Het Station in Vlissingen

Gastvrij gezellig genieten!

Bezorgrestaurants in de buurt van Het Station

ma lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 20:00
di lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 20:00

Dat merkt u al direct als u bij ons binnenkomt. Bij de Rustauratie wordt u namelijk pas echt als gast ontvangen. De sfeer is nostalgisch retro en daardoor erg gezellig. Per slot van rekening bent U ‘uit’ en wij zijn er om het U naar de zin te maken.

• Buffet: € 17,50

1220459494 92
1261998561 93
1351999873 79
1442001185 66

1. Wel hebben hier heerlijk en lekker goedkoop gegeten.
    De ontvangst was heel erg klantvriendelijk zo ook de bediening.
    Echt een aanrader om bij het station in Vlissingen te gaan eten!

2. Ronny

1 punt
  3. Na een vriendelijke ontvangst werden wij snel bediend. Wij hadden drie gangen uitgekozen. Alledrie heerlijk en vlot na elkaar geserveerd. Wij hadden een fijne avond!

4. Agnes de Waard en Harry Nieuwenhuizen

Een jaar geleden hebben we erg lekker en gezellig gegeten bij de Stationsrestauratie van Vlissingen. Dat herinnerden we ons dit weekend tijdens de overtocht van Breskens naar Vlissingen. Weer was het goed en gezellig en we herinnerden ons de enthousiaste serveerster van vorig jaar, die ons weer gastvrij onthaalde. We konden verkwikt en tevreden in de trein stappen richting Randstad. Restauratie het Station wordt onze vaste pleisterplaats.

5. Auke 42 punten

Direct naast het NS-station van Vlissingen en de aanlegplaats van de veerpont Vlissingen-Breskens vonden we dit restaurant. We hebben gekozen voor het 3-gangen weekmenu voor slechts € 18,50. Wat was dat top!! Ruim voldoende en perfect van smaak. Ook de bediening was bijzonder correct. Jammer dat we niet in de buurt wonen, anders zou dit ons 'stamrestaurant' zijn geworden. Dit restaurant is meer dan het bezoeken waard.

6. Jos Jacobs

Een bezoek aan de restauratie kan ik iedereen aanbevelen! Vroeger kwamen we hier heel vaak. Toen was het gewoon DE zaak van Vlissingen voor o.a. de mosselen. De laatste jaren was het voor ons een paar keer erg tegengevallen. We hoorden van een nieuwe eigenaar dus uit nieuwsgierigheid gingen we proeven. Niks teveel gezegd. Heel gezellig, mooi terras, super attente bediening en prima kwaliteit tegen een schappelijke prijs. Ze hebben een geweldig driegangen weekmenu voor 18,50! Kortom: hier kun je gewoon naar toe gaan voor een prima diner. Ook heel handig voor de zakelijke markt. Gratis parkeren en goede wifi!!

7. Heerlijk broodje. Attente, vriendelijke bediening.

8. We hebben hier lekker gegeten. De porties waren ruim, en ook voldoende frietjes erbij. Het nagerecht was ook prima, we moesten er alleen wel erg lang op wachten terwijl het echt niet druk was. Op de bediening niets aan te merken, netjes en beleefd. Het restaurant zelf ziet er gezellig en verzorgd uit.

9. Heerlijk gegeten, wat luxere gerechten voor een zeer goede prijs. Porties waren zeer ruim, aardappeltjes en frietjes in overvloed. Verder zeer vriendelijk personeel en was er heel veel mogelijk. Aanrader ook voor mensen die glutenvrij eten, zelfs de pasta was mogelijk

10. C Eckhardt

Slechte ervaring. Kwamen met z'n vieren eten. Mosselen waren klein en niet echt lekker. Paling was glazig op de graat, terug gegeven. Serveerster was niet vriendelijk. Voor 4 personen een heel klein schaaltje frietjes en een nog kleiner schaaltje salade. Hebben frietjes bijbesteld, moesten weer het schaaltje vasthouden anders waaide het weg. Moesten daar nog 3.50 euro extra voor betalen. Heb gemeld aan de serveerster dat we dat niet normaal vonden. Haar antwoord; "wat heb je nu weer" (dus zeer onbeschoft). Ons zie je nooit meer bij dit restaurant. Vertellen het ook verder. Tinie

11. Fam Temmerman

Zojuist heerlijke mosselen gegeten mooi groot en heerlijk gekruid met naar later bleek een huisgemaakte kruidenolie. Verse frieten en frisse salade. Vooraf hadden wij een heerlijke garnalencocktail welke goed gevuld aan tafel werd gepresenteerd. Als dessert paste er niet veel meer bij dus hebben wij de roombolus gedeeld. Roombolus was een bolus gevuld met Zwitserse room deze had de chef vanmiddag samen met een leerling gemaakt nou voor herhaling vatbaar hoor heerlijk.

