Op dit adres zit nu: Balkania

op loopafstand

1519652275 81
1594719189 82
1615191984 82
1622016249 82

1. Op 18 november tafel besproken voor 6 personen op verzoek aankomst 19.00 uur.
    gevraagd wat we wilde drinken verzocht terug te komen tot de twee mannen terug waren van autostallen. na voltallig te zijn zelf na een half uur vragen voor drinken 19.30 uur om 20.00 uur kunnen we de menukaart inzien. Na bestelling om 21.00 uur eindelijk te eten er bij geserveerd twee kleine zakjes friet twee kleine schaaltjes salade voor zes personen we konden bij bestellen salade niet meer gezien friet toen we uitgegeten waren Wat de mix grill betreft wat onderdeel uitmaakte was en stukje sparerib niet volgens menu ons ongenoegen geuit over het geheel als troost allen een bakje koffie aangeboden gekregen Of u hebt in dit geval voldoende personeel of u bezet uw zaak niet maximaal vol. We hadden het idee om op 26 november terug te komen gezien deze ervaring dus niet. Dit verhaal moest ik even van mij afschrijven onze gasten hebben ten aanzien van ons goed opgevat

4,7
  2. Na een tweede poging (eerder op de avond zaten ze vol) zagen we dat er een tafeltje leeg was. Dus… wij naar binnen. We konden wel gaan zitten maar het kon langer duren voor we geholpen weden (ontmoedigingsbeleid?) Maar al snel hadden we een heerlijk drankje en niet veel later konden we de bestelling doorgeven. We hebben voortreffelijk gegeten en ook de bediening was ontzettend vriendelijk. Allemaal erg netjes en opgeruimd! Rustige muziek, niet te hard, echt een aanrader.

3. Arjan 128 punten

Vandaag met een bon van SocialDeal erg lekker gegeten.
    Met deze bon konden wij gewoon kiezen van de heerlijke gerechten op de menukaart, voor elk wat wils. Gewoon heerlijk eerlijk eten.
    Tussendoor steeds alerte, goedlachse en spontane bediening, heerlijk om zo aan tafel te zitten en het gevoel te krijgen dat je welkom bent, ook al kom je met een 'bonnetje'.
    Al met al een prima ervaring en zeker een reden om nog eens terug te gaan.

4. Jack de Boer

Gezellig, knus restaurant. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, een echte aanrader!

5. Cees Groenen

Omdat de tafel nog niet was schoon gemaakt hebben wij dit aan de vrouwelijke bediening gevraagd dit eerst te doen voor dat we een drankje te bestellen. De rest van de avond zijn we volkomen door haar genegeerd en was ons bezoek voor ons ook niet gezellig. Personeel bepaald veel voor een geslaagde avond. Jammer!

6. Nadine de Putter

Heel lekker eten, gezellige sfeer en erg behulpzaam personeel! We komen zeker een keer terug

7. Ineke Pouwelse

Prachtig ogende, heerlijke amuses gegeten met perfect bijpassende wijn. Voortreffelijke kok(s)! Vriendelijke, gastvrije bediening, voor herhaling vatbaar. Veel succes voor de toekomst. Jullie hebben het thema "Amuse me" alle eer aangedaan.
    Met een hartelijke groet, Ineke Noordergraaf-Pouwelse

8. Jolanda

We hebben hier met plezier gegeten. Genoten van een geweldig lekkere maaltijd. Zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Prijs kwaliteit verhouding.. meer dan top!!

Zeer de moeite waard, kom zeker weer terug!

9. Erwin 11438 punten

Een avond in maart weer eens naar Brasserie De Monnick. We worden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Wanneer ik mijn mes op de grond laat vallen staat er binnen no-time een dame van de bediening met een schoon mes. Deze alertheid blijft gelukkig de gehele avond. We beginnen met een bolletje brood met pompoenzaadjes. Een heerlijk broodje met wat echte boter, olijfolie en grof zeezout. Erg lekker.

Daarna volgt het voorgerecht, kalfs tartaar met kerriemayonaise en specerijenkrokant. Een heerlijk voorgerecht. De tartaar is niet koud en dus op smaak, heerlijk smeuïg. De kerriemayonaise is ook voldoende aanwezig en op smaak. Voor het krokantje in het gerecht zorgt het flinterdun gebakken briquedeeg met Ras el Hanout. Naast het feit dat het een prima voorgerecht is weet men ook het oog te verwennen, het ziet er keurig uit.

