de Vogelensangh in Vogelenzang

• Oudejaarsdag – 31 dec

Gesloten

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

De Vogelensangh is, met meer dan alleen pannenkoeken, een nieuwe beleving midden in de duinrijke omgeving van de gemeente Bloemendaal. Graag verwelkomen wij u in ons vernieuwde familie restaurant op deze prachtige locatie.

Met twee zonnige terrassen en een gezellige, sfeervolle inrichting zult u zich snel thuis voelen. Gastvrijheid en een vriendelijke lach mogen daarbij zeker niet ontbreken. Met een diversiteit aan heerlijke pannenkoeken, vlees- en visgerechten en nog zoveel meer houden we rekening met zowel de jongere als oudere gast.

5. Betalen Master Card Visa pin

1485120760 80
1491906901 78
1497562019 80
1502086113 81

1. Op alle vlakken goed eten, zowel vlees, vis en pannekoeken. Service goed, we komen er regelmatig terug!

2. Sander Boon

Leuk en gezellig restaurant. Goede bediening. Smaakvolle kaart met gevarieerde gerechten.
    Voor kinderen is het een leuke en ontspannen omgeving en ouders kunnen er ook smaakvol eten. Dat kan natuurlijk een pannenkoek zijn maar ook hele andere gerechten. Wij hadden heerlijke coquilles vooraf en een black Angus biefstuk als hoofdgerecht.
    Gaan er zeker weer naar terug.

3. Wederom heerlijk gegeten.

4. Leuke ontvangst en bediening door jonge mensen.
    Gebruik van een Pronto-aanbieding met 3-gangen diner leverde voor het voor- en hoofdgerecht toch nog een 3 keuzemenu op.
    De gekozen diners waren prima van kwaliteit en grote porties.
    We waren erg tevreden. De Vogelensangh is zeer aan te bevelen.

5. Heerlijk, gezellige sfeer, super leuk personeel. Morgen weer? 😃

6. Wat n heerlijk eten voor n betaalbare prijs in n sfeervolle ambiance met vriendelijk personeel! We zijn vaker geweest en blijven dat ook zeker doen!

7. Robin Schrijer

In het verleden kon het nogal eens rommelig zijn maar moet eerlijk zijn. Afgelopen periode alleen maar complimenten voor De Vogelensangh!

Tuurlijk gaat er wel eens wat mis, maar wordt altijd netjes opgelost.

Vriendelijk personeel, goede service en een prima keuken.

8. De tomaten spoep was heerlijk.
    Het trio van vis daarvan was de zalm smakeloos (zal wel kweekzalm geweest zijn).
    Het menu van het voorgerecht was goed. En het vispotje met patat leek wel vissoep een vissoep met patat een rare combinatie.

9. M van Gelder

Wij hadden een slechte ervaring met 9 personen. Het personeel was onderbezet en gestresst, maar bleef professioneel en vriendelijk. Lof daarvoor. Ik heb echter geen goed woord over voor de eigenaren van deze tent. 24 graden op een zondag eind oktober. Dan weet je dat het druk gaat worden. Om 17:00 kwamen wij aan en kregen te horen dat de hamburgers en biefstuk al op was. Slecht ingekocht dus. Het hele restaurant zat stampvol en het onderbezette personeel kon de drukte duidelijk niet aan. Slecht voorbereid. De helft van ons was al klaar met eten toen de rest nog moest beginnen. Niet leuk.1 persoon kreeg zijn voorgerecht pas na het hoofdgerecht... Ijs ging ook nog verkeerd. Voor ons nooit meer.

10. Zeer geschikt om met kinderen heen te gaan.

11. Petra Roelofs-Veen

Geweldig genoten, het eten was heerlijk. Vriendelihk personeel. Komen zeker weer een keer terug.

12. Heerlijk gegeten bij de vogelensangh. Was erg druk met veel kinderen, maar dat mocht de pret niet drukken. Wij zaten achterin maar wat een fantastische ervaring. Bediening ging perfect om met de drukte en wist met een leuke dosis humor de drukte onder controle te houden. Het eten duurde wat lang maar was heerlijk en de sfeer goed. Bediening heeft oog voor zowel kids als volwassenen. Super vriendelijk. Wij komen zeker terug!

