ma Gesloten

1554199761 88
1620017281 88
1694061990 90

1. Martinus Miltenburg

7 juni het restaurant Zuiver op Vlieland bezocht. Het 5 gangenmenu is een uitstekende keuze voor de fijnproever; de smaken zijn prima op elkaar afgestemd met, aan het einde van het 5-gangen menu, als resultaat een tevreden gevoel. Ook de bediening, ook vanuit de keuken, is deskundig en prettig. De wijnkeuze is gebalanceerd. Een uitstekend restaurant dat door ons zeker nog eens wordt bezocht. Ga zo door!!

2. Jochem

5 gangen verrassingsmenu met wijn arrangement. Ok, de ruimte oogt met daglicht kaal en kil maar ‘s avonds met de spots op tafel heel sfeervol. Hele goede combinaties van gerecht en wijn. Ongewone en mooie combinatie van ingrediënten. Verassende wijnen. Heel erg lekker gegeten en fantastische bediening. Bezoek van Vlieland dit restaurant niet missen.

3. Gerrit Paarlberg

Een prachtig gecomponeerd 5 gangen gerecht werd ons geserveerd op onze 43e trouwdag. De combinatie van smaak als ook de opmaak van de gerechten verdiend een grote pluim. Omgaan met de Corona beperkingen was professioneel en niet hinderlijk. Verhouding Prijs- kwaliteit een 10!

4. Harry en Jenny Kuizenga

Fantastisch gegeten! Bediening met kennis van zaken -wat een verademing- en het vijf gangen menu was werkelijk een culinaire verrassing! De koks kwamen zelf ook gerechten uitserveren wat enorm werd gewaardeerd! Het wijnarrangement maakte het plaatje af. Met recht was het genieten met hoofdletter G! Dit restaurant en team verdient een ster. We komen heel graag nog eens terug. Hartelijke groeten, Harry en Jenny Kuizenga.

5. Wat een smaaksensaties en wat een lieve bediening. Het wijnarrangement bij het 5-gangen menu is een aanrader. Prijs-kwaliteit is prima in balans. Gewoon een heerlijke avond uit!

6. Arjan Houwaart

Voor de eerste keer gegeten bij Zuiver. Was een prima ervaring met niet echt ontzettend spannende gerechten maar wel erg lekker en zeker mooi op smaak. Wijnarrangement (bob) was zeker niet spectaculair en voor 17,50 veel te hoog qua prijs. Aperitief à 8,50 ook te hoog voor n glaasje cava! Balans keuken/wijnen is niet in evenwicht. Jammer!

7. Wat een super fijne belevenis was het om vanavond bij Zuiver te eten. Ik had best wat dieetwensen doorgegeven en daar is fantastisch rekening mee gehouden. We hebben zitten smullen, mijn partner ook van het wijnarrangement. Dikke pluim ook voor de bediening. We hebben ons zeer welkom en verwend gevoeld.

8. Don Kappenburg

Een 10 geven... dat moeten de ontvangst, entourage, het eten en de bediening toch wel perfect zijn? En ik kan volmondig zeggen dat het in dit geval ook zo was. Gisteravond hier samen met mijn vriendin gegeten en volop genoten van ware kunst op ons bord. Om echt van alles te genieten besloten we ook het wijn arrangement erbij te nemen. Een aanrader! (Al valt de rekening dan natuurlijk wel wat hoger uit;-) maar dat geeft in dit geval zeker geen vervelende nasmaak) Het dessert was zo lekker dat we besloten er nog eentje te bestellen en deze samen te delen met een heerlijk glaasje limoncello ernaast. Helemaal top! De heren van zuiver doen het qua koken en bediening perfect. Ik heb er niks op aan te merken( en dat is volgens mijn vriendin redelijk uniek...) Het goede rapportcijfer is dik verdiend! Een feestavond voor de smaakzintuigen.

9. 12 november hier gegeten met 9 zeer kritische culinaire vrienden. De tafel voor twaalf personen bij de open haard, was heel gezellig. Het menu was verrassend en heel lekker. De wijnen waren top. De prijs kwaliteit deed ons verbazen.

