't Geveltje in Vught

1315520539 80
1320418085 76
1472241989 80
1482037080 80

1. De kok heeft zeker verstand van zijn hoofdgerechten! Helaas heb ik na mijn laatste bezoek een knoop in mijn maag overgehouden toen ik een aardbeien parfait voorgeschoteld kreeg die knoert hard was en vol ijskristallen zat. Ik gaf dit aan en moest het doen met de uitleg 'maar parfait is een soort ijs, dus moet wel hard te zijn' van de kok. Sorry, maar ijs en dus ook parfait hoort niet te breken als je er met een vorkje er met aardig wat kracht in hakt en geen van beide behoren ijskristallen te bevatten! De uitleg gaf mij echt het gevoel dat ik als klant niet serieus ben genomen en dat ik als dom ben weggezet. Ik ben idd dom dat ik ervoor betaald heb terwijl ik alleen de zure aardbeien en slagroom eromheen op had. En natuurlijk wil ik niet een ander ijs of meer aardbeien of zo… ik wilde lekkere parfait die op zn minst zo weinig mogellijk ijskristallen bevat, waarschijnlijk door te langzaam invriezen. Jammer…

2. Was allemaal bijna goed. Alleen jammer dat er bijna een uur tussen het voor- en hoofdgerecht zat en de biefstuk niet medium rare was, maar al over het medium heen.

3. Wim van Elshout

Heel lekker gegeten. Voorgerecht was erg lekker, vlees van het hoofdgerecht was heerlijk mals en goed van smaak. Alleen het nagerecht niet in het bijzonder. Vriendelijk personeel, goede en prettige service en knus sfeertje. Een aanrader!

4. Dit eetcafé is al jaren onze favoriet voor de lekkere en snelle hap.

Vorige maand had ik na het zoveelste bezoek ook weer een stukje op Eet.nu geschreven, dit i.v.m. wijziging van eigenaar per 1 juli.

Echter het stukje werd nu door Eet.nu als recensie van de maand augustus betiteld en dat hield in dat wij bij het eetcafé een drie gangen menu met consumpties mochten nuttigen.

Afgelopen vrijdag na een paar dagen Scheveningen (Voorburg) leek het ons een goed idee om bij thuiskomst niet te hoeven koken.

Op afspraak gaat niet bij het eetcafé maar er waren nog net een paar plekjes vrij.

De kaart was vroeger voor 80% gelijk maar de zoon heeft besloten om enkele gerechten te behouden omdat iedereen die zo lekker vind ( o.a. carpaccio, ossenhaaspuntjes, biefstuk) en daarnaast elke maand wat nieuwere gerechten te proberen. Zo had ik vorige maand al heerlijke escargots gegeten.

Nu ging Leonie voor de soep van bospaddenstoelen, prima gevuld. Ikzelf nam de frisse salade. Goed gevuld met vers gemarineerde zalmfilet en huisgemaakte pesto. De zalm en pesto smaakte heerlijk vers.

Als hoofdgerecht koos Leonie voor vleeslapjes van een gegrild en licht gerookt scharrelvarken.
    Het was prima van smaak en de pittige tomatensaus smaakte er goed bij.
    Wel 3 stukken, dat vond Leonie toch wel een beetje teveel van het goede.

Zelf ging ik ditmaal voor de kogelbiefstuk van de grill met kruidenboter.
    Heerlijk mals met op verzoek hun bekende portsaus. Lekkerrrr.
    Daarnaast wat gebakken champignons en voor beiden een schaal met salade en frites.

We hadden genoeg gegeten maar iets van de koffiekaart wilden we nog wel.

Leonie ging voor een cappuccino met amaretto en room, maar ik had nog wel zin in passie caffee. Een van de werknemers had deze geproefd in Antwerpen en hier op de kaart gezet. Heerlijk, met o.a. Baileys erin.

Leonie drinkt op dit moment bijna geen alcohol maar zelf had ik wel zin in een rood wijntje.
    Van het wijnhuis Salentein een Paso selected.
    Een cuvee van merlot en malbec, de 2 druiven die ik graag in een glas samen zie. Een jonge wijn uit 2012, van 13,5%. Een lekkere fruitige, licht kruidige, volle rode wijn die prima smaakte bij de biefstuk.

