Keuken van Hackfort in Vorden

1420350800 77
1492091232 67
1513191359 70

1. Erik de Haan

2. Zondag hier via de groupon hier een 5-gangendiner gegeten ter afsluiter van een vakantie in de buurt.

De ligging van het restaurant is erg mooi maar wel lastig te vinden (helemaal omdat ze in de nabije omgeving aan het ‘werk’ zijn). Door het warmere weer en het uitzicht hebben we het aperitief genuttigd op het ruime en gezellige terras. Voor het diner gingen we naar binnen en dat zag er gezellig (door de 'decoraties' en de indeling van de tafels) en licht (door de grote ramen op de tuin) uit. Ook de open keuken is een leuk element. Minpuntje: als je als serveerster met je armen over elkaar gaat staan kletsen met de koks geeft het niet zo'n professionele indruk. Wat ik als rolstoeler wel een plus vond was de goede toegankelijkheid voor mindervaliden (eenvoudig binnen komen met een rolstoel, met de rolstoel goed onder tafel kunnen zitten en de aanwezigheid van een rolstoeltoilet).

De service vonden wij beduidend minder (vooral minder attent). Bij binnenkomst duurde het erg lang voordat we, terwijl we in de nabijheid/ gezichtsveld van personeel stonden, ‘opgemerkt’ werden. Gedurende de hele avond leek het personeel soms 'drukker' met hun eigen agenda dan het 'zien' wat er in het restaurant gebeurd (zien dat er een klant binnen is, een klant opmerken die drinken wil bestellen, 'vergeten' om het gevraagde rietje te brengen/ het gevraagde vlees te snijden, laat opmerken dat er klanten van het terras binnen komen die willen betalen). Ook duurde het uitserveren van de gerechten erg lang. Wat ze dan wel netjes conform de etiquette deden was dat ze bij het uitserveren kwam vertellen wat het was.

Van het eten hadden we hoge verwachtingen (al was dit misschien een inschattings 'fout' van ons omdat het een groupon deal betrof) maar dit hebben ze niet geheel waar gemaakt. Het smaakte goed maar het was niet heel bijzonder. Met name het tussengerecht (prosecco met een bolletje citroenijs) vonden wij door het ijs misplaatst in het geheel van de 5-gangen. De opmaak van de borden was redelijk netjes maar het waren niet de verwachte ‘schilderijtjes’. Daarentegen waren de eetbare bloemen wel een verrassend element, al zit daar weinig smaak aan. En wat we een meevaller vonden was de hoeveelheid van het 5-gangen menu (na afloop had ik in elk geval een voldoende voldaan buikgevoel).

Omdat deze deal nu goed te combineren was met de afstand tot het vakantie adres hebben we hier een 5-gangen menu genuttigd. Wij vinden het echter gezien deze ervaring, maar ook zeker gezien de oorspronkelijke prijs van het menu, niet voor herhaling vatbaar.

3. Zeer slecht. Gereserveerd om 17.30. Toen we eraan kwamen zat het personeel nog buiten te pauzeren.

Tja daar sta je dan, naar binnen gelopen; niemand te zien, dan maar ergens gaan zitten buiten aan een tafeltje waar de glazen nog op stonden. Pas na een kwartier kwam er een serveerster. Dat was de warme ontvangst met glaasje proseco van de Groupon waardebon van € 75.

Had me vooraf enorm verheugd op deze zo geweldig aangeprezen ambiance. Maar wat een koude douche. Je zit daar dan met zijn 2-en de huwelijksdag te vieren en tja je zegt er dan maar niets over om de sfeer niet nog meer te verpesten.

Zonder overleg werd er een menu geserveerd. Vooraf aspergesoep, hoofdgerecht maiskip (hoe erg voor die prijs) toetje bolletje ijs met halve kletskop en soort bavarois en 3 stukjes ananas.

Echt geen geweldige reclame, we vonden het een afgang en het duurde lang tussen de gangen; een uur gewacht op het hoofdgerecht.

Wil je alleen maar je tafels gevuld hebben met de Groupon actie, doe dan niet mee.

