Buitenplaats Plantage in Vogelenzang

1426112004 56
1491195420 62
1496201837 64
1501208254 65

1. Gisteren 11 mei geprobeerd tijdens een regenbui wat te drinken en een lunch te gebruiken met mijn vrouw. Kan niet "wij zijn vol" wordt medegedeeld. zichtbaar is dat niet vele tafels zijn niet bezet. Op de website een gegeven dat je moet boeken voor een plaatsje, wisten wij niet maar maakt het duidelijk. Een kleine onderbouwing van dit gegeven door het personeel is wel op zijn plaats. Horeca is en hoort gastvrij te zijn naar mijn mening. Helaas hier niet, uitspraak van mijn vrouw was "hier nooit meer naar toe ze zijn bot en veel te arrogant"

2. 22 augustus hebben wij als familie, bestaande uit 10 personen, in Buitenplaats Plantage te Vogelenzang een uiterst pijnlijke ervaring gehad. Nadat we buiten geborreld hadden, konden we binnen het bestelde hoofdgerecht nuttigen. Dit alles onder de door ons van te voren gecontroleerde coronaveiligheidsmaatregelen. Mijn hoofdgerecht paëlla, voldeed in geen enkel opzicht aan wat je normaliter van paëlla mag verwachten. Ik maakte daar, naar mijn idee, een terechte opmerking over; er zou vis bijgelegd worden. Waarop ik vroeg of dat niet gelijk bij het het bereiden had gekund!
    De gevolgen van deze opmerking waren verschrikkelijk!!
    De eigenaresse? / bedrijfleidster? stormde op mij af en beet mij toe: waar ik me in deze coronatijd druk om maakte.
    Er waren wel veel ergere dingen in deze ,o zware coronatijd, dan je druk maken over eten!! Vervolgens kwam ze op zo'n 20 centimeter bij me staan...ze priemde haar wijsvinger voor mijn ogen en riep...je gaat eruit...nu onmiddellijk..Ik wil je hier nóóit meer zien...eruit...weg hier..NU!! Ik heb het restaurant verlaten met de opmerking dat wij onze overleden vader memoreerden en het een slecht restaurant vond...de andere familieleden in totale verwarring achterlatend. Kort daarna hebben zij óók het restaurant verlaten. Zij hebben de eer aan zichzelf gehouden en de rekening betaald (€650.00). Het meeste eten, waar ook het nodige op aan te merken was, is derhalve niét genuttigd!
    Het slechte eten, dus niét van mij alleen, de agressiviteit van deze vrouw, zijn echter totaal ondergeschikt aan het feit dat zij aan álle coronaveiligheidsmaatregelen zélf voorbij ging. Zij sprak mét consumptie...en dat terwijl ik me in gezelschap van een kwetsbare groep bevond!
    Deze vrouw is niét competent om als gastvrouw een restaurant te runnen en daarbij ontbreekt het haar ten ene male aan zelfreflectie.
    Zij kan héél véél leren van het gedrag van haar jeugdig personeel, die haar meerdere malen hebben getracht haar weg te halen bij de tafel en mijn familie!
    Emmy

3. Anneke Vogel

Waarom moet biologisch en alternatief op deze manier worden ingevuld? Een prachtige locatie die op een vreselijke manier tekort wordt gedaan. Paella van 27 euro waar niets in zit, behalve twee hele snijbonen(?) twee mosselen en een halve garnaal. Waarom? Het recept is overal verkrijgbaar. Doe er wat mee kok! En dan de reactie van de eigenaresse wanneer hier een opmerking over wordt gemaakt! “Mevrouw, de wereld staat in brand, gaat u nou een beetje klagen over het eten?” Hoe durft zij het corona-virus te misbruiken voor de slechte kwaliteit van haar restaurant! En dat wordt ook nog eens op een afstand van tien centimeter in je gezicht geslingerd. Daarop werd mijn zus gevraagd het restaurant te verlaten! Nee, dat is nog eens een klantvriendelijke oplossing!

Het vlees van 36 euro p.p. wordt opgediend in een bakje waar wij de hond zijn brokjes in geven. Wat is er mis met een gewoon bord, waar je je vlees ook nog op kunt snijden en de karige groenten die erbij wordt geserveerd op kunt leggen. Wat een beschamende vertoning. Linzen niet gaar! Hoe moeilijk kan het zijn? Om over de toiletten nog maar te zwijgen. Geen handgel, of ergens verstopt? Toiletten niet schoon. Een ranzige wastafel met daarop, in het water, kartonnen bekertjes, een leeg flesje met zeep. Een rol papier waar je zelf een stuk van af mag scheuren. Enig idee hoe dat er na een avond uitziet?