Tja, het personeel met de eigenaren voorop zorgen voor de jus op het eten. Altijd vlot, vriendelijk en voor een ieder een woordje.
    De gemoedelijkheid straalt er vanaf en dat zie je terug aan het plezier bij de gasten.

Dank natuurlijk aan Eet.nu en het Geveltje die ons dit aanboden.

5. Eind augustus werd Leonie door een van haar broers met echtgenote uitgenodigd om een hapje te gaan eten en ik mocht mee.
    Nu is het Geveltje in de buurt en een favoriet. Voor lekker eten, vlotte bediening en een goede prijs-kwaliteit is het hier altijd wel goed om te zijn.

Dit maal bleek dat de eigenaren na 35 jaar de scepter per 1 juli hadden over gedaan aan hun zoon die overigens al jaren hier ervaring had.
    De muren waren in een frisse kleur gesaust en ook in de bistro (Petit ruelle) naast het geveltje (dezelfde eigenaar en keuken) was het een en ander vernieuwd. Tevens was daarvan de ingang verfrist (zie foto).

Met zijn vieren weer heerlijk gegeten waarbij ik zelf dit keer maar eens escargots als voorgerecht had genomen. Heerlijk en het sausje smaakte super( lekker met stokbrood gesopt).
    Aangezien de anderen de carpaccio en ossehaas ( hoofdgerecht) met rode portsaus weer besteld hadden waar al eens eerder over geschreven was nu niet uitgebreid beschreven. Het was weer prima.

Nog even rondgeleid door de vorige eigenaresse die ook de boven de 2 zaken aanwezige aparte ruimte liet zien en het buiten gedeelte achter de bistro ( zie foto’s).
    We zullen hier nog vaker komen.

6. Je kunt er lekker eten, niet duur, snelle bediening.
    Wij komen er regelmatig.
    Vriendelijk personeel.

7. Heerlijk gegeten! Buitengewoon vriendelijk personeel en een fijne sfeer. Ondanks de drukke vrijdagavond werd ons al snel een tafeltje toegewezen. We hebben erg genoten van de hemels bereide sissende garnalen en slibtongen. Wij komen zeker een keertje terug.

8. Afgelopen zomer hier op het terras gegeten. Nou de prijs kwaliteit was ver beneden niveau!! Kinderen hadden een frietje met een frikandel. Nou zul je je afvragen wat kun je daar aan verpesten. Bij het Geveltje is dit mogelijk!! Friet was niet goed gebakken, slap. De hoeveelheid was zelfs voor een kind veel te weinig. De frikandel was nog bevroren! Hoe moeilijk is het voor een kok om een frikandel warm op n bord te krijgen. Kennelijk erg moeilijk. Nadat we dit hadden terug gegeven kwam er een ander bordje met dezelfde friet en toen wel een warme frikandel. Hoofdgerecht (ossehaaspuntjes) waren ook ver beneden niveau. Wederom het zoveelste restaurant waar de prijs kwaliteit verhouding zoek is.

9. Wederom hier weer heerlijk gegeten.
    Omdat mijn vrouw in Vught werkt passen we altijd onze bezoektijden hier op aan. Om 17.30u gaat het eetcafe open dus iets later waren mijn zoon en ik er al voor de start met een mandje stokbrood met kruidenboter.
    Mijn zoon zijn vriendin zou uit Den Bosch komen.
    Toen mijn vrouw na haar werk (18.00u) aanschoof zat het restaurant al weer vol en om 18.30u ook de nodige aan de lange bar.
    Eetcafe het geveltje is het goedkopere, kleine zusje van bistro Petite Ruelle. Het ziet er eigenlijk wel een beetje uit als een gezellig bruine kroeg.
    De locatie bestaat al meer dan 30 jaar en was vroeger café ’t Geveltje maar vanaf 1992 is men er een eetcafé van gaan maken.
    Je kunt hier niet gaan voor de culinaire mooie schilderijen op een bord, maar wat ze presenteren is allemaal heel lekker.
    Of je nu de ossenhaaspuntjes neemt of de slibtongetjes op je tong laat smelten, een prima biefstuk of maaltijdsalade, hier heel lekker eten is in al die jaren nog nooit tegengevallen.
    De menukaart staat op een groot bord aan de muur en een paar kleinere liggen bij de bar.
    Iedereen die binnenkomt kijkt hierop en beslist al vrij snel. Binnen een paar uur heb je lekker gegeten en volgt de 2e groep bezoekers die meestal aan de bar al lekker hebben geborreld.