10. Victor Wildschut

Maandag 22 augustus hebben wij een heerlijke avond bij Zuiver gehad. Wat een smaaksenatie werd ons voorgeschoteld. Het was voor ons een verrassingsdiner en dat is helemaal gelukt. Goede bediening, goede uitleg van de gerechten die super goed en mooi zijn gemaakt door de kok. Chapeau en een aanrader voor eenieder die Vlieland bezoekt.

11. Buijs-ten Have

Heerlijk gegeten. Verrassende gerechten! Prachtig gepresenteerd. Heerlijke biologische wijnen erbij met goede tekst en uitleg! De liefde voor eerlijk eten en drinken straalt ervan af! Het enige minpuntje is dat jullie op Vlieland zitten en niet dichterbij huis zodat het lastig wordt om onze vrienden mee te nemen.

12. Rene Geervliet

Om onze trouwdag te vieren, hoopte ik iets bijzonders te hebben gereserveerd. Daar heb ik geen spijt van gekregen!

Aangename, deskundige en erg vriendelijke bediening, afgewisseld met fantastische menu's en een uitstekend wijnarrangement.

Hoop hier snel terug te komen!

13. Heerlijk gegeten, maar ons geweldig geërgerd aan het lawaai van een gezin dat met veel lawaai spelletjes speelde met kinderen tussen de dinerende gasten. Een gesprek was daardoor op sommige momenten niet mogelijk. Er werd door andere gasten over geklaagd, maar de bediening heeft geen actie ondernomen terwijl ze wel erkenden dat het te lawaaierig was. Jammer dat in een restaurant waar het eten zo goed is, het personeel niet het belang van alle gasten behartigt.

14. Suzan van Zeist

Geweldige avond gehad. Onze gasten kwamen met de laatste boot, maar het was voor het restaurant geen enkel probleem om vanaf 21:00 uur het vijf-gangenmenu te serveren. Heerlijk gegeten, goede service en uitleg en ons geen moment gehaast gevoeld. Aanrader!

15. Zweegers

Geweldig gegeten. Lekker gedronken. Ongelofelijke prijs/kwaliteit verhouding.

Robert Buurma is er een om in de gaten te houden

16. De familie van Sunder

Keukenbrigade en bediening van Zuiver,

Wij hebben met 21 personen verrukkelijk bij jullie gegeten en heerlijke wijnen geproefd. Vele bijzondere en zeer smakelijke gerechten werden er aan onze tafel geserveerd en uitgelegd. Voor een grote groep is het vaak lastig iedereen gelijk uit te serveren. Maar dat gaat prima bij Zuiver :) Geen enkel probleem.

Aanrader om te gaan eten!

17. Beste Zuiver team,

Wij hadden een heerlijk diner.

Eerlijke ongedwongen keuken met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Alles was heerlijk maar het dessert krijgt van ons alvast een tien. Pluim voor de chef en voor de bediening.

De sfeer in het restaurant mag misschien wel iets intiemer maar dat deed niets aan de kwaliteit van de gerechten.

Goed adresje waar we bij gelegenheid vast en zeker zouden terugkomen.

Groeten,

Jeroen en Francis

18. We komen al jaren op Vlieland, dus in ongeveer alle restaurants al geweest. Nu voor het eerst Zuiver bezocht en dat was - letterlijk - een heerlijk avondje. Wat mij betreft beste prijs/kwaliteitverhouding op het eiland. Lekkere gerechten, met zorg bereid en geserveerd door de aardige bediening.
    Minpuntje: we vroegen de witte huiswijn (zonder wijnkaart en prijzen te hebben gezien, want huiswijn is altijd oké toch), maar die bleek voor maar liefst 33 euro op de rekening te staan. Ongeveer net zo duur als het hele vijfgangendiner (dat kost 35 euro). Maar eten en sfeer: top!

19. NS 13 punten

Heerlijk gegeten voor prima prijs. Kinderen vonden het ook erg lekker en leuk om zulke mooie gerechten voorgeschoteld te krijgen. Een aanrader om op Vlieland te gaan eten.

20. K.Lanting

Het verrassingsmenu was een smaakvol en verrassend gebeuren!
    Elke gang was een feestje, qua kleur en compositie. Perfect!

