Sofra in Vlissingen

1220961429 91
1254720748 92
1295231931 93
1301983795 92

1. Het eten was goed, alleen ik heb bijna een uur op mijn eten moeten wachten, heb ze nog en keer opgebeld en ze zouden er binnen 5minuten zijn dit werden er wel 15. Terwijl ze vlakbij zijn. Het is dat ik de bezorger er aan zag komen anders had ik de bestelling geannuleerd.

2. Na een half uur te laat maar eens gebeld of ze kwamen. Man aan de telefoon zei "Net de deur uit", gooide direct de telefoon neer, erg onbeschoft. Tevens het eten was niet echt warm, dat hebben we wel eens beter gehad. De chauffeur was ook chagrijnig en dat op een doordeweekse dag. Pffff, jammer hoor!

3. Zit er nu te eten. Op zich is het goed. En zeker voor de snelle hap.
    Hele tijd doorloop van klanten. En dat op een maandag!!!

4. Fine Claires

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Wij (2 personen) aten op aanraden van mijn vriendin, uitsluitend een voorgerecht met een kleine frites. We kozen de gevulde paprika's met knoflooksaus. Deze portie van twee gevulde paprika's elk was ruim voldoende. Een hoofdgerecht kon er niet meer bij.
    De paprika's waren goed gevuld met rijst, ui en gehakt en bereid met specerijen waarvan ik de komijn herkende, maar die niet overheersend smaakte. Met hun voetjes stonden de paprika's in een volle romige tomatensaus die perfect paste bij de subtiele smaak van de gevulde paprika. De knoflooksaus was hemels, de frites perfect gefrituurd en opgediend met romige mayonaise. De witte wijn die geserveerd wordt mag beter van kwaliteit, maar verder niets dan lof.
    We hadden een tafel bij het raam en door de afwezigheid van airco of zonnescherm hadden wij het erg warm in de zon achter glas. Wij komen zeker terug om andere gerechten te proeven!

5. Dianne

6. Heb al héél wat restaurants bezocht in m'n leven en kook zelf ook erg graag (En volgens velen goed) Sofra is werkelijk de enige eetgelegenheid in Vlissingen waar je je niet bekocht voelt. De authentieke ovenschoteltjes zijn prima, allemaal onder de tien euro. De frites is er uit de kunst en de bediening heel vriendelijk. Ja, het is helaas geen A-locatie, met de simpele, gangbare inrichting van een afhaalrestaurant, het is in die zin niet echt 'uitgaan', maar voor de rest is het top. Als hun alcohol-vrije bier op is, rent er meteen iemand naar de naastgelegen Albert Heijn om dat voor je te halen, hoe druk ook. Qua service maar vooral aan hun continue en consequente kwaliteit kunnen héél wat Vlissingse zgn. culinaire restaurants een voorbeeld aan Sofra nemen.

7. Mies 5 punten

Altijd lekker, vriendelijke bediening, gewoon prima!

8. Mies

9. schalkwijk

Wilde informatie over een grote bestelling maar ik werd zeer onbeschoft te woord gestaan door de baas die me niet eens uit liet praten.
    Blijkbaar vinden ze respect voor een potentiële klant in het geheel niet belangrijk.

10. Goede service, snelle bediening (was niet zo heel druk). Goed en vers eten, we habben 2 maal Döner met friet en sla. Geen enkel negatief puntje. Goed, vers, veel en goedkoop (wij betaalden nog geen 20 euro voor 2 maal Döner schotel en 2 Cola) Zeker een aanrader.... Naar mate de tijd vorderde werd het drukker en drukker. Sfeer is die van een snackbar maar dan iets beter, basic maar daar gaat het niet echt om in deze zaak. Het eten is goed, de bediening netjes en vlot en daar gaat het om!

