Nieuwste foto's in Waalre

Laatste updates in Waalre

1. Diana Snoeijen's profielfoto
    Diana Snoeijen heeft een recensie geschreven voor Carpe Diem

Diana Snoeijen

Ik heb gistermiddag heerlijk met mijn moeder en tante in de tuin geluncht en koffie gedronken. Het was heerlijk en gezellig en gemoedelijk. Zeker voor herhaling vatbaar. De volgende keer ga ik voor de high tea.

2. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft gereageerd op een recensie van De Treeswijkhoeve

Hoi Cindy,
    dit was het jubileum menu met kaviaar

3. Cindy's profielfoto
    Cindy heeft gereageerd op een recensie van De Treeswijkhoeve

Wat een heerlijke recensie. Nu weet ik zeker dat ik nog een keer terug moet. Mag ik vragen hoeveel gangen of welk menu u heeft genomen?

4. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor De Treeswijkhoeve

Na de uitstekende ervaring in april wilde we graag nog eens terug met mijn zus. We hadden ditmaal geluk want het was mooi nazomerweer en de tuin was ingedekt, prima. Als aperitief een glaasje heerlijke champagne, L’overture premier cru van Frederic Savart gemaakt van Pinot Noir. De amuse parade kon beginnen en de tafel werd gevuld met een trio. Stukjes flammkuchen met toefjes crème van rabarber en schapenyoghurt.
    Mini salade met Vietnamese crème waarop een crunch van sesam. En gefrituurde spiering met heerlijke dip van saffraanmayonaise, mijn favoriet.

Chef Dick presenteerde zelf het bekende Brabantse worstenbroodje waarvan de receptuur licht gewijzigd was, ditmaal afgewerkt met een prima saus met toets van citroengras. Tevens werden onze wensen doorgenomen, fijn.

We bekeken nog even de uitgebreide wijnkaart die door het Amerikaanse wijnmagazine Wine Spectator is beloond met de Best of Award of Excellence, complimenten.

Verder met het naanbroodje gevuld met geelwortel en tandoorikruiden, mooi krokant met zachte exotische vulling. Op een lepel een stukje gemarineerde watermeloen met avocadocrème.

In een sigarenkistje op smeulend hooi een blokje met hoisin afgelakte paling op een plakje krokante Gelderse kruidkoek, heerlijk.

De parade werd afgesloten met een hapje vol vitamines. Bereidingen van knolselderie met erop gepofte quinoa en kruidenblaadjes in een vinaigrette van tamarillo.

De eerste begeleider werd uitgebreid met kennis van zaken gepresenteerd door enthousiaste Remon van de Kerkhof. Een droge Riesling 2016 uit de Rheinhessen van Keller, verfijnd aroma, loep zuiver en mooi hoog in zijn zuren, heerlijk. In het schaaltje bereidingen van avocado met stukjes pistache aan tafel afgewerkt met een flinke lepel Anna Gold Kaviaar, decadent genieten van verfijnde smaakjes. (9,75)

Op het bord verse makreel gegaard in het zuur van groene tomaat met crème van jalapeno, structuren van komkommer en stukje Zeeuwse Oester, aan tafel afgewerkt met een frisse tomatensaus. Hele verfijnde smaken met frisse toetsen waarin de makreel de hoofdrol opeiste waarbij de Riesling naadloos aansloot. (9,6)

Van Corsica een speciale blend van Vermentino, Bianco Gentile en Malvasia, de Bianchi 2017 van Antoine Marie Arena, rijk en complex, toppie. Op het bord zeebaarsfilet, gebakken op zuurdesem gekruid met wat basilicum, op een bedje van hele frisse dungesneden venkel, ernaast fregola en artisjok waarop kroepoek en schuim van oude kaas, aan tafel afgewerkt met een heerlijke frisse saus van kropsla. De kaasbereidingen waren iets minder hartig dan verwacht. De vis was keurig gegaard met krokant zuurdesem, prima. De zuren in venkel en saus werkte als smaakversterker die tevens de wijn nog lekkerder maakte, wow. (9,75)

