft. Een mooi stukje kreeft in een romige en krachtige Bouillabaisse, aardappel, basilicum, saffraan, tomaat, basilicum olie, bleekselderij, afgemaakt met een schuimige saus van kokkels. Krachtig van smaak, mooi van structuur. De saus van kokkels geeft het gerechtje nog iets extra’s beetje ziltig. Mooie smaken bij elkaar. Hierbij een Griekse wijn uit Santorini, Sigalas AA . Een droge witte wijn maar toch fruitig met een fris zuurtje heel aangenaam bij dit gerecht.
    Hierna het hoofdgerecht, Kempisch hoender met een crème van paddenstoel, asperges, meiknol , cantharellen, kleine tuinboontjes en een saus van Madeira. De kip is uitstekend gegaard mooi mals. Samen met de zalvige paddenstoelcrème en de Madeira saus een klassieke smaakcombinatie die we lang niet meer geproefd hebben, heerlijk. In een apart schaaltje op dennentakjes gefrituurde kippedij met een krokant korstje en crème van dennennaalden en poeder. We drinken er een licht gekoelde Pinot Noir uit Zuid Afrika bij, Iona. Een licht fruitige wijn met zijde zachte tannines en een lichte houttoets. Fijn bij dit warme weer. Ook dit gerecht hoog op smaak en perfect in bereiding en cuisson.
    Hierna als eerste dessert een crème Chiboust van roos en lychee, kokos sap met kaffir, lychee ijs, Thaise basilicum crème en schuimpjes en een crème van rijst met sereh, citrus en kokos. Hierbij speciaal voor de Treeswijkhoeve gebrouwen een glaasje witbier met lychee en rozenwater. Heel bijzonder van smaak en door het kleine bittertje heerlijk bij dit zoete nagerecht.
    Als tweede dessert, Pavlova met compote van rabarber met rode wijn, schapenyoghurt, karnemelk en een scheutje olijfolie. Romig vol van smaak, zoet en fris door de rabarber, en mooi krokante pavlova. Hierbij drinken we van het huis Tshida een Auslese, Muskat Ottonel . Zweem van botrytis met de frisheid van citrus en kruiden, zacht zoet en een aangenaam zuurtje. Een top dessert wijn.
    We sluiten deze aangename middag af met koffie en huisgemaakte friandises.
    Een culinaire lunch op topniveau. Een prachtige ambiance, een brigade die er zijn mag en natuurlijk een team in de keuken die ons tot in de puntjes verwend hebben.
    Het was genieten.

2. Frans en Marijke Strik

Wij hebben zeer genoten van de kook -top!- kwaliteiten van Dick Middelweerd en z'n team in de Treeswijkhoeve in Waalre. Dit was echt genieten. We waren er al een poos niet meer geweest, maar dit gaat zeker weer goedkomen. Attent en leuk dat hij zich ook aan de tafels(s) van de gasten liet zien en bereid was tot een praatje. De (jonge) bediening was wat zakelijk en koel, maar keurig en kundig. Eveneens is de entourage van het niveau dat bij een 2* restaurant past.
    Wij vonden het fantastisch en komen graag weer terug. Kortom: een aanrader van jewelste :-)

3. Danny Schildermans

Prachtige ervaring, fantastische smaakbelevingen, mooi decor, vriendelijke correcte bediening, zeker niet stijf! Alle gerechten van het eerste hapje tot het laatste dessert, schitterend verzorgd! Wij komen zeker terug! Doe zo verder.

4. We zijn te gast bij 2* restaurant Treeswijkhoeve in Waalre. De locatie en het interieur zijn mooi, de ontvangst is prima en we nemen plaats in de sfeervolle ruimte welke deze avond goed gevuld is. Tot mijn grote vreugde is er nu wel een alcoholvrij aperitief beschikbaar, hulde!

We worden aan tafel door de chef alleraardigst en met handdruk welkom geheten waarna het bekende Brabantse worstenbroodje wordt aangeboden. Wat volgt is een uitleg mbt het 3-gangenmenu en we kiezen voor een extra tussengerecht. Wijnen worden gekozen en er volgen vele, vele heerlijke mondvermaakjes met de paling in de sigarenkist als absoluut hoogtepunt. Daarna nog twee amuses van broccoli kimchi en gebrande uienbouillon, beiden van prima kwaliteit.

