Buitenplaats Plantage in Vogelenzang

1420304101 56
1445198249 57
1492220529 66

1. Edith de Jong

Gisteren een heerlijke lunch gehad. Vriendelijk jong personeel die rust uitstralen. Super leuke plek met leuke zithoeken.

2. M de ruijter

Gezellig met m'n vriendin gezeten, gekletst en heerlijk gegeten. Een echte aanrader!

3. Alhoewel we al meerdere keren hier zijn geweest, naar alle tevredenheid, was het vandaag echt slecht. Ook lijken de prijzen de lucht in te zijn gegaan en de porties stukken kleiner te zijn geworden. Onze jonge kinderen hadden alleen na het eten van de aangebrande pizza nog honger. Ook is 25 euro vragen voor een kleine plank met hapjes (twee stukjes brood, twee bitterballen, wat vleeswaren) wel heel erg veel. Ook de bediening had niet zijn vorm vandaag want het eten werd niet gelijktijdig geserveerd. We kregen pas de frites toen we klaar waren met het hoofdgerecht (en nadat we hadden gezegd dat er volgens ons op het menu stond dat we frites met het gerecht zouden krijgen). Ook meerdere malen moeten vragen om water zonder dat dit geserveerd werd. De prijs/service kwaliteit is echt schandalig. Voor ons is het na vanavond einde Plantage.

4. Mooie locatie, maar dan in de zomer. In de winter is het ronduit koud. Nu zijn we niet zulke koukleumen (kachel thuis op 19 graden) maar hier moet je binnen je jas aan. Ook veel lawaai maar dat komt door de materialen in de kas, daar is weinig aan te doen. Eten is goed maar aan prijzige kant. Bediening is matig. Je hebt niet echt het idee dat men het waardeert dat je hier langs komt.

5. Wij eten regelmatig buiten de deur en wilden de plantage wel eens proberen. Spijt hebben we gehad. Het eten was erg duurbetaald en erg slecht. Ik had een vissalade, maar de vis was ver te zoeken en ook nog eens niet smakelijk. Mijn man had een hamburger. Die was erg hard gebakken. Algehele indruk duur en niet smakelijk.

6. Ben vandaag wezen lunchen bij de Plantage. Zat eerst alleen aan een tafel, na een kwartier merkte de bediening mij pas op. Ook is mij 2x gevraagd of ik voor de sollicitatie kwam, wat ik natuurlijk ontkende. Mijn sapje kwam pas een kwartier later.
    Weinig menukeuze en er was veel uit het assortiment. Personeel is niet met de klant bezig, elke bestelling moesten we 2 tot 3 keer herhalen. Bij het afrekenen is zelfs 3x gevraagd of ik wilde pinnen terwijl ik zei dat ik contant wilde afrekenen. Drama hoe het personeel met de klant omgaat. Als het nou druk was geweest... Maar dat was niet zo. Hier kom ik nooit meer!

7. Familie Wolf

Gisteravond met ruim 20 mensen een feestje gevierd. Het was helemaal zoals we gehoopt hadden. Eerst heerlijk genietend buiten gezeten en daarna binnen aan een super gezellige tafel gedineerd. De bediening was zeer vriendelijk en alert. Het eten was erg lekker en verrassend.

Erg fijn was ook dat er meegedacht werd over wat het leukst was voor de kinderen.

Al met al hebben onze gasten en wijzelf een top avond gehad.

Dank jullie wel!

Familie Wolf

8. Jarno vdB

Ik sta verbaasd over de slechte recensies die hier worden gegeven. Vanaf het moment van opening tot aan de dag van vandaag hebben wij Buitenplaats Plantage zeker zo'n 1 tot 2 keer per maand bezocht. Ook heb ik hier 2 maal een vergadering gehad met een grote groep. Bij drukte kan het soms wat chaotisch zijn, maar hoe druk ook, wij hebben hier altijd heerlijk gegeten en zijn hier altijd zeer vriendelijk bediend. En ze zijn begaan met kinderen, ook een prettige gegeven. De locatie is prachtig en de kas voelt als een tweede thuis. Ik zeg; Buitenplaats Plantage? Doen!!

9. Om op zaterdag 11-4-2015 mijn verjaardag te vieren hadden mijn dochters gekozen voor Buitenplaats Plantage in Vogelenzang. Hadden ze maar wat anders gekozen, wat is mij dat tegengevallen! Ik heb nog nooit zo’n slechte ervaring op mijn verjaardag gehad.

We hadden een tafel besteld voor 8 personen: 6 volwassenen en twee kinderen (een van drie jaar en een van anderhalf jaar jong). Van tevoren was aangegeven dat er twee kleine kinderen meekomen, dus kinderstoelen reserveren was geregeld. Toen we net goed en wel zaten, werd er gevraagd of het oudste kind misschien op een gewone stoel kon zitten, omdat ze nog een kinderstoel nodig hadden. Raar, want we hadden ze toch gereserveerd? “Ja, maar er zijn maar 2 kinderstoelen”. Vreemd dat er op meer dan 100 overdekte plaatsen en 200 buitenplaatsen maar twee kinderstoelen zijn.

