De Oude Toren in Waalre

Ongeveer 5 plaatsten voor de deur, ruim 80 plaatsen op nabijgelegen parkeerplaats (50 m).

Buslijn 17 van Eindhoven naar Waalre, halte Bergstraat

1321919335 64
1420835972 76
1440619300 77

1. Hanneke

Wij voelden ons niet erg welkom.
    Prijs/kwaliteit en type restaurant schept een verwachting en dan krijg je een papieren serviette, geen water op tafel en 2 sneeën brood met 4 personen. Teleurstellende ervaring

2. Luuk en Tessa

Heerlijk gegeten... Fijne sfeer... Goed geholpen door (leerling)gastheer Remi!! We gaan zeker terug komen!

3. We komen hier al net zo lang als dat het restaurant bestaat (26 jaar), maar zijn eigenlijk elke keer teleurgesteld. De locatie is prachtig, vooral het buitenterras en het eten zeker niet slecht, maar daar is dan wel alles mee gezegd. De bediening is ronduit Hollands "lomp", onafgestemd en niet gastvrij. Prijs/kwaliteit is niet in verhouding (duur!), verrassing achteraf van 10 euro extra voor een uiensoep die kennelijk niet in het Menu La Vieille Tour zat (wel als zodanig op de kaart staat!) - Kortom, hebben nu besloten hier echt nooit meer terug te komen.

4. Heerlijk eten, goede service. Kortom een geweldig avondje uit. Een echte aanrader.

5. Nico van de Meerakker

Was prima verzorgd. Gezellige avond met heerlijk eten. Het was een schot in de roos. Voor herhaling vatbaar.

6. Lia Hoogenboom

Erg lekker eten in een mooie accommodatie met vriendelijk personeel.

7. Wij hebben gisteren heel lekker gegeten in de Oude Toren in Waalre in kerstsfeer. Biefstuk stroganof met goede rode wijn erbij. Voor een deel aan tafel bereid. Een echte aanrader. De prijs/kwaliteit is goed. Mooie ligging van het restaurant.

8. Dianne van Gemert

We hebben een heerlijke avond gehad, voortreffelijk gegeten en erg vriendelijk personeel! Echter een opmerking; de tijd tussen het boeken en de daadwerkelijke bevestiging van de boeking vind ik erg lang tussen zitten! Ik heb de boeking op vrijdag geplaatst en op dinsdag kreeg ik pas de bevestiging. Maar het is ons prima bevallen!

9. Gisteravond met Social Deal hier gegeten en werden heel vriendelijk ontvangen door de eigenaresse. Ook het personeel is vriendelijk en attent. Het eten was van uitstekende kwaliteit en een mooie presentatie van de gerechten met duidelijke uitleg. Ook geen probleem dat een van ons vis boven vlees prefereerde. Prijs/kwaliteit is hier zeker in balans, ook zonder bon. Hier vaker gegeten en ik begrijp het commentaar van sommige niet dat ze onvriendelijk ontvangen werden. Maar ja, elk verhaal heeft 2 kanten.

10. H.de Louweren

De ervaringen van ons groepje (7 personen ) zijn wisselend. Over het culinaire gebeuren zelf waren de meeste wel eensgezind dat ze erg lekker gegeten hadden, maar ook dat het teleurstelde dat er vanwege keukencapaciteit, niet elk gerecht gekozen kon worden.

Verschillende personen hadden voor zich via de site van De Oude Toren al een beeld gevormd of keuze gemaakt van het aangebodene, jammer als je dan in een gerenommeerde zaak als deze daarin teleurgesteld wordt. Misschien zou een kleiner keuze aanbod daar in de toekomst teleurstellingen kunnen voorkomen.

Gr Harrie.

11. Mooie omgeving en het 5 gangen diner was niet alleen erg lekker, maar ook bijzonder smaakvol en met liefde en aandacht gepresenteerd tegen een alleszins aantrekkelijke prijs.

12. Dhr. Kolen

Uitstekend gegeten! Mooie locatie.

13. Heerlijk eten op een prachtige manier gepresenteerd.

14. van Velzen

We zijn er nu een aantal keer geweest maar steeds weer is het net alsof de bazin het idee heeft dat ze boven je staat. Ze heeft een air. Wat het goed maakt is de bediening, die zijn super correct en attent. Het eten op zich is lekker, heel mooi gepresenteerd maar niet iets heel speciaals.

15. van Herwijnen

Zoals altijd weer een fijne avond. 1 van onze favoriete restaurants.
    Vriendelijk personeel en lekker eten voor een leuke prijs. Iedere gang werd kleurrijk opgediend.
    Kortom, voor herhaling vatbaar.