21. Mark en Adele

We hebben er nu twee keer gedineerd en het is ons beide keren goed bevallen. No nonsense entourage, vriendelijke bediening, 5 gangen zonder kapsones, prima wijnen. Als dit restaurant het huidige niveau vast kan houden is het waarlijk een oase in de culinaire woestijn van Vlieland.

22. Annemiek Philipp

Zaterdagavond 6 februari een overheerlijk 5-gangen diner gehad. Met liefde en passie gemaakt en het smaakte voortreffelijk. Het wijnarrangement en het bevlogen verhaal wat over de wijn werd verteld maakte het helemaal af. Als wij weer op Vlieland zijn komen wij zeker terug.

23. Na (bijna) alle voorgaande heel positieve recensies kon het alleen maar tegenvallen... En dat deed het gelukkig niet; integendeel, ons diner for two was een van onze allerbeste ervaringen. Ook de entourage, waar soms wat terughoudend op wordt geoordeeld, was wat ons betreft helemaal o.k.! We komen zeker terug naar Vlieland, al was het maar om opnieuw een heerlijk ontspannen geniet-avondje te hebben bij Zuiver! Hulde aan zowel de vriendelijke als competente bediening en aan de enthousiaste chef-kok! Hun plezier om hun gasten een bijzondere avond te bezorgen straalt ervan af!

24. Heerlijk gegeten! Prachtig 5 gangenmenu. Het (Bob)wijnarrangement maakt het wel wat prijzig, maar waren heerlijk in combinatie met de gerechten. De uitleg van de gerechten werd vaak te snel verteld, waardoor je de verschillende ingrediënten niet helemaal meekreeg. Verder een gezellig en heerlijk diner.

25. Moniquevanleeuwen

Genoten van een verrassend, heerlijk 5-gangen diner. Prijs/kwaliteitverhouding is prima. Bediening erg vriendelijk! Zeker voor herhaling vatbaar.

26. Over het eten niets dan lof. Uitstekende prijs/kwaliteit voor de 5 gangen die je voor 35 euro krijgt. Er wordt hier op niveau gekookt, maar men is qua sfeer een beetje het spoor bijster. Het eten neigt naar sterren niveau, maar het personeel loopt in groene schorten alsof zij zo uit de spoelkeuken zijn weggelopen. De toelichting op de gerechten wordt op een nogal stijve en ongemakkelijke manier gebracht, dit zou echt anders kunnen. Verder wordt er bij het hoofdgerecht geen bestek geserveerd, men wordt geacht dit zelf uit de beschuitbus te halen die op tafel staat. Ik zou dit in een eetcafé verwachten en niet in een restaurant van dit niveau. Tenslotte had men geen wijnkaart, wat wij erg vreemd vonden. De wijn stond in een kast op prijsklasse geëtaleerd, de goedkoopste wijn begon bij 40 euro, wat behoorlijk prijzig is. Toen wij om een fles witte huiswijn vroegen, werd er nogal bedenkelijk gekeken en moest er naar een prijs gezocht worden, deze bleek uiteindelijk 30 euro te kosten. Mensen om ons heen hadden zoals wij later zagen een wijnarrangement, ons is dit nooit aangeboden.

27. Geweldig eten en een zeer attente bediening. Eten op hoog niveau, en dat voor slechts een "brasserie" prijs van 35 euro.

Zijn ook zeer attent voor kleine kinderen en zijn flexibel met het aanpassen van hun menu aan kinderwensen.

28. Paul van Halem

Heerlijke ervaring waar behalve wij als ouders ook alle kids ook van genoten hebben (8-16 jaar). De uitleg waarom er maar één menu was, vonden ze prachtig. Geen verspilling, focus op één menu en dus de hoogste prijs/kwaliteit verhouding. Behalve erg lekker eten dus ook een lesje economie, kookkunst en gastheerschap van Robert en zijn crew. De lampen mogen iets anders afgesteld worden en dat werd op mijn verzoek ook gedaan (Pap, ik schaam me dood!)

29. Wij waren vroeg, dus dachten een tijdje als enige gereserveerd te hebben. Viel mee, later op de avond liep het gezellig vol.

Prettige bediening en een goede combinatie van wijnen en gerechten. We hebben heerlijk gegeten en het is zeker voor herhaling vatbaar als we weer op Vlieland komen.

