Nieuwste foto's in Vreeland

Laatste updates in Vreeland

1. Yvonne Bloot's profielfoto
    Yvonne Bloot heeft een recensie geschreven voor De Nederlanden

Yvonne Bloot

Het was weer geweldig lekker wat een smaaksensaties en een verwennerij.
    Wij zaten heerlijk op het terras en de hond mocht mee!
    Het was een mooie dag met een heerlijke lunch wel prijIg maar zo af en toe echt leuk om te doen.

2. Lokaal Zuid heeft een nieuwe foto
  3. Lokaal Zuid heeft een nieuwe foto
  4. Lokaal Zuid heeft een nieuwe foto
  5. Lokaal Zuid heeft een nieuwe foto
  6. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor De Nederlanden

Ruim op tijd afgereisd naar het pittoreske Vreeland zodat we nog even een fijne wandeling konden maken.
    Het restaurant is makkelijk te bereiken en heeft een royale eigen parkeerplaats. Keurig op tijd liepen we binnen en namen we plaats langs de open haard in het loungegedeelte rechts van de ingang. Als aperitief een witte wijn, eentje gemaakt van Grecanico, die goed beviel. Erbij een kaartje met assortiment van oesters, een specialiteit van het huis. De amuse ronde was een drieluik. Een hoorntje gevuld met gerookte makreel en afgewerkt met rode biet, lekker. Krokantje van nori met sesam yoghurt en gekonfijte watermeloen, ook goed. De derde kon ik niet eten vanwege het gebruik van bloed, jammer.
    Een oester wilde we wel proberen. Voor mij die met kalfstartaar en toefjes mayonaise, heerlijk.
    De laatste amuse werd gepresenteerd in een speciaal cocktailglas. Onderin wat stukken amandel waarop humus, afgewerkt met structuren van komkommer. Dit lepelde prima weg.

We werden begeleid naar het behoorlijk grote restaurant, modern ingericht met veel leuke hoekjes en keurig ingedekte tafels. We kregen een plaatsje aan het raam met uitzicht op de Vecht in de royale erker. Veel licht binnen omdat het dak grotendeels van glas is gemaakt, prima.
    De eerste begeleider werd samen met het gerecht gepresenteerd. Sauvignon 2015 uit de Touraine van La Renaudie, mooi stuivend aroma en lekker fris. Uit de keuken een glazen bord waarop flinke stukken hamachi, cilinder tartaar van hamachi, voor de bite nog plakken komkommer waarop crème van avocado. Verder stukjes ijs van passievrucht en druppels hartige ponzu. De hamachi was delicaat, de smaken combinatie was top. De wijn sloot naadloos aan. (9,6)

verder met een a typische Duitse Weissburgunder 2015 van het huis Vitus, die een behoorlijke houttoets had. Uit de keuken een in champagne gesmoorde heilbotfilet gekruid met zwarte truffel en een vleugje parmezaan. Ernaast een groenten garnituur waarbij wat bundelzwammen en trompet de la mort. De filet werd aan tafel aangevuld met extra kookvocht. Een heerlijke bereiding waarbij de wat vollere wijn goed aansloot. (9)

voor bij het pièce een Australische Riesling 2016 van Pikes uit de Clare Valley, frisse zuren, complex met subtiele petrol toets, heerlijk. Op het bord bruingebakken scholfilets met structuren van bloemkool, takjes broccoli en toefjes piccalilly, aan tafel afgewerkt met een schuimige Thaise currysaus op basis van kokos. Lekker sappige schol, frisse piccalilly toetsen (mooi hoog op smaak) en de schuimige licht pikante saus waar ik wel van houd (die we tegenwoordig steeds vaker tegenkomen). De wijn was een voltreffer, toppie.

Een speciale dessertwijn, Visner di pergola van Corrado Tonelli uit de Marche in Italië. Een wijn van voornamelijk Sangiovese waaraan gefermenteerde kersen zijn toegevoegd. Mooie diepe kleur, in het aroma tonen van amarena en zwart fruit, verrassend fris in de mond met een lange complexe afdronk. Uit de keuken een strakke presentatie. Een grote kers gevuld met room en centraal een kersenjam, ernaast een quenelle kersensorbetijs en wat gemarineerde kersen. Goede smaken met de kers in de hoofdrol, ik miste wel de toets van het aangekondigde gemberbier. De wijn combineerde goed. (9)

als toegift een vanille soufflée met hierop nog een quenelle bananenroomijs. Een goed uitgevoerde, wel erg zoete, klassieker.

