Hendrik van Maurick in Vught

1225198360 78
1488198422 81
1619698453 75

1. N.Verbeek

Tijdens een mooie zonnige januari fietstocht, uitgekomen bij Kasteel Maurick.
    Heerlijk glutenvrije lunch gegeten, zonder te reserveren.
    Lekkere broodjes, keuze uit gebakje bij de koffie.
    En...hele vriendelijke bediening.
    Prachtige locatie.

2. We hadden 4X12 uurtje - 20,00
    - Kerriesoep van de chef heerlijk
    - Toscaans brood | gerookte runder rib eye | rucola | truffelmayonaise
    - Momelette | krabsalade | wakame | butterfly shrimp
    - Salade | huisgemaakte falafel | bloemkool | hummusAppel | bieslook

Alles was heerlijk en met verfijnde smaken, perfecte bediening van de serveerster op haar eerste dag!

3. Alles was perfect: eten vanaf begin tot einde zeer mooi opgemaakt en lekker, bediening vriendelijk en efficiënt, sfeervol interieur.
    Vrienden die we uitgenodigd hadden noemden het terecht een perfecte avond.

4. adriaan 74492 punten

Met zonnig lenteweer richting het kasteel. Vanwege de temperatuur was het terras nog niet ingedekt dus streken we neer aan de ronde tafel voor de open haard, gezellig.
    Als aperitief een Sancerre à Chavignol Blanc 2021 van Gérard Boulay die uitstekend beviel. Op een plat wit bord voor ieder drie hapjes. Om te starten een in zoetzuur en gember gemarineerd tomaatje afgewerkt met een krokant jasje van karamel en sesamzaadjes, indrukwekkend.
    Crispy tartelette gevuld met currycrème waarop wat fijngesneden wortel en een dot limoengel, geparfumeerd met frisse toets.
    Luchtig toastje met flan van asperge waarop een dotje gerookte eidooier en plakje groene aardbei, verfijnde smaken.

De amuse kwam in een wit cocktailglas. Structuren van olijf en wortel in kalamansi sap met marshmallow en schuim van geitenmelk, afgewerkt met een paars bloemetje. Lekker verfrissend.

De eerste begeleider werd kundig gepresenteerd door de joviale sommelier. Rioja Blanco 2021 van Ostatu met floraal aroma, in de mond soepel en fris. Uit de keuken een compacte presentatie. Centraal tartaar van Hamachi waarop een quenelle asperge ijs en zeste van kaffir, eromheen stukken kreeftenstaart, blokjes geschroeide avocado, partjes van radijs, toefjes crème fraîche en zuurdesem krokantjes. Verfijnde pure smaken waarbij de wijn naadloos aansloot. (8)

Uit Zuid Italië de Gocce di Marinella Cirò Bianco 2021 van de Luca, licht geconcentreerd met een krachtig zuurtje. Waarbij de bouillabaisse à la Maurick. Als basis antiboise waarop een bruin gebakken coquille, langoustine staart, sappige mossel, kokkels, stukjes asperge en toefjes paprikacrème waarin takjes zeekraal, eromheen een schuimige kreeftenbisque. Luxe smaakjes met aangename ziltigheid die door de frisse wijn werden versterkt. (8,25)

Voor bij de topper van de middag een Raisin de Loup Blanc van de Marcoux gemaakt in kleine oplage van Clairette Rosé, speciaal aroma wat zeer mineralig overkwam, in de mond tonen van geel fruit. In een groene schaal een bruin gebakken tarbotfilet op een bedje van dubbel gedopte doperwten en stukken asperge, afgewerkt met stukken morieljes en een krachtige morieljessaus met daslookolie. Volle smaken waar we blij van werden. (9)