De 2 jongeren gingen bijna als vanouds voor de carpaccio van de ossenhaas.
    Ze waren allebei weer heel tevreden, heerlijk mals waarbij de marinade in de salade hun altijd weer heel tevreden stemt. Bij de carpaccio verder wat spek, tomaatstukjes, pesto, zonnebloempitten en belegen kaas.

Mijn vrouw en ik gingen voor een, voor ons nieuw gerecht op hun menukaart: een etagère voor 2 personen.
    Bovenop een maaltje carpaccio, hetzelfde als de jeugd in het groot, daarnaast op de middelste bord kruidige kipfilet en kleine garnaaltjes met spekjes, paprika en salade. Op het onderste bord een zalmcarpaccio met uipartjes, paprika in een lekkere pestosaus. Het geheel heel smakelijk.

Als hoofdgerecht ging de vriendin van onze zoon voor 3 sliptongetjes (niet op de kaart) prima gebakken in kruidenboter, smeltend op de tong.
    Onze zoon ging wederom voor de maaltijdsalade: verdeeld in 4 parten, rosbief, kip, garnalen en zalm en allen in een marinade hierop afgestemd, gevuld met tomatenstukjes, belegen kaas, paprika en salade in een lekkere marinade. Hij was weer heel tevreden over de vele fijne smaken.

Wij kunnen eigenlijk niet om de ossehaaspuntjes van de grill in rode portsaus heen, zo lekker mals en die saus past er zo goed bij. Daarnaast voor ons allen prima gebakken frites en salades.

E was nog een gaatje vrij, dus 3 van de vier namen nog een dame blanche met warme pure chocolade.

De eigenaar is samen met zijn personeel heel gedreven en je wordt op je wenken bediend.

Het is voor ons al jaren HET eetcafé en voor de prijs hoef je het niet te laten. Voor de 3 gangen met 8 consumptie waren we €110,00 kwijt en het belangrijkste: heerlijk gegeten.

10. Zondag middag dacht ik samen met een vriendin hier een hapje eten. Na al die goede recensies. Maar helaas viel dit zwaar tegen. Het eten was zeker niet voor herhaling vatbaar. De ossenhaas was erg vet. Ik had een ham met stroganoff saus. Deze was veel te zout. De friet was veel te hard gebakken en echt niet lekker. In de mayonaise zaten harde stukjes. In vught en ook voor dit geld kun je zeker op andere plekken beter eten.

11. Super lekker gegeten en nog steeds voor een redelijke prijs.

Tot snel.

Mvg joeri&olga.

12. Met zijn vieren hier weer heeeeeeeeeerlijk gegeten.

Wat is het toch fijn om te weten dat je hier nooit eens een keer wat minder kwaliteit zult hebben.

Een eetcafe zoals een eetcafe moet zijn.

Mijn zoon en zijn vriendin hebben weer genoten van een heerlijke cappaccio en ossehaas puntjes in rode portsaus.

Wij trouwens ook, heerlijk die ossehaas en die portsaus past er zo prima bij.

Daarnaast lekker frites en weer een prima salade : ijsbergsla, komkommer, tomaten, uienringen etc in een prima marinade.

De vriendin kan het hier niet laten om nog een prima dame blanche te nemen. Met z'n vieren incl drinken € 84,00.

Weer bedankt.

13. Met zijn vieren hier op Koninginnedag weer heerlijk gegeten. Op zo'n dag, hartstikke druk en dan loopt er toch personeel dat buiten de feestgangers buiten oog heeft voor de klanten binnen.