Ik bestelde eerst een biertje, daarna wilde ik wel wijn. Het wijnglas was al weggehaald. Daarna had de kelner alleen nog maar belangstelling voor twee van onze andere gasten die wat vroegen over wijn. Toen mijn bierglas leeg was, heb ik een half uur tegen leeg bierglas aan gekeken. De kelner kwam wel af en toe langs met zijn flessen wijn, maar voor ik wat kon vragen was hij alweer weg. Uiteindelijk bracht een serveerster een biertje met een warm, dik glas: vers uit de vaatwasser.

De kaart was ook al niet verrassend; voor de hoofdgerechten was er weinig keus; als je niet van zeewier houdt, blijft er kip over of een verrassend klinkende plantageburger. Nou, dat was een gewoon broodje met wat sla, vette saus en een hamburger. We vonden 19,- erg duur voor broodje hamburger. Onzinverhaal over biologisch eten. Een klein flesje “biologische appelsap” voor 4 euro? Heb je wel eens gehoord van synthetische appelsap? Wij niet. Onze tafel was bij een deur. Enkel glas. Het werd erg koud toen de zon weg was.

De bediening was niet alert; je moest overal om vragen, er was nauwelijks iets waar zij zelf aan dachten. Ze hadden o.a. niet door dat mijn glas al lang leeg stond. Doordat een kind niet in een kinderstoel kon zitten, kon hij vrij rond lopen. De ander wilde dat ook wel, dus door het gebrek aan een kinderstoel moesten de dochters steeds achter hun kinderen aan.

In de toiletten zien we stickers waarop staat dat er kraanwater wordt geserveerd. Dat werd ook gevraagd en neergezet. Vies, lauw water met een takje en een stukje citroen er in. Niet te drinken, dat lauwe water.

Het was mijn verjaardag, dus ik trakteerde. In het half donker kreeg ik een bonnetje, ik schrok me wild van het eindbedrag. Na een vluchtige blik, voor zover je wat kon lezen bij de donkere kassa, betaald en zoals wij gewend zijn, een fooi er bij.

Toen wij thuis nog even napraatten over de avond, zagen wij op het bonnetje dat er 3x 2,50 is gerekend voor dat vieze lauwe kraanwater. Laaiend was ik, want water is het minste wat je gratis weg kunt geven. En het was niet te drinken. Voor 7,50 kan ik mijn tuin de hele zomer water geven.

Maandag gebeld met het restaurant, want ik wilde hen toch de kans op weerwoord geven. Ik kreeg een man aan de lijn die luisterde, wat vroeg en besloot met de woorden: “Vervelend voor u, maar ik ga er helemaal niet over. De zaak is van mijn vrouw en dochter. U wordt teruggebeld.”. Inmiddels na twee weken ben ik nog steeds niet gebeld. Het Slow down principe? Wat een goedkope manier om te verbloemen dat je je werk niet aan kunt! De enige die rap was, was de kelner met zijn flessen wijn. Maar dat begrijp ik wel als je flessen pakt waaruit je voor 8,-- per glas kunt schenken... Ik heb nog nooit zo’n rot verjaardag gehad. Ik ga er ook nooit meer naar toe en ik vertel het ieder die het maar horen wil. Zulke restaurants zijn het niet waard om te bestaan.

1,3
  10. Jose Duister

Na aanraden van vriend met gezin een borrelplank besteld... en witte wijn. Wijn niet koud genoeg, borrelplank was een grote tegenvaller, 25 euro... lag bijna niks op. Ja wortels... Bij aankomst hele vieze entree, buiten lag het vol met zwerfvuil, vooral plastic. Binnen doet het vies en ranzig aan. Biologisch is in mijn ogen gewoon schoon. Geen aanrader, zeker prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken...

11. Heel duur maar goed eten en drinken. Helaas een luie en waardeloze bediening... Traag en arrogant.

12. Antoinette de wilde

Vandaag mijn verjaardag gevierd in de plantage met een taartjes, koffie, hapjes en wijn. Gezellige middag gehad waarin de kinderen ruimte kregen om lekker rond te lopen. Echter, toen wij einde middag vroegen om een bakje friet voor de kindjes kregen wij de mededeling dat het hier geen mc Donalds was... toen ik vervolgens opmerkte dat we toch behoorlijk hadden geconsumeerd en of er geen uitzondering op de regel gemaakt kon worden werd dit afgedaan met de mededeling dat onze bestelling "niets" was. En de eigen mening van de eigenaresse kregen we ook nog even te horen. Friet dat was geen eten voor kinderen. We konden speltbrood met chocopasta bestellen, veel gezonder. En dat stond wel op de kinderkaart. Ik rekende aan het einde van de dag 404 euro af. Wat je niets noemt. Daarnaast zagen wij bij het vertrekken de borden met hamburgers en friet (!) continue langskomen. Lekkere service en wat een arrogantie om 20 klanten die 4 uur in je zaak spenderen zo te woord te staan. Jammer en niet nodig. De plantage verdient beter.

