Brasserie Evertsen in Vlissingen

1492095055 73
1520172847 69
1527192296 68

1. t. feenstra

Heerlijk gegeten, met mijn gezin, prima bediening, prima service en prima kwaliteit-prijsverhouding.

2. Nog nooit een slechte ervaring gehad en kom er al jaren. Het eten is altijd goed en de bediening super vriendelijk, en natuurlijk de locatie!

3. Wij hebben hier al meerdere malen een koffie of thee gedronken, nooit geen probleem gehad. Mooi zicht op de zee, makkelijk te bereiken. Deze keer besloten om er met ons drieën te eten (partner, kindje van 5 en ik). Mijn partner en ik hadden beide porto als aperitief. Hoofdgerecht was een duet van scholfilet en gegrilde gamba's met kreeftenjus en gegrilde kalfs rib-eye met kruidenboter, een pannekoek voor de kleine. Het hoofgerecht werd snel opgediend, wel jammer dat we onze aperitief nog niet op hadden. Gelukkig lust ik mijn vlees graag bleu, wel jammer dat men dit niet op voorhand vroeg. Het vlees was jammer genoeg niet warm, het leek ofwel opgewarmd te zijn of ze hebben dit in de keuken te lang laten liggen. Wat me zou verbazen vanwege de snelle bediening. Ook mijn partner merkte op dat de scholfilet en de gamba's niet warm waren. Dan wacht ik liever iets langer om dan een verse, warme maaltijd te krijgen. Dit kan natuurlijk gebeuren en wij willen niet als lastige klant overkomen. Gelukkig waren de bijgeserveerde frieten wel in orde. Geen klachten over de pannekoek. Even een kanttekening, de kleine was al heel de tijd rustig met zijn speelgoed aan het spelen en na het dessert mocht hij filmpjes op de gsm zien. Wij letten er steeds op dat hij niet te luid is, want dat is niet leuk voor ons en voor de andere klanten. Nu komt de serveerster naar ons om te vragen om het geluid stil te zetten, want de klanten aan de andere kant van het restaurant vinden het storend. Wij zetten direct het geluid van de gsm af maar vragen ons ook vanwaar deze klacht komt. Wij konden namelijk rustig onderling praten zonder gehinderd te zijn door het geluid van de gsm, stond namelijk niet te luid. Wij halen verhaal bij de eigenaar waarop hij ons zegt dat we meer moeten letten op de andere klanten en dat dit een terechte opmerking is. Nu heb ik alle respect voor de horeca en ik zou het zelf enorm irriterend vinden mocht er iemand zijn gsm te luid hebben staan. Dit was echter niet het geval. De houding van de eigenaar zonder nog maar te overwegen of dit misschien een vergissing zou kunnen zijn, is zéér klant- en zéér kindonvriendelijk. Mocht de kleine nu lastig zijn, kan ik dat absoluut begrijpen! Hier komen wij niet meer terug! Wat normaal een gezellig gezinsuitstap zou zijn, is jammer genoeg slecht geëindigd door de onterechte houding van de eigenaar!

4. Het 12 uurtje vlees was oké. De specialiteit Uitsmijter Evertsen, dat je daar je naam aanhangt. Met champions ik denk 1tje in vieren gesneden, was echt triest dat eten. Maar wel mooi uitzicht.

5. Tafel besproken half december en waren om 19.20 uur aanwezig en werden snel geholpen. Zo snel dat alle gerechten in sneltreinvaart werden geserveerd, zodat we dachten als het maar vlug op tafel staat zijn ze gauw weer weg. En dat was ook zo 21.20 uur stonden we weer buiten. Dan het wildmenu wat we besteld hadden, de fazant en hertenbiefstukje kon je zo onder je schoenen doen, zo droog en taai. Het enigste wat goed was, was de friet. Ons zien ze daar niet meer en erg vriendelijk waren ze ook niet.

6. Duizendstra

Weer super lekker, gevarieerd en gezellig gegeten. Komen zeker weer!!!