11. Vanavond het weekend afgesloten bij Sofra. We zijn met zijn drieën. De zaak zit bijna helemaal vol. We nemen bayirli kebab wat bestaat uit kip sis (kipfilet aan spies), adana kebab (gekruid gehakt aan spies) en döner, een kleine pizza proscuitto (tomaat, ham, kaas, ui en ei) en een Etli güvec (lamsvlees, groenten en geraspte kaas).
    Het restaurant is netjes. Het is wel een shoarma zaak met de uitstraling die daarbij hoort. Geen luxe, geen poespas, maar redelijk basic, lekker.
    We moeten erg lang wachten op ons gerecht. Het wordt later niet uitgelegd maar ik vermoed dat het komt door de etli güvec, een ovengerecht.
    Wanneer wij eindelijk ons eten krijgen is het in ieder geval erg warm. De etli güvec valt echter wel wat tegen. Het lamsvlees is taai, zou het niet van een oud schaap zijn geweest? Bovendien is het ook wat te vet. De smaak is echter goed. Ondanks de taaie stukken vlees is het lekker. De kaas die gebruikt is heeft eveneens smaak en is geen rubber. Mijn zoon heeft de pizza. Hij heeft zelf bij een pizzeria gewerkt en daardoor wellicht wat verstand van zaken. Zijn pizzabodem lijkt te lang gebakken. Wellicht is deze te vroeg gebakken voordat het ovengerecht klaar was. De garnering is prima. De saus voor de bayirli kebab, zowel de knoflook als de pittige tomaat, maakt de pizza smakelijk. De bayirli kebab is prima. Zowel de kip als het gehakt als de döner zijn erg lekker. Wat mij betreft is Sofra een perfecte shoarmazaak maar kan je voor pizza’s of andere gerechten beter ergens anders gaan eten.
    Een minpunt vind ik wel dat je niet kan pinnen.
    Resumerend krijgt het eten een 7, de bayirli kebab alleen zou een 9 krijgen. Mijn tip is derhalve bij het bestellen het uitsluitend te houden bij de grillgerechten en je hebt een prima gerecht. De sfeer een 7. Weinig op of aan te merken. Service een 7. Eén punt minder omdat je niet kan pinnen. Verder vriendelijke en vlotte bediening. Prijs kwaliteit een 8. We hebben genoeg gegeten voor nog geen € 35,- inclusief één drankje per persoon.

12. ikke 5 punten

Het eten was heerlijk bezorgd en op tijd, ook warm. Hmm een aanrader!

13. Onlangs weer eens bij Sofra's binnengewipt. Deze keer viel de keuze op kalfsbiefstuk. Geserveerd met rijst en salade, en een glas rode wijn. In het verleden niet altijd een succes, maar nu weten ze wel hoe ze een biefstuk moeten bereiden.
    Heerlijk! Ook de kapsalon voor mijn vrouw was lekker.
    Een prima (afhaal) restaurant om zo tussendoor eens te bezoeken.

14. marie joosse

Behoorlijk eten tegen een prima prijs/kwaliteitverhouding. Zeer vriendelijke bediening, en in de bezorging ook lekker snel!

Zeker een aanrader!

15. Erwin

16. Als wij uit eten gaan kijk ik meestal naar wat recensies. Het was mij opgevallen dat Sofra goede kritieken kreeg. Aangezien wij graag veel proberen en absoluut geen luxe restaurants opzoeken hebben wij Sofra eens bezocht.

Eén ding is duidelijk, de recensies zijn terecht. Wat hebben wij lekker gegeten. Het was veel en het is niet duur.

We hadden nog getwijfeld over een voorgerecht. Dit hebben wij niet genomen en was achteraf ook niet nodig. Je krijgt je frites apart geserveerd omdat deze niet meer op het bord erbij kan.

En de frites wordt met de lekkerste mayonaise geserveerd die ik lang niet gekregen heb. Vroeger had je een puntzak met lekker vette mayo. Dezelfde vette mayonaise hebben ze hier nog. Niets van dat halfvette gedoe van fritessaus oid. Ook geen extra € 0,50 op de rekening zoals bij de Punt in Vlissingen.

Ik ben al enthousiast over de mayonaise....

Ik had een Sofrasis wat bestaat uit een spies met kipfilet, spies met geroosterd lamsvlees en een spies met gekruid gehakt.

Mijn vrouw had Bayirli Kebab, wat in plaats van lamsvlees een portie döner had. Zo hebben we 4 verschillende gerechten kunnen proberen.