13. Met 2 kinderen en mijn vrouw gisteren gegeten. Sfeer en ambiance zijn goed.
    Het wachten op het eten duurde erg lang waardoor 2 x brood met smeersels besteld omdat we behoorlijk trek hadden. Na de 2e keer brood duurde het weer lang. Er kwam wel om de 5 minuten iemand langs voor de drankjes. Eindelijk was het zover. De rotie bleek een Thai curry sausje te zijn met mini maïs zonder kip. En de Surinaamse saté was gemaakt van kippen dijen die een zompige bite hadden en vettig smaakten. De kinderen hebben de saté na geproefd te hebben niet opgegeten. De patat was te lang gebakken. Tot overmaat van ramp stonden op de rekening gerechten die we niet besteld hadden. Ook zijn er menukaarten met verschillende prijzen voor dezelfde gerechten. Kortom leuke locatie maar keuken en service zijn nog op hobby niveau en slecht. Tip. Herman den Blijker?

14. Met zijn vieren afgelopen zaterdag 7 september 2013 bij de Plantage gegeten.
    Prachtige plek en heel leuke ambiance. Bediening was vriendelijk en behulpzaam. Eten vonden we goed. De witte huiswijn wat beperkt door Sauvignon en Chardonnay daarin te combineren (?), begreep ik.
    Behoorlijk minpunt: muziek veel te hard waardoor je eigenlijk geen behoorlijk gesprek meer kon voeren. We waren dus redelijk snel weer verdwenen. Dat vond ik erg jammer. Op ons verzoek werd de muziek door iemand van het personeel wat zachter gezet maar op enig moment was het weer niet te harden. Jammer, gemiste kans. Lijkt mij voor het "hippe" toch niet noodzakelijk om er een disco van te maken. Ik weet niet of ik nog eens terug ga.

15. We zijn er nu 5 keer geweest en hebben het voor dusverre een fijn ontspannen bezoekje gevonden aan de plantage. Het eten is smaakvol, de ambiance ongedwongen. Bij lekker weer kan je buiten op het gras aan een tafeltje of gewoon op een picknick kleed zitten. Of af en toe in de hangmat...Als je jonge kinderen hebt kan je als ouder heerlijk ontspannen. Ze hebben er een piepklein huisje en zitzakken of leuke hangstoelen. Zo hebben wij er laatst 2uur kunnen blijven, fijn hoor rustig kunnen eten terwijl je kleintje verderop met andere kindjes speelt. Wij raden het absoluut aan betreft ontspannen sfeer en smakelijke eten. Nadeel: tot op heden geen kinderstoel aanwezig en geen specifieke kinderhapjes. Verder is de menukaart nog wat beperkt.

16. Megan de Boer

Paar maal geweest nu, prachtige plek maar wel erg veel aanloopproblemen. Personeel is over het algemeen vriendelijk maar de organisatie loopt niet waardoor drankjes bijvoorbeeld een half uur na het eten komen.

Eten niet geweldig, zeker niet voor deze prijs

Zonde, het is een prima initiatief, een prachtige plek maar er moet nog veel bijgeschaafd worden, hoop dat ze het gaan redden!

17. Lydia Vermeulen

Afgelopen dinsdag waren wij met 4 volwassenen en twee kleine kinderen bij de Plantage. Leuke entourage, prima naar ons zin, maar het eten vonden we eigenlijk gewoon slecht. Heel weinig groente/frites en het vleesgerecht voor 2 pers voor € 65,00 was verder beneden de maat. Kindersaté: helemaal geen lekker mals vlees, de saus niet geschikt voor kinderen. We kregen 1 bakje frites voor 5 personen! Omdat we het gezellig hadden hebben we het niet echt over het eten gehad, maar achteraf waren we het erover eens dat dit verder onder de maat was, zowel kwaliteit als hoeveelheid.

18. Leuke zaak met veel personeel die niet weten wat de ander doet! Ieder zijn eigen wijk dan voorkom je lang wachten! Bij vervolg bezoek wederom lang wachten! Broodje oude kaas was wel erg mager en de kaas niet echt oud! Aanloop problemen of gebrek aan leiding? Gaan het in ieder geval nog een keer proberen!

19. Frank Sanders

Vorige week voor het eerst geweest. Prachtige plek om te relaxen, bijvoorbeeld in een van de hangmatten. Eten heel puur, met mooie smaken. Stoer initiatief in een tijd als deze! Verdient succes! Maakt (omgeving) Haarlem weer een beetje hipper.