De Pieterman in Volendam

Onbeperkt Genieten bij Restaurant Pieterman.

Ruimschoots gratis parkeer gelegenheid tevens voor touringcars. Boten kunnen aan onze terras zijde aanleggen.

Bus 316 vanaf Amsterdam Centraal richting Volendam-Edam uitstappen halte Zeddeweg.

ma lunch 11:00 - 16:00 diner 17:00 - 23:00

Uitzonderingen

Gesloten

• Kerstavond – 24 dec
  • 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Grand Café-Restaurant Pieterman is een klasse apart. Vanuit ons comfortabel ingerichte restaurant en terras, geschikt voor ongeveer 230 gasten, kijkt u uit op de jachthaven van het Marinapark. Komt u met de boot? Dan is er, voor de deur, zelfs een eigen aanlegsteiger beschikbaar. Tevens kunt u bij ons gemakkelijk gratis parkeren en met nog geen 10 minuten lopen bent u op de beroemde Dijk aan het IJsselmeer.

- Eindeloos genieten
Momenteel voeren wij onze winterkaart van ‘Eindeloos genieten’ Onbeperkt eten van heerlijke gerechten voor een vast bedrag per persoon!

Tussen 12.00 uur en 22.00 uur kunt u een onbeperkte keuze maken uit 28 koude en warme gerechtjes. Voor een prettige en smakelijke opbouw van uw lunch of diner adviseren wij om bij de voorgerechten te beginnen en na ongeveer drie rondes met de hoofdgerechten verder te gaan.

Na uw diner kunt u lekker nagenieten van heerlijke desserts, diverse soorten koffie of gewoon lekker nog een borreltje nemen. Onbeperkt eten is een dagje uit, waarbij u zich lekker laat verwennen zonder beperkingen.

- A la carte
Naast onze ‘All you can eat’-concept hebben wij een heerlijke a la carte kaart.

- Visspecialiteiten
Zoals in Volendam verwacht mag worden – kunt u bij ons uitstekend terecht voor onze visspecialiteiten. Maar ook onze vlees- en vegetarische gerechten zijn een aanrader.

Goede lunch, koffie & diverse zoetigheden.
Tevens zijn wij hét adres voor een lekker kopje koffie of een overheerlijke high-tea.
Vergeet ook zeker niet onze zelfgebakken appeltaart te proeven.

Ook voor vergaderingen en overige zakelijke events bent u bij Restaurant Pieterman aan het juiste adres. In 't Fokkie, onze ruimte die apart af te sluiten is middels geluidsdichte schuifwanden zijn diverse opstellingen mogelijk! We bieden de geschikte ruimte van 20 tot 240 personen. Wilt u bij het vergaderen een lunch? Dan is de ruimte gratis! Bekijk onze website voor de verschillende arrangementen met aanbod van ontbijt tot en met de late uurtjes.

Zijn er binnen uw groep speciale eetwensen? Wij houden er gewoon rekening mee.
Onze etablissementen zijn rolstoeltoegankelijk.

Grand Café Restaurant Pieterman: smakelijk én betaalbaar eten in een bijzondere ambiance.

• Buffet: € 27,50

1430751961 83
1438198203 81
1441921324 79
1520106859 70

1. Heerlijke relaxte avond gehad vriendelijk personeel lekker eten goede sfeer.

2. Anneke Pels

Onbeperkt genieten is echt heel lekker! Kleine gerechtjes waar je onbeperkt uit mag kiezen. Echt een avondje uit eten. Heerlijk!

3. Marian Brouwer

Gister hier samen gegeten. Hele grote zaal maar ruim en gezellig opgezet. Bediening was super vriendelijk en vlug, en ook eten was heerlijk van de grote kaart. Voor ieder wat wils en schappelijk geprijsd. Tot de volgende keer!

4. M.G.Meijerink

Uitstekend geregeld met een extra drankje, na misverstand met tafelnummers.
    Was kwaliteit en een gezellige avond. Bedankt voor het "Pietermannetje"
    We komen terug!

5. Super lekker eten en heel vriendelijk personeel!

6. Max dekker

We kwamen binnen en het was een mooie openruimte om te zien.
    Het personeel was super vriendelijk en hielp ons snel aan een tafel ondanks de drukte.
    De service was snel en goed eten was ook top.
    Echt een aanrader en we gaan er zeker nog een keer heen.

7. Ed Jansen

Super service. Lekker eten en drinken. Wij gaan terug komen!

8. Bart Verzijde

9. Sander

10. Keuze uit 30 heerlijke gerechtjes, waarvan wij er elk 4 hebben gegeten. Daarna nog ‘n lekker nagerecht. Sfeer gezellig, vriendelijk personeel. Aanrader!