Een klein glaasje voor een speciale begeleider. Vermouth di Torino Rosso con Barbaresco van Levi Serafino, zeer kruidig met een frisse afdronk. In een mooie schaal als basis een crème van knolselderij aangemaakt met pure chocolade, erop een plak bruingebakken ganzenlever en cilinder van vijg, waarnaast een quenelle ijs van vijg. Alle smaken combineren voor het optimale resultaat. Een verrassende smakencombinatie waarbij de Vermouth naadloos aansloot, complimenten. (8,75)

Over naar rood met een Thermenregion 'Frauenfeld' 2015 van Johanneshof Reinisch gemaakt van St. Laurent in gebalanceerde verfijnde stijl met tonen van rood fruit, vanille en terroir, heerlijk. De nieuwe keukenchef kwam het pièce inzetten, leuk. Twee bereidingen van lam (kotelet en gestoofde nek) waaromheen een complex garnituur was onder andere asperge, artisjok, plakjes courgette, gremolata, dotjes salsa verde en gekruide tuinboontjes, aan tafel afgewerkt met de eigen jus verrijkt met gepofte knoflook. Prima bereidingen met pure smaken waarbij de wijn naadloos aansloot, genieten. (8,75)

Door met een Alte Reben Riesling Kabinett Feinherb 2015 van Später-Veit, verleidelijk aroma met een vleugje petrol, in de mond mooie zuren en subtiel ronde afdronk. In een kobalt blauwe schaal, als basis lint van komkommer met mousse van witte chocolade in een zoetzure saus gekruid met roze peper waarop een dikke quenelle ijs van Griekse yoghurt afgewerkt met een takje dille. Een creatief gerecht met lichte frisse smaken waarbij de heerlijk wijn wat meer op de voorgrond kwam. (7,75)

Uit Ribeiro de Gomariz 12 2019 van Coto de Gomariz gemaakt van Treixadura in elegante frisse stijl met tonen van tropisch fruit. Ernaast de Pêche Melba à la Maurick. In een diep bord verschillende structuren van perzik, framboos en amandel aan tafel afgewerkt met een hele frisse saus van framboos. In de smaken kwam de framboos op de voorgrond. (8)

De afsluiter gebruikte op het zon overgoten terras aan de waterkant. Een krachtige espresso met een drietal smaakvolle friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd door een ervaren team op gezellige wijze met gepaste humor.

Samengevat was het een bourgondische middag, voornamelijk klassieke bereidingen van luxe ingrediënten begeleid door zorgvuldig geselecteerde dranken, dit in een hele fijne ambiance met joviale bediening en schappelijke prijzen. Bedankt.

5. m. van kuppevelt

Onlangs bij Hendrik van Maurick in Vught gegeten met een kleine groep.
    Afgesproken was dat er goede eters bij waren en dat zou geen probleem zijn.
    We kregen geen menukaart te zien.
    De chef kwam vertellen wat er was en we konden toen kiezen bij een menu van 40 euro.
    Een wijnkaart (dure wijnen) werd wel gepresenteerd.
    Een goede eter kreeg wel wat extra (een kwart stukje vis met een sausje) maar dat werd ook goed verrekend. Dus een koekje van eigen deeg.
    Het waren helaas allemaal minimale porties.
    Na afloop thuis nog wat genomen.
    Eindconclusie: Veel te duur voor datgene wat we kregen.
    Volgende keer toch een ander restaurant, ondanks de geweldige lokatie.

6. Yolanda Kenter

Wij hadden een topavond! Gezellig een weekendje Den Bosch met mijn moeder (87) en mijn zus. Het was allemaal even lekker. Had wat mij betreft ruimere porties mogen zijn.

7. Rob

8. Heerlijk 5 gangen menu gegeten. Nette bediening, alleen het ontbreekt aan passie. Zulke mooie gerechten mogen met meer gevoel gebracht worden. Ik hoop dat dit nog gaat komen. Wij komen zeker terug.

9. Hans van Ierlant

Onlangs opnieuw bij Maurik gegeten. De eerste keer was zo speciaal en verrassend dat we ons af vroegen of dit niveau standaard was... en dat is het!

