Uitzonderingen

Gesloten

• 22 jan t/m 4 feb
  • 18 feb

Stadscafé de Dighter is een eetcafé in de gezellige binnenstad van Vlissingen. Kom ons bezoeken aan het Bellamypark en proef onze 'Zeeuwse en altijd verse' producten.

• Veganistisch

4. Betalen pin Visa Master Card

Uitzonderingen

Gesloten

• 22 jan t/m 4 feb
  • 18 feb

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1392320030 54
1421301996 87
1429206169 89
1481900653 88
1516152068 90

1. Met 6 personen uitgebreid geluncht - sommigen hadden een warme, anderen een koude schotel. Alles keurig verzorgd en alles in één woord heerlijk - van de kroket tot de Pieterman (vis).
    Vriendelijke vlotte bediening. Voor herhaling vatbaar!

2. Paul nooijens

Heerlijk gegeten. Door de kok samengesteld 7 gangen kerst menu…
    Geweldige combi's, goede smaak en mooie opmaak.
    Was top.

3. TOP.
    Geweldig gegeten in een gezellige ambiance. Super kok en dito personeel.

4. Voor de eerste keer hier gegeten, vreemd dat we nooit eerder zijn gegaan. Nu zijn we al in heel wat restaurants wezen eten, Maar waarom door heel Zeeland rijden voor een hapje eten, als er een zeer goed restaurant zit op nog geen 3 minuten lopen van je huis, Zo wel het voor, als hoofdgerecht vielen uitstekend in de smaak, we konden nog net een gaatje vinden voor het heerlijke na gerecht. De bediening was zeer vriendelijk, geen lange wacht tijden tussen de gerechten, en het belangrijkste, smakelijke gerechten. Super, en een aanrader.

5. Anja v Eijk

Het was weer genieten. Heerlijk gegeten… en de bediening vriendelijk en attent!

6. K de Visser

7. Het was weer super! Heerlijk gegeten, goede wijn en een gezellige sfeer. Een vriend die gehoorapparaten heeft vond de ruimte te hoog waardoor de geluiden schel en hard overkomen. Misschien doeken draperen om het geluid op te vangen?

8. Caroline Hensem

Heerlijk eten, leuke ambiance en erg vriendelijk personeel

9. joost

10. Fred van Cauteren

Gezellig, goed en in een ongedwongen sfeer gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.

11. Lekkere verse groenten bij de vis. Prettig dat de keuken hier niet zo kwistig met zout is. We kregen een rustige tafel. Doordat de tafel ovaal was, konden we elkaar allemaal goed zien.

12. Erg lekker gegeten. Ik had het 3-gangen verrassingsmenu. Alles was lekker en met zorg klaargemaakt.
    Mijn partner had de saté, die was gemaakt van scharrelkip. Prima!
    Het enige minpuntje vonden we de frietjes; de smaak viel wat tegen.
    Ik zou het stadscafé de Dighter zeker aanraden.

13. Wij hebben met een groep van 16 mensen heerlijk gegeten bij De Dighter. Vantevoren gereserveerd en alvast onze bestelling doorgegeven. Zonder mankeren kwam de bestelling door. Fijne bediening, gewoon aardig en gastvrij, zoals het hoort. De diamanthaas is echt een aanrader als je van een stuk goed en mals vlees houdt!
    Met een prijs van nog geen 50 euro p.p. voor 3 gangen, inclusief enkele drankjes, inclusief fooi, ook prima geprijsd.

14. Just had the perfect cozy evening in that place last weekend. All the courses are made with a touch. It was super delicious, additionally nice beer was offered by the friendly personnel. Top.

15. Heerlijk 3 gangen menu gekozen met een lekker soepje, heerlijk Livar vlees en toetje na voor een hele mooie prijs. Zeer goed eten, leuke tent.

16. Zeer lekker hier gegeten, voor een schappelijke prijs. Bediening was vriendelijk en vlot zelfs toen het geheel vol was. De borden waren mooi opgemaakt en de smaak was zeer goed. Lang niet zo'n voortreffelijke Créme Brúlee gegeten uitzonderlijk lekker voor Hollandse begrippen.
    Enige minpunt was het geroezemoes van de 2 gezelschappen welke bijna ieder gesprek met mijn partner onmogelijk maakte zonder te moeten schreeuwen. Wellicht als tip: probeer wat aan de akoestiek te doen!
    Maar wij komen zeker terug in dit goede restaurant!

