Restaurant Convives in Voerendaal

1320291222 88
1364081933 86
1531946326 88

1. Goedenavond Rene en Marjorie,

We willen jullie bedanken voor de fantastische verzorging van het 21 diner van Marijn. We hebben genoten, de gasten hebben genoten van het culinaire menu dat jullie hebben samengesteld. Het was tot in de puntjes verzorgd en het is een heerlijke avond geworden. De gerechten zagen er zo mooi uit en de smaak was overheerlijk.
    Volgens ons hebben jullie ergens een toverstokje verstopt... 24 mensen aan tafel en een voor een enorm onder de indruk. De semifreddo was top, top!!

Een waanzinnig en onvergetelijk 21 diner zei Marijn, waar ze met heel veel plezier en tevredenheid op terug kijkt. Jullie hebben hier een enorme rol in gespeeld.

Dank je wel voor deze mooie dag, Jan, Danusia en Marijn

2. Edward Dolman

Na een hartelijke en spontane ontvangst door de gastvrouw genoten van onze aperitief bij de open haard. Bij de keuze van het menu bleek het geen probleem een gerecht te vervangen door een gerecht van de kaart. De tafels zijn met zorg en smaakvol gedekt en de stoelen zitten zeer prettig.

De gerechten zijn verfijnd en smakelijk met prominente Italiaanse inslag.

Kortom we hebben genoten en gaan zeker nog een keer terug.

3. Wederom voortreffelijk gegeten, heerlijke verfijnde italiaanse gerechten. Ook de wijnen en de zelfgemaakte limoncello zijn heerlijk. Hele hartelijke gastvrouw. Aanrader voor degene die kwaliteit weten te waarderen. Wij komen hier zeker vaker terug.

4. René Damoiseaux

Gisteravond heerlijk gegeten bij Convives. Verse producten en eerlijke pure gerechten. Zeker aanrader om terug te komen.

5. Zo'n specialiteiten restaurant dat zelfs de menukaart speciaal was. Wat getypte velletjes met de melding niet meer dan 3 verschillende gerechten te bestellen want anders kan de keuken het niet aan. De binnenkomst was wel speciaal. Geen klanten en geen heerlijke geur van de anders zo geurige Italiaanse keuken. Zeer karig gedekte tafel. Geen bloemetje, geen peper- en zoutstel. Geen heerlijke Italiaanse muziek.
    Nooit meer. Het eten zal zeker goed zijn maar de sfeer en het aanbod hebben ons doen besluiten niet te blijven.

6. We waren net vijf minuten binnen met ons zoontje en hij zat netjes stil in een stoeltje, en toen kregen we al een enigszins verontwaardigde vraag of we geen speelgoed hadden meegenomen voor ons zoontje. Ook kregen we opmerkingen over de wandelwagen op een niet te vriendelijke manier.
    Verder is er maar 1 kinderstoeltje in het hele restaurant..
    Toen ons nichtje van 2,5 jaar haar benen even wilde strekken, nadat ze al ruim een uur braaf stil in haar (eigen meegenomen) stoeltje zat, kreeg Mn zwager de wind van voren dat ze moest blijven zitten.
    Zeer vreemde opmerkingen van de gastvrouw. Ze heeft vast geen kinderen of ze heeft een hekel aan andermans kinderen. Wij komen hier nooit meer terug!.

7. Het was al een aantal jaar geleden dat we hier waren gaan eten. Schandalig eigenlijk. Want iedereen die van de échte Italiaanse keuken houdt moet hier eens gaan eten. De bediening is spontaan en professioneel. De inrichting is niet echt Italiaans, zoals de meeste zijn ingericht. Echter wat meer kunstzinnig. Het eten is zonder meer voortreffelijk. Verse ingrediënten, zonder veel ingewikkelde liflafjes, maar absoluut smakelijk. Als voorgerecht had ik een salade met coquilles en garnalen. Zalig! Perfect gegaard en heel goed op smaak. Als tussengang een tagliatelle met bospaddestoelen en truffel. Heerlijk! Het hoofdgerecht een runderbavette. In combinatie met de verse groenten een streling voor de tong. Als nagerecht had ik een vijftal heerlijke Italiaanse kazen die zonder meer lekker waren. Convives is en blijft voor mij het beste Italiaanse restaurant in Zuid-Limburg. Waar de prijs-kwaliteitsverhouding ook nog eens perfect is.

8. Nik Wessing

Heel lekker gegeten en een zeer goede bediening.

9. Roy en Monique

Heel gastvrij ontvangen en heel lekker gegeten. Kortom voor herhaling vatbaar.

10. Heleen Snijders

Met 10 personen heerlijk gegeten bij Convives. Hartelijke ontvangst en bediening. In een aparte ruimte, bij de open haard, heeft het hele gezin een prima verzorgde avond gehad.

11. Kerstin Willing

Ik kom al 10 jaar bij convives en het is iedere keer weer een genot en een verrassing. Zo was mijn verrassings party van mijn verjaardag, door vrienden geregeld bij convives ook een feest voor de smaakpapillen. Niet te vergeten de heerlijke limoncello tart gemaakt door Rene.