We hadden gekozen voor het 4-gangen diner, in een woord geweldig! De prachtige gerechten worden met veel zorg opgediend, de smaken zijn perfect op elkaar afgestemd, elk gerecht is een feest.

10. Ton van Eekeren

Wij hebben gisteren met vier personen in dit restaurant gegeten. Het was werkelijk voortreffelijk. Een prachtige, gezellige ambiance in dit kasteel; niet té maar wel heel erg indrukwekkend. De Brabantse gemoedelijkheid werd prima getoond. Wij kozen voor een vijf gangen menu met een wijn arrangement. Het eten was zeer verrassend. Niet alleen qua originaliteit maar ook qua variatie. Werkelijk zeer smaakvol. Zeker een ster niveau waardig!!! Dit zal zeker niet lang duren, is mijn / onze voorspelling. Deze jonge kok (Niels) heeft onze smaakpupillen erg verrast. De wijnkeuze was aardig. Veel nieuwe wereld wijnen met ook een Europese smaakvolle wijn die wel enigszins overheerste qua smaak. Ga nu deze jonge top kok ontdekken, want u zal er geen spijt van krijgen omdat de prijs / kwaliteit verhouding erg aantrekkelijk is.

11. Na de opening weer eens terug bij Kasteel Maurick en wat een feest. De nieuwe uitbaters hebben veel energie gestoken in de entourage, maar zijn de kwaliteit voor het eten niet vergeten. Tjonge jonge, tongstrelende gerechten en een plaatje om te zien. Een uitgebalanceerde traktatie was het. We hadden een culinair hoogstandje in een romantische omgeving. " Op zoek naar nieuwe liefdes en oude vrienden" schrijven ze. In mij hebben ze er een oude vriend en nieuwe liefde bij. Chapeau voor dit nieuwe team.

12. Het decor is mooi en je kunt goed parkeren. Verder valt er weinig goeds te melden. Het personeel bestaat uit oude glorie van het failliete Kasteel Maurik. Naar mijn beleving veel te veel popie jopie en tutoyeren. De porties zijn minimaal; neem een loep mee. De vis had de omvang van een halve visstick. De kalfstartaar was dubieus van aard en omvang. Na afloop een bekend hamburgerrestaurant bezocht. Wel triest gezien de prijsstelling. Het eten is te zout en bevat eigenlijk alleen de dierlijke eiwitten. Geen groeten en geen zetmeel. Per persoon kom je globaal op een halve wortel verspreid over diverse gangen. De kok dient gewoon te gaan koken en zijn sterallures laten vallen. Elders eet je stukken beter (en meestal ook nog voor minder geld).

2,8
  13. franca singendonk

Met 9 personen gaan eten in het vernieuwde Kasteel Maurick. Het openingmenu was in één woord top! Beter kan gewoon niet.

Alles maar dan ook echt alles was tot in de puntjes verzorgd.

14. Kees en Ria

Op zaterdagavond 23 februari 2013 bijzonder gezellige avond beleefd in het restaurant van Kasteel Maurick. Werden ontvangen met een aperitief bij binnenkomst. Prima gegeten, in een gezellige en warme ambiance. Alle lof voor de bediening!

15. Lekker gegeten maar weinig professionele bediening. Erg koud in de eetzaal, en dat komt de sfeer niet ten goede.
    Niet heel spannende gerechten, maar wel goed.

16. Eline en Erik

17. Super gegeten, goede en zeer vriendelijke bediening.

Wij komen snel weer een keer terug!

18. Wat is dit restaurant achteruit gegaan!

De gerechten zijn zeker nog de moeite waard, maar de bediening is amateuristisch, heeft gebrek aan kennis en verzorging.

Jammer!

19. john van dijk

duur restaurant maar dan krijg je ook wat qua kwaliteit, sfeer