De diverse gangen zoals tartaar van zeebaars en Ponzu, zacht gegaarde kreeft met Dukkah kruiden, de pièce van kalfshaas met truffeljus en het dessert van groene appel, tarweveld, AloëVera en top olijfolie leveren zeer tevreden gezichten op. Mooie composities allemaal en zeer goed op smaak. Dat deze op aardewerk-achtige grijze en bruine borden of in kommetjes worden geserveerd, doet wat ons betreft afbraak aan de gerechten maar dat is heel persoonlijk (we zijn Stockmans fans).

Bij deze gerechten worden trouwens prima wijnen geschonken (door een prima sommelier) en heerlijk brood met boter geserveerd. Al met al hebben we een mooie avond gehad welke voor herhaling vatbaar is.

Niks meer op te merken dus? Toch wel, want een gedeelte van de bediening is nog steeds niet op hetzelfde niveau als de keuken. We missen iets van Brabantse gezelligheid, enthousiasme, sommige gerechten worden onvoldoende of onvolledig aan ons uitgelegd en meerdere malen worden de borden uitgehaald zonder enige emotie of contact met ons.

Dus wat ons betreft mag de chef de gehele avond aan tafel komen bedienen. Want die heeft het wel helemaal begrepen.

5. Lekker gegeten, goede bediening, eigenlijk alles super, alleen vonden wij een groot minpunt. Als je op de bank tegen de muur zit heb je wel erg weinig privacy, want de tafels staan heel kort op elkaar. Ik hoorde mijn buurman eten, en als je die prijs betaald vind ik dat niet kunnen.

6. We zagen dat de Treeswijkhoeve meedeed aan de Iens AH actie dus maar meteen gereserveerd. Het was perfect nazomer weer dus streken we neer aan een keurig gedekte tafel in het zonnetje op het terras met mooi uitzicht over de tuin.
    De aperitiefwijn werd niet toegelicht, de wijnkaart leerde dat het een droge Weissburgunder was, die goed beviel. De tafel werd volgezet met hapjes, leuk gepresenteerd. Op een schijfje komkommer een ijspastille van gin tonic, een “sigaartje” van zwarte bonen en gekleurde kroepoek met een pikante dipsaus. Die laatste was mooi hoog op smaak gebracht, erg lekker.
    In een sigarenkistje kwamen blokjes zalm met erop wat sesam die op een bedje smeulend hooi lagen. Bij het openen van het kistje kwam een aangename rooklucht vrij. In de mond gaf dit aan de zalm een subtiel rookaccent, lekker.

Dick Middelweerd, de chef, presenteerde zelf zijn versie van het Brabantse worstenbroodje. Deze had een worst van cantharellen, en dat was goed te proeven, mooi. Tevens werd door hem het menu van deze middag toegelicht. Een keuze van de kaart was helaas niet mogelijk. Wel gaven we onze persoonlijke wensen mee en dit was geen probleem. Rene Tabbers de sommelier presenteerde zijn wijn “bijbel”, erg uitgebreid, compleet en overzichtelijk, complimenten.

De laatste amuse verscheen in een glazen schaaltje, een stukje langoustine met structuren van pompoen (ijspastille, cakeje en kogeltje) met erop wat gepofte wilde reist. Mooie smaakjes.

De eerste begeleider werd nauwelijks toegelicht, jammer. Een droge Rheingau Riesling 2012 van Schloss Reinhartshausen van de wijngaard Hattenheimer Nussbrunnen. Een mooie frisse Riesling. Uit de keuken een tartaar van roodbaars met erop een krokantje en rolletje komkommer, ernaast een terrine van mediterraanse groenten, een pure van aubergine met erop wat gewelde quinoa en een kleine gevulde inktvisring. De chef kwam zelf nog een Bloody Mary brengen, uitgevoerd in een tomaat gevuld met een smakelijke tomatensap gemengd met een schaaldieren bouillon.
    De tartaar was neutraal en subtiel van smaak, de inktvisring was mooi op smaak. De wijn was een keurige begeleider met zijn mooie aroma en fijne zuren.

Uit Spanje een Chardonnay 2013 van Jean Leon met subtiele houtrijping. Uit de keuken mooie stukken kreeft, van staart en schaar met ernaast een ravioli gevuld met geitenkaas, structuren van doperwt, gepofte tomaat en een goudbes. Mooie pure smaken die keurig combineren met de wijn.

Voor het hoofdgerecht was een Zuid Afrikaanse Viognier 2012 van Diemersfontein geselecteerd, mooi rijk en zacht met een zwoele afdronk. Uit de keuken een mooi stuk gegaarde rogvleugel gelakt met hoisin en afgewerkt met krokante buikspek en gepofte wilde rijst. Ernaast complexe groentestructuren en een rolletje gevuld met kimshi. Aan tafel afgewerkt door de leuke en gezellige jonge dame met wat rasp van broccoli. De cuisson van de rog was prima en de smaak was top. In tegenstelling tot de vorige gangen was er nu meer verrassing in smaak en structuur. De wijn maakte het gerecht compleet, de mooiste ronde van de middag.

