Nieuwste foto's in Voorschoten

1. Si Soek's profielfoto
    Si Soek heeft gereageerd op een recensie van Si Soek
    Si Soek
    Van restaurant

Dank u wel voor uw prachtige recensie! Daar zijn we heel blij mee. Leuk om uw goede ervaringen te lezen. Hopelijk tot de volgende keer. Groeten van Khuan (chef-kok).

2. Clea's profielfoto
    Clea heeft een recensie geschreven voor De Mazzel

Wij komen hier voor de spareribs, echt de lekkerste van Nederland! We hebben ooit om het recept gevraagd, maar de enige manier om dat te krijgen was een huwelijk tussen mijn zoon en hun dochter ;-). Ik heb nog hoop…

3. Stenger m j's profielfoto
    Stenger m j heeft een recensie geschreven voor Si Soek

Stenger m j

Vriendelijke ontvangst, prettige bediening, heerlijke maaltijd, goede sfeer. Keurig en gezellig interieur.

4. Bart Popelier's profielfoto
    Bart Popelier heeft een recensie geschreven voor La Pentola

Slechte service, niet te vreten, geen communicatie, veel te late levering...

5. Aalt Landman's profielfoto
    Aalt Landman heeft een recensie geschreven voor Wapen van Voorschoten

Aalt Landman

Een erg gezellig restaurant in het oude centrum van Voorschoten.
    Prettige snelle bediening en het eten was voortreffelijk.

6. Lars's profielfoto
    Lars heeft een recensie geschreven voor Snackbar 't Trefpunt

Kwaliteit van de friet was ondermaats. Licht en slap. Frikandel bevroren…

De eigenaresse reageerde boos op de klacht. Drama voor je klanten.
    Ons gezin zien ze niet meer daar.

7. Aalbers's profielfoto
    Aalbers heeft een recensie geschreven voor Proeflokaal Mimi

Het was op Valentijnsdag gezellig druk. Gelukkig had ik gereserveerd. Het toeval wil dat ik na verschillende keren daar gegeten te hebben iedere keer gezellig bij het raam (tafel voor 2 personen) gegeten heb. Voor herhaling vatbaar.

8. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Nayolie

Na een “must go” tip van een journalist op avontuur in Voorschoten bij chef Kelvin Lin. Het menu sprak me eerlijk gezegd niet zo aan maar de lovende recensies maakten nieuwsgierig.
    We waren keurig op tijd zodat de chef tijd had om zijn concept uit te leggen. Hij is zo’n vier jaar geleden na een sabbatical iets gaan doen wat hij leuk vind. Geen chique gedoe maar een laagdrempelig lunchconcept met daarnaast catering en private dining sessies. Dit laatste is een keer per maand met kleine groepen gestart, maar word nu bijna iedere vrijdag en zaterdag gedaan met groepen van zo’n 60 personen. Helaas zijn ze helemaal uitverkocht en de wachtlijsten zijn lang. Hiernaast is de mogelijkheid ontstaan om tijdens de lunch gebruik te maken van de gerechten die op deze avonden worden gepresenteerd. We waren erg nieuwsgierig en gaven de chef carte blanche.

Als aperitief een La Rocca uit de Soave 2016 van Pieropan geschonken uit een luxe drie liter fles die zeer goed beviel. Helaas geen geen hapjes vooraf maar meteen door naar de eerste gang.

De eerste begeleider was een Ine Mankai sake die die deels is gemaakt van zwarte rijst, vandaar de rode kleur. Een verfijnde ronde smaak die aan granaatappel deed denken. In een schaaltje een dikke Hollandse haring gelakt met een 24 jaar oude soja (gelagerd op oude whiskyvaten) met een crunch van gekarameliseerde softshell krab, aan tafel afgewerkt met een dressing van een Japans zoetwater visje. Verfijnde smaken die prima werden aangevuld door de verrassende begeleider, een speciale beleving. (8,75)

vorig jaar heeft chef Kelvin Lin in Japan succesvol een speciale opleiding afgerond voor het bereiden van wagyu. Dit wilde hij ons graag als pièce laten proeven. Het stuk doorregen wagyu werd even gepresenteerd voordat hij met de speciale bereiding ging starten. De garing gebeurt door middel van maar liefst 18 warmtestootjes van ongeveer 45 seconde met flinke tussenpozen om de warmte door het vlees te laten geleiden.