Vreselijke spijt dat we hier als familie met zijn tienen zijn geweest. De grootste spijt heb ik dat we niet onmiddellijk, en famille, meteen met mijn zus naar buiten zijn gegaan. Ook wij moeten blijkbaar leren van dit alles!

4. André Vogel

Ik heb met 10 personen een familiegelegenheid gehad bij De Plantage in Vogelenzang. Een drama in meerdere bedrijven! Laat ik kort zijn: vanuit 0 horeca vaardigheden Plantage zijn we financieel een poot uitgerukt, is een belangrijke herdenking volledig ontaard, zijn familieleden geïntimideerd met veronachtzamen van alle Covid richtlijnen. Blijf uit de buurt van deze nonvaleurs.

5. Slechte ervaring, bediening slecht en onervaren je moet heel lang wachten. Betaald voor broodjes die ze neerzetten uit zichzelf, staan op de rekening. Hoofdgerecht direct na voorgerecht ivm communicatie fout. Prijzen op het geschreven bord komen niet overeen met bon. Na deze ervaring nooit meer. Erg prijzig en erg tegen gevallen.

6. Hele fijne sfeer. Lieve mensen, goede service. Neem de tijd. Mooie rustige locatie.

7. Esther Maas Hill

8. Gezellige ruimte op een mooie locatie. Daar is verder alles mee gezegd. Slechte service en afspraken worden niet nageleefd, beloftes niet nagekomen.
    Een reservering maken of een feestje vieren op deze locatie zou ik iedereen afraden.

9. Mooiste en lekkerste plekje in de bollenstreek.
    Heerlijk geluncht met mijn moedertje in een oase van rust buiten in de enorme tuin (terras, landgoed 😍) Een unieke plek met heerlijk verantwoord biologisch eten en zeer vriendelijk personeel.
    Ik kom hier regelmatig helemaal uit Den Haag speciaal naar toe. Mijn oude moedertje geniet ook enorm van deze bijzondere verstopte plek.

10. Hans

11. Jammer dat je niet 0 sterren kunt kiezen.

Hier onze bruiloft gereserveerd voor een diner en feest voor 80 man (alles per email bevestigd). Blijkt dat de eigenaresse Anja ons niet de agenda had gezet.. en dus een andere grotere bruiloft van 300 man had gezet. Haar reactie.. oh ja.. geen probleem, dan houden we gewoon beide bruiloften hier.. ruimte zat! Natuurlijk is dat de grootste onzin!!

Geen enkele excuses verder en de gemaakte kosten (save the date kaarten, etc) willen ze niet betalen, zelfs niet gereageerd op onze aangetekende brief. Nu hebben we een veel betere lokatie gevonden alleen niet meer op onze gewilde datum - dus dankzij een 'klein foutje' van hun kant moeten wij nu op een andere datum trouwen. Enige excuses had ik wel verwacht..

Dat dit restaurant nog bestaat is een wonder.. ik wens ze nog veel succes, vooral met feesten en partijen!

12. Edith de Jong

Gisteren een heerlijke lunch gehad. Vriendelijk jong personeel die rust uitstralen. Super leuke plek met leuke zithoeken.

13. M de ruijter

Gezellig met m'n vriendin gezeten, gekletst en heerlijk gegeten. Een echte aanrader!

14. Alhoewel we al meerdere keren hier zijn geweest, naar alle tevredenheid, was het vandaag echt slecht. Ook lijken de prijzen de lucht in te zijn gegaan en de porties stukken kleiner te zijn geworden. Onze jonge kinderen hadden alleen na het eten van de aangebrande pizza nog honger. Ook is 25 euro vragen voor een kleine plank met hapjes (twee stukjes brood, twee bitterballen, wat vleeswaren) wel heel erg veel. Ook de bediening had niet zijn vorm vandaag want het eten werd niet gelijktijdig geserveerd. We kregen pas de frites toen we klaar waren met het hoofdgerecht (en nadat we hadden gezegd dat er volgens ons op het menu stond dat we frites met het gerecht zouden krijgen). Ook meerdere malen moeten vragen om water zonder dat dit geserveerd werd. De prijs/service kwaliteit is echt schandalig. Voor ons is het na vanavond einde Plantage.

