Puur Vlieland in Vlieland

1219126720 49
1334592026 52
1395720718 63

1. Joop 42 punten

vriendelijke bediening, mooie zaak.
    Spaghetti bolognaise redelijk.

2. Do 20-10-2016 dachten we met z'n vieren gezellig te gaan eten, in een gezellige tent. Dit viel echter zeer tegen. Na besteld te hebben duurde het te lang eer we het door ons bestelde eten kregen voorgeschoteld. Vier pizza's bereiden is toch niet zo'n grote klus als je de mice en place in de keuken op orde hebt.

Na enkele happen genomen hebbende van de pizza met ansjovis (deze was bremzout. Goed eten behoort toch in balans te zijn, toch?) was deze pizza nogal taai. De bodem was niet krokant, maar leek van karton. Als ik mag refereren naar een advertentie van jaren geleden.

Als dessert besloot ik een panna cotta te bestellen, wat volgens de bediende 'gekookte room' betekend. Nogal veelzeggend??? Dit leek totaal niet op wat een panna cotta behoorte te zijn. Het leek meer op een half gesmolten ijsje met een dot slagroom met wat garnituur erbij. De room was blijkbaar niet goed gesteven. Te weinig bindmiddel??Te kort gekoeld?? Ik weet het niet. B.t.w. de anderen namen een kinder ijs.

De rekenig a.d. € 75,- was aan de hoge kant.

3. Pizeria maar weinig Italiaans! Ruikt naar verbrande poza's als je binnen komt. Weinig kruiden op gerechten en geen dressing op salade. Maar het is schandalig dat je voor een karaf kraanwater 1 euro wordt berekend en voor twee glaasjes extra kraanwater ook nog weer eens 50 eurocent. Bediening zou dit op zijn minst aan moeten geven bij bestelling. Laatste keer dat ik er geweest ben!

4. Wederom fantastisch. We hadden ons er al op verheugd en alles voldeed weer aan de verwachting. Heerlijk gegeten.

5. Huh? Echte pizza's? Fabrieks pizza voor meer dan de prijs van een echte hand made pizza. Prijs/kwaliteit ver beneden niveau. Sfeer is goed en personeel vriendelijk, maar zijn uiteraard met name vakantie krachten. Let op bij afrekeningen; drankjes vorige gasten onze tafel stonden op onze rekening.

6. Fantastisch, met z'n vijven 2 maal hier gegeten tijdens onze vakantie. Gevarieerde kaart, lekker eten en vlotte bediening. En dit alles voor een prima prijs! Een echte aanrader als je van echte pizza's, tapas of pasta's houdt !

7. Ik ben persoonlijk geen pizza fan, maar het gezelschap waar ik mee op stap was op Vlieland wou graag aan de pizza op zaterdag 16 augustus, daarom maar naar Puur en daar hebben wij geen spijt van gehad. En ik ook niet.

Alle pizza's, noedels en spaghetti waren van hoge kwaliteit en zeer smakelijk. De bediening was zeer vlot. Ook voor de kinderen in ons gezelschap was het daardoor plezierig toeven.

Het eind resultaat was dan ook dat wij na twee dagen weer terug zijn geweest met twee van onze oudere kleinkinderen en weer geen spijt van gehad.

8. Prima gegeten. Heerlijke ongedwongen sfeer. Uitstekende bediening en voor de kinderen een gezellige achtertuin. Hier krijg je kwaliteit. Ook wij komen weer terug.

9. Heerlijk gegeten, top bediening. Het was erg druk, maar iedereen was vriendelijk en onze kinderen kregen ruim aandacht. We komen weer terug.

10. Ze hebben super lekkere pizza, ik ga elke vakantie weer eten en het drinken is er lekker en het is gezellig. Het ruikt er ook zo lekker en het is leuk dat je ook naar buiten kan. En de service is ook goed en vriendelijk.

11. Onitaliaans snelle bediening. Dat kwam misschien ook wel omdat de bediening al in het oranje tenue waren gestoken. Om de oranjekoorts te krijgen kun je misschien hier warm lopen. We hebben gewoon basic gegeten, want grote trek hadden we nog niet - dat heb je ervan als je altijd vroeg reserveert . Vooraf broodje pesto en kruidenboter, pizza's carnivoor en zeevruchten en rode wijn. De pizza's hebben ee mooie, dunne bodem en als dessert de panna cotta en de chocoladesorbet. Niks mis mee. ook niet met de prijs. Achterin de zaak heeft met met stevige buitenparasols een grote, kleurrijke extra ruimte geschapen. Dat bevalt zeker, als je niet van bedompte sferen houdt. Is ook een prima "tent" voor de hele familie.