We gingen verder met een sekt gemaakt van Gewürztraminer 2014 van Bamberger geschonken en een bourgogne glas van Zalto, speciaal! In een stuk verticaal geplaatste boomstam een licht gerookte, subtiel gekruide tartaar van het Spaanse Rubia Gallega rund waarop krokantjes van Japanse aardpeer en afgedekt met een luchtige crème van 48 maanden gerijpte reggiano parmigiano. Verrukkelijk lepelen, mooie volle smaken met ernaast een originele begeleider die het gerecht aanvulde, prima. (9,25)

uit de Pfalz een droge Riesling Burgweg 2015 van Philipp Kuhn, lekker mineralig en dik met vleugje petrol, heerlijk. Uit de keuken een speciale gerecht, een uitbundig aroma van limoen kwam je tegemoet. Op het bord bereidingen van cassave, papaja en kimchi afgedekt met een lobbig crème van limoenblad, citroengras en gemberwortel, waarop gedroogde vissenkopjes, grof gemalen rode peperballetjes en doperwten cress. Wow wat een smakenavontuur, uitbundig met pikante toets waarnaast de toch krachtige Riesling een beetje weg viel. (9)

uit de Pfalz een Chardonnay Schweigen 2017 van Friedrich Becker gemaakt in heerlijke bourgogne stijl met verfijnde hout toets. Op een wit bord een borstfilet van roodpootpatrijs bedekt met jonge scheuten en verse kruidenblaadjes waarnaast een crème van gepekelde papaja met Japanse pompoen, aan tafel afgewerkt met een saus van gerookte Elzasser zuurkool. Na de uitbundige smaken van de vorige ronde was dit even terugschakelen naar meer bekende smaken. De patrijs had een goede cuisson en de wijn sloot naadloos aan. (8,5)

over naar rood met een Rioja 2005 van het gerenommeerde huis Tondonia geschonken uit een magnum. Ondanks zijn leeftijd nog vitaal en fruitig. In een schaaltje dendeng.
    Blado van ossenstaart (72 uur op 60 graden zonder pikante peper), afgedekt met gestoofde ui, crème van Hollandse aardpeer en stukjes gebakken ganzenlever, aan tafel afgewerkt met vers geschaafde zwarte truffel. Heerlijke smaken die prima combineerden waarnaast de wijn helemaal tot zijn recht kwam. (9,25)

voor bij het pièce een top Valpolicella 2011 van Dal Forno Romano, geconcentreerd en verfijnd met fluweelzachte afdronk. Voor partner een exclusieve Pu Ehr thee uit 1952 die te vergelijken is met de Romanee Conti (niet in smaak, wel in prijs). Op een leiplaatje keurig getrancheerde, gekonfijte wagyu waarop een kruiden blend van steranijs, zoethout, kruidnagel en Szechuan peper met ernaast een mousseline. Erbij een pincet om te eten. Een perfecte bereiding uitgeserveerd op de optimale temperatuur, absoluut een delicatesse. (9)

het dessert was een meesterwerk. In een cocktailglas als basis een crème van tonkaboon waarop kruim van Kopi Loewak en een ronde kruidensaus van steranijs, zoethout, kruidnagel en Szechuan peper. Hierin een quenelle ijs van tahiti vanille, gesmolten ganzenlever, soja en kokos en macadamia noten gekarameliseerd in Gula djawa (Javaanse bruine suiker). Wow, wat een smaakbeleving met uitstekende balans tussen zoet, zout en bitter, top! (9,75)

als afsluiter nog een krachtige espresso met twee heerlijke makarons met hartige luxe smaken (truffel en ganzenlever), jammie.

Bediening vond ik zeer goed verzorgd met de chef in de hoofdrol, gedetailleerde uitleg bij gerechten, keurige wijnselectie en veel achtergrond informatie.