12. Dit weekend weer heerlijk gegeten bij restaurant Convives! Wat zijn we weer lekker verwend geworden door René en Marjorie! Het was super! Heerlijk gegeten en een super gezellige sfeer! Wij zaten heel gezellig bij de openhaard.

13. Zondagavond 25 augustus gegeten bij Convives. Dit om de start van onze vakantie te vieren. Nou, als dit al de start is, dan belooft het een zeer geslaagde vakantie te worden. Wat een fantastisch restaurant, alles vers en zeer goed bereid. Je proeft gewoon dat René en Marjorie passie voor het restaurant hebben.
    Er is een niet al te uitgebreide kaart,maar dat heeft als voordeel dat alles vers kan zijn en je ook geregeld het menu kunt aanpassen aan het seizoen.
    Ik had lamsrack en die blijft in mijn geheugen gegrift, zalig! Mijn vrouw had varkenshaas en dat heeft hetzelfde effect.
    Ik had al een enthousiaste recensie gelezen over de Semi Freddo met caramel en pijnboompitten, nou die is inderdaad hemels!

Absoluut doen als je dit leest en je een culinaire avond wil beleven.

Wij komen zeker nog een keer voordat de vakantie weer is afgelopen.

14. Chris Peeters

15. Goede prijs kwaliteit verhouding.
    Verfijnd menu. Verse zelfgemaakte ingrediënten. Persoonlijke service.
    Aanrader.

16. Wij komen met enige regelmaat bij Convives. Soms met ons twee-en of met vrienden of familie. Iedere keer zijn de andere gasten (en wijzelf) positief verrast door het heerlijke eten en de lekkere wijnen. Wij gaan altijd voor het 4 gangen suggestiemenu. De gastvrouw, Marjorie, is zeer attent en alert. Zij kent haar "vaste" gasten en behandeld hun als zodanig. De chef, René, kookt heerlijk en verrassend. Het restaurant is een absolute aanrader in Zuid-Limburg met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding.

17. Angelique van den Born

Dit kleine sfeervolle restaurant is naar onze mening één van de beste restaurants in Zuid-Limburg. Wij gaan gemiddeld 5x per week uit eten en zien helaas veel restaurants waar je absoluut geen waar voor je geld krijgt. Maar bij Convives geheel anders! Geleid door man & vrouw met passie voor de Italiaanse / Franse keuken. Marjorie verstaat de kunst van echt gastvrouwschap, haar man René is een kok die van afwisseling en experimenteren houdt. Elke keer als wij komen zijn er speciale gerechten die wij vol vertrouwen uit proberen. Alles is even lekker, de zelf geslagen semi freddo met caramel en pijnboom pitten is één van de heerlijkste nagerechten die ik ooit heb geproefd. De bijpassende wijnen zijn van topkwaliteit. De prijs is heel vriendelijk en bewust te laag naar de hoge kwaliteit. Het restaurant is verdeeld in 2 gedeeltes: aan de voorzijde een aantal tafels en achter een aantal tafels met sfeervolle haard. In de zomer kun je heerlijk buiten zitten in de sfeervolle Italiaans ingerichte hof. De voorgaande recensie is ons geheel een raadsel, was dit wel bij Convives? Houd je van verfijnde zelfgemaakte, vers bereide gerechten, dan moet je hier absoluut gaan eten. Wel reserveren, want er zijn meer mensen die dit pareltje in Voerendaal ontdekt hebben :-D

18. De inrichting was sfeervol, en het was er een aangename temperatuur. Het eten was echter koud en sommige delen aangebrand. De porties waren klein in verhouding met de prijs. De pizza's konden besteld worden tot 18.00 stond op de kaart maar om 17.40 konde we al geen pizza's bestellen omdat ze maar 1 oven hebben. Ze wilden al komen afruimen terwijl er nog mensen aan het eten waren.

19. René 9 punten

Wij komen regelmatig bij Convives en de gastvrouw is altijd ontzettend beleefd en vriendelijk. Zo ook de gerechten die altijd vers worden bereid, en alles wordt zelf gemaakt, en met de grootste zorg gesreveerd. Wij hebben hier dan ook nog nooit slecht gegeten.

En voor wie van lekker eten houdt in Italiaanse sfeer, is hier bij Convives echt op zijn plek.

20. Afgelopen weekend bij Convives gegeten: het seizoen van de asperges is ook hier weer aangebroken. Heeeeerlijk gegeten! De kok was weer op zijn best!

Opvallend waren de altijd huisgemaakte nagerechten, om te smullen! Wij komen zeker snel weer terug om op het smaakvol ingerichte terras te genieten!

21. Op zaterdag 19/2 met zijn viertjes een gezellige avond gehad.

Leuk restaurant. Vlotte correcte bediening.

De gerechten waren lekker, wel was het hoofdgerecht met vis een beetje min qua hoeveelheid. Leek meer een tussengerechtje.

