Plezant - Lekker Eten in Vlieland

Ons prachtige eiland Vlieland is autoluw! Vanaf uw hotel/huisje bent u binnen 10 minuten op de fiets bij Restaurant Plezant. Uw fiets "parkeert" u voor de deur.

Met de boot vanuit Harlingen haven bent u binnen 1,5 uur op het mooiste eiland van Nederland "Vlieland"

ma lunch 11:00 - 17:00 diner vanaf 17:00

za lunch 11:00 - 17:00 diner vanaf 17:00
zo lunch 11:00 - 17:00 diner vanaf 17:00

1443520653 60
1487195776 51

1. Gewoon goed. Leuke plek. Eten was goed.
    Steak medium zoals gevraagt.
    Prima prima.

2. Helaas teleurstellende ervaring.
    Kruidenboter bij broodplankje was nogal hard en droog (niet smeerbaar. Kwam wat oud over). Zeer lang moeten wachten op het hoofdgerecht (bijna 2 uur). Volgens bediening was men vergeten onze bestelling aan de keuken door te geven. De bestelling zou nu zsm komen. De snelheid had gevolgen: Medium biefstuk was te rauw, 2 bestelde bijgerechten zaten er niet bij, 1 topping op de hamburger was men ook vergeten. De gepofte aardappel was veel te droog.(nee, ik vergis me niet met kruimige aardappel)
    Volgens bediening had men niet gerekend op zo'n drukke zondagavond.
    Om positief te eindigen: de friet en hamburger waren goed. Het idee mbt de manier van bestellen en om zelf je broodje hamburger samen te kunen stellen is erg leuk en ook leuke sfeer. De bediening was vriendelijk.

3. Heerlijk gegeten, fijn personeel! Leuk concept wat betreft het bestellen van eten! Leuke plek om te zitten, sfeervol!

4. Ron en Marina

Wij hebben de allerlekkerste hamburgers bij Plezant gegeten, in een woord, " fantastisch ".
    Hele leuke en gezellige bediening
    Echt een aanrader. Top

5. Leuk voor een borrel. Het eten is slecht.

6. Ik kan helaas geen volledige recensie schrijven, we hebben nl alleen een drankje en voorgerecht gehad! (Beide overigens ok)
    Vanaf 7 uur daar, na bijna 45 min eindelijk t voorgerecht. Toen we om half 9 (!!!) nóg geen hoofdgerecht kregen zijn we vertrokken! Erg slecht en teleurstellend!!

7. Anderhalf uur wachten op je eten. Waardeloos

8. We (4 pers) hadden een late reservering voor een tafel in de tuin gemaakt (21.00) vanwege de aankomsttijd van de boot. We waren precies op tijd in het restaurant maar omdat onze tafel buiten nog bezet was (?), werden we op de bank geparkeerd totdat een andere tafel schoongemaakt was. 10 min later was dit het geval. De dames van de bediening waren heel aardig en vriendelijk maar waren maar met z'n tweetjes. We moesten zelf elke keer vragen of we iets konden bestellen, ze kwamen niet uit zichzelf naar ons toe. Het duurde daardoor relatief lang voordat we een drankje hadden, voordat we de menukaarten hadden, en voordat we een voorgerecht hadden. Uiteindelijk hadden we pas anderhalf uur(!) later ons hoofdgerecht. Om half elf dus !! Een groepje van 5 personen kwamen binnen zonder reservering toen wij op de bank zaten, moesten eerst binnen aan een tafeltje wachten en kregen uiteindelijk ook een tafel buiten. Zij hadden eerder drinken en eten dan wij. Terwijl wij zaten te wachten zat één van de dames van het personeel uitgebreid het bestek droog te poetsen terwijl diverse tafels buiten niet werden afgeruimd en wij werden niet bediend. We hebben heerlijk gegeten maar de bediening heeft duidelijk niet de prioriteiten op de juiste volgorde hetgeen allemaal onprofessioneel overkomt. Dit is gewoon "geen" service. Ik had al een aantal recensies gelezen van mensen die soortgelijke ervaringen hadden opgedaan maar ja, soms heb je pech en soms geluk in zo'n situatie. Dat groepje van 5 personen zal het ongetwijfeld anders hebben ervaren dan wij.

9. Monique klaassen

Goed en lekker gegeten. Leuke ambiance. Prijs, kwaliteit prima! Zeer vriendelijke bediening.

10. Ondanks dat het vrij druk was en we geen reservering hadden gemaakt, werden we vriendelijk ontvangen door de serveerster. Binnen 20 minuten hadden we de voorgerechten al op tafel staan. De burger zelf was sappig en smaalvol. Het concept van je eigen toppings kiezen maakt het dat er voor iedereen wat tussen zit. Wij komen zeker terug!