7. Rianne Plaisier

Fijn zitten tijdens mooi weer. Leuke bedrijvigheid van de loodsbootjes en een mooi uitzicht.
    Goed eten met een goede prijs/kwaliteitverhouding.
    Aanrader bij een bezoek aan Vlissingen

8. Robert

9. L. Peeters

Gisteren hier gegeten met 3 personen. Duurde wat lang voor dat we ons eten konden bestellen, maar uiteindelijk heerlijk gegeten. Heb nog nooit zo'n grote portie zalm gekregen in een restaurant (positief!). Service was goed, ze kwamen zelfs nog vragen of we ijsblokjes in ons kersenbier wilden, heel netjes en vriendelijk. De mayonaise liet iets te lang op zich wachten, dat was een klein minpunt. Verder lekker eten -verse frites- en een goede sfeer.

10. Kom er dagelijks langs, maar had er nog nooit gegeten. Onze zoon had een tafel voor ons gereserveerd. Mooi bij het raam, prachtig uitzicht. Ik begon met vissoep. Die was goed. Loeiheet.
    Daarna vegetarisch. Bord zag er prachtig uit. Kaasschnitzel en groente. En een bakje frites. Vol verwachting begon ik aan één van de schnitzels, de smaak was goed, maar het gerecht was niet echt warm. Daardoor werd de kaas zo'n harde, taaie bol in mijn mond. Niet lekker. De groenten waren ook niet warm, maar de smaak was wel goed. De friet was wel gloeiend heet.
    Ik zei tegen de meneer die bediende dat het eten koud was en daardoor niet lekker. Hij vond het jammer, maar wist niet goed hoe het op te lossen. Hij nam mijn bord mee. Ook de friet ging mee en ik durfde niet meer te zeggen, nou- laat maar staan want dan heb ik nog iets... Die zijn wel goed warm!
    Uiteindelijk heb ik nog een koffie gedronken. Onze zoon had al betaald, ik weet niet hoeveel of hoe, maar ik heb dus eigenlijk niet echt gegeten. Nu zit ik thuis op de bank en verrek van de honger. Ga maar een boterham met kaas maken. Jammer: ga je eens uit eten, zit je daarna nog thuis met een knorrende maag. Als het eten warm was geweest, was het heel goed geweest! Jammer.

11. De Pauw Richard

Op het terras waar slechts 2 andere tafeltjes bezet waren raakten wij niet bediend.

De ober kwam drank brengen voor een tafeltje, kwam daarna de tafels op het terras afruimen, rekende af bij het andere tafeltje, verdween weer, kwam menuboeken op een deel van de tafeltjes leggen, maar niet bij ons, en verdween opnieuw. Die ober is zo'n 5 keer op het terras geweest en heeft ons geen blik gegund, ook al stond hij vlak naast ons.

Uiteindelijk zijn we na zo'n 15 minuten opgestapt. We zijn toen naar een ander restaurant gegaan waar we onmiddellijk en zeer vriendelijk bediend werden en heerlijk hebben gegeten!

Eten en drinken, en prijs/kwaliteit kan ik dus niet beoordelen. Service, tja, da's een dikke nul!

Brasserie Evertsen? Nee bedankt!

12. Heerlijk gegeten op een prachtig stukje vlissingen met uitzicht op de westerschelde. Weekmenu 17,50, hoe is dit mogelijk. Kan je ongeveer niets aan verdienen lijkt ons.

13. Wat een heerlijk plekkie. Uitzicht op de westerschelde en de zeevaart en de loodsboten die af en aankomen. Weekmenu voor nog geen 18 euro en goede kwaliteit.

14. Gisteren hier wezen eten met ons gezin. We hadden het weekmenu en hebben allemaal heerlijk gegeten voor 17,50 (deze keer zelfs per 2 personen, omdat het een Sweetdeal aanbieding betrof!!!)
    Niet te geloven dat je zó kan eten voor zo weinig geld. Het waren royale hoeveelheden; alleen mijn zoon, die kan eten als een bootwerker "had nog wel wat opgekund". Verder was het sfeervol en de bedienende dames waren hartelijk.
    Dit overtrof onze verwachtingen. Zeker wel een aanrader!