Het nagerecht moest aangepast worden omdat er niet meer voldoende was van het gekozene. Maar dit werd goed opgelost.

Voor herhaling vatbaar.

22. monique kroese

Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance.

Ongedwongen sfeer, zeer zeker voor herhaling vatbaar!

23. jorgen 107 punten

Een italiaans restaurant van liefhebbers voor liefhebbers.

Voor relatief weinig geld zit je een hele avond te tafelen en geniet je van pure gerechten in een sfeervolle omgeving.

We proberen er een paar keer per jaar heen te gaan.

24. Ben Strik

25. Afgelopen zaterdag de eerste keer gegeten bij Convives. Regelmatig positieve reacties gehoord over dit restaurant, dus tijd voor een bezoek.
    Het was een mooie zomeravond zodat we buiten konden genieten van het diner.
    De kaart zag er mooi uit met gelukkig niet te veel gerechten en een mooi menu.
    Ik nam als voorgerecht de salade van gegrilde groenten. Verse groenten met een dressing, eenvoudig maar lekker.
    Als hoofgerecht de gegrilde garnalen en daarbij kozen we een pasta di olio. Alles op smaak en van goede kwaliteit.
    Zeer goede kwaliteit prijsverhouding.
    We komen zeker nog eens terug en het is ook nog dichtbij.

26. Convives oftewel gasten. Zoals de naam staat voor het restaurant, zo stáát de betekenis ervan als kerngedachte en dus leidraad paraat voor de ontdekkers van Convives. Convives moet je namelijk ontdekken want er wordt niet actief geadverteerd. Mond op mond reclame is de insteek en ook wij zijn, geattendeerd door een collega, op 28 Juni wezen eten. Bij binnenkomst valt meteen op dat men gasten zich wil laten thuisvoelen. Mooi tafellinnen, fijne glazen, nodigen uit om plaats te nemen op de mooie stoelen. Wij konden buiten dineren vanwege het mooie weer en zaten dan ook op het knusse binnenplaatsje dat mede door de wijnranken en de marmering van de wanden een Italiaans aandoende sfeer kenmerkte. Een heerlijk zachte prosecco als aperitief met een amuse van bruchetta met pesto en een warm viskoekje deed de toon aangeven voor de avond. We kozen uit het menu als vooraf de Duo van tartaar van verse tonijn met koude tomatenbouillon plus garnaaltjes en avocado, en de carpaccio van rund met aubergine en gorgonzola. Als tussengerecht namen we de doradefilet met courgettes en paddestoelen. Als hoofdgang de kalfsescalopes met een frisse citroensaus, en een duo van zeewolf en tarbot op een spiegel van nero di sepia. De aanrader van stukjes inktvis met bijbehorende zwarte saus waren subliem en ook zeer expliciet van smaak. Na namen we de kaasplank. Een wijnarrangement op zondag was helaas niet mogelijk. Aangezien er zeer mooie wijnen op de kaart stonden, is dat een reden om voortaan op vrijdag of zaterdag te reserveren. We namen de droge rosé die bij voor en tussen pastte. Bij de hoofdgerechten lieten we een mooie rode italiaan lichtjes koelen. Het restje dronk nog fantastisch weg bij de kaasplank. We waren echt even een paar uurtjes in italië.

27. We wonen in Voerendaal en gaan dan ook geregeld bij Convives eten. Het is een heerlijk avondje uit met lekker eten en een lekker wijntje. Voordeel voor ons is dat we kunnen wandelen. Dus we kunnen allebei een wijntje drinken. Heel professioneel en gastvrij restaurant. Jammer dat het alleen op vrijdag, zaterdag en zondag open is.

28. Wij komen al jaren in Convives, zijn erg kritisch maar kunnen na al die tijd nog steeds niets negatiefs melden. Integendeel: het is elke keer weer top en dan overdrijven we niet. Zeer gastvrij onthaal, echt heerlijk eten, leuke, sfeervolle ambiance en perfecte bediening. Zo hoort een restaurant te zijn!

29. Authentiek en
    sfeervol zonder opsmuk. Op alle fronten een aanrader!

30. Daniëlle Gijsel

7 jaar geleden hebben wij ons huwelijksfeest gevierd bij Convives en ieder jaar gaan wij terug om onze huwelijksdag te vieren!
    het is supergezellig, de bediening is goed en het eten is heerlijk. complimenten voor Marjorie en René

31. B. Molijn

Als je eens echt intiem wilt eten en aangenaamd verrast wilt worden, is dit een must op ieders verlanglijstje. Wij hebben genoten!

32. M. Bruinen

mooie ambiance, huiselijk; persoonlijke en vriendelijke bediening

33. Gisteren eerste keer daar. Eerste indruk was geweldig, leuk, gezelllig en intiem restaurant. Het eten was echt top, nogmaals de complimenten aan rene en marjorie. We komen zeker snel terug.

34. annet roex

gezellig en klein.
    het eten is heel erg goed.
    De kookclinics een aanrader.
    een absolute must voor wie van goed eten houdt.