17. Bourgondiër

Onlangs voor de tweede keer hier gegeten. Wederom erg goed. Heerlijke gerechten waar echt smaak aan zit. Hier is een keukenbrigade aan het werk welke houdt van zijn vak. Porties van goed formaat en er wordt netjes gevraagd of men salade of friet wil bijbestellen. Goede huiswijn en acceptabele prijzen.

18. E van Opstal

Heerlijk eten, een gezellige sfeer en vriendelijke bediening. Zeker een aanrader!

19. nellie kooijman

Goede gastvrijheid. Heerlijk gegeten. Aanrader bij bezoek in Vlissingen.

20. Super heerlijk gegeten. Leuke prijs met de gerechten top gemaakt. De gamba's en de de gebakken zalm was heerlijk. Aanrader voor de mensen die in Vlissingen willen eten.

Ps. We hadden onze 2 kinderen bij ons en ze vonden het ook heerlijk.

Helemaal blij de deur uit.

21. Gezellig, lekker, kwaliteit!

22. Dorine Wijn

1 punt
  23. Angelique de Visser

We hebben een hele fijne avond gehad. De bediening was goed en het eten was apart en zalig. Wij gaan zeker nog een keer terug komen.

24. Lisette van Peenen

Zelden lekkerder gegeten dan hier! Mijn man lust geen witlof en houdt niet van aardappelpuree, hij vond het hier voor het eerst in zijn leven heerlijk!

Bij binnenkomst gelijk een proeverij uit verschillende wijnen omdat ik niet kon kiezen, super.

Hier komen we zeker een keer terug.

25. D. Wijnacker

Heerlijk eten bij De Dighter! Toen ik vroeg om een combinatie van 2 favoriete gerechten was dit geen enkel probleem. De tonijntartaar met wasabi mayonaise, soja kaviaar en rijstkroepoek is een gerecht waar je me voor wakker kunt maken. De gamba's heb ik nog nergens lekkerder gegeten dan bij De Dighter. Gezellig eetcafé met restaurant waardig eten. Aanrader!

26. J.H. van Leerzem

Slecht, tafel gereserveerd maar een andere tafel werd aangeboden. Midden in het restaurant waar bediening en gasten permanent langs lopen. Lekker stekkie maar niet voor ons, dus bedankt en maar naar een andere gelegenheid gegaan.

27. Complimenten voor de keukenprinsen. Afgelopen zondag heerlijk tapas gegeten.

28. Een avond in augustus langs bij Stadscafé de Dighter.

We nemen vanavond de tonijn tartaar en de uiensoep vooraf, de entrecote het speenvarken als hoofdgerecht en we willen afsluiten met een pandan crème brûlée.

Het voorgerecht komt vlot door. De soep is erg lekker. Deze is goed gevuld met ui, die overigens perfect gaar is. Er ligt een stuk stokbrood met kaas is de soepkom. Deze ligt onderin de kom. We missen het krokante van de kaas die zo lekker kan zijn als de gesmolten kaas over de soepkom is gelopen. Maar buiten dat een prima soep.

De tonijn tartaar is een bijzonder gerecht en eerlijk gezegd voor ons wat onverwacht. Bij het woord stadscafé komt bij mij niet meteen het idee naar boven dat het eten van een dergelijk niveau is. Men heeft hier een fraai Oosters gerecht op de kaart met heerlijk zachte tonijn met teriyaki saus, wat gel van sushi azijn, rijstkroepoek en wat furikake strooisel. Verder vinden we op het bord wat Wakame (zeewier) en een huisgemaakte wasabisaus. Een heerlijk gerecht met de juiste balans, de tonijn heeft wat zout maar dit past prima met het zuurtje in de gel en de pittige wasabi.

De entrecote is rood besteld en wordt ook met de juiste cuisson geserveerd. Het bord is warm, ook dat heeft men hier goed voor elkaar. Het wordt uitgeserveerd met een bloemkoolcrème, gekarameliseerde witlof en spekjus. Het vlees heeft mooie grill strepen en is warm. De jus is wat te weinig, we hadden hier graag wat meer van gehad, eventueel in een klein kommetje. De bloemkoolcrème is mooi zalvig en de witlof heeft nog wat bite. Het vlees heeft ook even gerust, er komt geen vocht uit.

Het speenvarken komt uit de keuken met groene asperge, gepofte trostomaatjes en een huisgemaakte barbecuesaus. Het varken is mooi gaar, niet te ver. De asperges zijn wat flauw maar verder ok. De saus is voldoende qua hoeveelheid maar deze had iets hoger op smaak gemogen, we missen de echte bbq-smaak een beetje. Verder een prima gerecht, we genieten. Overigens ook van de verse friet die we erbij krijgen. Ruim voldoende, we krijgen het niet allemaal op. Voor de mayonaise heeft men de moeite genomen deze ook zelf te maken.