12. Hier gegeten en gelijk de laatste keer! Garnalencocktail €9,25 was glas waar hooguit een eetlepel kleine garnalen in verwerkt was, misleidend op de kaart gezet met handgepelde garnalen uit Arnemuiden, nou geloof me niemand in Arnemuiden zal zulke garnalen pellen! De mosselen waren zeer klein, veel lege schelpen en zeer smaakloos! Ook in de bediening ging van alles mis. Jammer maar geen aanrader!

1,3
  13. Verrukkelijk gegeten, vriendelijke bediening, goede sfeer. Ja, zeker voor herhaling vatbaar.

14. Pas nog gegeten. Mosselen waren volgens mij niet vers, er zat een vreemde lucht aan. Sausje ook niet lekker, viel allemaal erg tegen. Een troost; de frieten waren lekker maar dat mag dan ook wel voor die prijs. Hier komen wij niet meer terug.

15. Zojuist wezen eten met een socialdeal bon. Bij binnenkomst gelijk een thuiskom gevoel. Serveerster afstandelijk, maar wel vriendelijk. Het vooraf was een geroosterd broodje met ham en salade. Prima van gegeten. Hoofdgerecht een heerlijke steak, groenten en een lekkere saus. Vlees smolt op onze tong, echt heel goed. Toetje was een bolletje chocolade ijs met een toef slagroom, en gekaremeliseerde banaan. Simpel, maar precies goed genoeg. Zeker voor herhaling vatbaar.

16. 8 febr 2015 prima gegegeten Ik had de sweatdeal bonnen verkeerd uitgeprint, maar dat was geen probleem. Kabeljauw was heerlijk!!

17. 5 september naar Rustauratie Het Station gegaan.
    Ik reserveer vooraf en krijg de melding dat er nog één tafel vrij is voor het Sweetdeal menu. Prima, we hebben ook maar één tafel nodig. Bij aankomst bij het restaurant blijkt het nog niet halfvol. Achteraf bezien begrijp ik dan ook niet helemaal de melding dat er nog maar één tafel vrij was. We houden in ieder geval met onze "goedkoop menu" geen tafel bezet van een "vol betalende" klant.
    De ontvangst is vriendelijk. Alle drie de leden van de brigade wensen ons een goedenavond. We worden aan onze tafel gebracht. Helaas wordt dan wel verzuimd om aan te geven waar we onze jassen kwijt kunnen maar dat weten we zelf gelukkig ook te vinden. Ik vind het niet prettig mijn jas over de stoel te hangen.
    We hebben vanavond vooraf een Romantisch plankje vooraf en zowel de vlees- als visplatter als hoofdgerecht. Het voorgerecht wordt leuk geserveerd op een flinke plank. Het bevat voor ieder
    • een minipannetje tomatensoep
    • gepaneerde mosseltjes
    • carpaccio met wat truffelmayonaise
    • een glaasje gerookt zalm
    • een glaasje ham
    • een glaasje garnaaltjes met surimi en een stukje paling
    Smakelijke voorgerechtjes met een speciale vermelding voor de heerlijk gerookte zalm. Deze heeft een prima krachtige rooksmaak. Verder een puntje van commentaar dat de sla in de glaasjes erg groot is, evenals de ham. Aangezien we deze niet kunnen snijden (we hebben geen mes noch bord op dit moment) had het wat kleiner gemogen.
    We krijgen er lekker stokbrood met boter en kruidenboter bij. We zijn positief gestemd over het voorgerecht.
    Het hoofdgerecht vis bestaat uit een stuk op de huid gebakken zalm, een tarbot en een stukje visduivel.
    De huid van de zalm is prima, lekker krokant. De zalm zelf is voor mij net iets te ver doorbakken, een klein beetje minder garing en deze was perfect geweest. De garnering onder de vis past niet helemaal bij het gerecht. Het is wat gebakken paprika, sperzieboon, rode ui, courgette en minimais.
    Dezelfde garnering vinden we ook onder de stukjes vlees. Hoewel wat meer passend is dit weinig op smaak gebracht. Het vlees zelf is een kleine hamburger, een stukje kip en een stukje varkenshaas. Met name de varkenshaas is erg droog. Deze is klein en te lang gebakken. We missen een sausje, het is een erg vlak gerecht. Geen gerechten waar we warm voor lopen.
    We krijgen er wel voldoende bijgerechten bij; friet, kriel, smakelijke salade en een aardappelsalade.
    Na het hoofdgerecht kijken we op de kaart voor het nagerecht. Dit is een ijskaart waaruit we zelf ons nagerecht uit kunnen samenstellen. Het is ambachtelijk ijs van La Venezia en smaakt perfect. Zelf gekozen voor een bol Malaga en Crème Brûlée. Heerlijk vol romig ijs, het beste van de avond.
    kijk ook eens op restaurantrecensie.blogspot.nl