12. Voor het 2de op een rij tijdens I.T.G.W.O. diverse keren gegeten en geborreld.
    Vlotte, vriendelijke service, lekker eten, diverse bio-producten, lekkere koffie, goede sfeer. Tot volgend jaar!!

13. Prima tent qua sfeer. De bediening is vlot, snel en vriendelijk. De prijzen zijn misschien wat hoger dan op het vaste land, maar dat is te verwachten op een eiland. Er worden geen hoogstandjes geserveerd maar dat pretenderen ze ook niet; gewoon makkelijke "italiaanse" kost. De tapas die wij gegeten hebben waren prima.

14. 1e indruk is goed. Van buiten ziet het er goed uit evenals de binnenkant. Alleen er zijn vervolgens een aantal facetten die deze goede 1e indruk niet waar kunnen maken.

Pizza is dun en hij kon wel uit een doos van de supermarkt komen. Persoonlijk vind ik het niet erg om lang op een pizza te wachten, maar dit duurde echt te lang. Bovendien krijg je dan ook een dunne lap pizza met een laagje tomatensaus.

En alsof dit nog niet genoeg was, kon het personeel ook niet bepaald met gasten omgaan. Er was een jongeman die ons bij binnenkomst geen eens groette en bovendien de hele avond met een chagrijnige houding er rond liep.
    Omdat dit de sfeer niet ten goede kwam heb ik sfeer maar een 6 gegeven.
    Dit alles voor asociaal hoge prijzen.

Kortom 1e indruk- en interieur goed, maar daar houdt het dan ook bij op.

Afrader!

15. Caroline

In het paasweekend van 2011 was het goed toeven bij Puur Vlieland. 's Ochtends, op het fleurige, zonnige terras, een goede Illy-cappucino met heerlijke appeltaart met slagroom en cranberriecompote.

's Avonds werd ons als voorgerecht Vitello Tonnato aangeraden, dat nieuw op de kaart staat en perfect was klaargemaakt. Het vlees was mals, de tonijnsaus paste er goed bij. Als hoofgerecht bestelden we een prachtig opgemaakt bord met gamba's, die prima smaakten bij het verse vingerbrood. Voor mij genoeg, maar mijn partner nam nog een flinke ijscoupe, die hem zeer goed beviel. Tot slot nog een koffie met cointreau.

We werden hartelijk ontvangen, men had tijd voor een praatje en ook bij de andere gasten ging het er relaxed aan toe. Leuk dat kinderen daar aandacht krijgen. Ze waren blij met de kleurplaat en trots op hun gekregen oranje ballon.

Een plek om naar terug te gaan.

16. Bas Geerts

Gisteren daar gegeten. Hoewel het een klein, overzichtelijk restaurant is, heeft de 2-koppige bediening continu haast; wat bij de vrouw meer toonde dan bij de man. Ze zeggen weliswaar de juiste dingen tegen hun gasten, maar de toon en de 'gehaaste' manier waarop ze dat doen, doen het niet gemeend/oprecht overkomen. Dat beïnvloedde de sfeer duidelijk; de gasten voelden dat 'het niet liep' en raakten enigszins geïrriteerd (al escaleerde dat niet), dat moet de bediening ook hebben opgemerkt, maar hun herstelaanpak (nog meer sjouwen/haasten) werkte juist contra-productief. Tafels moesten vaak lang wachten voordat zij werden geholpen, daarna moesten zij veelal lang wachten op het eten dat a) m.n. bij grotere tafels in etappes kwam, b) men dan vaak lang moest wachten en c) soms dan ook nog eens bleek dat het soms niet het juiste gerecht was (en het dus weer retour keuken moest en er dus gewacht worden…). De open keuken (op zich een erg leuk concept), leent zich niet voor dit restaurant in deze pre-mature fase: de gesprekken tussen bediening onderling en met de kok voegen hier juist niets toe. Jammer, want de naam (Puur) en de setting (simpel/ongedwongen/puur) zijn op zich een leuke, frisse aanvulling op de horeca op het eiland. Nu nog even de puntjes op de i.

