Op dit adres zit nu: Hoftrammm

• Rolstoeltoilet
    • Vermaak
    • Verschoontafel

1. We hadden nog een hotelbon liggen van Hotel Movenpick en toen het bekend werd dat we nog enkele warme dagen zouden krijgen hebben we hier geboekt van 5 op 6 september.

In dit hotel zit restaurant Ciao en Mie (hallo mijn Nederland). Vanuit hier kun je met een rechtstreekse bus ( lijn 23, 20 min.) naar het strand in Scheveningen wat we natuurlijk gedaan hebben.

S’-avonds hadden we geen zin meer om opnieuw naar Den Haag of Scheveningen te gaan dus hebben we hier een 3 gangen menu genomen.

De kamers in het hotel zijn heel netjes en ook de receptie e.d. allemaal top.
    Het restaurant is groot van opzet waarbij n.m.i redelijk vaak bussen met buitenlanders zullen arriveren vanuit Schiphol. Ook nu kwam er bus japanners binnenvliegen.

De tafels zijn eenvoudige aangekleed met linnen.
    Er is in het midden van de zalen een grote open keuken waar we voor wat betreft geuren e.d. geen last van hadden.

Op tafel werd olie, zout en een zelfgemaakte saus geplaatst.
    Daarbij werden ter plaatse broodjes in allerlei soorten aangeboden.
    De saus was o.a. van knoflook en aioli. Meestal neem ik brood met zout en olie maar van deze saus kon ik niet afblijven. Het personeel kwam nog een nieuw schaaltje met brood aanbieden.

Als voorgerecht kozen Leonie en ik allebei een andere soep. Leonie nam een kipkerrie met kokos en ik nam een waterkerssoep.

De borden kregen we aan tafel zonder de bouillon. Deze werd apart uit een kannetje bijgegoten. Bij Leonie lag in de bord al kippenstukjes met ei en bij mij lag er wat gesneden komkommer in.
    Leonie vond de soep heel lekker. Ik had eigenlijk waterkerssoep nog nooit geproefd maar deze was best lekker.

Als hoofdgerecht had Leonie kalfsvlees met rösti en een hele grote champignon. Het kalfsvlees werd ter plaatse geserveerd op de bord.
    Het was teveel, het smaakte haar goed maar de rösti was veel te groot (machtig).

Ikzelf had enkele varkenshaasstukken met aardappelgratin in een pepersaus. Daarnaast dagverse groenten. Het smaakte zoals deze hoort te zijn.

Als nagerecht had Leonie een crème brûlée. Ze vond deze heel lekker.

Ikzelf had strawberry icecream met een pannacotta van karnemelk en vanille en sap van sinaasappels. De pannacotta was heel vast en smakelijk. Het ijs was me te zoet en heb ik gedeeltelijk laten staan.

Aangezien Leonie tijdens de kuren niet drinkt koos ik voor mijzelf een witte wijn.

Een wijn uit de Toscane van het wijnhuis Renzo Masi. Een Bianco Vergine Doc.
    Een cuvee van chardonnay en Trebbiano druiven.
    Aardig fruitig, een beetje zuren en citrussmaak. Een nette drinkwijn die goed bij mijn eten smaakte.

Zeer gastvrij personeel. Hier valt eigenlijk verder niets op aan te merken. Je was echt gast.

Het was niet culinair, wel goed. Voor de prijs € 91,00 hoef je het ook niet te laten.