Na even polsen had Remon iets speciaals uit de kelder getrokken. Een Oostenrijkse rode natuurwijn van Gut Oggau gemaakt van Zweigelt en Blaufränkisch, verfijnd met hele mooie zuren, zachte tannines en aardse tonen. Uit de keuken een zacht gegaarde ballotine van Kemper hoender in de eigen huid, op de Yakitori na gegrild. Ernaast een pasteitje waarin ragout van de bout, krokantje van de huid, stukjes kort gebakken eekhoorntjesbrood, schijfje witlof met groene kruiden korst en verse hazelnoot, aan tafel afgewerkt met een heerlijke saus van eekhoorntjesbrood. De kip was keurig gegaard, het eekhoorntjesbrood zorgde voor een mooie smaak, de wijn werd hierdoor nog lekkerder en hij versterkte de smaken met zijn verfijnde zuren. Ofwel een schot in de roos. (9,6)
    Partner was uitermate tevreden met haar drietraps vegetarisch gerecht.

De eerste dessertwijn was een klassieke Duitse Eitelsbacher Karthäuserhofberg Riesling auslese 2011 van Karthäuserhof, geconcentreerd met uitstekende zoetzuur balans. Op een mooi bord een keurige presentatie van bereidingen met granny smith, aloë vera en tarwegras. Een originele smakencombinatie met speciale smaken die de wijn op speelse wijze beïnvloeden, prima. (9,8)

Remon had wederom iets onbekends geselecteerd. Uit Gaillac de Mauzac Roux 2-16 van Domaine Plageoles, elegant met tonen van gekonfijt fruit en botrytis. Op het bord structuren van braam met een quenelle ijs van pepermunt en witte chocolade op een crumble van koek, verder nog toefjes crème van munt waarin takjes met een toets van dennenhars. Licht en fris met verrassende kruidentoets die de wijn een subtiele medicinale toets gaf die we kennen van de single malt, verrassend! (9,7)

Als overgang naar de afsluiter een huisgemaakte lange vinger op en bekertje met heerlijke mokka crème waaronder een granité van ristretto, wow.

De afsluiter was een geconcentreerde espresso met een uitgebreid assortiment friandises om de laatste gaatjes te vullen.

Bediening was uitstekend verzorgd met de puntjes op de i en royale dosis gezelligheid, ditmaal een hoofdrol voor sommelier Remon die een uitstekende wijnselectie heeft verzorgd met uitgebreide verwachtingsvolle presentaties die werden waargemaakt.

Kortom, het was weer een hele fijne culinaire beleving met verrassende wijnen en hele gezellige bediening op het zonovergoten terras. We voegen de Treeswijkhoeve dan ook graag toe aan onze favorietenlijst, bedankt!

5. Familie Hompes's profielfoto
    Familie Hompes heeft een recensie geschreven voor Enjoy Wereldkeuken

Familie Hompes

Het was weer geweldig. We hebben lekker gegeten, voldoende van alles aanwezig en het werd steeds goed bijgevuld. Het ophalen van je vuile bord, glas werd frequent gedaan.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