V.w.b. het eten: Mijn pizza was te weinig gekruid en de bodem was in het midden erg zacht.

17. Niet doen anders krijg je spijt. Kok heeft geen idee van de Italiaanse keuken. Niet gekruid, niet gaar, niet te eten.

18. vlielandgangers

We hadden 3 shoarmapizza's, een carnivoorpizza en 2 pasta besteld om mee te nemen naar het huisje ( 3 min. fietsen). 2 Shoarmapizza's waren lauw en er zat erg weinig shoarmavlees op, ik denk ongeveer 7 stukjes per pizza, de hele pizza was erg zout. De bodem was echt niet te eten dus na 3 happen heb ik deze weggedaan, de pasta was volgens de tafel genoten prima.

De bediening was goed maar 80 euro incl. fooi voor 4 afhaalpizza's en 2 pasta's was echt teveel.

19. Onze ervaring was positief: het personeel was vriendelijk en behulpzaam, en de twee bestelde pizza's smaakten heerlijk vers, waardoor we de relatief hoge prijzen geen probleem vonden.

20. Bediening erg gehaast, geen tijd om rustig op de kaart te kijken. Ook de prijzen zijn erg duur voor pizza's met een diepvriesbodem! Pizza's zijn hier niet lekker.

21. Claud & mark

Wat een drama! Om 13.30 uur voor 9 pers. Gereserveed om 19.30 uur. Om 19.45 uur moesten er nog een aantal tafels bij elkaar worden gezocht voor 9 pers. Om 21.15 kwam 1ste voorgerecht voor 1 pers na vragen om 21.30 kwam de bestelling voor nog 6 pers en het hfdgerecht voor 1 pers. De jongste had ondertussen nog heen eten..... In de spagetti zat een lange sliert meegekookt plastic! Na nogmaals vragen om het eten kregen we de keuze om te vertrekken of te wachten op de rest van de bestelling. 3x raden... Dit was echt geen stijl, 1,5uur op het eten wachten, plastic in het eten en dan nog een autoritaire houding aannemen zonder de manager/eigenaar erbij te halen. Jammer want het lijkt echt een leuk gezellig vakantierestaurant.

22. Sylvia de Jonge

Een leuk restaurant met leuke bediening. Het eten werd inderdaad in rap tempo uitgeserveerd. Wij vonden dat niet zo erg, omdat we hier met onze kinderen aten. De pizza's waren prima, echter niet van hoogstaande kwaliteit. Verder viel me op, dat het restaurant prima ingesteld is op kinderen: kinderstoelen, kleurtjes en kindermenu. Wat ons betreft prima een prima gelegenheid om te eten, zonder al te veel franje!

23. Wij hebben nog nooit zo'n slechte pizza gehad! De kok had haast denk ik want de bodem was nog niet goed gebakken, deeg was melig. Weinig smaak en fantasie. De kok ging ook direct nadat hij met onze pizza klaar was naar huis?!

24. Wij vonden het jammer dat de bediening zo gehaast was. We kregen niet de tijd om even op de kaart te krijgen. het voorgerecht was nog niet op, of het hoofdgerecht stond al op tafel. ook waren wij getuigen van een ruzie tussen personeel...niet echt een ontspannen begin van een verder heerlijk weekendje vlieland!!

25. ans en theo

wij zaten ook op 7 mei bij Puur Vlieland. Deze Wim heeft even vergeten te vertellen dat z'n eigen onbeschofte gedrag de gepikeerdheid opriep van de eigenaar. Voorts schaamde de rest van z'n gezelschap zich de ogen uit hun hoofd.Wij kunnen oprecht melden dat het hier ging om iets wat niet aan de zaak doch aan de gast zelf lag. We hebben lekker gegeten en de bediening was vlot en erg vriendelijk. Ans en Theo

26. na resreveren 'smiddags moesten wij om half 8 's avonds buiten zitten met de jassen aan, het was erg koud en de eigenaar was bijzonder gepikeerd dat wij dit niet wilden, wij zijn dus vertrokken!!

1,7
  27. Gezellig en warm restaurant, lekker eten en genieten. Puur Vlieland!