4. Heerlijk gegeten. En het zag er ook allemaal even mooi uit. En de bediening weet ook wat ze serveren. Vriendelijk. Zeker een aanrader en we komen zeker nog een keer terug.

5. De Keuken van Hackford stond al een poosje op ons verlanglijstje. De Keuken van Hackford blijft op ons verlanglijstje omdat we zo heel erg tevreden zijn over het diner van een paar dagen terug. Perfecte gastheer die uitstekende wijnen (bij Hackfort alleen bio!) adviseert, prima porties, goede stoelen, onopvallend muzikaal behang. Presentatie: doelmatig artistiek, dus geen overbodige stroopkriebels over het bord. Amuse: bitterballetje van Old Amsterdam-risotto met truffelmayo, dan coquilles, crème brûlée van rode biet en bouillabaisse waar een kok uit Marseille zich niet voor zou schamen. Prachtige moot skrei, jong kalfstrio met werkelijk sucade om te zuigen en zwezerik om te zwijmelen. Mooie kaasplank, bosvruchtendessert van diverse aanvullende disciplines. Volgende keer proberen we het koolhydraatarme menu!

6. Aline van Oosten

Heerlijk geluncht op zondag bij Hackfort. Mooie omgeving. Vriendelijke bediening.

7. Irma 88 punten

Vanmiddag koffie gedronken ter ere van de verjaardag van hubby.Bediening redelijk, het duurde vrij lang voordat het servies van de voorgangers werd verwijdert.
    Wij bestelden 2 cappuccino en 2 appelgebak met slagroom, en dit alles voor € 14,50 tezamen. Het appelgebak bleek appelcake te zijn ipv. appeltaart. Prima van smaak maar niet het beloofde. Tevens moesten wij €1,00 per taartje afrekenen voor een foefje slagroom. Belachelijk veel geld. Ambiance is prima, maar het is ons echt veel te duur. Komen niet meer terug!

8. Heel leuke locatie, prima bediening en bijzonder lekker eten.
    Uitstekende wijnkaart, jammer dat ik geen port kon ontdekken, heerlijk bij een kaasplateau.

Het bijzondere is dat alles uit de eigen tuin, slager of visafslag komt.

Wéét wat je eet!

9. Wij hebben heerlijk gegeten, het menu zag er prima uit, niet veel keuze maar de gerechten zijn wel super lekker. De service was perfect en ze lichtte de wijnen perfect toe, en ze smaakten verrukkelijk trouwens! Wij hebben hier echt een leuke avond gehad, zeker voor herhaling vatbaar.

10. Maarten Boasson

11. femke Hogenbosch

Het is een geweldige plek en gastvrije bediening maar het eten... het duurde langer dan een uur voordat de lunch kwam, terwijl er haast niemand was. Ook jammer dat daar niet voor gewaarschuwd werd. Het eten was prima maar heel weinig en erg duur. Toen we thuis kwamen snel een boterham gemaakt. Wat een geklaag, we hebben het natuurlijk heel goed!

12. Niesthoven

Herman en Trix

Heel ontspannen avondje uit.
    Gastvrije, spontane en vriendelijke bediening.

Uitstekend gegegeten in een goede sfeer,alles klopte !

Prima ambiance, echt linnen ! op tafel en wijnglazen die prettig drinken.

Succes

25 maart 2012

13. Lunch: 1 bruine boterham met oude kaas, 1 kerstomaatje, 2 verschrompelde reepjes uitgebakken spek, een plukje sla en een kwakje ei (?). Daarbij 2 cappuccino, waarvan 1 met voetbad en geweekt koekje, en dat voor maar € 15,50. Hoezo kwaliteit/prijsverhouding? (Eerlijk is eerlijk, de smaak was wel goed.) Verder: nerveus personeel, onrustig heen en weer rennend. Een vrouwelijke manager (in charmante korte broek) die in het bijzijn van de gasten het personeel een standje geeft. Een mannelijke manager die voortdurend in de open keuken loopt te snaaien... Een kok die niet blij kijkt... Rotzooi op de vloer en op de tafel.... Kortom: wat wil je nog meer op een zonnige zaterdagmiddag?