11. Ik kreeg zojuist een verbrande hamburger voorgeschoteld. Mijn man heeft zijn eten inmiddels op. Ik heb nu een nieuwe hamburger gekregen. Zonder de topings die ik had besteld. Dus weer terug. Nu wel het juiste. Grrr nu geen trek meer

12. Gezellig restaurant, heerlijk eten! Aanrader!

13. Fam. Visser

De door ons bestelde tonijn was koud en te gaar, deze werd wel teruggehaald en er werden nieuwe redelijk goed bereid teruggebracht. Helaas ook nog niet op de goede temperatuur. De rest van de maaltijd moet apart besteld en betaald worden. M'n partner kreeg voor €2,25 een kale gepofte aardappel met een kledder crème fresh. De bakjes salade waren overgoten met slechte kwaliteit azijn, verder was er niets mee gedaan. We hebben even ervan geproefd, het was niet te eten. Kortom: absoluut geen aanrader.

2,1
  14. Ervaring zeer slecht. T-bone steak á 25,50 niet te eten, niet te snijden, niet te kauwen. Terug laten gaan naar keuken en werd direct in twijfel getrokken! Vervangende saté zou binnen 10 minuten opgediend worden... na 25 minuten nog niets!! Onze maat was vol en wilden afrekenen, ook de saté die we niet gekregen hebben. Bij afrekenen een grote minachting en nadat mijn vrouw vroeg naar een excuus werden we uitgelachen!! Plezant? Nou nee hoor!! Nooit meer eten bij Plezant!

15. Zurhorst

Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer! Klein probleem bij het hoofdgerecht werd professioneel opgelost. Bediening was zeer attent!

16. J.v.d.Vlekkert

Via een arrangement van Hotel Golfzang, s'avonds gegeten bij Plezant. Voorgerecht van geitenkaas uit de oven met Serranoham was heerlijk, lekker krokant. De rucola met dressing mag van mij wat minder nat maar ging niet ten koste van het gerecht waarbij heerlijk (warm) brood werd geserveerd. Jammer dat de longhaas te dik werd gesneden, het vlees was perfect gebraden maar moet mooi dun worden getrancheerd. Garnituur, stampotje, groenten o.a. koolraap heerlijk, maar chef, laat a.u.b. die ondefinieerbare hoeveelheid saus achterwege en kokketeren met truffel in een lever mousse is natuurlijk helemaal uit ten boze. De warme brownies als toetje waren gewoon lekker en als je een grote dosis geduld op kunt brengen op een toch al niet te drukke avond is het toch nog wel aangenaam vertoeven in dit restaurant, ondanks enkele schoonheidsfoutjes.
    Even terugkomen op Hotel Golfzang, fantastisch, gastheerschap wordt hier nog met een Hoofdletter geschreven, en wat kwaliteit betreft, met zo'n ontbijt kan de dag al niet meer stuk. Dan fiets je fluitend over de Postweg, weer of geen weer.

17. Lisa Waterlander

Zonder hoge verwachtingen, stapten wij bij Plezant naar binnen en werden gelijk begroet. We maakten gebruik van het 3-gangen keuze menu. Verrassend lekkere gerechten! Bijvoorbeeld de 'coleslaw' van prei geserveerd als bijgerecht. De tijd tussen de gerechten was precies goed. De tiramisu was hemels en gelukkig niet kant en klaar uit de groothandel! Voorgerechten: groene asperges met gerookte zalm en Een rilette van gerookte makreel. Hoofdgerechten: wijtingfilet in bladerdeeg en kabeljauwfilet. Nagerechten: tiramisu en crème brulee.
    Tip: attendeer de gasten op eventuele aanbiedingen, in ons geval onbeperkt mosselen of schar.

18. joost 13 punten

Erg vriendelijk serveer-personeel, hapjes bij borrel duurde erg lang... dus neem je nog een drankje, wel eerst na moeten vragen (net als bij andere zaken op Vlieland...) of we vergeten waren. Laat dat arrogante gauw verdwijnen dan hebben jullie echt een leuke tent... Nogmaals aan de bediening ligt het niet maar de vedette-neigingen van "culinaire specialisten' wordt niet op prijs gesteld, klanten zijn klanten van al het personeel. Veel succes en vooral plezier verder.

19. basaukema

Erg fijn gegeten bij Plezant. Lamsschenkel was super. Het Runderstoofpootje was ouderwets van smaak en ouderwets lekker. De kok heeft er duidelijk plezier in om mooie gerechten te maken. Véél soorten bier van de tap en breed assortiment wijnen per glas. Prettige, correcte en aardige bediening. Prijs kwaliteit verhouding erg hoog. Waar vindt je dat nog ....?
    Al met al in lange tijd niet zo goed, lekker en leuk gegeten.