Daarna volgen de hoofdgerechten. Het runderstaartstuk met bospaddestoelen en een jus van gerookte knoflook. Wederom een superlekker gerecht. Het vlees heeft de juiste cuisson en ligt, getrancheerd, onder een prima hoeveelheid verschillende bospaddenstoelen. De jus is top, perfect op smaak zoals ik zelden heb gekregen. We krijgen er friet met mayonaise bij en warme groente. Het visgerecht is een schol met citroenboter. Een flink stuk vis. Eigenlijk twee stukken, de vis is over de graat doormidden gesneden. Een smakelijke vis hoewel deze iets te ver is doorgegaard. De zijgraten zijn verwijderd evenals de kop. Wel zo prettig, dat maakt dat het fileren tot het minimum wordt beperkt.

We sluiten af met een chocolade/hazelnootmousse en een kaasplankje. Het kaasplankje heeft men ook nog een beetje weten op te leuken en bestaat uit 4 harde kazen. Daarbij een smakelijke appelchutney. Het nagerecht met de mousse is een plaatje. Het is keurig opgemaakt en bestaat naast de mousse ook uit een bolletje roomijs.

10. Neels Katrien

Het moet gezegd! Een supervriendelijke eigenares en dito personeel. Het is met hart en ziel...

11. Esther Teelen

Het eten is van uitstekende kwaliteit. De porties zijn royaal, prijs/kwaliteit verhouding is prima. Zeer vriendelijk personeel, die rekening houdt met de wensen van de klanten. Extra informatie over bijvoorbeeld de vangst van de dag (verse vis) wordt duidelijk gegeven. Fijne en gezellige sfeer. Een absolute aanrader!

12. Ari Verhoeven

Prima service. Gastvrije jonge horeca-ondernemers, enthousiast en goede kwaliteit. Heerlijk biefstuk voor twee op met lekkere passende wijn. Ook voor onze kinderen was niets teveel. Erg kindvriendelijk zijn jullie en ruimte genoeg voor kinderwagens en speelgoed! Dank jullie wel, tot een volgende keer. We komen zeker terug.

13. matje schuurmans

's Morgens koffie gedronken met wat lekkers. Goed verzorgd en vriendelijke bediening en zeker niet te duur. 's Avonds terug gegaan om warm te eten. Lekker rustig, goed eten en drinken, vriendelijke bediening. Een aanrader.
    Groetjes, Mat en Marian. We komen zeker terug als we in de buurt zijn.

14. Bediening top, niets op aan te merken, erg vriendelijk en correct. Prijs kwaliteit van het eten, de hamburger 'de monnick' en de scampi's in de wok waren super lekker, ook correcte prijzen voor de wijnen per glas.

15. Yvonne Lammers

Na een goede eerste ervaring vorig jaar nu, 5/9/15, weer hier komen eten. Men is vriendelijk en gastvrij en het eten is heerlijk. Ook voor onze kinderen die glutenvrij moeten eten werd goed gezorgd!

16. Vanavond heerlijk gegeten! Bediening snel en gastvrij! Als we in Vlissingen zijn komen we zeker terug! Super!

17. Bart van Deurzen

Vanavond met 8 personen gegeten bij Brasserie De Monnick en alles goed voor elkaar. Lekker eten, vriendelijke bediening en goede prijs kwaliteit verhouding. Ga zeker zo door!

18. Karolijne

Tijdens onze vakantie deden we Brasserie De Monnick maar liefst 2 keer aan, dus dat zegt al veel. De eerste keer was het vooral om de regen en de wind te ontvluchten. We gingen in eerste instantie gewoon voor een koffie, maar we werden door Brian zó hartelijk ontvangen dat het daar niet bij bleef. Terwijl het toch stevig waaide genoten we van een leuk, hartelijk gesprek en een heerlijk omeletje.
    Dat smeekte – ook letterlijk – naar meer. En ja hoor: we werden meteen herkend. Midden in het drukke seizoen bleken we een paar dagen later al geen vreemden meer en was de ontvangst weer net zo hartelijk. Niet overdreven, maar gewoon vriendelijk. En het eten? Wéér lekker! Vers, goed gecombineerd en leuk opgediend zonder gedoe. In de vroege avondzon genoten we op een leuk terras van vissoep, verse kabeljauw, een goed glas witte wijn en heerlijke kaas.
    Kortom: Brasserie De Monnick is een fijne plek waar alles klopt en waar wij ons in elk geval echt gast gevoeld hebben. We bewaren het adres goed en komen zeker terug.