16. Andre Saris

We zijn zeer vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. We hebben het 6 gangen menu gekozen, dat ons al vele malen heel goed bevallen is. Ook nu weer werden we verrast door de diversiteit aan verschillende gerechten. Alles was prima verzorgt, elke gang een plaatje. We hebben weer genoten van deze avond.

17. Hele attente ontvangst, leuke ambiance, erg leuk geserveerde en smaakvolle gerechten, complimenten voor het hele team. Hebben een zeer aangename avond gehad.

18. Ellen Zwanenburg

Via social deal hebben wij € 15,- betaald voor een voucher van € 30,-. Deze voucher konden wij inleveren op een keuze van de jubileumkaart. Helaas bleek de jubileumkaart zeer summier. Het voorgerecht was zo klein, dat het om een amuse leek. Het hoofdgerecht, de zeebaars, was zo klein dat de vis niet eens krokant op de huis gebakken kon worden. De huid was slap en de vis overgaar. Wij ( 4 personen) kregen als enige bijlage één bakje frites, die ook niet krokant waren. Uiteindelijk bleek bij afrekenen dat we voor die drie gangen, waarvan er twee echt onder de maat waren, een bedrag van € 52.50 moesten betalen. We hadden beter gewoon bij de oude Toren kunnen gaan eten. Dan hadden we alle keus en een 6-gangen surprisemenu voor 52,50 kunnen kiezen. De Oude Toren wil dus mensen lokken met de Social deal, maar de enige die hier beter van wordt is de Oude Toren zelf. Echt heel jammer als je je zo bekocht voelt. Toen ik aan het einde van het diner vroeg waarom we zo'n summiere kaartkeuze kregen, werd daarop geantwoord "de populaire gerechten lopen toch wel".

19. Mooie locatie, prachtige inrichting, goede service en heerlijk eten. We lieten ons door de chef verrassen en werden zeker niet teleurgesteld. Een aanrader !

20. kapteijns

Eten was matig, niet uit de kunst, hebben er wel eens beter gegeten.

21. Jane Hoed

Start van een zusjes weekend had niet beter kunnen beginnen: wat een gastvrijheid, een heerlijk 4 gangen verrassing-menu en personeel dat je in de watten legt, wij komen zeker terug.

23. Anja Cock

In een ontspannen sfeertje heerlijk gegeten!

24. Met m'n manager uit VS gedineerd, gewoon 3 gangen menu gepakt. Mooi klaargemaakt, smaakte goed. Bediening goed en vriendelijk, mooi ingericht interieur. Ik kom terug een keer.

25. Anita Weijers

Heerlijk gegeten in een gezellig en warm en sfeervol restaurant !

26. Gijs van Middelkoop

wij hebben uitstekend gegeten in dit restaurant. De voorgerechten (Old Amsterdam) en de hoofdgerechten (hert en wildzwijncombinatie) waren smaakvol. De prijs vehoudt zich uitstekend tot het gebodene. Wij komen zeker terug.

27. Els van Kroonenburg

Mooie ambiance. €7,50 voor een fles Spa Blauw is echt een belachelijke prijs!!! Sommige gerechten komen niet tot hun recht, bv. ganzenlever met sinaasappel, de sinaasappel overheerst, jammer. De prijs van de Spa is voor mij een reden om hier niet meer naar toe te gaan.

28. Ad en Toos Moelands

Na lange tijd weer eens gegeten bij De Oude Toren in Waalre. Na de brand is het interieur volledig vernieuwd. Zeer sfeervol en gezellig ingericht. Het eten en de presentatie waren voortreffelijk. Zeer gastvrije ontvangst.
    Wij komen zeker nog een keer hier eten.

29. Liesbeth jaspers

Gisteravond heerlijk gegeten. Het klopte van het begin tot aan het einde... Mooie inrichting, fijne bediening en het eten was overheerlijk.

We komen zeker nog een keertje terug.

30. Met een sweetdeal (of zo) heerlijk gegeten. Voorgerecht wat karig maar de smaak maakte dit weer goed. Hoofdgerecht van ons beide heerlijk en ruim voldoende.
    De wijnen van het huis waren pretentieloos maar krijgen van mij een dikke voldoende.
    Kortom: een pareltje in de culinaire wereld rondom Eindhoven. Kom vast en zeker nog eens terug.

31. To celebrate my birthday my wife and I visites the Oude Toren restaurant in Waalre. The location is restful and the decoration of the dining room old fashioned and lovely. The reception was warm and friendly. We had the four course surprise menu and the matching wine plan. Both were excellent and varied. We like the Oude Toren.