Als voorgerecht hadden we heerlijk gevulde aspergesoep met lente uitjes met natuurlijk een mandje stokbrood. Ook de jeugd was weer zeer te spreken over de rundercapraccio.

Als hoofdgerecht hadden we zeer smakelijke ossehaas met puntjes in een heerlijk portsaus of prima gebakken slibtongetjes.

Het is gewoon hier altijd weer top en vooraf fijn om te weten dat je hier goed bediend wordt en goed gevuld naar huis gaat.

En dat voor nog geen € 100,00 met fooi voor 4 personen.

14. Weer eens heerlijk gegeten bij 't Geveltje.

De jongste zoon haalde zijn rijbewijs dus samen met hem en zijn vriendin een hapje gegeten.

Eerst een lekker mandje stokbrood met kruidenboter.

Als voorgerecht 3 x rundercarpaccio ( met daarbij tomatenstukken, 2 soorten sla, zonnepitten, uitgebakken spekjes, oude kaas en heerlijke dressing.)

Ikzelf nam sissende garnalen (zo heet waren ze) met champignons, uien en prei. Heerlijk en je zou zomaar een pannetje meer lusten.

Als hoofdgerechten namen we allemaal wat anders:

- ossehaas puntjes in rode port saus en champignons:heerlijk.

- maaltijdsalade vlees-vis : garnalen, zalm, ham en rosbief met heerlijk salade en saus. Natuurlijk allerlei bijartikelen zoals sla, pijnboompitten, peterselie, paprika, spekjes, ui, tauge oftewel compleet.

- wildgoulash met rode kool, verschillende soorten wild in een heerlijk saus.

- 3 slibtongen in gewelde boter. Volgens Yente : heerlijk.

Daarnaast lekker frietjes en rauwkostsalade.

Een smakelijke droge witte wijn uit Zuid Afrika, een chenin blanc uit 2009 (Goeie Tye)

Als nagerecht namen nog 2 van ons een nagerecht : beide een heerlijke dame blanche.

En dan het personeel, altijd vriendelijk en correct : dit keer kwamen een man en vrouw met een baby binnen, meteen werd een kinderstoeltje gehaald en werd de baby mee in het stoeltje geholpen. Zonder vragen, gewoon zien wat er moet gebeuren. Top.

Voor € 102,00 was het prima de luxe.

15. In een woord geweldig.

16. Wat was het weer heerlijk. Met zijn vijfen genoten van heerlijke voorgerechten (pittige tomatensoep met groenten en champignons, carpaccio om te zuigen of zalmsalade ). Langzaam opgegeten om de smaak niet kwijt te raken en dan; wat waren de hoofdgerechten weer super. Heerlijke gamba's, maaltijdsalade of ossehaaspuntjes in heerlijke stroganoffsaus.

Een speciale dank aan de kok. Zoals al vaker gezegd; we komen hier graag.

17. Weer eens toppie gegeten. Heerlijke carpaccio en de palingsalade was om te zuigen. Als hoofdgerecht hadden mijn vrouw en ik allebei ossehaaspuntjes met voldoende bijgerechten. Wat heerlijk mals gebakken. Wij blijven hier graag komen. Op koninginnedag met veel muziek en publiek voor de deur en dan komt er toch prima eten op je bord (en snel). Gewoon prima personeel.

18. Frans de Voigt

19. Gegeten in het bistrodeel van 't Geveltje. Zeer goed, sfeervol en gezellig restaurant. Hier is de klant nog koning. De manier waarop het voortreffelijke eten wordt opgedient zou je doen vermoeden dat je wakker zou schrikken van de rekening. Maar dit valt reuze mee. Gezellig door kleine koofjes waar je lekker "apart "zit. Zeer behulpzaam en vriendelijk personeel.

Bij eventuele reservering wel vragen of je reserveert voor het eetcafe of de bistro. Zeer aan te raden, Wij gaan zeker nog eens terug.

20. Ben

21. Een eetcafe zoals een eetcafe moet zijn. Al zo vaak gegeten en nog nooit van : jammer. Ook de zoons (17 - 19 ) gaan graag mee. Al jaren is het personeel toppie.