1190926680 80
1211962269 73
1282080900 75
1324152079 69
1352199531 76

1. De sfeer en de ambiance is er prima, het eten oke, maar daarmee is het meeste wel gezegd.

Bij binnenkomst hebben we bijna een halfuur op onze eerste drankjes moeten wachten, de rest van de avond moesten we ook steeds vrij lang op onze drankjes wachten.
    Op ons hoofdgerecht hebben we twee uur moeten wachten, echt veel te lang!
    De porties lamskoteletjes waren nogal karig en het biefstuk was niet goed gaar, maar omdat ik niet nóg langer wilde wachten heb ik daar maar niets van gezegd. Het bijbestelde bijgerecht werd geserveerd nadat we ons hoofdgerecht al op hadden en ook op het dessert (wat overigens wel goed smaakte) hebben we bijna drie kwartier moeten wachten.

Dat het erg druk was vind ik eigenlijk niet zo relevant, daar hoor je als restaurant op voorbereid te zijn, als je dat niet aankunt moet je gewoon niet zoveel gasten toelaten, simpel.

Al met al wel een gezellige avond gehad, maar dat kwam door ons gezelschap.
    Wij komen hier (voorlopig) niet weer terug. Erg jammer want de vorige keer dat ik hier was, was de service wél prima.

2. Het was prima, maar alleen jammer dat het personeel niet langs kwam om te vragen of er voldoende te eten was.

3. Josette Zaal

jammer, geen keus in wijnen, ambiance goed en leuk,wachten op het eten duurde iets te lang, heel vriendelijk, maar niet heel erg deskundig in de bediening. Geen extra bordje bij de vis, i.v.m.de graatjes.Het eten was goed, maar gewoon.

4. Op 31 mei schnitzels komen eten met 4 personen ( met groupon-bon). Leuke sfeer met vooral uitstekende schnitzels! Ook de toetjes ( dame blanche met echte warme chocoladesaus) om je vingers bij af te likken.👍

5. Tineke florissen

Een prima restaurant zou het zo aan bevelen bij mij kennissen en familie
    Je krijgt echt waar voor je geld

6. Vorige week bij de molen gegeten.
    We wilden een verlate lunch, maar zijn voor een menu gegaan. Een proeverij van 3 voorgerechten vis of vlees en een proeverij van 3 nagerechten.
    Het was heerlijk en we komen graag nog eens terug.

7. siep van der Meij

Gisteravond (4-03-2017) hier met 8 personen (ik, mijn vrouw en mijn 3 zusters met echtgenoten) gegeten en genoten. Ja, genoten. A-la-carte gegeten, de halve kaart komt dan aan de orde, voor een keuken vaak lastig, maar hier geen probleem. PERFECT, alle gerechten. Geweldige en attente bediening van de dames, de verschillende gangen qua tijdsverloop ook niks op aan te merken. Vanaf binnenkomst tot vertrek een dikke 10!!
    En de rekening viel ook nog erg mee. Ik heb zelf 45 jaar horeca-ervaring, waarvan 39 jaar als ondernemer, dus wel een kritische blik. Deze avond krijgt naar jullie toe zeker (in diverse vormen) vervolg. Ik hoef niet te zeggen, ga zo door, want jullie hoef ik niks meer te vertellen. Want fam. Tjepkema, jullie hebben de FEELING.
    Siep

8. Helaas was dit geen goede ervaring. We hadden gereserveerd voor 3 personen onbeperkt mosselen eten en 2 personen onbeperkt schnitzels eten, dit alles met friet en groenten. We wilden een dag eerder, maar dat kon niet omdat men dan bang was dat er niet genoeg mosselen zouden zijn.
    Ten eerste was het er ongezellig koud en we hadden met z'n vijven een veel te kleine tafel.
    Toen de eerste ronde werd geserveerd zag het er goed uit, 2x schnitzel met gebakken spekjes ui en champignons en 2 kleine schaaltjes met mosselen voor 3 personen, en daarbij en soepkom met friet en een soepkom met sla, dit voor 5 personen. Nadat dit op was hebben we weer bij besteld, nu kregen we 2 kale schnitzels en 1 schaaltje mosselen en na heel lang wachten weer een klein schaaltje friet. Ondertussen nog drinken bij besteld en voordat dit kwam werd nog 3 x gevraagd of we nog wat wilden drinken. En eindelijk kwam het drinken. We hebben gelijk weer mosselen besteld, maar toen bleek dat de verse mosselen op waren, hoezo onbeperkt verse mosselen eten? Nu alleen nog diepvries mosselen, dit was niet super. Daarna toch nog een nagerecht besteld, duurde bijna een uur.
    Al met al een dikke onvoldoende, en echt geen aanrader.