Als afsluiter een hele krachtige espresso met ernaast leuk gepresenteerd, in een klomp met een zeiltje, de friandises.

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik zeer goed, begeleidende wijnen (hoewel royaal geschonken) waren redelijk pittig geprijsd.

Kortom een hele fijne kennismaking met een goed restaurant op een mooie locatie.

7. Vinjori's profielfoto
    Vinjori heeft een recensie geschreven voor Restaurant Noord-Brabant

Vinjori

Wij komen hier regelmatig voor het eten van een pannenkoek. Daarnaast serveert men er ook Saté, ribeye of een biefstuk. Allemaal al eens geprobeerd. 's Zomers is het aangenaam toeven op het binnenterras. Vriendelijke bediening. Prijzen zijn heel betaalbaar.

8. Edward Pasman's profielfoto
    Edward Pasman heeft een recensie geschreven voor Lokaal Zuid

Edward Pasman

Een fantastische bierproeverij met hapjes gehad! Heel veel leuke, gezellige mensen die uitleg kregen over het abdijbier. En lekker! De hapjes die er bij werden geserveerd pasten uitstekend bij het smaakpalet van het bier. Subliem.
    Daarna nog met de familie blijven eten. Heerlijk, ongecompliceerd, goed eten. Zelfs de kinderen vonden het erg lekker. Eten blijft het leukst als je het met leuk gezelschap doet, er een warme ambiance is en het voedsel/drank heerlijk smaakt. En dat kan... in Lokaal Zuid in Vreeland!

9. fam. Kruize's profielfoto
    fam. Kruize heeft een recensie geschreven voor Lokaal Zuid

Fantastische avond, heerlijk eten voor een goede prijs en zeer vriendelijke en bekwame bediening!

10. Nico Karssemeijer's profielfoto
    Nico Karssemeijer heeft De Nederlanden toegevoegd als favoriet restaurant
  11. Pieffie's profielfoto
    Pieffie heeft een recensie geschreven voor Lokaal Zuid

Vandaag met een stel vrienden (5 man) voor het eerst en laatst hier gegeten. Ik had gereserveerd, dus verwacht je bij binnenkomst met drie tafels bezet, geen gestreste gastheer, die ons de eerste vijf minuten aan ons lot over liet. Toen we uiteindelijk aan een natte afgenomen tafel zaten, duurde het nog een kwartier voordat we van een te amicale jongedame in de bediening wat te drinken kregen, de biertjes werden zonder bierviltjes op de houten tafel neergezet.
    We kregen wederom na een dik kwartier eindelijk van de jonge amicale dame die mij en mijn metgezellen constant met je en jij aansprak het menu, weliswaar drie stuks omdat er te weinig menu kaarten waren! De zaak zat toen voor driekwart vol!
    Na het voorgerecht, waar niets mis mee was, kregen we een biefstukje van de haas (er werd ons ook niet gevraagd hoe wij deze gebakken wilde hebben) 125 gram, veel te klein natuurlijk, toen wij ons beklag hierover deden bij het wederom te amicale meisje in de bediening, stond opeens de kok in een keer met gekruisde armen voor ons en vroeg wat het probleem was. Na het probleem te hebben uitgelegd, kwam het er toch op neer volgens de kok, dat als we toch een groter biefstukje wilde dit natuurlijk meer ging kosten, de man stond voor ons met een verbale en lichaamstaal waar de honden geen brood van lusten, zeker niet klantvriendelijk!!!
    Of we nog iets anders wilden bestellen, nee dank u wel, we hadden na de ontvangst, de natte tafel, en het je en jij tegen ons, de mini biefstuk, en de agressieve benadering na een klacht van de kok genoeg van lokaal zuid gehad, zullen hier nooit meer komen, en ook zeker geen reclame hier voor maken!

