Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Vlieland verdeeld zijn.

1. Fam Kooiker

Reservering was eerst fout gegaan maar wel perfect opgelost 👍🥖🥫🍟🥩🥗 🍻🥂🍨☕️

2. Zoals altijd bij een bezoek aan Vlieland, eten bij de richel. Mijn man kiest altijd voor de gebakken lever en ik ik voor de zeewolf/zalm. Goed bereidt en wat ook fijn is dat de gerechten op goede temperatuur zijn. Tot volgend jaar.

3. Christian

Fijne sfeer, uitstekende bediening, erg lekker eten en een zeer lekker dessert!

4. Uitstekend eten, super bediening!

5. Na een supervriendelijke ontvangst afgelopen week 2 keer perfect gegeten in een sfeervolle omgeving. 👌 Zowel de bediening als de keukenbrigade deden álle moeite om ons te verwennen en thuis te laten voelen... zó fijn. Voorgerecht een verrukkelijke palingsoep, hoofdgerecht een prachtige en heerlijke sucade vergezeld van een mooi en vers garnituur en een heerlijk dessert! Prijs/kwaliteit is prima. Kortom: een absolute aanrader! Tot snel! 👌

6. Op zaterdag gereserveerd en met 6 personen en 2 kinderen gegeten bij De Richel. Vriendelijke ontvangst, eten van goede kwaliteit, veel keus op de menukaart. Lekkere voorgerechten, heerlijke hoofdgerechten, o.a. 'Land en Zee' (Black Angus biefstuk met een scampi spies) en nagerechten om je vingers bij af te likken. Goede kok, want goed geluisterd naar onze wensen (rare/medium). We komen graag nog eens terug.

7. Leuke sfeervolle tent. Leuk personeel.

8. Angeline

We zaten prima en relaxed; alles was voortreffelijk, echt niets aan te merken!

9. Lynn Geerdink

Lekker gegeten en fijne bediening!

10. Vriendelijke ontvangst, prima bediening , heel lekker eten. Kortom, fijne gelegenheid.

11. Weer een heerlijke schnitzel gegeten.

12. Het eten was top. Verse producten en het vlees (sukade steak en Angus biefstuk van de grill) super mals en ruim voldoende qua hoeveelheid. Prettige en klantvriendelijke bediening. Je kan merken dat er met plezier wordt gewerkt. Wij komen zeker weer wanneer wij Vlieland in de toekomst gaan bezoeken!

13. Weer heerlijk gegeten, was een fijne avond

14. Davidson

Heerlijk gegeten! Vlotte bediening!

15. Paul en Marina

Een bezoek aan Vlieland is voor ons niet compleet als we niet even bij de Richel gaan eten. De gerechten zijn eenvoudig en (h)eerlijk precies als de sfeer en de bediening. Met een lach en plezier in het vak! De sucadestoof blijft onze favoriet!

16. Onze slechtste restaurant ervaring ooit.
    Ruim 1 maand vooraf gereserveerd, kregen we een tafel naast een trapje en vlakbij de lawaaierige keuken, omdat we een hondje bij hadden konden we ook nog achteraan gaan zitten, waar het rustiger was, maar 1 probleem... de noordenwind waait daar gewoon doorheen de muren!! Er stond wel een kacheltje te blazen in de toiletten ernaast :)
    Het eten dan, de steak was nog koud en veel te rauw, de zalm was ook nog rauw vanbinnen, dus beide terug naar de keuken, kleine porties vis, heel kleine portie harde friet en daarna bijbetalen voor een klein extra kommetje. Het vrouwelijk personeel was heel onvriendelijk.
    Blijkbaar moet de jongeman alle fouten van de keuken telkens rechtzetten in de zaal, ook geen pretje om zo te werken.
    Na het hoofdgerecht werd de rekening op de tafel gesmeten en konden we zonder dessert naar huis.
    9,1/10 waar halen ze deze hoge score????

17. Italiaans Vlieland

Robert Zijlstra

Vrijdag 14 april 2023 gegeten met mijn gezin. De dame in de bediening deed haar best, tot de gastheer langskwam. Elke vraag was te veel en kreeg een snauwend antwoord terug.
    Nog nooit zo behandeld in een restaurant. Wat een ongelikte beer die man!
    Wilt u met plezier uit eten? Boek hier dan niet! Voor ons de eerste en laatste keer bij Puur (slecht). Gelukkig zijn er ook goede restaurants op Vlieland.

2,4
  18. Trudy Vogel

Wij hebben wederom genoten van het heerlijke eten en de gezellige sfeer.

19. Mirco K.

Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Ein Besuch dort ist Pflicht, wenn man Urlaub auf Vlieland macht - Essen hat eine super Qualität und der Service ist freundlich und humorvoll 👌☺️

20. Hansje Peters

Hartelijke ontvangst, lekkere wijn en prima bediening. De sfeer was gezellig, het eten heerlijk! Personeel met humor.

21. G. den Boef

We hebben prima gegeten. De kok heeft al een duim van ons gehad. Verrassend veel groente en lekkere rode kool met een snufje kaneel.

22. Van der Plaat

Met 9 broers en zussen wezen eten bij de Richel. We hebben heerlijk gegeten en gedronken. We hadden aangegeven om lekker relaxed te eten dus de gangen niet te snel achter elkaar daar werd heel goed rekening mee gehouden. Mede namens het leuke personeel hebben wij een SUPER avond gehad!!!
    We komen zeker terug!!
    Groetjes van de van der Plaatjes

23. Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant. De rodekool was ouderwets lekker.

24. S.Berkhoff

Er hangt een gezellige huislijke sfeer. Er komen toeristen en eilandbewoners. Je voelt je welkom. Wij hadden vooraf een lekker knapperig broodje met smeerseltjes. Als hoofdgerecht een boerenschnitzel krokant gebakken met gebakken spek, ui en champignons en een heerlijk mals gegrilde sucadelap. (Lekkerder dan een biefstuk!). Gebakken aardappeltjes, frites, salade, rode kool en mayonaise. Alles héél smakelijk. Hier komen we terug!
    De prijs is ook nog eens oké!

25. Ida van Houten

Knus familierestaurant. No nonsens sfeer. Heerlijk eten en betaalbaar.

26. Leona Leon

Was weer fantastisch!!
    Leuk personeel!

27. Marion Snoek

Super lekker weer bij jullie gegeten. No nonsens gewoon goed en jullie zijn super vriendelijk en betrokken bij de gasten. Goede tip om lever te nemen, mijn man heeft gesmuld. Bedankt.

28. Ellen Nieuweboer

Eindelijk weer open! Heerlijk gegeten en prettige sfeer. Stokbroodje met kruiden, de angus en het ijsje smaakte als vanouds. Volgende maand komen we weer..

29. Hans en Carla van Reekum

Vaste stek om te gaan eten als wij op Vlieland zijn. Alles is hier helemaal top, ontvangst, bediening, eten en sfeer. Geen poespas, maar pure kwaliteit!
    Donderdag nog een keer heerlijk genieten bij De Richel.

30. Wat een plezier en genot om bij jullie te eten, we werden weer erg vriendelijk begroet door het aanwezige personeel. Het eten is erg lekker, de steak tartar die ik had als voorgerecht is voortreffelijk. Maar alles wat op de kaart staat ziet er erg lekker uit. Een aanrader voor iedereen. Heb al weer een nieuwe afspraak gemaakt om te komen eten. Mooi, gezellige en sfeer vol restaurant met erg vriendelijk personeel en een uitstekende kok. Een genot om te komen.