De Pandan crème brûlée is helaas op, dus bestellen we het taartje van mango met witte chocolade en kokos. Wanneer de bediening het uitserveert krijgen we excuses en de opmerking dat de kok wat speciaals heeft gemaakt van het nagerecht.

We zijn Stadscafé de Dighter menigmaal langsgelopen zonder hen te kennen, we zullen in het vervolg wat vaker binnen stappen. Een aanwinst voor op ons lijstje.

Kijk ook eens op restaurantrecensie.blogspot.nl

29. Prima bediening, ontspannen sfeer. Service is prima. Porties zijn ruim voldoende, kwaliteit is oké maar zeker niet bijzonder.

30. Prima restaurant om even wat te drinken of te eten. Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. Bediening is attent. Heerlijk gegeten

31. Gisteren heerlijk gegeten met dochter, kleindochter en schoonmoeder. Het was heerlijk, ik kan u dit restaurant zeker aanbevelen. Bediening is zeer goed, ook al was het druk toch de kwaliteit die we van ze gewend zijn

32. Vriendelijke bediening, lekker eten (we namen de vis van de dag, kippenspies en voor ons kind de entrecôte). De drie gerechten waren lekker, goede prijs-kwaliteit verhouding. Huislijke warme sfeer. We keren zeker nog terug.

33. J. van Nijf

Heerlijk vers eten, een goede prijs kwaliteitsverhouding!
    Één van de beste restaurants op dit moment in Vlissingen!!!!

35. Prima klein sfeervol restaurant met een kundige kok Joris en prettige bediening met goede adviezen m.b.t. eten en drinken, heerlijke witte Torres wijn uit Spanje. Heerlijk visgerecht met lokale vis "Harder". Prijzen goede verhouding in kwaliteit en kwantiteit. In 2 dagen tijd 3 keer aldaar gegeten; diner met visgerecht Harder, Tapas Joris (absolute aanrader) en maaltijd salade.

36. Ontvangst heel vriendelijk en begrip dat wij maar beperkt tijd hadden ivm ons latere bezoek aan bioscoop. Met 5 personen gegeten en met div menu's. Alles van perfecte smaak en kwaliteit. Betaalbaar en op tijd weer weg. Wij komen zeker een keer terug en bevelen van harte het restaurant aan.

37. Diny en Wim

14 jan. 2015: Een stormachtige avond. Na thuis een onderzoek op internet gedaan te hebben en daar het cijfer zag dat de Dighter had gekregen heb ik hem gelijk op mijn lijstje gezet om zeker naar toe te gaan tijdens ons 3-daags bezoek aan Vlissingen.

We hebben heerlijk gegeten in een heerlijk warm aandoende lokatie met vriendelijke mensen en een kok die persoonlijk aan tafel kwam vragen of alles naar wens was.
    Kortom: een echte aanrader!

38. Op een paar gerechten na was alles glutenvrij. Ik heb ontzettend lekker gegeten

39. Caroline de Meijer

Heel erg lekker gegeten op het sfeervolle terras. Maar ook binnen ziet het er knus en gezellig uit. We hebben er van genoten.

40. Heerlijk gegeten! Top service, top bediening! De prijs kwaliteit verhouding is super goed en je krijgt zeker waar voor je geld!

Ik kom vaker terug!

41. Heerlijk gegeten, waanzinnig wild vlees, origineel bereid. Een smaak sensatie. Ook mijn tafel partner was aangenaam verrast!

42. Menrob bergh

Op een zaterdagavond hier wezen eten. Na de menukaart gezien te hebben was ik over deze eetgelegenheid zeer enthousiast. Eindelijk in Vlissingen een restaurant die wat 'verder denkt' nadat we kilometers achter liggen op de nabij gelegen steden Goes en Middelburg. Helaas werd bij aankomst mijn gedachten al zeer overrompeld. Een 3 gangen menu werd zonder afspreken een 2 gangen menu. Het Entrecoteje was een zeer slecht afgesneden stuk van het goedkoopste deel van ons zeer gewaarde Koe. Absoluut schandalig. In de tussen tijd werden we volgepropt met vieze kleffe friet. Tenslotte, na 47 minuten stipt, kwam ons nagerecht. Vanilleijs, versgekocht in de vriesafdeling van de Sligro. Chocoladesaus, proffesi