Wat de sfeer negatief heeft beïnvloed is de gehele avond dezelfde cd met pianomuziek wat op een bepaald moment gaat vervelen.

Geen aanrader helaas.

18. Kan merken dat het is vernieuwd, het eten is top, en tja als het druk is moet je soms iets langer wachten, maar de kwaliteit van het eten maakt het 2x zo goed. Echt top.

19. Al jaren een enorme fan van gekookte mosselen maar zoals ik ze juist heb gegeten nog nooit. Fantastisch, precies goed gekookt, volle schelpen en heerlijk kruidig van smaak. Gezellige sfeer en dat op een plek waar je het eigenlijk niet verwacht. Nu voldaan op weg naar huis. Station Bedankt voor deze ervaring en tot snel!

20. Schandalig. Gereserveerd,6 personen, anderhalf uur gewacht op voorgerecht. Tarbot was niet duur, maar grootte van een kleine sliptong. Mosselen stonken. Triestige bediening, met smoezen over te weinig personeel. Zonde van verjaardagsdiner van oma.

21. Prima eten maar heel erg langzaam... 2 uur wachten op een hoofdgerecht is mij te lang.

22. Vandaag samen met een familielid hier gegeten. Eerst tien minuten moeten wachten totdat ze met de dinerkaart kwamen aanzetten en onze drankjes kwamen opnemen. Gelijk maar twee hoofdgerechten besteld. Na 20 minuten kwamen ze aanzetten met onze drankjes. Wij hadden kipsaté en zeetong. De zeetong was zeer smakelijk. Ook op de garnituren (frietjes, salade, gebakken aardappeltjes en aardappelsalade) kan ik weinig aanmerken. De kipsaté was opzich goed verzorgd, maar van twee stukjes was het binnenste niet gaar. Dit hadden ze kunnen voorkomen door wat dunnere kipsaté te maken. Op de smaak van de gare stukken was niets op aan te merken en zeer smakelijk.

Aan de service kan nog veel verbeterd worden, dat is jammer want de gerechten die ik bij andere mensen op tafel zag waren echt niet mis, zeker niet qua hoeveelheid en de prijs die je er voor moet betalen.

23. Veels te lang moeten wachten (lees: 40 minuten op een leeg terras) op een kopje soep, een salade en een visje.
    Bij aankomst was de kip in de salade geheel zwart, ik kreeg van de bediening te horen dat het zo hoort te zijn.
    Onvriendelijk personeel en vooral ondeskundig.
    Wilde de chef hierop aanspreken maar die was nergens te bekennen.

24. We hebben er voor het eerst onze kerstschotel besteld. We kregen twee grote dozen (voor 6 personen). Het leek heel wat maar er zat veel groen op de schotels en maar weinig salade. Ook weinig lekkere vleesgerechten. Verder een paar stukken pate, hompen kruidenkaas en wat stukken meloen. Kwaliteit was duidelijk niet in overeenstemming met de prijs.

25. Gaan lunchen met mijn vriend. Bediening was met het opnemen en uitserveren van de dranken vriendelijk. We hebben niet lang moeten wachten. Maar het eten was verre van wat we ervan verwachtte: zichtbaar vieze en vette borden, vies bestek met aangekoekte etensresten. Mijn vriend had de uitsmijter speciaal: brood niet getoast, geen boter, eigeel was keihard, veel te veel smaakloze kaas. Kortom; zonder ketchup gewoon niet lekker!!

26. Een mooie zomerdag. Even lunchen met mijn dochter. Na een kwartier gezeten te hebben maar eens gevraagd of we bediend konden worden. Met excuses duurde dat toch nog een keer 10 minuten. En er was niet echt sprake van topdrukte.

Drankje en lunch besteld. Na weer een kwartier wachten aangegeven dat het wel heel lang duurde voordat we iets te drinken kregen. Het erg jonge meisje gaf aan dat ze een nieuw biervat aan het aansluiten waren, vandaar de vertraging. Veel gemopper om ons heen van andere gasten die zo mogelijk nog langer aan het wachten waren.