13. Caby van Bodegraveb

Voor de 5e keer geweest nu en elke keer top!!! Bediening zeer vriendelijk en heerlijk eten.

14. Familie Rooijakkers

Prima restaurant.
    Lekker eten en ruim voldoende porties.
    Het was erg druk en daardoor moesten we lang wachten. Paar keer zelf moeten aangegeven dat we iets wilde bestellen. Vriendelijke bediening.

15. Prima restaurant, fijne bediening, en heerlijke warme pannenkoeken. Zeker voor herhaling vatbaar.

16. marianne jordens

Superrr het was weer heel gezellig en heel attent personeel. Dank ook namens onze oud tante.

17. Erg goed eten voor een leuke prijs.
    Vlotte en gezellige bediening.

18. 1. Kwaliteit van het eten;
    - Carpaccio: niks mis mee, sterker nog prima voor elkaar, hééérlijk!
    - Pannekoek: niet wat ik besteld had maar verder redelijk, niet meer dan dat, beetje slappe hap eigenlijk.
    2. Bediening:
    Verhaal apart; ik kom het terras oplopen (1 tafeltje was bezet) en ontmoet daar de dienstdoende ober/kelner. Ik zeg netjes goedendag… geen antwoord of reactie. Ik zoek een tafeltje uit en even later komt die kelner weer langs en wederom zonder goedendag te zeggen vroeg hij wat ik wilde drinken. Mijn tafeltje op terras was niet echt fris meer (immers buiten) maar werd ook niet even afgelapt. Tijdens het eten vroeg een vriendelijk meisje nog even of het smaakte, wat de dienstdoende kelner naliet bij het afrekenen. Geen fooi dus.
    Voor alle duidelijkheid, ik kom niet bij een horeca gelegenheid omdat ik honger heb. Ik kom voor een gezellig uurtje, correcte kwaliteit natuurlijk en een beetje attente bediening a.u.b. Maar de dienstdoende ober 'heeft het gewoon niet'. Kan hij niets aan doen, maar wel ander beroep kiezen dan. Ik kom in ieder geval voorlopig niet meer terug.

19. Met drie personen prima gegeten. Wij hadden tafel in de serre, sfeervol maar wel een beetje warm. Drie verschillende hoofdgerechten en desserts gehad, allemaal prima. Bediening is vriendelijk.

20. Jan en Margriet Koppen

Eten en drinken in de oude 'De Rusthoek' hebben we diverse malen gedaan en we vinden het erg goed hier.
    Lekker eten en vriendelijke bediening.

21. Siriphant

Heerlijk gegeten op een gezellig en midden in het groen gelegen terras. Ik ben hier al meerdere keren geweest en zal er nog vaak komen!

22. Weer heerlijk gegeten, goede bediening en gezellig interieur.
    Goed bereikbaar en voldoende parkeerplaatsen.

23. Yvonne van Westerhoven

Gezellige sfeer, lekker eten en goede prijs/kwaliteitverhouding.

24. Rob Blom

Goed geholpen lekker gegeten.

25. Het was weer heerlijk en behoorlijk druk 2e Pinksterdag.

26. Lekker en gezellig, zoals altijd

27. Gisteren geluncht samen met zijn zessen. Mooi interieur, fijne sfeer en lekkere broodjes. Kinderhoek en kleurplaat was ook top, zo heeft iedereen zich vermaakt :) Voor herhaling vatbaar!

28. Heerlijk gegeten, vooral de pittige biefstuk was goed!! Gezellige bediening die snel en alert was.
    En bij het vertrekken nog een mooie roos gekregen ter ere van Moederdag.

29. Zeer tevreden en zeker voor herhaling vatbaar .

30. H. de Graaf

Onze reservering bleek niet echt nodig te zijn. Was niet heel druk.
    Prima service en weer lekker gegeten.
    Kan niet wachten tot het warm genoeg is om het terras te gebruiken.
    Genoeg parkeerplaatsen en goed bereikbaar.

31. Barbara Hoogkamer

Wij zijn al een aantal keren wezen eten in dit restaurant, en zijn erg tevreden. Prima kwaliteit, vriendelijke bediening.