6. Frank's profielfoto
    Frank heeft een recensie geschreven voor MR.CHANG
    Aziatisch Waalre

We kunnen alleen afhaal beoordelen: Ja, hier kun je kwaliteit halen. De laatste jaren constateren we dat de kwaliteit van het eten bij de Chinese restaurants aan 't dalen is. Zodanig dat we in de omtrek verschillende restaurants hebben geprobeerd. Ons vaste restaurant voldeed niet meer. Mr. Chang is een uitzondering, alle bestelde gerechten waren uitstekend! Goede kwaliteit ingredienten zijn gebruikt en goed op smaak. De porties zijn daarentegen erg klein in vergelijking met andere restaurants, bedoeld voor exact 1 persoon. Dat klopt aardig, je hebt dan precies genoeg gegeten. Alles ging op. Je bent dus wel duurder uit, maar dat is logisch als er betere ingredienten zijn gebruikt en meer aandacht aan de bereiding is besteed. Omgerekend naar hoeveelheid ben je ongeveer 1,5 keer zoveel kwijt t.o.v. de traditionele Chinese afhaal. Klein minpuntje is de beperkte keuze, er zijn b.v. geen Indische gerechten te bestellen. Ondanks de iets hogere prijs gaan we hier vaker afhalen. Het all you can eat tapas concept spreekt ons niet aan, veel te duur en "stress" om veel te eten. Dus in het restaurant zelf zullen we niet komen.

7. Erna en peter van leeuwen's profielfoto
    Erna en peter van leeuwen heeft een recensie geschreven voor MR.CHANG
    Aziatisch Waalre

De gerechten (vooral de pekingeend) zijn echt enorm lekker de keuze is ruim het personeel is ook erg behulpzaam en vriendelijk.
    De moeite waard om er voor om te rijden.

8. Jan Willem Jansen's profielfoto
    Jan Willem Jansen heeft gereageerd op een recensie van Carpe Diem

Wat leuk Irene dat wij jou inmiddels tot de vaste klanten mogen rekenen.
    Geweldig hoe je elke keer weer reageert met wat we op tafel toveren.
    Ik hoop weer tot snel.
    Groetjes,
    Lyn

9. Jan Willem Jansen's profielfoto

Beste Theo & Annemieke,
    Wij hebben ook genoten van jullie aanwezigheid en enthousiasme en vinden het helemaal geweldig dat jullie ons zulke ongelofelijke cijfers hebben gegeven. Hier doen we het allemaal voor. Ik hoop tot zeer binnenkort.

10. Jan Willem Jansen's profielfoto

Beste MI,

Dank jullie wel voor de leuke reactie.
    En....goed nieuws. De kinderstoel is inmiddels aanwezig.
    We hopen jullie gauw weer een keer te zien.
    Met vriendelijke groeten,
    Lyn
    Winkelcafé Carpe Diem

11. J. van Dijk's profielfoto
    J. van Dijk heeft een recensie geschreven voor MR.CHANG

J. van Dijk

Op Zondag 19 Augustus 2018 wilde mijn vrouw en ik, na lange tijd, weer eens een keer gaan eten bij Mr. Chang in Waalre.
    We kwamen daar om 15.30 Aan en kregen van de eigenaresse te horen dat we te vroeg waren en alleen nog een menu besteld kon worden.
    Door mijn chronische ziekte moet ik op onregelmatige tijden naar de WC, daarom vroeg ik aan de uitbaatster waar het toilet was.
    Ik kreeg me toen een nors en onfatsoenlijk antwoord van haar: jullie komen hier niet eten, maar ik kwam alleen om de wc vies te maken, zoals een vrouw dat een tijd geleden ook gedaan had vertelde ze!
    Ik ben naar het toilet gerend om op tijd mijn behoefte te kunnen doen, mijn vrouw was inmiddels na een heftige woordenwisseling naar buiten gevlucht.
    Mr. Chang ik ga verder, laat het hier niet bij zitten, zo ga je niet met mensen om, dit is dé manier om je eigen zaak af te breken, reken maar.
    Wij komen nooit meer bij jullie eten en zullen dit voorval aan vele mensen doorgeven, dan kunnen zij hieruit hun conclusie trekken.

12. Ml's profielfoto
    Ml heeft een recensie geschreven voor Carpe Diem
    Lunchroom Waalre

Leuk om te zien dat er een lunchroom is in Waalre. Aan de voorkant zag ik eerst niet dat er een nieuw cafe was, het leek meer op een winkel. Aan de achterkant bleek er een gezellig terras te zijn waar je lekker in alle rust in de zon kan zitten.
    Het eten smaakt goed, de koffie is lekker en de chokolademelk met echte chocola ook. Wij komen nog wel eens terugvoor de high tea.
    Misschien een advies, ik mistte nog een kinderstoel.