15. Vooraf via de Eet.nu site gereserveerd en keurig een bevestiging van Brasserie Evertsen ontvangen. Zelfs later in de week een mail met het nieuwe weekmenu. Ook de ontvangst ter plekke is netjes. De kapstok is snel vol met de dikke winterjassen. Een aantal gasten is genoodzaakt de jassen naar tafel mee te nemen.
    Het is een sfeervol restaurant en behaaglijk warm. Er ligt een pak sneeuw buiten maar binnen weten ze het goed op temperatuur te houden. Het is bijna helemaal vol. We krijgen een tafeltje bij het raam. Voor het uizicht naar de Schelde is het te donker maar wij hebben prima zicht op een gezellig verlichte Nieuwe Dijk.
    De weg naar het toilet is bijzonder. Achter de deur waar je het toilet zou verwachten vinden we een lift. We moeten met de lift naar beneden alwaar de toiletruimte zich bevindt. Perfect voor eventuele rolstoelgebruikers.
    Naast de drank krijgen we brood met kruidencrème. Deze crème is een prima vondst. Perfect van smaak en heerlijk smeerbaar. Ook het brood heeft een tikje in de oven gekregen en smaakt vers met een lekkere korst.
    We kiezen vandaag voor het weekmenu. Dit bestaat deze week uit rouleaux van gerookte zalm met bieslookroomkaas als voorgerecht, als vleeshoofdgerecht een varkensentrecote met een sausje van kriekenbier en het vishoofdgerecht is een roodbaarsfilet met een dragonroomsaus en als dessert een sinaasappel mint panna cotta met een bolletje vanille ijs.
    Het voorgerecht is lekker, de zalm is niet koud maar mooi op temperatuur. De bieslookroomkaas past hier prima bij evenals de fijne gemengde sla.
    Over het hoofdgerecht zijn we helaas wat minder enthousiast. De varkensentrecote is dermate doorgegaard dat deze erg droog is geworden. Gelukkig heeft deze wel een smakelijke saus van kriekenbier. De roodbaarsfilet heeft welgeteld nog 8 graten. Nu is het logisch dat je bij vis wel een graat kan vinden maar bij deze hoeveelheid zit je niet lekker van je vis te eten. Je ben meer bezig om te proeven of er geen graten in je hap zitten dan dat je lekker aan het eten bent. Ook hier zijn we wel positief over de saus. De dragonsaus is lekker bij de vis.
    Zowel bij het vlees als bij de vis is de geserveerde groente ook lekker.
    De friet is van de grote soort, meer patatas bravas. Het is geen verse friet en deze is ook wat droog.
    Het nagerecht is smakelijk. De sinaasappel is wel vervangen door stukjes verse mandarijn. Dat heeft niet direct mijn voorkeur. De verse stukjes kunnen een wat dik vel hebben waardoor het teveel kauwen is op een partje. Liever had ik gezien dat ze partjes hadden uitgesneden, zonder het vel eraan te laten.
    We sluiten af met een koffie. Deze wordt geserveerd met een kersenbonbon, truffel en After Eight.
    Het weekmenu kost slechts € 17,50 Eigenlijk mag je dan ook niet veel klagen. Het menu is naar onze beleving ook wel kleiner dan losse gerechten van de kaart.
    Voor het eten twijfel ik tussen een 6 en 7. Wanneer ik puur naar de kwaliteit kijk moet ik toch volstaan met een 6. Prijs/kwaliteit is echter een dikke 7. Waar kan je nu nog uit eten voor
    € 17,50 p.p.? De service en sfeer krijgen een dikke 8. Vriendelijke en attente bediening.

16. Een van de mooiste plekjes van Vlissingen, en je kunt er nog lekker eten ook. Betaalbare wijnen.

17. Hoi,

Hier afgelopen vrijdag wat gegeten met mijn broer, het weekmenu, het voorgerecht bestond uit lekker gebakken calamaris, hoofdgerecht was gebakken mosselen of snitzel, waren beide erg lekker, wat jammer was dat de friet een beetje aan de slappe kant was en dat je € 0,50 voor mayonaise moest betalen, het toetje was een cakeje met ijs.

De wijnen die ze serveerden waren goed geprijsd en ook erg lekker. Het uitzicht is er ook leuk, met aan de ene kant de haven en aan de andere kant de zee.

Zeker een plaats om nog eens wat te gaan eten

Pieter