11. Marjan van Gameren

Slechte ervaring bij Pieterman. Wat een leuke afsluiting had moeten zijn van de vakantie werd een teleurstelling. Op de kaart staat een kinderijsje waarbij het kind zelf het ijsje mag versieren (3 producten). Deze werd ook glutenvrij aangeboden. Er worden echter alleen maar elementen weggehaald (wafel en chocobolletjes) en er is geen alternatief.
    Toen ik mijn twijfel uitsprak over de gekleurde chocolade werd er verzucht dat het nagevraagd zou worden. Vervolgens 10 minuten niemand meer gezien. Bij navraag werd er aangegeven dat ze het druk hadden en ze het toch hadden weggehaald. Toen ik aangaf dat dit niet hetgeen is wat ze adverteren werd ik ronduit afgesnauwd. Vervolgens niemand meer gezien en bij de barman het volledige bedrag mogen betalen.
    Sorry hoor maar niet leuk.

12. Super avond gehad met een unaniem oordeel door heel gezelschap. Dit sowieso door de ambiance. Verder vlotte soepele bediening, vriendelijkheid personeel en soepel beleid. Ongedwongen sfeer, een echte aanrader voor een leuke avond uit zonder teveel stress om niet over de geplande tijd heen te gaan en dat ook nog voor een schappelijke prijs.

13. Mariska Boogaard

Het blijft een bijzonder concept en het eten is geweldig lekker. Aanrader.

14. Me and my husband received a HEMA gift card for 3 course meal. As far as I am aware the value of approx 60 EUR. We chose this restaurant for our dinner. As a starter we both ordered mustard soup. The soup was so incredibly salty (judging from the taste from the package), that we send it back and asked for new soup. Afterwards, we got a very milky mustard soup, I think they just poured milk in our old soup… not very tasty… as a main course I got a stake (nobody asked how it should be made) - big portion, yet meat with completely no seasoning, again, tasteless… pepper sauce - from package (Dirk sells the same taste pepper sauce), french fries - not a drop of salt. From the whole experience only desert was nice… Service - felt neglected, spent more than 2 hrs in a restaurant.

15. Met een gift for two bon een high tea genomen bij dit restaurant.
    Leuke lokatie, lekkere hapjes.

16. Joke Zeeman

Voor de vijfde keer geweest en het is nog steeds heerlijk!!

17. All you can eat concept vandaag gegeten, wat een teleurstelling zeg! denk je gezellig uit eten te gaan..... hapjes waren koud, zat zelfs nog ijs in de tonijn, zalm niet vers, en ga zo maar door. Gevraagd voor schijfje citroen in cola, werd verteld dat dat niet meer kon omdat de keuken dicht ging! 10 voor 9.... personeel verre van vriendelijk. Ik ga voortaan gewoon naar de concurrent waar de bediening vriendelijk is en het eten heerlijk! De Pieterman nooit meer! Bah👎😡

18. Fijne en gezellige bediening, het eten was buitengewoon goed . We hebben heel erg genoten van alles
    Het was klasse , ga zo door en veel sucses.

19. Groot aanbod op de kaart. Wij namen de hertenham en de wildpaté waar we erg over te spreken waren. Wij vonden het storend dat alles op verschillende soorten servies werd geserveerd, maar verder is De Pieterman een goed restaurant, ook het personeel is erg professioneel.

20. High tea via WK-duel gehad. Viel erg tegen. Kopjes voor thee vies van de aanslag en sla op broodjes verlept. Alles in 1x op een plank. Zag er niet echt fris uit. Broodjes veel te groot voor high Het was erg koud op de plek waar wij zaten.

21. Afgelopen zondag hier gegeten, wat een grote zaak, er werd helaas niets verteld over het onbeperkte assortiment. De medewerkers waren vriendelijk tijdens de contactmomenten! Het eten was bijzonder smaakvol en wij komen hier zeker terug als wij in Volendam zijn.

22. Het eten is lekker, alleen de bediening is zeer slecht en 9 van de 10 sacherijnig..!

23. Met een groep collega's (6 personen) gebruik gemaakt van het "All You Can Eat" concept. Eten was prima, goed zelfs! Nadeel alleen was het krijgen van het eten, hapjes (voorgerechten) waren erg klein, veel te lang wachten tussen de rondes. Ging ook een aantal keer mis. Tegen het einde toe, waren bepaalde gerechten zelfs op! Zonder overleg werd simpelweg iets anders voorgeschoteld. Verder hadden wij 2 Roemenen in ons gezelschap, alles was in het Nederlands. Opmerking van bediening hierover was: "Wij bieden dit concept ook niet aan buitenlanders.."
    Tip: Een all-you-can-eat moet ook echt een all-you-can-eat zijn. Als je niet de intentie hebt om dit ook echt uit te dragen, moet je het gewoon niet doen, dit was echt een tegenvaller!