13. Theo en Annemieke's profielfoto
    Theo en Annemieke heeft een recensie geschreven voor Carpe Diem

Theo en Annemieke

Verrassende ontmoeting in Waalre waar bleek dat een doorlopende paskamer uit kwam een leuke kadoshop met originele cadeaus en een lunchroom met lekkere originele gerechten en verfrissende wijn. Aardige eigenaren met de aandacht die verrassend is en gemeend geïnteresseerd. Lekker gegeten en genoten van de stilte op het terras achter het winkeltje cq. lunchroom. Het tafeltje waar wij aan zaten gaf nog de nodige uitdaging maar we gingen met een goed gevoel weg en komen zeker weer terug. Aanrader om dit niet over te slaan als je Waalre bezoekt.

Theo en Annemieke

14. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft gereageerd op een recensie van Enjoy Wereldkeuken

Achteraf was dit een te positieve reactie . Als ik nu reeel kijkzou het maximaal 3 keer een vijf moeten zijn.

15. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft een recensie geschreven voor Enjoy Wereldkeuken
    Internationaal Waalre

Wij zijn de afgelopen 2 jaar ongeveer 3 keer per maand geweest was altijd redelijk goed. De laatste tijd worden wij gewoon weg gekeken, vandaag ook weer. wij zijn vandaag voor het laatst geweest en gaan niet meer. Helaas maar het was goed maar wordt nu slechter, eten was redelijk maar service valt tegen.
    De appelsap was wel goed, we gaan voortaan wel naar een ander restaurant.

16. irene vos's profielfoto
    irene vos heeft een recensie geschreven voor Carpe Diem
    Lunchroom Waalre

Heerlijke huisgemaakte taart. Vers en wisselende recepten. Heerlijke koffie. Super lekkere lunch ook verse producten met een zeer creatieve inslag.
    Geweldige enthousiaste bediening. Lieve mensen met veel passie!
    Aanwinst voor ons dorp Aalst- Waalre.

Tot ziens. Zeker weten!

23. Frank's profielfoto
    Frank heeft een recensie geschreven voor Nieuw Lotus Garden
    Chinees-Indisch Waalre

Frank

Prima restaurant, goed eten, fijne bediening, gemiddelde prijzen. Afhalen ook goed. 1 gerecht vinden we niet goed: Fou Yong Hai, deze heeft een vreemd bijsmaakje, proeven we niet bij andere restaurants. Meerdere keren geprobeerd, was niet toevalstreffer maar structureel, ligt dus aan het recept. Jammer. Verder mag men wel wat minder Ve-tsin gebruiken, krijg er soms hartkloppingen van!

24. Bouke van Kleef's profielfoto
    Bouke van Kleef heeft een recensie geschreven voor MR.CHANG

Bouke van Kleef

Heel vriendelijk personeel, heerlijk en ongedwongen gegeten.

25. Cindy's profielfoto
    Cindy heeft een recensie geschreven voor 't Brabants Genot

Cindy

De lunch was lekker, helaas hier lang op moeten wachten, ondanks dat het zeer rustig was.
    Er werd tussendoor niet gevraagd hoe het was en of we nog wat wilde drinken.
    Wel een leuke plek voor kinderen.

26. Hidde's profielfoto
    Hidde heeft een recensie geschreven voor De Treeswijkhoeve

Gewoon leuk, gewoon doen. Een van de weinige plekken waar een mens zich meteen op zijn plek voelt. Even vluchten voor al die nare luchtjes die nu eenmaal bij het leven horen.

27. pim kroonen's profielfoto
    pim kroonen heeft een recensie geschreven voor Enjoy Wereldkeuken

pim kroonen

Wij waren met 12 mensen. Eten was uitstekend. Goede sfeer. Voor herhaling vatbaar. Een aanrader!

28. De Leemerhoef heeft een nieuwe foto