9. Met een goede ervaring van diner/lunch in dit restaurant door 1 van ons, hebben we op 1e kerstdag met 7 personen aan het kerstbuffet deelgenomen.
    Ontvangst allervriendelijkst en regelmatig kwam er iemand langs om drankjes op te nemen. Het buffet zelf was matig van kwaliteit, weinig keuze en er werd onvoldoende aangevuld. Waar wij verwacht hadden dat het buffet betekende dat je zelf weet wanneer je bijv aan je dessert toe bent bleek dit hier niet de bedoeling te zijn. Iedereen moest eerst uitgegeten zijn voordat het buffet werd afgeruimd en opnieuw werd ingericht voor het dessertbuffet. In ons geval duurde dat ruim 45 minuten! Voor iemand van ons gezelschap die een vorm van autisme heeft duurde dit veel te lang. We hadden juist daarom voor een buffetvorm gekozen. Twee van ons gezelschap zijn dus voor het dessert al vertrokken. Omdat het dessertbuffet voor allen tegelijkertijd was, ontstond er een lange rij met wachtenden. Al met al een slechte ervaring en de prijs/kwaliteit verhouding was niet in orde, het buffet was met €35 pp veel te duur.

10. Vanavond samen met vrienden en familie uiteten geweest. Was heel erg gezellig. Het ijs buffet was een echt kunstwerk! We hebben een mooie kerstavond gehad.
    Bravo voor de bediening en de keuken.

11. Mevr A van der meulen

Gisteren met gezin naar kerstbuffet geweest, het was overheerlijk, ruim voldoende.
    Jammer dat er een tafel van 6 personen de sfeer verpeste. Overal commentaar op, meerdere gasten hadden last van deze tafel... Gastvrouw deed uiterste best om tafel tevreden te stellen en bracht hen zowaar eten persoonlijk aan tafel, terwijl het lopend buffet was.

Wij en met ons andere gasten, waren zeer tevreden.

12. Anneke Papa

vanavond met mijn broer en zus en aanhang gezellig uit eten geweest naar eetcafé De Molen te Vrouwenparochie. De hele dag niks gegeten, want we dachten mmmm lekker lopend buffet, maar NIET dus. Het eten was goed, maar veeel te weinig. Ze hadden het buffet klaargezet en in drie kwartier was alles leeg gegeten en niet weer aangevuld. We vroegen of dit werd aangevuld, maar kregen NEE als antwoord. Toen wachten op het ijsbuffet (3 kwartier later), onze kant kwam niks, de andere kant daar stond ijsbuffet klaar, MAAR aangezien er 100 man te eten waren, stonden we zowaar buiten in de rij. Wij waren aan de beurt en de schalen waren leeg, ze kwamen bij ons aan tafel voor een ijstaartje te brengen voor 6 personen. MAAR ze kwamen wel 18 x langs voor het drinken. In 1 woord: WAARDELOOS! En alle mensen klaagden erover. Kostte 28 euro voor 2 personen, waarvan 35 euro voor dit kerstmenu. Wij komen hier NEVER NOOIT weer.

13. Mijn verjaardag gevierd op het terras, heerlijke avond.
    Genoten van de prachtige locatie, uitstekend gegeten in het zonnetje.
    Wat wil een mens nog meer!

14. Prachtige locatie, na praam varen een heerlijk buffet gehad. Top, alle lof aan personeel. Ook voor de schipper van de vaart naar Finkum was geweldig! Volgend jaar weer!

Is zeker een aanrader.

15. jansen 21 punten

Onlangs gegeten en een biefstuk medium-rare besteld, 2 keer een biefstuk gehad, de eerste was te doorbakken en de 2e te rauw. Deze toch maar opgegeten. Medium-rare schijnt lastig te zijn. Sfeer en service goed. Niet voor herhaling vatbaar voor ons.

16. H,Beuker

Zondag 24 april buffet met 17 personen in de serre. De soep was niet erg warm, de aardappelen waren koud, er was slechts een soort groente. De aardappelkroketten werden niet aangeboden en stonden wel op het luxe buffet. De verhouding prijs en het gebodene viel erg tegen.

17. Zeker voor de herhaling vatbaar!

Gebeld voor een reservering. Uitgelegd dat me moeder mindervalide is en er werd bij binnenkomst meteen rekening mee gehouden. Een nette tafel met een aangepaste stoel ( leuning en kussentje)
    Netjes te woord gestaan. Aangegeven dat we voor de Groupon kwamen eten.