24. Inge van Duivenbooden

Zaterdag, 19 maart gegeten met 9 personen. Keurige ontvangst door personeel en eigenaar. Ondanks dat het druk was, heel vlotte bediening. Alles liep als een trein, zowel de drankjes en de bestelde gerechtjes. Ook ons kleine meisje werd goed beziggehouden, met kleurplaten
    en kleurpotloden.

Een echte aanrader, heerlijk eten en gezellige sfeer. Wij komen zeker terug.

25. Henry van Osch

Erg goede en snelle bediening. De gerechtjes waren ook uitstekend. Wij zijn op aanraden van iemand hierheen gegaan en hebben er geen spijt van. Leuke sfeer binnen, lekker eten en goede, vriendelijke en erg snelle bediening.

26. We werden zeer gastvrij en warm ontvangen. We hebben heerlijk en lekker gegeten. Kwaliteit meer dan goed en de service was top, een geweldige sfeer. Allemaal even vriendelijk. Wij komen zeker weer terug. Bedankt voor de gezellig avond. Compliment!!

27. We hebben hier met 4 personen gegeten. Bij binnenkomst werd ons een tafel aangewezen. Maar vervolgens moesten we ruim 10 min. wachten tot er iemand kwam. All you can eat werd ons niet meer aangeboden om 19.15, erg jammer. Op het eten was niet veel aan te merken maar het werd niet door iedereen vriendelijk gebracht. Vervolgens hebben we niets meer gedronken want dit werd ons niet meer aangeboden!! Op de rekening hebben we ook nog eens 20 min moeten wachten. We werden gewoon vergeten... nooit meer voor ons!

28. Piet Kuipers

Bijzonder aimabele ambiance, goed verzorgd, aangename Bourgondische sfeer. Op de gerechten was niets aan te merken. Normaal komen wij niet de volgende dag opnieuw in hetzelfde restaurant. Begin september 2015 maakten wij hierop een uitzondering, dit gezien de ruime keuze uit de heerlijke gerechtjes.

29. We hebben zondag, 19 oktober 2014, gegeten bij Pieterman (onbeperkt eten bij Bram). Ging redelijk goed totdat we voor een gerechtje ruim drie kwartier hebben moeten wachten. Navraag leerde dat er file vorming was in de keuken. Het opgediende gerecht was vervolgens lauw warm. Vervolgens kwam even later hetzelfde gerecht nogmaals. Geen aanrader en ik zal dit restaurant in de toekomst mijden.

30. Eindeloos genieten, een soort all you can eat. Gisterenavond gegeten. Super lekker, mooi opgemaakte schotels. Attent personeel, want het was erg druk waardoor het wat lager duurde volgens hen. Niet volgens ons, lekker op ons gemak.
    De naar ik aanneem eigenaar en vrouw kwamen regelmatig langs om te informeren en een praatje. Echte gastvrouw en heer, een pluim, zo hoort het. Alles zeer betaalbaar, super service en heel lekker. Geweldig, een welverdiende pluim. Toptent.

31. Met een vv-voucher voor 4-gangen voor 2 personen richting Pieterman vertrokken op deze zeer mooie en warme dag & last minute namen we mijn moeder mee, die dan a la carte kon dineren.

Bij aankomst was het restaurant zeer goed/druk bezet, waar personeel in 1ste instantie moeite had met improviseren (aangezien we dus onverwacht een 3de persoon mee hadden, dus voorstelbaar).
    De eigenaar was er echter ook (terecht ook met dit drukke en zonnige Pinksterweekeinde) & die loste alles heel vlot voor ons op.
    We werden met alle egards behandeld & -zeer onverwacht en verrassend- bood de zeer vriendelijke, sociale en flamboyante eigenaar mijn moeder ook het vv-4-gangen menu aan voor een zacht prijsje onder de 20 euro, terwijl wij alleen een voucher voor 2 hadden.
    Ik bedankte hem vriendelijk, maar zei dat mijn moeder gewoon a la carte ging eten.

Ik zal kort zijn over de gerechten: zeer goed, zowel het vv-verrassings 4-gangen menu als de a la carte gerechten.
    Mijn moeder (en zij weet wat koken is) was zeer lyrisch over de runderstoofpot, heerlijk vlees en alles goed bereid inclusief de garnituur. Ook het ijsdessert (behorend bij het vv 4-gangen verrassingsmenu) was super, heerlijk hardcore wit vanilleijs met goede slagroom (niet de goedkope spuitslagroom uit een lichtblauwe spuitbus).