20. Mijn zusje en ik waren samen twee nachtjes op Vlieland. We kwamen woensdag middag om 16:00 uur aan. s'avonds door de dorpstraat gelopen waar we het restaurant Plezant tegen kwamen. Op het bord buiten stond de aanbieding onbeperkt schar eten. Het leek ons leuk dit de volgende avond te doen. De andere dag ons de gehele dag verheugd op de scharretjes gingen we naar " Plezant" en bestelde allebei het gerecht onbeperkt schar eten. Toen wij ons menu kregen zag je al dat de schar er niet uit zag zoals je je een gebakken schar voorstelt. Ze waren behoorlijk vet, niet in olie maar in boter of margarine gebakken. Slap, niet knapperig gebakken vis. Maar nou ja kan gebeuren ook als het niet zo druk is zoals deze avond. Nadat wij de schar op hadden bestelden we nog wat schar want het was onbeperkt schar eten. Na toch wel lang wachten kwamen er twee scharretjes. Ik sneed er een aan en stak de hap in mijn mond. Jakkes helemaal koud en nog rauw ook. Ik heb dit terug gegeven en de serveerster bood haar excuses aan. We kregen een drankje van het huis. En we zouden zo nieuwe krijgen. Dat duurde even. Op het bord lagen weer twee scharretjes waarvan het vel waarschijnlijk aan de pan was blijven plakken want die was aan de boven kant weg. De vis was warm en gaar. Maar toch vond ik het raar. Je serveert de mooiste kant boven en bij deze vissen was dat beslist niet zo. Ik draaide de vissen om. De vissen waren spierwit, niet gebakken maar gekookt. Hoe kan je dit serveren? Ik zou dit zelfs thuis niet zo op tafel zetten. Toen ik de serveerster vertelde dat ik dit geen gebakken vis vond maar dat de vis waarschijnlijk heeft liggen koken in de pan ipv bakken heeft ze ze weer mee naar de keuken genomen. Waarna in overleg met de koks ze bij mij terug kwam om te vertellen dat de vis op de juiste manier was klaar gemaakt en dat ze s'morgens vers waren aangekomen en dat ze niet ontdooid waren en niet in vocht hadden liggen koken. Op mijn opmerking maar je ziet toch dat de vis wit is en niet gebakken antwoordde ze: Mevrouw de vis heeft aan een zijde een witte huid. Ja dat weet ik ook maar als ze gebakken is niet meer. Dan is dat mooi bruin. De dame weet niet dat ik een culinaire hobbie kok ben. Ook kon ze me vertellen dat de vis eerst gebakken wordt in de pan en daarna gegaard in de oven. In de oven? Ik weet niet wat voor een kok daar staat maar bij mij ging hij er direct uit. Als kok kom je toch ook naar je klant toe als deze tot twee keer toe het eten terug geeft. Onvoorstelbaar. Ik ben echt niet moeilijk maar dit kon echt niet. We hebben de rekening betaald en zijn weggegaan met een teleurgesteld gevoel.

Tip: Wordt de vis aan de rand al (erg) bruin en laat hij nog niet los? Gebruik dan geen geweld, zet de hittebron laag en wacht, geduld wordt beloond! Keer de schar/schol als hij gaar en bruin genoeg is en bak de andere kant ook gaar en krokant. Serveer een partje citroen of citroensap bij de gebakken schar/schol.

21. Bij binnenkomst na reserveren werd door een blonde serveerster direct vermeld dat wij een half uur later waren dan afgesproken en dit absoluut niet op prijs werd gesteld. De sfeer was daarmee direct bedrukt.

We stonden nog in twijfel om daar daadwerkelijk nog te gaan eten.

Het eten daarentegen was goed! We hebben door het akkefietje ook maar één gang gehad.

22. Samen wezen eten afgelopen week op vakantie, het restaurant ziet er erg gezellig uit. Wel hadden wel een erg dubbel gevoel bij de bediening, sommige onervaren maar aardig. Andere erg klant onvriendelijk, drinken wordt hard op tafel gezet, zonder er iets bij te zeggen, beetje het gevoel : genoeg toeristen, zoek het maar uit. Tafeltjes naast ons kregen zelfde behandeling.

Menukaart moest je echt om vragen, met als antwoord: ik heb het druk, met een behoorlijke chagrijnig gezicht erbij.

Hoofdgerecht spareribs waren echt super lekker! IJs als nagerecht echter weer erg slecht, ijs bollen vielen uit elkaar en waren gekristalliseerd. Prijs is wel oké.