Na weer 20 minuten gevraagd of de uitsmijters nog gingen lukken vandaag, waarop, deze keer een mannelijke tiener aangaf dat ze volgens hem 'al wel begonnen waren met onze bestelling'. Ik sprak de hoop uit dat dit zo zou zijn en wachtte vervolgens nog een kwartier (onze lunchtijd was eigenlijk toen al voorbij). Nadat ik aangaf dat we weg moesten, kwam er dan eindelijk dat aan. Geen bruin brood dat we hadden besteld, geen boter er bij en geen peper en zout. De mensen aan de tafels om ons heen vonden ons wel dapper omdat we nog niet waren weggelopen.... Na nog eens een minuut of 5 onze inmiddels koude uitsmijter genuttigd. Honger maakt rauwe bonen immers zoet.

Toen ik ging afrekenen, vroeg onze serveerster met een blik op oneindig gericht: ' is alles naar wens geweest?' verbaasd over zo veel in professionaliteit heb ik maar gezegd: 'ja hoor, bedankt voor de goede zorgen'...

Restaurant het Station in Vlissingen: the place tot be!

27. Gisteren hier gaan eten, we kwamen hier vaker om een biertje te drinken en dat is goed te doen. Maar om te gaan eten, dat was geen goede ervaring. Vanaf 6 uur zijn wij gaan zitten op het terras. Na 2 keer de kaart te hebben gevraagd pas gekregen om half 7, men was ons vergeten, kan gebeuren. Uiteindelijk zaten we pas om kwart over 7 aan ons voorgerecht. Om 8 uur was er nog niet afgeruimd en was het hoofdgerecht nergens te bekennen. Hierop de ober aangesproken. Duurde allemaal erg lang dus. Bij zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht zaten geen mes en vork. Na het presenteren van het voorgerecht deze maar met de handen opgegeten, bij het hoofdgerecht was gelukkig wel iemand te vinden. Na van dit alles wat gezegd te hebben, excuses gehad en een drankje van het huis, wat erg netjes was. Ook waren de gerechten goed van smaak. Echter, we hadden al meer dan 2 uur gezeten en omdat het zonnetje niet meer scheen, begon het fris te worden. Daarnaast was het echt geen weer meer voor een ijsje, wat nog wel in het menu zat. Ook zat er nog koffie en thee bij inbegrepen, deze hadden we nog niet genuttigd. Toen we hebben uitgelegd aan de ober dat we graag naar huis wilde ivm de lange wachttijd en het opkomende frisse weer, werd ons verteld dat dit geen probleem was. Echter, toen we de rekening kregen, werd ons de volledige rekening gepresenteerd met alles erop en eraan! Dus ipv gewoon de gerechten af te rekenen die we ophadden, moesten we de volledige menu's betalen. 60 euro voor 2 voorgerechtjes en 2 hoofdgerechten. Schandalig, wij komen hier niet meer.

28. Henk Middel

Goede ontvangst, vlotte bediening.
    Echter het werken met "verse" produkten betwijfel ik. Het voorgerecht: trio van gerookte vis, betrof voorverpakte zalm, forel en paling die je zo bij de aldi koopt. Matig.
    De facon de chef: goede slibtong, zalm, mosselen en reuzegamba's, hollandse garnalen, beetgare groente. Lekker.
    De frietjes waren slap.
    Nagerecht: trio van chocolade: drie bolletje ijs, traciatella, chocolade (kristallen erin) en vanille met goede gesmolten chocolade en slagroom uit de bus. Gemiddeld.
    Kortom, ik vond het een matige tot gemiddelde kwaliteit.