15. Mooie locatie, maar dan in de zomer. In de winter is het ronduit koud. Nu zijn we niet zulke koukleumen (kachel thuis op 19 graden) maar hier moet je binnen je jas aan. Ook veel lawaai maar dat komt door de materialen in de kas, daar is weinig aan te doen. Eten is goed maar aan prijzige kant. Bediening is matig. Je hebt niet echt het idee dat men het waardeert dat je hier langs komt.

16. Wij eten regelmatig buiten de deur en wilden de plantage wel eens proberen. Spijt hebben we gehad. Het eten was erg duurbetaald en erg slecht. Ik had een vissalade, maar de vis was ver te zoeken en ook nog eens niet smakelijk. Mijn man had een hamburger. Die was erg hard gebakken. Algehele indruk duur en niet smakelijk.

17. Ben vandaag wezen lunchen bij de Plantage. Zat eerst alleen aan een tafel, na een kwartier merkte de bediening mij pas op. Ook is mij 2x gevraagd of ik voor de sollicitatie kwam, wat ik natuurlijk ontkende. Mijn sapje kwam pas een kwartier later.
    Weinig menukeuze en er was veel uit het assortiment. Personeel is niet met de klant bezig, elke bestelling moesten we 2 tot 3 keer herhalen. Bij het afrekenen is zelfs 3x gevraagd of ik wilde pinnen terwijl ik zei dat ik contant wilde afrekenen. Drama hoe het personeel met de klant omgaat. Als het nou druk was geweest... Maar dat was niet zo. Hier kom ik nooit meer!

18. Familie Wolf

Gisteravond met ruim 20 mensen een feestje gevierd. Het was helemaal zoals we gehoopt hadden. Eerst heerlijk genietend buiten gezeten en daarna binnen aan een super gezellige tafel gedineerd. De bediening was zeer vriendelijk en alert. Het eten was erg lekker en verrassend.

Erg fijn was ook dat er meegedacht werd over wat het leukst was voor de kinderen.

Al met al hebben onze gasten en wijzelf een top avond gehad.

Dank jullie wel!

Familie Wolf

19. Jarno vdB
    Vertaal van English naar Nederlands

Ik sta verbaasd over de slechte recensies die hier worden gegeven. Vanaf het moment van opening tot aan de dag van vandaag hebben wij Buitenplaats Plantage zeker zo'n 1 tot 2 keer per maand bezocht. Ook heb ik hier 2 maal een vergadering gehad met een grote groep. Bij drukte kan het soms wat chaotisch zijn, maar hoe druk ook, wij hebben hier altijd heerlijk gegeten en zijn hier altijd zeer vriendelijk bediend. En ze zijn begaan met kinderen, ook een prettige gegeven. De locatie is prachtig en de kas voelt als een tweede thuis. Ik zeg; Buitenplaats Plantage? Doen!!

20. Om op zaterdag 11-4-2015 mijn verjaardag te vieren hadden mijn dochters gekozen voor Buitenplaats Plantage in Vogelenzang. Hadden ze maar wat anders gekozen, wat is mij dat tegengevallen! Ik heb nog nooit zo’n slechte ervaring op mijn verjaardag gehad.

We hadden een tafel besteld voor 8 personen: 6 volwassenen en twee kinderen (een van drie jaar en een van anderhalf jaar jong). Van tevoren was aangegeven dat er twee kleine kinderen meekomen, dus kinderstoelen reserveren was geregeld. Toen we net goed en wel zaten, werd er gevraagd of het oudste kind misschien op een gewone stoel kon zitten, omdat ze nog een kinderstoel nodig hadden. Raar, want we hadden ze toch gereserveerd? “Ja, maar er zijn maar 2 kinderstoelen”. Vreemd dat er op meer dan 100 overdekte plaatsen en 200 buitenplaatsen maar twee kinderstoelen zijn.

Ik bestelde eerst een biertje, daarna wilde ik wel wijn. Het wijnglas was al weggehaald. Daarna had de kelner alleen nog maar belangstelling voor twee van onze andere gasten die wat vroegen over wijn. Toen mijn bierglas leeg was, heb ik een half uur tegen leeg bierglas aan gekeken. De kelner kwam wel af en toe langs met zijn flessen wijn, maar voor ik wat kon vragen was hij alweer weg. Uiteindelijk bracht een serveerster een biertje met een warm, dik glas: vers uit de vaatwasser.