14. Gerard en Anna

Wij hebben vanavond een heerlijk avondje uit gehad in de Keuken van Hackfort! Zeer vriendelijke bediening, goede sfeer en uitgesproken lekker eten! Helemaal top en een echte aanrader om er naartoe te gaan. Wij komen zeker terug..

15. Heerlijke sprokkel lunch gegeten. 3 aparte gangen voor 2 personen. Het leek wel een soort tapas. Alles kwam vers uit de tuin, ijs zelf gemaakt. Voor allebei voldoende porties aanwezig. Vriendelijke bediening, mooie sfeer. Kortom, een geweldig leuke middag gehad en heerlijk gegeten. Kom in ieder geval nog eens terug en kan het "iedereen" aan raden.

16. Prachtige locatie met mooi uitzicht. Echter de bediening is zwaar onder de maat. Het duurt een eeuwigheid voordat men de bestelling komt opnemen, vervolgens vergeten ze de drankjes te serveren.
    Uiteindelijk komt er na vragen toch iemand en dan heeft men wat anders bij zich dan besteld.
    De lunch was lekker echter erg kleine porties; dus bijzonder duur voor wat men te eten krijgt.

17. fam.swienink

Onze ervaring met de 2 kleine kinderen was prima.

De koffie was goed. De theeglazen half vol, beetje jammer....

Gezellige tafels en vriendelijke bediening.

Zeker voor herhaling vatbaar.

18. Van te voren was duidelijk dat er een 2 keuzemenu werd geserveerd, (kalfs)vlees of vegetarisch. Wij namen de vleesvariant. Het duurde niet lang of een kleurig en veelzijdig voorgerecht uit eigen tuin werd geserveerd. Tot die tijd hebben genoten we van het in- en exterieur. Het hoofdgerecht was mooi opgemaakt en erg smaakvol. Een kijkje in de keuken leerde dat daar met passie werd gewerkt. Het nagerecht van 4 verschillende kazen was verbazend lekker. We komen gauw terug.

19. Het koetshuis is prachtig gerestaureerd en heeft een groot terras met een zeer mooi uitzicht op landerijen en de (groente)tuin.

Tweede Pinksterdag verheugden we ons op een etentje à la carte. Groot was onze verbazing toen we een verhaal te horen kregen dat de menukaart aan kant was geschoven omdat er zoveel groenten in de tuin waren en het jammer zou zijn deze niet te gebruiken. Kortom we hadden keus uit 2 voor-, 3 hoofd-gerechten en 2 desserts. De voorgerechten waren keurig. In beide hoofdgerechten lagen de volledig gaargestoofde, papperige groenten onder het vlees verstopt. Het stoofvlees was erg vet. Verder was er een klein bakje met verse groenten. Gaandeweg kregen we in gaten dat we hetzelfde eten kregen als twee gezelschappen die aanwezig waren. Dus, eten wat de pot schaft! Het dessert was matig :een zeer grote, smakeloze muffin bestaande uit uitsluitend cake.

De bediening was goedbedoeld hobbyisme.

Onze avond was een en al verbazing. Kortom, niet voor herhaling vatbaar.

20. 18 juni. Uitje vrienden groep.

Zeer gezellig. Goede bediening. Zeer leuke locatie met eigen groente tuin. Eten was voortreffelijk en apart.

Veel succes nog en bedankt.

21. Leuke locatie. Originele gerechten, vriendelijke, maar onervaren bediening. Goed adres voor een familiefeest. Mooi terras, eigen moestuin. Prachtige omgeving.

22. Gisteren 25 mei voor het eerst koffie gaan drinken bij de Keuken van Hacfort.

Koffie was prima maar de appeltaart voor € 3,50 leek nergens op.

Een klein plat stukje. Kregen er uiteindelijk nog een half stukje bij.

Locatie is prachtig naast de groentetuin waar de kok zijn spullen vers van het land haalt en naast het landgoed Hackfort.

Veel succes.