Ik was vooraf een beetje bang dat de gerechten allemaal hetzelfde zouden smaken maar dat was niet het geval. Ieder gerecht had zijn eigen specifieke smaak. De lam was heerlijk mals, de kipfilet was perfect gebakken, gelukkig niet gort droog wat makkelijk kan bij de filet. Het gehakt was prima op smaak evenals de Döner.

Je bord ligt vol met vlees en er ligt nog wat salade bij. Ook hier wordt gekeken naar de versheid. Prima knapperig en geen verkleurde blaadjes o.i.d.

Ik had al geschreven over de mayonaise dacht ik..

We waren voor nog geen € 30,- klaar met nog twee blikjes drinken erbij.

De zaak is netjes onderhouden en oogt fris.

Het enige minpuntje is dat er een tv in de zaak ophangt. Deze stond op MTV met een aangename geluidssterkte. Ondanks het aangename gezelschap wordt je oog toch naar het beeldscherm getrokken.

Toen wij als enige nog in de zaak waren ging de chef in het restaurant zitten en met de tv zappen. Dat vind ik echt niet kunnen. Het eten krijgt een dikke voldoende maar door het zappen met de TV krijgt de sfeer een 6. Toch voldoende omdat het er binnen verder erg netjes is.

17. Marco 247 punten

Hier krijg je waar voor je geld en goede service van de bediening.

Heerlijke kebab en vlees. Alleen jammer dat ze standaard mayonaise op de friet doen.

Kortom een aanrader.

18. Het eten was heerlijk, ik ga er zeker vaker naartoe!

19. Als je in het restaurant eet is het eten erg lekker, als je het bestelt is het al gauw koud, maarja wat wil je voor 3.50!

20. Nou, om eerlijk te zijn, ik geniet van ze en hun eten is lekker. Gaat ook makkelijk met bestellen. Jammer dat ze niet in Middelburg bezorgen anders hoefde je niet te koken.

21. Het eten en de bediening zijn prima. De sfeer is OK voor jong en oud(er)!

22. Heerlijk gegeten! We hadden een voorgerecht en nagerecht besteld met drinken en al en we waren niet eens 40 euro kwijt voor twee personen en een klein kindje!

Daarnaast waren de dames ( de tweeling?) in de bediening ook erg vriendelijk.

Eens in de twee weken zitten wij daar gezellig aan de pizza en grillgerechten te smullen, echt een aanrader!

23. Perfecte plek om een hap te nemen. Van broodjes tot gerechten. Erg lekker en de mensen zijn erg attent. Ik raad iedereen om een hap je te eten Bij sofra.

24. Ze hebben heel erg lekkere kapsalons.

Best snel bezorgd.

25. Heerlijk eten!

Redelijk snelle bezorging en niet al te duur.

Een echte aanrader!

26. Geweldige pizza's! Heb er geen andere woorden voor. De bezorging is ook super en snel!

27. Lekker eten, niet duur, veel keuze!

28. Prima tent. Ik haal er al eten sinds m'n 12e. Toen zaten ze nog in de Hobeinstraat. Constante (goede) kwaliteit tegen sterk concurrerende tarieven.

29. Pascalle

Ik bestel altijd bij hun en heb er geen commentaar op. Ze bezorgen altijd ongeacht bestelbedrag. Het eten is heerlijk, veel keuzemogelijkheden.

Mijn complimenten en een dikke 10.

30. Erg lekker eten, alleen is het op de drukke moment vaak slordige bezorging, al 3 maal een gerecht gemist met bezorgen, maar alsnog enorm lekker eten.

31. Echt super lekker eten, lekker vers en goede kwaliteit.

32. Erg jammer dat ze niet altijd bezorgen, bestel je te weinig.. zeggen ze gerust NEE

33. Mark Keer

Erg Lekker eten. aanrader.

34. Perfecte plek om een hap te nemen. Van broodjes tot gerechten. Erg lekker en de mensen zijn erg attent.

Een echte aanrader.

35. uitstekend lekker eten

36. Zeer goed Turks restaurant met een prima kwaliteit?prijs verhouding. Alles vers en behoorlijke porties. Zeer vriendelijke bediening. Beste Döner kebab van Zeeland.