Inmiddels was de sommelier gewisseld. Een belegen (2001) klassiek gemaakte Brauneberger Juffer Riesling auslese van Harald Bottler werd keurig gepresenteerd. Mooi aroma met subtiele petrol toets en een mooie zoet zuur balans, erg lekker. In het glas een kogel yoghurtijs met vulling van pruim en een krokantje jasje met knetters. Aan tafel afgewerkt met een heerlijke saus op basis van citroengeranium. De structuur van het ijs was stevig, de smaak was prima vooral samen met de saus. De wijn sloot hierbij keurig aan.

Bij het tweede dessert werd de wijn door geschonken. In een zwart schaaltje een mooie presentatie van een ring van kers met ernaast verse kers en structuren van chocolade en een quenelle bananenijs. Mooie smaken maar de ring van kers had van mij iets hoger op smaak gemogen.

Bediening was zeer goed verzorgd, van ontvangst tot de rondleiding door de keuken heeft Maaike ons in de watten gelegd. Rene Tabbers, de sommelier, had er volgens mij net even wat minder zin in. Zijn jongere vervanger daarentegen straalde plezier en gastvrijheid uit.
    Prijs-kwaliteitsverhouding is goed, het drie gangen menu kost €69,- en dan is het prettig dat je er een gratis krijgt, extra gang slechts €12,50, het wijnarrangement €41,50 en dat is pittig.

Kort samengevat kan ik zeggen dat de hoge verwachtingen net niet helemaal zijn waargemaakt. De gerechten zijn alle zonder meer zeer goed, het hoofdgerecht en het eerste dessert waren top. De wijnen waren alle zeer goed maar voor deze prijs verwacht je net ietsje meer. Het terras is zonder twijfel een toplocatie.

7. van der Velden

Afgelopen vrijdag wezen eten. Gekozen voor het vijf gangen menu. Het menu was heel gevarieerd en zeer goed uitgevoerd. Gerecht met coquille, eekhoorntjesbrood en truffel was echt super. De sfeer is lekker ontspannen en niet te stijf. Maar wel alles correct. Chef komt zelf enkele malen aan tafel. De koffie is een geweldige afsluiter, zeer mooie en lekkere friandesis. Ook een mooie afsluiter is de rekening, bij menig 1 ster restaurant betaal je meer terwijl er het hier geboden toch echt van 2 sterren niveau is.

8. Tijdens de restaurantweken kozen we voor dit restaurant om eens kennis mee te maken. 2 sterren legt natuurlijk de lat hoog dus waren onze verwachtingen dat ook.

Het restaurant ligt mooi aan het bos (helaas ook een drukke provinciale weg ervoor) in een oude hoeve, die van binnen flink aangepakt is. Het uitzicht op de tuin is prachtig, de 2 'eetzalen' zouden wat intiemer mogen zijn. Nu heb je bij sommige tafels het idee dat je in de toonzaal op het podium zit.

Onze kennis making begon meteen al wat slecht. Nadat we naar onze tafel waren begeleid en het aperitief op tafel was gezet, werden we 15-20 minuten niet meer bezocht..... zelfs tafels die na ons binnenkwamen kregen al veel eerder enkele amuses.
    Na die tijd wachten kwam de chef aan tafel om het menu toe te lichten (aangepaste porties ivm de restaurantweek/menu en werd uiteraard geprobeerd om een 5e gang te verkopen, welke we idd erbij namen omdat die zo lekker klonk). De chef had ook een 'brabants worstebroodje' bij zich als 1e amuse, welke daarna werd opgevolgd door nog enkele heerlijke dingen. De eigengemaakte kroepoek was niet helemaal goed gelukt (sommige stukken waren niet krokant geworden). Het zijn minieme dingen maar bij een 2 ster verwacht je alleen maar perfectie (toch weer die hoge verwachtingen). Het (zelf gerookte) rookvlees in een sigarendoosje was grappig en uiteindelijk waren we na 6-7 amuses klaar voor het voorgerecht.

Tijdens de amuses en voorgerecht konden we nog smullen van het heerlijke brood wat ook op tafel stond (1 van de 2 dingen die men niet zelf maakte). Echt geweldig hoe dat smaakt.