32. Wij zijn met de Sweetdeal gaan eten bij de Oude Toren. Wat een super ervaring was dat. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, gezellige sfeer echt een aanrader voor iedereen. We komen zeker nog een keer terug.

33. Zeer goede ervaring! Onlangs met 14 personen genoten van het 5-gangen verrassingsmenu. Prima ontvangst en verzorging. Heel gezellig aan een hele grote vierkante tafel. Van tevoren de mogelijkheden besproken en er werd nergens moeilijk over gedaan. Zeer aan te bevelen.

34. Na de brand vd zomer,.. opnieuw Restaurant de oude toren bezocht. Eten & drank van goede kwaliteit. Vergelijkbaar met een sterren restaurant. Interieur bijzonder. Modern met de sfeer van 'oude toren'. Kom graag terug.

35. Met Sweetdeal ben je wel erg duur uit. Stokbrood moet betaald worden bij de gerechtjes. Drankjes heel pittig aan de prijs. Zo is het niet echt dat je veel korting krijgt.

36. Ton van Bergen

Ik heb geen goede eerste ervaring gehad bij de oude toren. De gastvrijheid was van een laag niveau, het is erg duur voor het slechte eten. De groente was koud. Er word veel meer aandacht gegeven door de eigenaar aan de vaste gasten, dat merkte mijn vrouw en ik meteen. We voelde ons niet welkom.

37. Het 5 gangen sweetdael gegeten. De soepjes en het hoofd gerecht was lekker al misten we de kabeljauw in de mosterdsoep.
    De bediening uitgesproken slecht, de wijn laten voorproeven en het links en rechts opdienen en afhalen is zo moeilijk, voor langs is toch veel gemakkelijker. Verder om bij een luxe dineer extra te moeten betalen voor een broodjes arrangement voor bij de voorgerechten is fout. Een amuse of een eenvoudig borrelhapje vooraf was ook op zijn plaats geweest. Kortom eens maar nooit meer Hier geldt de opmerking:
    ze eten me arm maar drinken me rijk. De drank prijs is erg hoog.

38. Rob Slegers

39. Familie Pietersen

Laatst hebben wij met het gezin heerlijk gegeten bij de Oude Toren. Wij zijn er enkele jaren geleden ook geweest en toen hadden we genoten maar nu was het echt super top! Heerlijke gerechten en de service was adequaat en niet opdringerig. Ook aan de kinderen werd gedacht. Kortom een heerlijk culinarie avond gehad!

40. Pas geleden een zakendiner gehad. Eten was oké, niets bijzonder, maar wel aan de prijs! Er zijn betere plaatsen..

Eigenaresse erg onprofessioneel en als klap op de vuurpijl werden we ook vriendelijk verzocht te vertrekken want ze moest op vakantie! Sorry dit kan echt niet...

Ons zul je er nooit meer zien...

41. Prima restaurant. Lekker gegeten (menu Le Tisserand) en vriendelijk personeel. Erg aardig tegen kleine kinderen. Goed ingespeeld op onze wensen. Veel vaste gasten.

42. Ambiance is goed/gezellig.

Bediening kwam onprofessioneel over:

- Wijnglazen werden ingeschonken zonder eerst 1 persoon te laten proeven of deze naar wens was;

- Eten was redelijk tot goed (niet gevraagd of het vlees medium of doorbakken moest worden);

- verdeling taken personeel was niet goed geregeld (nadat we iets besteld hadden, kwam een andere serveerster ook weer vragen of we nog wat wilden bestellen);

- dessertkaart werd onder de neus gedrukt, zonder eerst te vragen of we wel of niet een dessert wensten te nuttigen;

- toen we klaar waren met eten kregen we het gevoel dat je nog wat moest bestellen, of dat je anders maar moest afrekenen.

Prijs/kwaliteitsverhouding: erg prijzig ten opzichte van de geboden maaltijd (was karige hoeveelheid en weinig diversiteit).

43. Absoluut waardeloos, de ambiance en bediening is goed, maar daar blijft het dan óók bij! De prijs kwaliteit verhouding ligt veel verschil in, de eigenaresse is ongeïnteresseerd en alles is uit de oven!

Geen aanrader dus!

44. Wij hadden gereserveerd voor een zilveren bruiloft (reservering was bevestigd per email), maar bij aankomst bleek deze "vergeten". Excuus was dat reserveren via internet ook zo ongebruikelijk is?

Deze toch wel beschamende ervaring, werd door de eigenaars niet zo ervaren.

Het eten was ok, maar zeker niet bijzonder. De "vaste gasten", kregen onevenredig veel aandacht, hetgeen ten koste ging van andere gasten.