32. M.C. van 't Hoenderdaal

We hadden het erg gezellig en de bediening is lief en attend
    Het eten is goed/ matig
    Dit kan veel beter als er gekookt zou worden met smaak en iets meer passie
    Een kaasplankje als dessert was er niet
    Volgende keer dan maar een pannenkoek of lunch etagère uitproberen

33. E Munnik-Lolkema

Wij hebben gisteravond heerlijk gegeten en wij vonden de sfeer en de bediening heel prettig.
    Het was voor ons echt een avond heerlijk uit.
    Het is zeker voor herhaling vatbaar.

34. Prettige ervaring, vriendelijk personeel, vlotte bediening en prima eten. Voor herhaling vatbaar.

35. Was echt lekker en gezellig!

36. Goed gegeten bij de Vogelensangh, op de kaart voor ieder wat wils, attente bediening.

37. Lekker gegeten en vlotte vriendelijke bediening. Leuke gelegenheid met ruime plaatsen.

38. Heijbers

We zijn inmiddels al een stuk of 8x geweest! Super attente mensen! En altijd goed bereide lunch gerechten!

39. We hebben hier op 4 maart 2017 met 3 volwassenen en 5 kinderen gegeten. De reservering was prima doorgekomen, de tafel stond klaar met een kinderstoel zoals we gevraagd hadden. Het restaurant is ruim en maakt een frisse indruk. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam.
    Het tempo van het serveren van de gerechten was prima en de kwaliteit van het eten ook.
    De kinderen vonden alleen de keuze van de kindermenu's (als je geen pannenkoek wil) wat beperkt. Tip: b.v een kinderhamburger of mini saté? Dit gold ook voor de kinderdesserts.

We komen hier zeker nog een keer terug!

40. Leuk restaurant! Lekker en heel goed eten, voor elk wat wils en tot in de puntjes verzorgd. Sfeervolle ambiance en heel kindvriendelijk zonder dat 't meteen zo'n 'kidsproof' uitstraling heeft. Bediening is vriendelijk en accuraat. Alles klopt dus!

41. Gezellig en gastvrij. Lekker gegeten. Thermostaat mag een graadje lager, was wat warm binnen!

42. Al een paar keer in dit warme restaurant mogen dineren en lunchen.
    Zowel met de hele familie als met ons kleine gezinnetje is het altijd weer een huiselijk gevoel.
    De uitgebreide kaart geeft vrijheid om altijd weer iets lekkers uit te kiezen.
    I.v.m. allergieën is ook niks teveel, hier wordt altijd goed rekening mee gehouden .
    Diverse keuze uit verschillend brood voor de lunch gerechten zorgen dan ook voor ieder wat wils!
    Personeel altijd vriendelijk en hartelijk.
    Heerlijke plek om een zondagmiddaglunch te nuttigen met een krantje en een kleurplaat of een gezellige familie bijeenkomst voor jong en oud!
    Wij komen graag snel weer!

43. Zondag 5 februari voor het eerst bij de Vogelensangh gegeten. Eten was goed en kwam snel. Ook over de bediening zeer te spreken dachten mee en zeer vrolijk
    Leuke en gezellige plek! Tot de volgende keer.

44. Het was helaas geen gezellige familieavond!

Wij kregen voor/bij binnenkomst al sterk de indruk dat de bediening er absoluut geen zin in had. Hangen aan de zijkant van het pand bij de keuken met sigaretten in de hand, nogal luidruchtig populair pratend, wij werden bij binnenkomst niet opgemerkt en daar stond de bediening met ellebogen aan de bar te hangen. Zelf dan maar een tafel uitgezocht, terwijl er maar aan enkele tafels gasten zaten, dus het lag niet aan de drukte.

De aankleding binnen ziet er sfeervol uit. De kinderhoek mag geen naam hebben, is nogal klein en eigenlijk alleen geschikt voor de allerkleinsten. Jammer, een pannenkoekenhuis hoort toch een feestje te zijn voor kinderen. Ook de parkeerplaats is zeer donker en het is gevaarlijk om met kleine kinderen over te steken, omdat er weinig verlichting is.