De gerechten op zich heb ik niet opgeschreven omdat we vooral op de bijzondere smaken aan het letten waren en de grappige/onverwachte zaken in bijv een salade waar ineens een klein bevroren smaakexplosie in zat. De 5 gangen waren mooi verdeeld over vis en vlees, de smaken sloten mooi aan op elkaar en het complete menu was lekker. Leuk om te zien dat er 2 nagerechtjes werden geserveerd (slechts 1 gang maar omdat het iets verschillende smaken waren werden ze apart geserveerd). Over het hele menu genomen waren er veel geconcentreerde smaken, texturen, kleuren etc en de onderdelen apart en gecombineerd waren mooi gekozen. De chef kookt graag met oosterse smaken en dat proef je.

Ikzelf had het wijnarrangement genomen en het waren mooie combinaties van wijn-gerecht. De combinatie bij het voorgerecht was echter de beste van de avond. ERG bijzonder was het om bij het nagerecht een witte wijn te krijgen van 25 jaar oud! En die smaakte ook geweldig. Nooit geweten dat ook witte wijn een dergelijke leeftijd kan bereiken.

Enkele verbeterpuntjes (buiten de kroepoek dan):
    Het hoofdgerecht was wat klein (dit zou een hoofdgerecht moeten zijn). Dit mag iets uitgebreider / meer aangekleed. Ik vond het bijna storend dat we 4-5 verschillende mensen bediening aan onze tafel hadden gedurende de avond. Dat draagt niet echt bij aan een goede interactie en beleving. Prijs kwaliteit vond ik minder. Zelfs met de actieprijs en het toch wel lekkere eten (heeft ook veel voorbereidingstijd en bewerkingen dat zie/proef je) is dit niet geheel in verhouding tot de prijs. De wijnen zijn goed complex en lekker, maar dat mag ook wel voor 10 eur/glas. 200 euro met z'n tweeen voor een avondje eten is behoorlijk. Er stond ook nog een fout op de rekening (een fles water extra ipv 1 tonic extra maar dat heb ik maar zo gelaten en het prijsverschil als fooi voor de bediening gezien).

Het was een leuke/boeiende ervaring met nog ruimte voor verbetering (vandaar geen 10 voor het eten want dan moet het echt helemaal perfect zijn).

9. Bart 782 punten

Het werd tijd dat ik deze recensie afmaakte...

Ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw en beste vriend hadden we De Treeswijkhoeve uitgekozen om deze heugelijke feiten te vieren. Dat het Valentijnsdag was, was de spreekwoordelijke kers op een toch al schitterende taart.

Het is niet moeilijk om je thuis te voelen bij De Treeswijkhoeve. Het restaurant is gevestigd in een schitterende hoeve welke uit 1916 dateert.
    Het heeft een fraai, knus decor met uitsluitend ronde tafeltjes en comfortabele stoelen. Zacht licht zorgt samen met het lage plafond voor een warme setting.
    We hadden geluk, het had namelijk gesneeuwd, wat de tuin om had getoverd n een schitterend winters tafereel.

Nadat we plaats hadden genomen en het restaurant goed in ons op hadden kunnen nemen, werd het aperitief geserveerd. Een volle Cava voor mijn vrouw en ik, een fluweel zachte Tawny Port voor onze disgenoten.

Terwijl de eerste amuses werden geserveerd werden kwam de meester zelf de kaart toelichten. De amuses bestonden onder andere uit een heerlijk lauwwarm tomaatje in luchtig Tempura beslag en huis gemaakte kroepoek met appel en een luchtige topping van butterscotch.

Ter gelegenheid van de dag van de liefde had men een speciaal Alliance menu samen gesteld.
    Met bijna speels enthousiasme en een twinkeling in de ogen werden de verschillende gerechten toegelicht. Dick doet wat hij doet goed en duidelijk met heel veel passie en plezier. Na ook de reguliere kaart en de uitgebreide wijnkaart te hebben, hadden we een keuze gemaakt.
    We besloten voor het Valentijnmenu te gaan, aangevuld door een assiette van Foie Gras en in plaatst van de gegrilde Brabantse Hoen, de kalfs entrecote. Er volgde even overleg met de keuken, en uiteraard was dit geen probleem.

Niet veel later verscheen Dick alweer aan tafel met een mooie klein dienblad van geslepen mineraalsteen met hierop een broodje bakpao, gevuld met zuurkool en rookworst, afgetopt met een toefje mosterd.
    Een leuk, speels winter hapje meteen mooi zuurtje om de eetlust lekker op te wekken.

Voor de wijn besloten we voor een Magnum Ripasso te gaan van Masi, een lieveling van ons allen. En nu we de mogelijkheid om een Magnum te selecteren, konden we hier natuurlijk niet omheen.
    De wijn werd door Rene direct geopend zodat hij lekker kon ademen.