Samengevat was de beleving boven verwachting, originele gerechten met top ingrediënten waarnaast originele en luxe wijnkeuzes. Een memorabele middag. Het prijskaartje was wel even slikken maar was het helemaal waard. Het slechte nieuws voor Nederland is dat de chef medio april mei naar Azië vertrekt. Dus grijp je kans nu het nog kan.

9. Jacqueline's profielfoto
    Jacqueline heeft een recensie geschreven voor Akropolis

Jacqueline

Gisteren hebben wij gegeten bij het Griekse restaurant Akropolis in Voorschoten. Wat een gewéldige mensen werken daar en wat een overheerlijk eten kregen we voorgeschoteld. Bij binnenkomst werden we heel hartelijk begroet door de eigenaresse en een van de obers. Later kwam de eigenaar/kok ons begroeten en konden wij hem vertellen hoe ontzettend wij hadden genoten van o.a. het heerlijk gekruide en malse vlees en de groeten die daarbij werden geserveerd. Ook het dessert (verschillende soorten nagerechten op schalen) was niet alleen een streling voor het oog, maar ook een streling voor de tong.
    Zeker is dat we terugkomen bij dit restaurant om ons weer te laten verwennen, niet alleen door het eten, maar ook door het warme onthaal en de gastvrijheid van de mensen die er werken. Zij hebben ons een onvergetelijke avond bezorgd.

10. richard de Jong's profielfoto
    richard de Jong heeft een recensie geschreven voor Upstairs

richard de Jong

Het tafeltje wat we gevraagd hadden (een uur eerder was ik nog speciaal daarvoor langs geweest!) was al vergeven. Daardoor zaten we in een sfeerloos gebied. Naast ons zat een echtpaar ook te mopperen tegen de bediening over hun placering.
    De bediening aan tafel was goed (maar helaas geen persoonlijke touch).
    Eten was goed, maar hertenvlees kon beter.
    St. Emillion was veel te duur voor de kwaliteit (thuis drink ik elke dag een betere!)

11. Jennie's profielfoto
    Jennie heeft een recensie geschreven voor La Sicilia

Net spaghetti la matriciana besteld via thuisbezorgd. Voorheen ook eerder bij jullie besteld en dat was heerlijk! Versgekookte zachte spaghetti hmm. Maar helaas, wat ik nu heb gehad was bar slecht. Spaghetti niet vers gekookt maar opgewarmd, en er zaten harde stukken spaghetti tussen. Te lang opgewarmt? Als dit voortaan zo is, is de kwaliteit hard achteruit gegaan en het geld echt niet waard! Ben echt beter van jullie gewent.
    Jammer. Hoop dat het niet meer gebeurt, want het was echt slecht.

12. La Casita heeft een nieuwe foto
  13. La Casita heeft een nieuwe foto
  14. La Casita heeft een nieuwe foto
  15. La Casita heeft een nieuwe foto
  16. La Casita heeft een nieuwe foto
  17. Frits Fransen's profielfoto
    Frits Fransen heeft een recensie geschreven voor La Casita

Frits Fransen

Fantastisch gegeten, tapas zoals in Spanje zeer gevarieerde kaart met gamba's, albondigas etc. Gezellige ongedwongen bediening. Heerlijk avondje uit.

18. Bianca's profielfoto
    Bianca heeft een recensie geschreven voor Akropolis

Het was heerlijk. En lekker rustig gegeten top👍👍

19. Jochem's profielfoto
    Jochem heeft een recensie geschreven voor De Mazzel

We hebben heerlijk gegeten.
    De bediening was goed en gezellig.
    Ossehaas was perfect.

20. Wijnand Trippenzee's profielfoto
    Wijnand Trippenzee heeft een recensie geschreven voor Jamas

Eten besteld en nooit geleverd.
    Toko was gesloten ineens.. En ja hoor geld ook kwijt.
    Gecontacteerd maar geen response. Zijn naar Griekenland vertrokken volgens de berichten.
    Brutaal hoor om je website niet offline te halen als je je deuren sluit.
    Achterbaks!