30. Corrie en Jan Matthijs Vaal

Heerlijk eten, goede samenstelling menu en in verhouding met het wijnarrangement een tractatie. Kleurrijke en smaakvolle combinaties per gang. Uitschieters waren feitelijk alle gangen. Je kunt merken dat een nieuwe kok en team erg ambitieus bezig zijn. Tip: houdt het betaalbaar zodat het genieten blijft.

31. Absoluut een restaurant met potentie. Wel nog een paar puntjes op de i maken voordat het echt een top tent moet worden. Al met al een heerlijke avond gehad.

32. Henk Groenewegen

Afgelopen vrijdagavond gegeten bij Zuiver, zeer warme ontvangst, goed advies betreffende eten en wijn keuze. Gewoon een top avond gehad met mijn vrouw. Wij komen terug, tot in December.

33. Slechte bediening. Eten viel erg tegen qua smaak en porties (erg klein). In verhouding veel te duur. Kortom: geen aanrader.

3,3
  34. Heerlijke proeverij gehad met een leuke groep mensen. Nu we weten wat de kaart biedt komen we zeker meer dan eens langs. Was super, we wensen jullie alle succes!!!

35. Shirley Donk

Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen door een leuke gastvrouw.
    Wijnkaart: gevarieerde keus.
    Voorgerecht: Carpaccio, heerlijk.
    Hoofdgerecht: Ossenhaas bereid op de Green Egg, als liefhebber van vlees van de Barbecue, echt genoten.
    Dessert: Tiramisu, werkelijk verrukkelijk.

Als wij weer op Vlieland zijn, gaan wij zeker weer hier eten.

36. Het eten en de wijn was goed maar stond zeker niet in verhouding met de prijs. 130 euro betalen voor een paar simpele gerechten met 2 personen. Ja zeker het was lekker maar zeker niet bijzonder en de porties zeer klein. Wij zijn na de tijd nog maar even naar de lokale snackbar gegaan want we hadden nog trek in iets toen we uit het restaurant kwamen. Dit is voor de gewone man zeker geen aanrader, jammer.

3,9
  37. Superlekker gegeten bij Zuiver. Complimenten aan de kok. Heel jammer dat er geen goede gastvrouw/heer was.
    Ondanks het half lege restaurant, kregen we een krap 2 persoons tafeltje, er waren nog wel veel leuke plekjes vrij. Er werd ons geen wijnarrangement aangeboden, ook geen wijnadvies gegeven. Tot 2x toe werd een gerecht geserveerd en moest ik de ober terugroepen omdat mijn glas leeg was en er niet werd gevraagd of er moest worden bijgevuld. Maar 1x een (klein) stukje brood gekregen. Water werd niet neergezet, moest ook om worden gevraagd. De (vriendelijke) ober vetelde dat alles vers werd gekookt, geen zakjes en pakjes hoor?? Conclusie: heerlijk eten, maar de service liet te wensen over, dat maakte voor ons de avond niet af.

38. Heerlijk gegeten in dit restaurant, zalig hoofdgerecht (lam). Wij hadden het drie gangen menu, was genoeg, snap alleen niet dan je met hele kleine kinderen een vier of vijf gangen menu bestel, probeer die maar eens zoet te houden......was dus erg onrustig en rommelig, maar daar kan het restaurant niks aan doen.
    Maar super lekker gegeten, aanrader!

39. Geweldig! Weekendje Vlieland en dan eten bij Zuiver! Daar kan geen restaurant op Vlieland aan tippen! Dit is kwaliteit die je in een grote stad verwacht en op Vlieland vind. Sterrenniveau! Alles vers, vers, vers! Je bent niet echt op Vlieland geweest als je hier niet gegeten hebt!

40. Kerstavond heerlijk en eerlijk gegeten bij Zuiver Vlieland. De gerechten waren met aandacht klaargemaakt, de bediening was prima. Absoluut voor herhaling vatbaar.

41. Voorafgaand aan de kerstdagen, bij Zuiver gegeten.
    Ondanks de aanwezigheid van een aantal luidruchtige "locals" perfect gegeten. Gekozen voor een 4-gangen menu waarbij zowel bediening als het voedsel van uitstekende kwaliteit waren. Bij een volgend bezoek aan Vlieland gaan wij hier zeker weer eten. Ons inziens staat dit restaurant op eenzame hoogte t.o.v. de andere restaurants op Vlieland.