De kaart was ook al niet verrassend; voor de hoofdgerechten was er weinig keus; als je niet van zeewier houdt, blijft er kip over of een verrassend klinkende plantageburger. Nou, dat was een gewoon broodje met wat sla, vette saus en een hamburger. We vonden 19,- erg duur voor broodje hamburger. Onzinverhaal over biologisch eten. Een klein flesje “biologische appelsap” voor 4 euro? Heb je wel eens gehoord van synthetische appelsap? Wij niet. Onze tafel was bij een deur. Enkel glas. Het werd erg koud toen de zon weg was.

De bediening was niet alert; je moest overal om vragen, er was nauwelijks iets waar zij zelf aan dachten. Ze hadden o.a. niet door dat mijn glas al lang leeg stond. Doordat een kind niet in een kinderstoel kon zitten, kon hij vrij rond lopen. De ander wilde dat ook wel, dus door het gebrek aan een kinderstoel moesten de dochters steeds achter hun kinderen aan.

In de toiletten zien we stickers waarop staat dat er kraanwater wordt geserveerd. Dat werd ook gevraagd en neergezet. Vies, lauw water met een takje en een stukje citroen er in. Niet te drinken, dat lauwe water.

Het was mijn verjaardag, dus ik trakteerde. In het half donker kreeg ik een bonnetje, ik schrok me wild van het eindbedrag. Na een vluchtige blik, voor zover je wat kon lezen bij de donkere kassa, betaald en zoals wij gewend zijn, een fooi er bij.

Toen wij thuis nog even napraatten over de avond, zagen wij op het bonnetje dat er 3x 2,50 is gerekend voor dat vieze lauwe kraanwater. Laaiend was ik, want water is het minste wat je gratis weg kunt geven. En het was niet te drinken. Voor 7,50 kan ik mijn tuin de hele zomer water geven.

Maandag gebeld met het restaurant, want ik wilde hen toch de kans op weerwoord geven. Ik kreeg een man aan de lijn die luisterde, wat vroeg en besloot met de woorden: “Vervelend voor u, maar ik ga er helemaal niet over. De zaak is van mijn vrouw en dochter. U wordt teruggebeld.”. Inmiddels na twee weken ben ik nog steeds niet gebeld. Het Slow down principe? Wat een goedkope manier om te verbloemen dat je je werk niet aan kunt! De enige die rap was, was de kelner met zijn flessen wijn. Maar dat begrijp ik wel als je flessen pakt waaruit je voor 8,-- per glas kunt schenken... Ik heb nog nooit zo’n rot verjaardag gehad. Ik ga er ook nooit meer naar toe en ik vertel het ieder die het maar horen wil. Zulke restaurants zijn het niet waard om te bestaan.

1,3
  21. Jose Duister

Na aanraden van vriend met gezin een borrelplank besteld... en witte wijn. Wijn niet koud genoeg, borrelplank was een grote tegenvaller, 25 euro... lag bijna niks op. Ja wortels... Bij aankomst hele vieze entree, buiten lag het vol met zwerfvuil, vooral plastic. Binnen doet het vies en ranzig aan. Biologisch is in mijn ogen gewoon schoon. Geen aanrader, zeker prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken...

22. Heel duur maar goed eten en drinken. Helaas een luie en waardeloze bediening... Traag en arrogant.

23. Antoinette de wilde

Vandaag mijn verjaardag gevierd in de plantage met een taartjes, koffie, hapjes en wijn. Gezellige middag gehad waarin de kinderen ruimte kregen om lekker rond te lopen. Echter, toen wij einde middag vroegen om een bakje friet voor de kindjes kregen wij de mededeling dat het hier geen mc Donalds was... toen ik vervolgens opmerkte dat we toch behoorlijk hadden geconsumeerd en of er geen uitzondering op de regel gemaakt kon worden werd dit afgedaan met de mededeling dat onze bestelling "niets" was. En de eigen mening van de eigenaresse kregen we ook nog even te horen. Friet dat was geen eten voor kinderen. We konden speltbrood met chocopasta bestellen, veel gezonder. En dat stond wel op de kinderkaart. Ik rekende aan het einde van de dag 404 euro af. Wat je niets noemt. Daarnaast zagen wij bij het vertrekken de borden met hamburgers en friet (!) continue langskomen. Lekkere service en wat een arrogantie om 20 klanten die 4 uur in je zaak spenderen zo te woord te staan. Jammer en niet nodig. De plantage verdient beter.