We begonnen met een uitgebreid broodplankje (brood was zelfs nog warm, vers)

Voorgerecht mooi op tijd en erg lekker. Hoofdgerecht (Mixed grill ) , voldoende vlees en heerlijke bijgerechten. En als afsluiter een sorbet met vruchten.

Al met al zeker voor de herhaling vatbaar.

Ga zo door !

18. Gegeten met een Groupon. We kregen geen groente en zowel bij vlees en vis rijst, als je met een Groupon komt wordt er bezuinigd. Klopt niet.

19. We hebben hier het afgelopen weekend een heerlijk buffet gehad. We waren er met 28 personen waaronder 3 jonge kinderen. De kinderen kregen alle ruimte en kregen als extra nog een pannenkoek en konden met het aanwezige speelgoed lekker hun gang gaan terwijl de "grote mensen" gezellig aan het eten waren. Prima eten, prima sfeer, gezellig haardvuur en een attente bediening. Een aanrader dus!

20. Twee weken terug daar gegeten, de proeverij de molen gehad. Eerst mini carpaccio met pesto en pijnboompitten en preisoep. Lekker, maar moet iets hoog op smaak met ham en zalmroosje met komkommer. Maar er zat een partie gekookte ei bij, die hoort er niet bij. Dan een overheerlijk proceurlapje. Daarbij salade gebakken aardappelen, te zoet. Lekkere stoofappels. En als toetje had ik iets spannends verwacht maar kreeg vanilieijs met fruit en parfaits. Het toetje mag wel meer spannend zijn. Bediening was vriendelijk en het restaurant is gezellig en mooi.

21. Vaker geweest maar dit maal zeer tegenvallend. Afgelopen jaar 5 keer bovengemiddeld goed maar dit maar zeer verrast tijdens het 41 jarige huwelijk van mijn ouders. Dit kwam waarschijnlijk door de drukte, er was een buffet in de achterhaal en in het restaurant zaten nagenoeg alle tafels vol.

- na een uur het eten gekregen, een kwartiertje ons afgevraagd waar het bleef.
    - in dat uur zijn wij eenmaal van drinken voorzien en niet gevraagd naar drinken of dat alles naar wens is (stokbrood). De bediening zat er duidelijk tot over de oren in. Dit was op een zondagavond.
    - het eten was goed maar een klein soepkommetje met aardappelen was veel te weinig. De bloemkool was lauw en terug gestuurd waarna we weer bloemkool kregen die niet warm was en we pas kregen toen we nagenoeg het eten op hadden. Bestelde mayonaise niet gekomen. Ook aardappeltjes kwamen te laat.
    - op het aangeven van onze klachten en ontevredenheid werd niets gezegd, niet meer of we ook nog wat voor na wilden. Ook niets aangeboden dus.

Er was deze zondag net even iets teveel wat mis ging. Jammer want we hebben hier alle voorgaande vier keren prima gegeten en zijn prima bediend.

Wij waren niet de enigen die om meer aardappelen vroegen. Een klein soepkommetje aan aardappelen is echt veel te weinig. Moet er bespaard worden op de aardappelen ofzo?

Met een buffet moet de eigenaar zorgen dat de bediening op orde is zo ook een cursus om gaan met ontevreden gasten. Bediening is niet bot, aardig maar weet blijkbaar niet hoe ze hier mee om moeten gaan. Alleen zeggen dat ze dat erg vervelend vinden en het hun spijt zou al genoeg kunnen zijn. Wij hebben wel begrip voor drukte. Meer aardappelen, bediening en een cursus van de baas voorkomt veel.

Normaal gesproken een prima zaak. Als het niet erg erg druk is.

22. Anco 368 punten

Wij kijken vaak op eet.nu om te kijken wat er in onze omgeving aan restaurants zijn. Nu viel ons oog op De Molen. Ver weg van de grote steden. We doen dat te weinig want ook buiten de grote steden kun je dus heerlijk eten en zijn we aangenaam verrast. Zeer vriendelijke bediening. Lekkere wijnen op de kaart, we hadden de Spaanse huiswijn welke zeer goed van smaak was.
    We hebben beide gekozen voor het molen menu. Proeverij van verschillende voor en nagerechten. Huzarensalade, soep en zalmtartaar. Als hoofdgerecht hadden we een overheerlijke zeetong, zeer zacht van smaak en heerlijk gekruid. Daarbij een koolsalade, spinazie en aardappelschijfjes. Zeer lekker. Toetje bestond uit fruit, ijs en koffiebrulee. Al met al een voor herhaling vatbaar.
    Wij zaten aan de voorkant, is iets kleiner dan de achterzijde.