19. Jos 247 punten

Vandaag bij de Monnick in Vlissingen lekkere mosselen gegeten met stokbrood, salade en sausjes. Met een lekker wijntje was het geheel compleet.

Zeker een aanrader.

20. Vandaag 7-6-15 bij de Monnickendam met 2 personen geluncht. Maaltijdsalade met tonijnfilet wat geen filet maar tonijn uit een blikje bleek te zijn. Na hier een opmerking naar de bediening (volgens mij de eigenaresse) kreeg ik als antwoord: onze klanten lusten geen tonijnfilet, dat hebben we vorig jaar geserveerd daarom zijn wij overgestapt. De salasde de Monnickendam met volgens menu o.a. boerenham en boerenkaas diende te bevatten bleek eveneens een vrije interpretatie nl. een paar stukjes droge gebakken bacon, maar van de naam of kaas geen spoor. Wellicht dat de "chef" een vrije middag had en de inkopen nog niet gedaan waren, maar dat mag geen excuus zijn.

3,5
  21. Cordany

Prettige atmosfeer, lekker eten en prettige cq vriendelijke bediening. Kortom wel waar voor je geld en beslist niet te duur.

22. M de Kam

Prima restaurant, schoon, sfeervol, prettige bediening en eten was erg lekker. Wij komen zeker terug.

23. Gerard&Janneke

Goed eten, gemoedelijke sfeer, vriendelijk personeel, schoon, zeker aan te raden.
    Klein minpuntje; Vooraf helft van een portie besteld, wel de volledige prijs moeten betalen.

24. Bert en Ans van der Kamp

Op 20 mei jl 's avonds heerlijk gegeten in dit prachtige en ook bijzondere restaurant. 's morgens hadden we al heerlijk koffie gedronken op het terras, met een mooi uitzicht op de haven. In de Monnick kun je goed zijn.

25. Hier gelunched op een doordeweekse dag met 4 collega's. Duurde enige tijd voordat we werden geholpen, menukaart werd overhandigd maar er werd niet gevraagd of we al iets wilden drinken. 3 personen hadden een maaltijdsalade met tonijnfilet besteld, nou ja maaltijdsalade. Daar kon je je holle kies mee vullen. Waren wat gekookte sperziebonen met wat rucola en een flintertje tonijn (uit blik). Heb er wat van gezegd maar vlgs. de serveerster was dit de maaltijdsalade en er kon altijd nog gratis frites bij besteld worden !! Voor frites ga ik wel naar een friteszaak.
    Ik ga dus in het vervolg wel ergens anders een maaltijdsalade eten. Zit zelf in het bestuur van een personeelsvereniging en had wel het idee om daar een avondvullend programma voor onze leden aan te bieden maar daar zie ik nu ook maar vanaf.

27. Magreet

Vanavond hier heerlijk gegeten! Als voorgerecht had ik de geitenkaas kroketjes en mijn man de carpaccio en als hoofdgerecht heerlijke sliptongen en kalfsoester. Een dessert hebben we niet genomen maar dat heerlijke kopje koffie met alles er op en aan kon natuurlijk niet missen. Geweldig! Personeel is zeer gastvrij er heerst een huiselijke sfeer. Voelt je heerlijk op je gemak. Ga zo door!

28. Mark kirkland

Heerlijk gegeten en gedronken. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. En de koffie is ook een aanrader met al de chocolaatjes erbij.

29. Waardeloze mosselen voorgeschoteld gekregen, echte kleine en slechte mosselen. Dat mag je een klant niet voorzetten voor 20 euro p.p. We hebben geklaagd en hoefden toen een portie niet te betalen.

30. Weer heel smakelijk gegeten bij De Monnick in Vlissingen, echt een aanrader.

31. HTvH 18 punten

Hier één keer gelunched en daarna een paar maal het avonddiner genoten, er wordt rekening gehouden met personen die glutenvrij willen eten. Ze geven zelf aan of het mogelijk is of niet. Prettige locatie, vriendelijke bediening en lekker eten voor een schappelijk bedrag.