Na zeer lang te hebben gewacht op ons drankje, dan eindelijk de kaart gekregen. Een eenvoudige kaart met vogelnamen, leuk en origineel. Helaas kon er bij onze serveerster geen lachje af. Bij het bestellen vertelde de serveerster dat een aantal gerechten niet besteld konden worden, jammer dat dit achteraf pas werd verteld, wij hadden immers al onze keuze gemaakt. Zo duurde het bestellen alleen maar langer en er was al zo weinig aandacht. Al heeft dit waarschijnlijk ook te maken met de eigenaar/bedrijfsleider (die volgens de serveerster aanwezig was), hij kwam nogal uitgeblust en ongeïnteresseerd over. Er waren ook momenten dat deze eigenaar/bedrijfsleider juist erg overdreven aanwezig was en nogal theatraal in de rondte liep. Ook zijn wij zelf maar naar de bar gelopen om nog een drankje te bestellen.

De pannenkoeken waren heerlijk en onze kinderen hebben gesmuld. De frieten niet knapperig, maar enorm slap en sompig. De biefstuk was smakeloos en droog. De saladedressing smaakte naar goedkope dressing uit een supermarktfles. Dit hebben wij gemeld, de enige reactie daarop was “oh”. De porties waren prima, omdat het niet smaakte. Als het wel had gesmaakt, dan waren de porties (gezien de prijs) erg karig.

Onze conclusie: niet gastvrij, bediening komt ongeïnteresseerd en niet gemotiveerd over, prima voor het eten van alleen een pannenkoek en niet echt vermakelijk voor kinderen.

45. Een voltreffer met alles. Inrichting, bediening, het eten. Wij komen terug met de n.walking groep, een zeer tevreden groet.

46. De pannenkoeken waren weer heerlijk. En ook de spare-ribs gingen helemaal op. En de entourage blijft ook prima. Het is er altijd gezellig zitten & eten dus.

47. Een goed pannenkoeken restaurant, goede locatie, zijn in de zomer regelmatig op terras, prima ambiance.
    Nu gaan eten t.g.v. mijn verjaardag, even tussendoortje, niet ver van huis dus....
    Sla een beetje karig, weinig jus, niets bijzonders, weinig groen blad. Mijn hoofdgerecht was goed!! Wildgerecht, mijn vrouw had wild uit de regio was minder, bij mijn gerecht kreeg ik patat, voor mij een minder goede combinatie. Verder aardige meisjes in de bediening en vriendelijk kok die mij aansprak, stond open voor mijn ervaring.
    Wij werden niet opgevangen door gastheer of mevrouw voor de jassen, je kunt gaan zitten aan je tafeltje wat was gereserveerd.
    Vriendelijk personeel!! Wij gaan wel weer langs, maar voor kopje koffie in de zomer, Was ook beperkte kaart vonden wij en waarom aanspreken met jij?? Wat later werd gecorrigeerd in U, wij zijn van de 'oude stempel'.
    U begint ook met jij, is dat nieuwe stijl?

48. Stef en Ellen Bos

Ambiance super leuk, ongedwongen en uitnodigend.
    Bediening heel vriendelijk.
    Kortom: helemaal niets op aan te merken!

49. Leo Zwarter

Goede kwaliteit prijsverhouding.
    Sauvignon en Merlot geven als huiswijn de kwaliteit weer van het geheel, d.w,z. ook de sfeer en bediening was zeer goed.
    Aan een ieder aan te bevelen!

50. mevrouw zurburg

Met een gewonnen dinerkaart voor 2 pers. bij Pronto in Cruquius hebben we heerlijk gegeten. Interieur gezellig, bediening erg prettig; we waren het 1e half uur met zijn 2en in de ruimte. We hebben geen kennis van de kaart.
    Hele menu was voldoende en erg lekker. Het vanille-ijs met chocola of fruitig saus, was heel bijzonder van smaak. Parkeerplaats was wat moeilijk te vinden in de bocht in het donker, maar ligt aan de overzijde. We komen terug voor lunch of high tea.

51. Gezellig, maar kaart naast pannenkoeken erg beperkt. Wel smakelijk maar bijgerechten mogen echt wel wat uitgebreider.

52. Vrijdagavond gegeten bij de Vogelensangh, normaal werken hier twee vlotte en leuke jongens in het restaurant en achter de bar. Helaas was het afgelopen vrijdagavond niet het geval :(. Geen leuk personeel en maken geen tijd voor je. Hoop dat de andere er de volgende keer weer zijn.