24. Met 2 kinderen en mijn vrouw gisteren gegeten. Sfeer en ambiance zijn goed.
    Het wachten op het eten duurde erg lang waardoor 2 x brood met smeersels besteld omdat we behoorlijk trek hadden. Na de 2e keer brood duurde het weer lang. Er kwam wel om de 5 minuten iemand langs voor de drankjes. Eindelijk was het zover. De rotie bleek een Thai curry sausje te zijn met mini maïs zonder kip. En de Surinaamse saté was gemaakt van kippen dijen die een zompige bite hadden en vettig smaakten. De kinderen hebben de saté na geproefd te hebben niet opgegeten. De patat was te lang gebakken. Tot overmaat van ramp stonden op de rekening gerechten die we niet besteld hadden. Ook zijn er menukaarten met verschillende prijzen voor dezelfde gerechten. Kortom leuke locatie maar keuken en service zijn nog op hobby niveau en slecht. Tip. Herman den Blijker?

25. Met zijn vieren afgelopen zaterdag 7 september 2013 bij de Plantage gegeten.
    Prachtige plek en heel leuke ambiance. Bediening was vriendelijk en behulpzaam. Eten vonden we goed. De witte huiswijn wat beperkt door Sauvignon en Chardonnay daarin te combineren (?), begreep ik.
    Behoorlijk minpunt: muziek veel te hard waardoor je eigenlijk geen behoorlijk gesprek meer kon voeren. We waren dus redelijk snel weer verdwenen. Dat vond ik erg jammer. Op ons verzoek werd de muziek door iemand van het personeel wat zachter gezet maar op enig moment was het weer niet te harden. Jammer, gemiste kans. Lijkt mij voor het "hippe" toch niet noodzakelijk om er een disco van te maken. Ik weet niet of ik nog eens terug ga.

26. We zijn er nu 5 keer geweest en hebben het voor dusverre een fijn ontspannen bezoekje gevonden aan de plantage. Het eten is smaakvol, de ambiance ongedwongen. Bij lekker weer kan je buiten op het gras aan een tafeltje of gewoon op een picknick kleed zitten. Of af en toe in de hangmat...Als je jonge kinderen hebt kan je als ouder heerlijk ontspannen. Ze hebben er een piepklein huisje en zitzakken of leuke hangstoelen. Zo hebben wij er laatst 2uur kunnen blijven, fijn hoor rustig kunnen eten terwijl je kleintje verderop met andere kindjes speelt. Wij raden het absoluut aan betreft ontspannen sfeer en smakelijke eten. Nadeel: tot op heden geen kinderstoel aanwezig en geen specifieke kinderhapjes. Verder is de menukaart nog wat beperkt.

27. Megan de Boer

Paar maal geweest nu, prachtige plek maar wel erg veel aanloopproblemen. Personeel is over het algemeen vriendelijk maar de organisatie loopt niet waardoor drankjes bijvoorbeeld een half uur na het eten komen.

Eten niet geweldig, zeker niet voor deze prijs

Zonde, het is een prima initiatief, een prachtige plek maar er moet nog veel bijgeschaafd worden, hoop dat ze het gaan redden!

28. Lydia Vermeulen

Afgelopen dinsdag waren wij met 4 volwassenen en twee kleine kinderen bij de Plantage. Leuke entourage, prima naar ons zin, maar het eten vonden we eigenlijk gewoon slecht. Heel weinig groente/frites en het vleesgerecht voor 2 pers voor € 65,00 was verder beneden de maat. Kindersaté: helemaal geen lekker mals vlees, de saus niet geschikt voor kinderen. We kregen 1 bakje frites voor 5 personen! Omdat we het gezellig hadden hebben we het niet echt over het eten gehad, maar achteraf waren we het erover eens dat dit verder onder de maat was, zowel kwaliteit als hoeveelheid.

29. Leuke zaak met veel personeel die niet weten wat de ander doet! Ieder zijn eigen wijk dan voorkom je lang wachten! Bij vervolg bezoek wederom lang wachten! Broodje oude kaas was wel erg mager en de kaas niet echt oud! Aanloop problemen of gebrek aan leiding? Gaan het in ieder geval nog een keer proberen!

30. Frank Sanders

Vorige week voor het eerst geweest. Prachtige plek om te relaxen, bijvoorbeeld in een van de hangmatten. Eten heel puur, met mooie smaken. Stoer initiatief in een tijd als deze! Verdient succes! Maakt (omgeving) Haarlem weer een beetje hipper.