32. Gisteravond met 4 zussen bij de Monnick gegeten en het was fantastisch. Wat een heerlijke spareribs met een goede bediening door vriendelijke en gezellige mensen.

33. W. Vader

Een goede plek om je feest(je) te vieren. Een prima bediening en heerlijk eten in een warme en huiselijke sfeer. A la Carte voor een (grote) groep is geen probleem en toch met oog voor het detail. Bedankt voor een heel geslaagde avond.

34. Jacqueline

Super lekker gegeten! Heel erg leuk en gezellig geweest voor mijn vader zijn 40 jarig jubileum! Jullie zijn een top team en het eten is heerlijk. Dank jullie wel voor de leuke avond! We zien jullie in de zomer ;)

35. Jacqueline en Pieter-Jan

Gastvrij ontvangst. Heerlijk gegeten, aandacht voor de gasten, rustig kunnen eten. Mooie aankleding op het bord. Prima menukaart. Dit restaurant is zeker een aanrader.

36. Erg fijne kaart, leuk personeel en erg lekker eten! Zeker een aanrader!

37. We kozen voor het menu.

Om te beginnen een lekkere paprikasoep. Daarna gebakken tonijn op een bedje van warme groenten. Daarbij frietjes en koude groentes. Heerlijk!

Als afsluiter een 'soepje' van rode vruchten, met vers fruit, ijs en stukjes merengue. Vriendelijke bediening, prijs-kwaliteit prima.

Wij gaan zeker terug!

38. Goed eten, wel aan de prijs, voor de karige porties. De leerling ober is mij te amicaal, veel bravour.

39. Henriëtte

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en een leuke locatie.

40. Monique Swagemakers

Heerlijk glutenvrij gegeten. Fijn dat er eetgelegenheden zijn die weten hoe prettig het is om probleemloos van de kaart te kunnen kiezen en te horen dat ze begrijpen hoe om te gaan met dit dieet. Vriendelijke bediening, een aanrader.

41. Een heerlijk restaurant op een mooie locatie waar we vaker komen. Vandaag geweest ter gelegenheid van verjaardag van mijn vriendin, en ze hebben nog een mooie verassing verzorgd.
    Het eten is altijd uitstekend. Kaart is uitgebreid genoeg, voor ieder wat wils. En een geweldige service!

42. Lekker, vriendelijk, gastvrij. Prima eten in een ontspannen sfeer. Een aanwinst voor Vlissingen.

43. Super gegeten hier tijdens ons weekendje weg. De voorgerechten waren heerlijk, de hoofdgerechten nog lekkerder. Een nagerecht konden we helaas niet op. Een net restaurant met toch een ongedwongen gezellige sfeer waar het personeel met plezier werkt. We hadden het denk ik niet beter kunnen treffen. De slechte bediening uit andere recensies herkennen we echt niet. We hadden zelfs wel lol om de flirtende ober, hij moet alleen leren niet teveel bestek te laten vallen (3x).

Als wij weer eens in Vlissingen komen dan weten we wel waar we gaan eten. Zeker een aanrader!

44. Een keer wezen eten bij de monnik. Ziet er leuk uit en je kan er goed eten. De bediening is alleen wel erg slecht, wij voelden ons niet welkom (2 personen), daarnaast werd er naar divers seinen voor een nagerecht niet meer gereageerd. Hierop zijn we opgestapt. Kortom goed restaurant maar belabberde service

45. Wat een slechte lunchroom is dit. Wij wilden heerlijk lunchen en kwamen met een dubbele wandelwagen waarin een baby lag te slapen. Eerst werd ons zeer grof medegedeeld dat dit wel erg onhandig was. Maar we mochten de wagen laten staan. Vervolgens heeft dezelfde ober onze drankjes genoteerd en de kaart gegeven. Na 10 minuten nog steeds geen drankjes ontvangen, terwijl alle andere gasten hun drinken al hadden en hun bestelling al doorgegeven hadden. Vervolgende meerdere malen de ober geseind, maar die gaf geen reactie. Wij zijn toen maar opgestapt, naar het grootste genoegen van de ober. Slechte zaak dus, en dan ook echt een afrader om te gaan eten. Helemaal met kinderen!