23. We hebben hier heerlijk gegeten. Het was een dinsdag avond en dan verwacht je eigenlijk niet dat het druk is maar het restaurant zat toch aardig vol. Desondanks werden we zeer attent en vlot geholpen en hadden we ons voorgerecht al na enkele minuten, wat heerlijk smaakte. De sfeer was erg goed en we hebben echt genoten. De koffie afsluiter met hun eigengemaakte Etagère met allemaal molen borden en servies ertussenin was een echte verrassing!

We hebben in tijden niet zo'n leuke avond gehad!

24. Met vrienden afgelopen vrijdagavond op de molen gegeten .
    In tijden niet zo lekker gegeten . wij waren zeer tevreden , Wie een goed en eerlijke maaltijd wil eten is bij de molen op het goede adres.
    Wij hebben genoten , een aanrader

25. Afgelopen zondag heerlijk buffet gehad, in de Molen. Vriendelijke bediening, goed voorzien van drankjes, door de hele avond. Mooie gerechten van goede kwaliteit. Een aanrader!

26. Familie buffet zeer matig, aangebrande aardappelen, slecht vlees bediening die niet oplet, afruimen teveel moeite inclusief drinken!? Bedelen om consumptie.

Geen aanrader!

27. Zaterdag 4 dec. was ik uitgenodigd door vrienden, woon geografisch ± 15 km van restaurant De Molen en er nooit geweest.

In een heerlijke ambiance met uitstekende bediening, voortreffelijk gegeten.

Mijn lendebiefstuk van 3 ons was me too much for comfort.
    Had mijn hond mee, ook geen enkel probleem in dit sfeervolle ontspannen informele restaurant en kreeg de laatste 100 gram vacuumverpakt keurig mee in een doggybag.

Echt een aanrader om heerlijk ontspannen te tafelen en te genieten van de mooie gerechten.

Voor mij voor herhaling vatbaar.

28. Prachtige locatie en sfeer. Het eten is alleen niet goed. Oudbollig en prijzig. Plateservice voor restaurantprijzen. Fantasieloos.. jammer.

29. Een gezellige verjaardag gevierd. Beppe werd 80 jaar. Ontvangen met koffie enz. Daarna de borrel en een warm buffet voor ± 50 personen. Allemaal prima, maar de keurig aangemelde niet vleeseter kreeg wel een apart soepje, maar het duurde een uur voordat hij het hoofdgerecht kreeg. Iedereen had z'n eten al op.

Jammer zoiets.

30. Wij zijn er vorig jaar geweest en nu weer, ik vond het slechter als vorig jaar.

Er waren meerdere soorten drinken niet, we vroegen er aardappeltjes bij en kregen toen 1 schaaltje voor 10 personen!

Het moet niet meer achter uit gaan anders komen wij niet weer.

31. van der Meulen

We hebben een heerlijke kalfslever gegeten, een echte aanrader.

32. Voorgerechten erg goed.

Hoofdgerechten kunnen beter.

Bij de mix grill was de biefstuk goed, de rest was veel te veel doorgegaard, jammer.

De schnitsel kan wat beter gekruid worden, nu moesten de bijspijzen de smaak maken.

33. Oma met kinderen en kleinkinderen hebben de zomervakantie feestelijk afgesloten met een boottochtje en daarna een buffet. De kok krijgt vooral complimenten voor wat hij deze keer voor de vegetariers wist te bedenken!

34. hendrik v/d meer

Heerlijk gegeten vorige week en het was ook weer zeer gezellig. De bediening was goed en de keuken weer geweldig.

Nu is het maar te hopen dat het zo blijft want we hoorden dat het restaurant is verkocht.

35. Pieter de Jager

Het eten was echt verukkelijk en het is een zeer goed restaurant om te eten. en in een leuke stijl ingericht.

36. Met de hele familie heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant met een prima Nederlandse keuken. Vriendelijk personeel en mooi om in de zon te genieten van het landschap.

37. H. Terpstra

Heerlijk gegeten! Goede bediening en service. Zo hoort het!

38. Een geweldig mooi restaurant met een ontzettend vriendelijk personeel.
    Een baas die even komt vragen of alles naar wens is kortom een geweldig plekje .Alleen mis ik een kok met gevoel, ik mis de liefde voor het eten wat de vorige kok "eelco" er wel in stopte.Kortom hou dit in de gaten jan .

39. Pietie en Jan

Vriendelijk, gezellig, met de pianist erbij is het altijd weer een feest,een warme omgeving en een goede bediening, we komen als het mag graag weer een keertje langs !!!

40. nog een van de weinige waar de eigenaar bij je komt een praatje maken.

41. Wim Huiskamp

Uitstekend restaurant met perfecte bediening, zie ook http://www.bijdemolen.nl/