45. I. Bierens Fam. van den Broek

Ik heb een uitstekende avond gehad en de rest van de familie ook. Ik had nog nooit zo lekker gegeten. De wijn die er bij zat was ook heerlijk. De eigenaresse en het personeel waren heel vriendelijk. Mijn man en ik waren 1 uur te laat vanwege de oppas, maar dit was geen probleem. We hebben een onvergetelijke avond gehad. Zeker een aanrader. Wij gaan zeker nog een keer eten.

46. Jos Hermus

47. Jammer, jammer, jammer. We hebben in de oude toren geluncht na en fietstocht om uit te proberen of het de moeite waard was om daar te dinneren.

De onvriendelijkheid van de vrouw die bediende (eigenaresse, dat kan toch niet?) heeft dit echter bij ons de das omgedaan.

We mochten bij gratie Gods buiten op het terras zitten (het was heerlijk weer), maar ze zei wel dat ze niet vaak buiten zou lopen. Waarom niet, er waren geen gasten binnen?

Vervolgens wilde ze niet uitleggen wat er op de luxe tapasschotel zat 'gewoon van alles'.

Tot slot was ze de dinnerkaart vergeten te brengen waar ik nieuwsgierig om vroeg. Dat kan natuurlijk gebeuren, geen probleem. Maar, toen ik haar er voor de tweede keer vriendelijk aan herinnerde zei ze dat ze hoopte dat het haar nog zou lukken want ze had het druk (3 tafeltjes bezet op het tarres en niemand binnen)?

Kortom, we komen er zeker niet dinneren!

48. Mooi gelegen, leuk ingericht en aardig personeel. Maar dan houdt het helaas op. Tournedos die uit de oven komt en dus zonder knapperige buitenkant, zure mandarijnen op een eendenborst in een prefabsaus, een bremzoute amuse, bedorven vlees in het kindermenu en dan ook nog het kinderijsje vergeten...

De ambiance maakte dat niet allemaal goed helaas.

49. Lenneke

Ons bezoek viel helaas een beetje tegen.

Het eten vonden we niet echt verrassend. Bediening was ok.

De sfeer die de zaak uitstraalt is niet ons ding.

Zullen niet snel weer terug gaan.

50. De Oude Toren

51. Miranda en Aad

Zondag 20-09-2009 hebben wij bij de Oude Toren gegeten. We hadden gekozen voor het menu Le Tisserand. Het was erg lekker. Het was een 4-gangenmenu, maar we kregen eerst nog een amuse vooraf. Ook het brood bij het voorgerecht en de soep waren erg smaakvol. Het is een heel sfeervol restaurant en de bediening was prima.

52. Bij het resereven was iets mis gegaan. De wijze waarop alles is opgelost verdient alle lof. Het is een uitstekende avond geworden. Een persoon was vegetarisch.Er werd op uitstekende wijze ingespeeld op het bestellen van een vegetarische maaltijd en het gegeven dat een persoon een allergie heeft voor bepaalde producten. Uitstekend verzorgd diner.
    Gastvrij en zeer gezellige en goed verzorgede lokatie.

53. Lea Versteden

Helemaal top!! Heerlijk eten en altijd erg gezellig!!

54. fam van den Heuvel

super restaurant! Mooie kaart, lekker eten en goede sfeer

55. Waren hier per ongeluk beland en hebben werkelijk genoten van het heerlijke eten!De sfeer is geweldig,oud boerderijtje,kortom gezellig,gastheer is zeer vriendelijk,mevrouw iets minder.

56. Niks op af te dingen... een gezellige avond met lekker eten en goede ambiance.

57. Fam. Hendel

Zeer gastvrij en werkelijk voortreffelijk eten in een zeer mooie ambiance

58. Familie van den Bergh

In een woord fantastisch. Gezellige sfeer en heerlijk eten.

59. fam van Hoof

voor een gezellige avond uit in een sfeervolle omgeving moet je zeker hier geweest zijn prijs en kwaliteit zijn zeker goed

60. Absoluut waardeloos, bediening is erg ongeinteresseerd, gerechten vele malen te duur en als de ambiance en het mooie pand de avond goed moet maken is dit niet de moeite waard....

61. Jurgen & Marieke

Een fantastisch restaurant, goede ambiance, heerlijk eten, perfecte service voor een betaalbare prijs!

62. \rob Peters

bitse bediening

63. Prima restaurant.Kunnen goed inspelen op specifieke wensen(dieet)Kwaliteit prijs in verhouding

64. van Bezel Rinus en Sonja

Lekker eten,gezellig zitten en een fijne naborrel