Waar andere restaurants bij het afrekenen nog wel eens fouten maken bij 'gemengde' eters (vv versus regulier), was hier alles keurig en nauwkeurig bijgehouden.

Kortom, een prima plek om te eten in Volendam & nogmaals een pluim voor de eigenaar, die alles straks leidde en alles goed in de smiezen had.

32. Wij hebben hier met 6 personen gegeten. Een aantal van ons had hier al vaker gegeten en het concept was erg goed bevallen. Bediening is vriendelijk en het eten werd binnen een half uur gebracht zodra je een nieuw rondje bestelde. Het eten was erg lekker, sommige gerechtjes vonden we zo lekker dat we die meerdere keren bestelde. Zeker een aanrader als je van gevarieerde hapjes houdt en de tijd heb om te eten.

33. Voor ons een nieuw concept! Eten zoveel als je kunt voor 24,50, maar wel aan tafel geserveerd. De menukaart bestond uit 23 voor- en 14 hoofdgerechtjes (iets groter dan een amuse) en het was de bedoeling om met zijn allen een briefje in te vullen wat we per gang wilden eten. Over het algemeen allemaal lekkere hapjes en voor ieder wat wils. Na 4 voorgerechtjes en 2 hoofdgerechtjes was er nog precies plek voor een nagerecht. Vriendelijke bediening. Mooi gelegen aan de jachthaven van Volendam.

34. Wim van der Lans

Wij hadden een arrangement via actie van de dag. We werden zeer gastvrij ontvangen en kregen te horen wat we zouden doen die dag. Een bezoek aan museum, foto in Volendam, puzzeltocht en als afsluiting een geweldig lekker etentje. Kwaliteit meer dan goed en de snelheid zat er lekker in. Een geweldige sfeer. Wij komen zeker weer terug. Compliment!!!

35. X 53 punten

Super lekker gegeten van het onbeperkt genieten menu. Echt de moeite waard. Ruime keuze en erg lekker.

36. Annie 44 punten

We hebben hier heerlijk gegeten, we hadden het onbeperkte menu. Ondanks dat het onbeperkt was, toch goede kwaliteit, had het namelijk niet verwacht voor dat geld.Bediening heel gastgericht. Als je een keer naar volendam gaat is het zeker de moeite waard om Pieterman te proberen.

37. We zijn hier op 1e Paasdag gaan eten met een groep van 7. Je krijgt allemaal kleine gerechten die je zelf uitkiest, maar wel zo vaak als je wilt. Het eten was smakelijk, maar niet bijzonder. Tussen de 1e en 2e gang hebben we bijna 45 min moeten wachten. Toen we daar iets over zeiden, werd ons door een serveerster toegesnauwd 'Daar kan ik ook niets aan doen, hoor.' Voor het eten maken was geen tijd, maar om drinken op te nemen wel. Toen we er achter kwamen dat we de patat en aardappeltjes apart moesten bestellen, kon dat pas de volgende ronde worden gecorrigeerd. Zalm met wasabi-dressing was zonder wasabi. De koffie specialiteiten na afloop waren duur en voor die prijs verwacht je echt iets meer dan een wijnglaasje koffie met borrel en slagroom. Er zijn veel betere restaurants in Volendam waar je meer waar voor je geld krijgt.

38. Waardeloos restaurant. We hebben er gegeten als afsluiter van een weekendje weg bij roompot park.
    Heerlijk weekend maar eten bij de pieterman was een domper.

Wel een mooi restaurant om te zien en het eten wel lekker maar daar is alles mee gezegd.

Dik 1,5 uur op ons eten zitten wachten. Andere tafels zaten ook te wachten waardoor er soort van opgefokte sfeer komt te hangen. Regelmatig lopen mensen naar de bar om te vragen waar hun eten blijft en dat is ook de vraag die je om de 5 minuten vanaf een andere tafel hoort.

Het wachten op het eten word het onderwerp van gesprek wat de sfeer te niet doet. Het restaurant zat ook niet eens vol en compenseren kennen ze bijna niet op een drankje van het huis na (en dat met 1,5 uur) Op het moment dat je opstaat om af te gaan rekenen zonder gegeten te hebben, is je eten er een keer. De 20 minuten eten valt dan weg bij het wachten en de teleurstelling.

Het personeel is op de crew manager na zeer onervaren. Laat om de haverklap wat vallen (bestek, glazen, servetten). crew manager doet wel erg haar best het in goede banen te leiden en bied wel 1000x haar excuus aan maar daar heb je niet zo veel aan.

Dit is een zware afrader!!!