53. Super,lekker gegeten, gezellig gastvrij en zeker kindvriendelijk.Komen zeker terug !!

54. Eten en kwaliteit zeer goed. Lekkere biertjes.
    Er was wat te weinig aandacht door de bediening terwijl het niet al te druk was. 2 personen bediening is blijkbaar toch te weinig. Bij bestellen van nagerecht werd verteld dat het vanille ijs op was. Nadat wij onze teleurstelling duidelijk lieten blijken werd na enig zoekwerk toch nog ergens een doos ijs gevonden voor het gekozen dessert. Helaas was het wildstoofpotje ook op.
    Maar verder heeft iedereen erg genoten van het eten.

55. Francine Ebbe

Fijn ambiance, prettige bediening, heel geschrikt met kinderen, eten was ook prima. Leuke restaurant. Een aanrader.

56. Cees de Wolf

Wij hebben met 4 personen op 13 december heerlijk geluncht. Een gezellige sfeer.

57. Na eerder al eens heerlijke pannenkoeken te hebben gegeten hier, zijn we nu eens voor een ander diner gegaan.

De Vogelensangh is een erg fijn restaurant met een gemoedelijke en huiselijke sfeer en een vriendelijke bediening. We werden bediend door vriendelijke jonge jongens. Geen praatjesmakers maar normale jongens.

De verzorging van mijn dochter van 7 was prima en het eten (pannenkoek voor dochterlief, carpaccio vooraf en biefstuk en hamburger voor ons) was uitstekend.

Wederom een prettige ervaring!

58. Gezellige ambiance. Vriendelijk personeel. Heerlijk gegeten. Zeker een aanrader. Wij gaan hier zeker nog eens terugkomen.

59. fam. Oude Lansink

Een leuke jonge bediening en een uitstekende prijs kwaliteit verhouding van zeer voortreffelijke kok

60. René van 't Veld

Wij hadden gevraagd om een tafeltje waar de hondenkar ook kon staan en dat werd prima geregeld.
    Service en gastvrijheid is prima. Voor het eten hadden wij 2 stoofschotels buiten de kaart om en deze zijn goed.
    Komen zeker terug

61. Met 10 personen heerlijk gegeten, bijzonder gastvrij! Prima bediening en ondanks dat het druk was, alles op tijd! Voor herhaling vatbaar!

62. Heerlijk gegeten, lieve bediening. Leuke kaart.

63. De salade geitenkaas was erg weinig in verhouding met de prijs. Smaak was wel ok. Pannenkoek met zalm was wel goed.

64. Iris Graas

65. Leuke locatie echter bediening slecht door onervarenheid. Bonnetje kwijt(!) dus bestelling niet doorgegeven aan keuken. Duurde bijna een uur voor het hoofdgerecht. Een drankje aanbieden ter compensatie was netjes geweest.

Tafels worden veel te laat en slordig afgeruimd. Bij de koffie stonden de etensresten van het diner nog op tafel! En dat terwijl er slechts 4 tafels bezet waren en onze tafel bijna naast de bediening stond, dus goed in zicht. Niemand komt vragen of je nog iets wilt drinken.

Eten was erg goed maar gaat ten onder aan de slechte bediening. Echt heel heel jammer!!!

66. Esther Hollander

Was weer heel gezellig! Heerlijk gegeten en bediening was goed. Tot snel

67. Het eten was heerlijk, vriendelijke bediening.
    gezellige sfeer.

68. liesbeth smits

Perfecte vriendelijke bediening. Eten prima

69. Vandaag heerlijk het dagmenu gegeten bij De Vogelensangh. De smaak was zeer goed en ook de bediening was lekker vlot. Kortom een plek om vaker terug te komen.

70. Heerlijk gegeten hier, zeker een aanrader. Het eten was top en over de service ben ik ook zeer tevreden. We komen zeker nog wel een keer terug.

71. Was super om bij de vogelensang te eten. Het eten was heerlijk vooral de biefstuk was erg lekker. Ook de bediening is goed, ze proberen je het echt naar de zin te maken.
    we komen hier zeker terug!

72. Een ervaring rijker, bij u gegeten, alles was super, heerlijk vooral de carpaccio, met de stukjes spek!! Bediening vriendelijk door zeer aardige ober. Ik kan het een ieder aanraden!!