21. Nelly van driel's profielfoto
    Nelly van driel heeft een recensie geschreven voor Fratelli

Nelly van driel

Lekker gegeten maar de ontvangst was belabberd. Had zoals je weet om die tafel bij het raam gevraagd en er nog eens over gebeld ook. Het zou in orde komen!
    Wij komen daar al 15 jaar of langer.
    Had het idee dat het serveerstertje ons expres daar geplaatst had waar wij absoluut niet willen zitten. Ook stond zij meteen over ons te smoezen met de jongen achter de bar.
    Helaas is de sfeer veranderd sinds de aardige Antonio is overleden een paar weken geleden.
    Wij zijn inprincipe niet meer van plan daar te gaan eten (en wij eten daar uitgebreid en dus niet zo maar een pizaatje)!
    Heb geen zin om ons in de maling te laten nemen door zo’n grietje!
    Voortaan weer elders waar ze wel weten hoe het hoort.

22. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Upstairs

Op 28 februari ben ik samen met mijn echtgenote naar Upstairs geweest om haar verjaardag met een etentje en een overnachting bij de Goudenleeuw te vieren.
    Via de tam-tam had ik vernomen dat de Chef en souschef sinds het nieuwe jaar niet meer bij Upstairs de keukenbrigade aanvoerde wegens een andere uitdaging.
    Dus met een beetje twijfel over de kwaliteit, maar wel werd mij verzekerd door de Maitre Simone, bij de telefonische reservering, dat ze volledig achter de kookkwaliteiten van de Chef de Parties stond.
    Nou met recht, wij werden alleraardigst ontvangen door Simone die ons als aardigheidje bij een heerlijk glas bestelde champagne van het huis Pommery, een oester p.p. aanbood.
    Tegelijkertijd een heerlijke amuse en zonder probleem werd er op ons verzoek een karaf leidingwater geserveerd.
    Wij kregen na enkele ogenblikken de kaart waar bij wij de keuze uit de a la carte en het het menu hebben kunnen maken.
    Wij kregen daarna heerlijk brood en daarbij reeds op tafel een leistenen plaatje waar o.a..
    Boter, olijfolie en zeezout op lag.
    Wij hebben een prachtig wijnarrangement genomen die met een juiste hoeveelheid werden ingeschonken.
    Toen kwamen de voorgerechten, mijn vrouw de steak tartaar met een oosters tintje en ik de eendenlever/vijg/rode ui compote etc.
    Mooi gepresenteerd met veel aandacht en detail en heerlijk van smaak.
    Hierna nog drie gangetjes die ik niet meer benoem om de essentie van deze avond niet uit het oog te verliezen.
    Kortom het was een fijne avond met een leuk team die uitstekend hun best hebben gedaan om alle gasten die avond te plezieren.
    Welkom aan de nieuwe Chef-kok die per 1 maart is begonnen.
    Tot de volgende keer.

23. Erik's profielfoto
    Erik heeft een recensie geschreven voor La Casita

Lekker gegeten. Leuk concept. Van alles wat en onbeperkt.

24. jasper's profielfoto
    jasper heeft een recensie geschreven voor Snackbar 't Trefpunt

Ik haal hier altijd mijn patat. Hele aardige mensen. Goeie kwaliteit en heel snel geleverd ook. Altijd schoon in de zaak en een hele gezellig sfeer echt een aanrader.

25. DaphnevB's profielfoto
    DaphnevB heeft een recensie geschreven voor Allemansgeest

Op kerstavond een zeer goed lunch menu de chef gehad. We waren er met z'n zessen en hadden van te voren om een ronde tafel gevraagd en die stond ook tot op de puntjes goed verzorgd klaar voor ons. Versierd met kerstcrackers op de tafel. Dat was een groot succes voor ons maar ook voor mijn moeder van 83.
    Zeer gastvrij en vriendelijk personeel.
    Het eten was heerlijk en zeer mooi opgemaakt. Prijs viel ook mee voor 60, - pp hadden we een vier gangen lunchmenu met 2 glazen wijn pp en met koffie en thee na met een extra kerstcake van het huis.
    Al met al een geslaagde middag.