12. Mojo1330's profielfoto
    Mojo1330 heeft een recensie geschreven voor De Nederlanden

Hotel Restaurant De Nederlanden stond al enige tijd op ons lunchlijstje. Had daar in het verleden zakelijk al eens gegeten. De “Heerlijke 10 Daagse” gaf mijn echtgenote en mijzelf een goede reden om naar Vreeland af te reizen voor de lunch. Wij deden dat gisteren (1 november j.l.) en werden niet teleurgesteld. Na een vriendelijke ontvangst door Caroline Berends kregen wij een rond tafeltje aan het raam in de serre van het restaurant. Tijdens het aperitief werd heerlijk warm brood met boter, zout en olijfolie geserveerd. Na een tweetal smakelijke amuses werd het voorgerecht van de lunch geserveerd. Dit voorgerecht bestond uit Tartaar van tonijn met vers gemarineerde garnalen, avocado, ponzu en huisgemaakte kroepoek. Daarna genoten wij van het hoofdgerecht bestaande uit Geroosterde runderbavette, compote van cevenne ui, pompoencrème, groene asperge en hazelnoot. De bij het voor- en hoofdgerecht geserveerde wijnen (wijnarrangement) combineerden uitstekend met de gerechten. Als supplement kon ikzelf de verleidelijke kaaswagen met een uitgebreid assortiment aan voornamelijk Franse kazen niet weerstaan. In plaats van de door mij bestelde port werd voorgesteld om een glas Madeira (Alvada, 5 years old) te proberen. Dit bleek een uitstekend advies te zijn. Mijn echtgenote was sterker en sloeg (tot haar spijt, zoals later bleek uit het mee snoepen van mijn bord) deze gang over. Het hierna geserveerde dessert bestond uit Chocoladetruffel, crème suisse, gemarineerde mandarijn, sinaasappel-specerijen roomijs en een daarna door chef Wilco Berends aan de tafel afgewerkte soufflé van kaneelstokjesijs. Ter afsluiting van de lunch bestelden wij nog een thee servies voor mijn echtgenote en een koffie servies voor mijzelf. Het totaalbeeld wat ons betreft is dat wij hebben genoten van een heerlijke lunch, bereid door kundige gedreven mensen achter het fornuis en een zwarte brigade van enthousiaste jonge mensen. Was het perfect? Niet helemaal, de keuken is traditioneel Frans, zoals het hoort maar mag wat ons betreft iets spannender. De entourage/het decor is aan een opknapbeurt toe (vooral de toiletten, wel schoon maar, passen niet bij een sterrenrestaurant).

13. Lieka's profielfoto
    Lieka heeft een recensie geschreven voor Lokaal Zuid

Vorige week bij Lokaal Zuid gegeten. Een gezellige tent met vriendelijke bediening. Het eten was erg smaakvol en de producten vers. Een leuke mix van families, groepjes vrienden en stelletjes gaven de avond een relaxte sfeer. Zeker de moeite waard om nog een keer heen te gaan.

14. mariekek's profielfoto
    mariekek heeft een recensie geschreven voor Lokaal Zuid

Koffie gedronken in dit restaurantje. We konden lekker buiten zitten, ik heb ook nog even binnen gekeken en het zag er goed/gewoon uit. Op de menukaart stond een voor mij vreemd nagerecht, namelijk mojito. Toen ik vroeg wat het was, kreeg ik uitgebreid antwoord van de vriendelijke ober. Het is een Cubaanse cocktail met rum, limoensap, rietsuiker, spuitwater en munt met veel ijs. Wij moesten weer verder maar ik zou er wel eens willen eten.

15. Wim Merlijn's profielfoto
    Wim Merlijn heeft een recensie geschreven voor De Nederlanden

Een bijzonder mooie culinaire ervaring. Bediening met aandacht, zonder vervelend te zijn. Adviezen mbt wijn en / kaas zijn oprecht en goed. In deze mooie locatie verwacht je veel en je krijgt ook veel.

16. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor De Nederlanden

Rob

Eten superb. Naar verwachting.

Bediening hartelijk en vriendelijk, maar ( en ik vind voor een Michelin Ster restaurant die de prijs er ook naar heeft) mag je kritisch zijn. Serveren over je heen, van links en rechts, bord weg halen voor iemand anders langs, echt niet correct. Sommelier was enthousiast maar, simpele basis fouten, bijv. vertellen dat de champagne geen toegevoegde suiker heeft (alsjeblieft zeg!) fles openen en decanteren met zijn rug naar ons toe, ons een wijn aanprijzen zodat hij het kon vergelijken met een een wijn die hij de dag ervoor geproefd heeft... Geen Ster waard, duur (niet "veel geld", gewoon duur). Negeer de prijs en de ster, en het is een heerlijke restaurant, lekker en goed eten, mooi locatie, super, maar prijs en ster niet waard.

17. een kenner's profielfoto
    een kenner heeft een recensie geschreven voor Lokaal Zuid

Stijlvol ingericht, vriendelijke bediening. De keuken is typisch "eetcafe-niveau", niet slecht maar ook niets bijzonders (diepvriesfrites).

18. rootinck's profielfoto
    rootinck heeft een recensie geschreven voor Lokaal Zuid

Een heerlijke keuken met vers kwaliteit eten voor een scherpe prijs.

Een gezellige bar voor het borrel uur en een lekker terras.