29. Afgelopen weekend bij Stationsrestauratie Vlissingen geweest. Vooraf gebeld om te reserveren. Gelukkig maar want bij binnenkomst was het restaurant tamelijk vol.
    De ontvangst was helaas slecht. Er kwam niemand naar ons toe dus zelf de kapstok opgezocht en de jassen opgehangen. Mijn partner stond nog te wachten tot er iemand kwam.
    Zelf maar een serveerster aangesproken waarna zij ons naar de tafel bracht.
    De rest van de avond overigens keurig geholpen hoewel bij het vertrekken de jassen niet worden aangereikt.
    Het interieur is leuk. Oude koffers aan de muur, oude thee- en kruidenkisten op planken. Een en ander wekt de indruk van een restaurant in de Titanic, zij het geen luxe uitstraling, wel aangenaam. Het is wel erg gehorig. Waarschijnlijk door het wat hoge plafond en het volle restaurant komt het geluid erg op ons af. Dit werd minder naarmate de avond vorderde en het minder druk werd.
    Als voorgerecht een ham van de grill met verse salade en whiskey-honingsaus genomen. Geen verkeerde keuze. De ham is lekker gegrild en heeft ook deze smaak. De salade is vers maar de whiskey-honingsaus had wat meer op smaak gemogen.
    Hoofdgerecht gekozen voor een zalm met spek. Een combinatie die ik niet kende maar dit past geweldig samen. Een lekker zoutje rond een prima gebakken zalmtournedos. De salade is vers die erbij wordt geserveerd. Deze lijkt overigens wel erg veel op de salade van het voorgerecht. De apart geserveerde friet is goed knapperig en wordt voorzien van mayonaise, zoals het hoort, zonder bij te betalen.
    Vis is meestal niet mijn eerste keuze maar hier hebben we absoluut geen spijt van gehad.
    Achteraf een bolusijs genomen. Dit lijkt en blijkt achteraf inderdaad zelf gemaakt. Het is lekker. Verbeterpunt is wel dat de bolus gezakt is in het ijs waardoor dit niet goed meer is gemengd. Toch erg lekker.
    Hoewel de bediening na de binnenkomst vriendelijk is blijkt de kennis niet altijd volledig aanwezig. Bij het bestellen van een Brugse Zot Blond bier werd ons later verteld dat deze niet koud stond. Jammer want dit bier kende ik niet maar lauw ga ik het ook nu niet proberen. Als alternatief werd een Trappist Westmalle Dubbel aangeboden. Dit bier ken ik wel en het lijkt me dat dit bier niet vergelijkbaar is met welk blond bier dan ook.
    Het driegangen menu kostte nog geen € 25,- per persoon. Niet duur voor de zeer smakelijke maaltijd, waarbij de hoeveelheid eten voldoende is. Dit maakt de prijs kwaliteitverhouding een 8. Service is van een onvoldoende nog naar een 6 gebracht door de vriendelijke en redelijk oplettende bediening.

30. Gezellige tent, leuk personeel, kortom een gezellige avond gehad; we kregen zelfs nog een bedankje omdat we de stoelen hadden aangeschoven

31. Afgelopen jaar gegeten. Zelf geen klachten over het eten gehad, mijn vader helaas wel. We gingen hier heen omdat hij graag mosselen wilde eten, maar van onbeperkt was geen sprake. Hij moest namelijk zo lang wachten dat iedereen verder al klaar was met eten. Ook extra friet duurde erg lang.

De pasta die ik had besteld was echter wel heel lekker en de bediening was ook niet onvriendelijk.

32. Vergane glorie, vroeger kon je hier goed eten maar mijn laatste ervaring is erg slecht. Onbeperkt mosselen eten, na 1 pan vroeg ik een tweede, maar na 45 minuten kwamen ze vertellen dat ze het waren vergeten....Het vlees van mijn vriendin werd koud en taai opgediend.

33. Zaterdag 20 maart met 4 personen wezen eten. Hier was een ruime keuze en het eten was uitstekend, goede koks en de bediening heel aardig en netjes. En het blijkt wel, want zondag 21 maart zijn we weer wezen eten. Wel andere, maar ook nette bediening en uiteraard heerlijk gegeten. Men krijgt ruim voldoende, zelfs groente wordt niet vergeten.

34. Ben zelf 1 van de serveersters in het station ;) dus vind het erg leuk te lezen dat mensen tevreden zijn, tot gauw lieve mensen :-)

35. Frits

36. Ik heb lekker gegeten, het personeel is zeer vriendelijk en je voelt je nooit te kort geschoten. Het eten was in ruime porties en het was van goede kwaliteit. De sfeer in het restaurant is ook gezellig, de maritieme uitstraling en het uitzicht op de haven maakt het restaurant erg gezellig.

Ps. Een echte aanrader is het trio van chocolade als afsluiter van de maaltijd.

37. Delano Groesser

michiel

38. De lekkerste friet en pindasaus in Vlissingen.

39. Vermeulen

Erg gezellig!!
    Lekker eten...
    Mooie locatie..
    Gewoon een keer proberen!!

Al is het alleen voor de lekkere wijn..

40. Met 7+1kleine gegeten. Iedereen enthosiast over eten en bediening;
    Hier eten is echt genieten (voor een leuke prijs)!

41. Korfmaker

lekker gegeten, ruime keuze en alles vers, een prima prijs...

42. H. van der Linden

Prima eten, grote porties, zeker voor herhaling vatbaar, een aanrader dus!