42. gerard en truus

Voor het eerst een weekeinde op Vlieland, geweldig! Afgesloten met een etentje bij Zuiver. We hebben veel vergelijkingsmateriaal, maar wat ons hier werd voorgeschoteld, overtrof ruimschoots onze verwachtingen. Voor de vegetarier onder ons was het ook smullen geblazen; zeer veel aandacht aan besteed! De sfeer was ontspannen, de bediening uitermate correct en vriendelijk en de smaaksensaties waren niet van de lucht.
    Kortom: een echte aanrader. Bij een volgend bezoek komen we graag terug.

43. Zelden zo lekker in prettige omgeving met fijne service gegeten, aanrader!

44. Op 3-9-93 gaven wij elkaar het ja-woord op Vlie en bijna zolang wonen we er ook al. Afgelopen 3 september gingen we uit eten bij "zuiver" om onze 18 jarige huwelijksdag te vieren. We gaan eigenlijk zelden of nooit uit eten, maar wat zijn we blij dat we dat nu WEL gedaan hebben! We werden héél vriendelijk en keurig op onze wenken bediend.
    Wat we gingen eten was min of meer een verrassing. Ook wat nieuw voor ons want meestal kiezen we zelf iets uit van de menukaart. Maar ook hier gaven we ons maar gewoon aan over nadat we gemeld hadden niet echte vis-liefhebbers te zijn... We kozen voor een 3 gangenmenu want dat is voor ons de limit. Meer gaan we meestal niet opkrijgen.
    Het voorgerecht was heerlijk en zag er prachtig uit. Haast zonde om het dan op te eten. Het hoofdgerecht was ook uit de kunst. Voor het eerst van mijn leven kalfsvlees gegeten.
    Het dessert was ook ongelooflijk lekker. En ook genoeg tijd tussendoor om lekker met elkaar te kletsen.
    Een heerlijke sfeer en we hebben dan ook echt het gevoel gehad iets te kunnen vieren.
    We hebben destijds Ewout gevolgd tijdens het programma op tv, dus we wisten wel dat hij goed moest kunnen koken, maar nu weten we het helemaal!!!!!!
    Oh Kelly we zijn helemaal jaloers dat jij een man hebt die zo lekker kan koken.
    Ewout dank je wel voor het geweldige diner en voor de hele ambiance. Héél véél succes en we hopen dat er nog vele eters bij je gaan komen. En wij komen zeker terug...
    En aan iedereen die dit leest; je zou wel gek zijn om hier niet eens te komen eten!

Lieve groet Edwin en Nicky

45. marieke

Net thuis van een heerlijke midweek Vlieland! Vaker op Vlieland geweest en elke keer een feest en gevoel van thuiskomen. Voor het eerst gegeten bij Restaurant Zuiver. Wat een heerlijke ervaring en kroon op deze "vakantie". Op advies van de gastvrouw zalige witte wijn, sauvignon blanc, gedronken en ter afsluiting een overheerlijke sgroppino! De smaak en belevingservaring van de zeebaars, lonkend liggend op een "hemelbed' van risotto is niet te beschrijven en waande mij zowaar even in de zevende hemel....heads of to the chef! Wij kunnen niet wachten tot ons volgende bezoek aan Vlieland, elke avond Zuiver.....voor nu blijft het bij dromen en de heerlijke culinaire roes. Dank aan de gehele brigade van restaurant Zuiver voor een heerlijke, smaakvolle en ontspannen avond!

46. Sinds de opening, begin april, hebben wij er 3 x gegeten. Uiterst prettige bediening. Eten zoals je op Vlieland nergens anders kan eten. Wat wij als trouwe Vlieland gangers hopen is dat de rest van de horeca op het eiland, nu Zuiver er is, zich ook eens achter de oren gaat krabben.Waanzinnig lekker gegeten, 3x over. Top kwaliteit. Aardige bediening. Ik hoop dat ze nog heel lang blijven zitten en deze kwaliteit handhaven. Wij blijven gewoon elk bezoek aan Vlieland weer terugkomen bij Zuiver. Wat een aanwinst voor Vlie!