Het eerste gerechtje was een taartje van romige knolselderij met appel, walnoot en Savora mosterd.
    Het was een mooie samenstelling van zachte smaken welke schitterend samen ging met de door Rene geselecteerde Pinot Grigio.

Het tweede gerecht was een tweeluik bestaande uit Vitello Tonato met hieronder een mossel, kokkel en ceviche met avocado en maïs. Een heerlijk licht gerecht met een verfijnde smaak.

We gingen verder met een mooie rundertartaar met gado-gado, buikspek en pinda. Een flink gerecht welke zich kenmerkte door intense smaken en perfecte producten. De structuren van de knapperige groente gaven het gerecht een extra dimensie en erg prettig mondgevoel.

We vervolgden met een mooi stukje schrei, gecombineerd met venkel, prei en quinoa. Ik ben gek op quinoa dus ook deze gang viel weer erg in de smaak. De opvolging van de gangen sluiten goed aan en er is een mooie balans in de gerechten.

De assiette van Foie was zoals verwacht heerlijk. Vooral de terrine welke geraffineerd werd gecombineerd met artisjok bleef lang een onderwerp van gesprek bij ons aan tafel.
    De cuisson van de gebakken ganzenlever was perfect en mooi gecombineerd met een gestoofd appeltje.

Het hoofdgerecht bestond uit een op de Grilldome bereidde kalfsentrecote vergezeld door een mooi stukje botermalse kalfssucadenen risotto.
    De Grilldome blijkt een mooi instrument. Het geeft een subtiele grillsmaak af aan het kalfs, erg lekker!

En nadat we ons met drie verschillende desserts naar de koffie laten begeleiden zit onze culinaire reis er weer op.
    Ik kan niet anders zeggen dat Dick en zijn brigade hun naam en reputatie meer dan hebben waargemaakt. We hebben heerlijk gegeten en zijn flink in de watten gelegd. Men weet professionaliteit en het soms bijna speelse enthousiasme mooi te combineren. Hier weet men wat gastvrij betekend.

Bedankt voor een heerlijke ervaring!

10. Fantastisch gegeten. Uitstraling beetje aan modernisering toe. Heerlijke avond gehad.

11. Paul van Rixtel

12. t.van Horssen

Ik had tarbot, het water liep eruit!!!
    Niks van opgegeten, geen chef of gastvrouw gezien voor uitleg!!
    Schandalig om hier €48,00 voor te vragen.
    Dit is geen 2 sterren waard.
    Geen aanrader

13. A.Bossong

1 punt
  14. Rob Slegers

15. foodlover

16. Mooie gerechten (zowel om te zien als de smaak) geserveerd met de juiste wijnen, kortom een perfecte avond uit. Bediening erg attent.

17. Met een Culinaire vriendengroep (bijna alle koks) een meergangen diner met bijbehorend wijnarrangement gereservereerd bij dit sterren restuarant, onze conclusie is echter dat de Treeswijke Hoeve enorm overgewaardeerd is. De gangen waren nagenoeg alle van een bedenkelijk niveau (smaak en presentatie). Tot overmaat van ramp viel de elektra 30 - 40min uit zonder sorry o.i.d.

18. Eten is geweldig, kok en bediening goed en vriendelijk, een aanrader voor iedereen. Een minpunt is de airco, deze moet schoongemaakt worden.

19. De Treeswijkhoeve is een absolute aanrader.

Ongedwongen sfeer, prachtige lokatie en vooral heel erg lekker eten!

Zowel zakelijk als prive een uitstekende keuze.

20. Wij hebben daar onze bruiloft gevierd. 's Middags de receptie met champagne rose en een heerlijke bruidstaart. 's Avonds voor onze gasten een 5-gangen diner. Fantastisch lekker eten en dat werd om ongeveer 23.00 uur afgesloten met een enorme ijstaart met vuur erop. Iedereen heeft genoten en zijn buikje rond kunnen eten. Een absolute aanrader. Was niet goedkoop maar de prijs/kwaliteit verhouding is top. Evenzo de bediening. De Treeswijkhoeve is een hele mooie zaak en leent zich heel goed voor dit soort gelegenheden. Wij kunnen het aanraden. Mooie gelegen tussen Waalre en Valkenswaard in, tussen de bossen. De kok en zijn team, chapeau!

21. creatieve maar toch licht klassieke keuken. mooie wijnkaart.
    aan te raden

22. Erg creatieve keuken, het water loopt je in de mond.

23. ziet erg goed uit maar is toch wel best duur