23. Gezellig restaurant. Eten was prima en de bediening was vriendelijk. De frieten waren wat slap en te bruin/zwart gebakken, ook de gebakken aardappelen waren wat te zwart, maar wel eetbaar. We gaan er een volgende keer zeker weer eten, hopelijk zijn deze kleine probleempjes dan opgelost.

24. D de Haan

Lekker eten voor een redelijke prijs. Kaartvariatie prima. Sfeer ook prima! Prettig personeel.
    Op vrijdag- en zaterdagavond was het er (zeer) druk. Daardoor wat langere wachttijden. Was niet storend.

25. De uitstraling van het restaurant en menukaart deed ons besluiten om afgelopen zaterdag bij Plezant te gaan eten. Na een vriendelijk ontvangst en het bestuderen van de menukaart nog niets aan de hand. Wat wel opviel is dat de menukaart en de prijzen op de website en ter plaatse wat verschilde (update zou op z'n plaats zijn). Het eerste drankje en het voorgerecht waren er snel,het smaakte goed en mijn tweede biertje was er in no time. Echter toen begon het wachten, minstens drie kwartier hebben we dorstig moeten wachten op ons hoofdgerecht. In de tussentijd hebben we ons vermaakt met het aanschouwen van medebezoekers die ook lang moesten wachten op eten en drinken en hun frustraties. Tijdens het serveren van de gerechten bood de serveerster nog wel een drankje aan van het huis voor de lange wachttijd. Het eten was voortreffelijk alleen hebben we wederom een halfuur moeten wachten op de drankjes van het huis. Het toetje was er vrij snel en was goed. Jammer dat de bediening telkens op zich liet wachten, waardoor het voortreffelijke eten een wrange bijsmaak kreeg!

26. Nicole & Andre

Een bezoek met gemengde gevoelens, zeker wat het eten betreft.
    Onze dochters hebben heerlijk gegeten (slibtongetjes en schnitzel). Mijn vrouw ging speciaal voor een gerecht met rijst: een Vlielands stoofpotje. Maar de rijst werd niet geleverd. Navraag leverde op dat door de warmte de rijst was droog gekookt en niet meer voorradig was. Een domper. Ikzelf heb de gekookte mosselen gegeten. Smaak was prima, maar door de hoeveelheid zand(korrels) uiteindelijk een moeilijk verteerbaar gerecht. Jammer!

27. Vorige week twee keer hier gegeten. Men is vriendelijk en van goede wil, doch de kok moet wat meer eer in zijn kookkunst leggen. We aten er ondermeer lever, die helaas door en door gaar werd geserveerd en eigenlijk niet te pruimen was. Ook kozen we voor sate, waarbij de saus de eerste avond anders smaakte dan de tweede avond. Op de tweede avond was de sate soms nog rauw, hetgeen absoluut niet mag met varkensvlees. De vissoep vooraf was de ook aangeboden tomatensoep met wat vis erdoor heen gegooid. Het bakje groente geeft exact aan wat de kok doet; snel wat groenten wokbakken, heel grof gesneden en weinig smaakvol. Op beide avonden haden we hetzelfde toetje. Met slagroom. De tweede avond was de slagroom waarschijnlijk op en werd er snel wat handgeslagen slagroom op het ijs gegooid, die kwantitatief en kwalitatief niets voorstelde. Een goede eettent begint met een kok die liefde legt in zijn werk. Jammer voor de uitbater, maar alleen een leuke gezellige locatie bezorgt je geen vaste cliënten. De prijs van 24.95 voor een menu is niet te duur, maar zorg er voor dat de kwaliteit goed is.

28. Gisteren bij plezant gegeten. Het eten was uitstekend, eenvoudig maar heerlijk gegeten in een gemoedelijke sfeer. De bediening was prima, zeer zeker een aanrader tijdens een verblijf op vlieland!

29. truus hendriks

Tijdens een weekend Vlieland op 4 nov. gekozen voor eten bij Plezant. Als vegetarier had ik de keuze uit twee gerechten. Een wrap of pasta met kaas. Dat laatste werd door mij besteld en dat was niet zo'n beste keus. De pasta zwom in een soort soep van kaas en room. Kraak noch smaak. Heb dit dan ook niet opgegeten.
    De bediening bevestigde dat het er niet zo uit hoorde te zien, maar toch werd met mijn klacht niets gedaan
    Het is toch niet zo moeilijk om een smakelijke vegetarische maaltijd te maken?
    "Plezant" was voor mij zeker niet plezant.

30. Gezellig restaurantje. Heerlijk gegeten, veel keuze. Vriendelijke bediening.
    De inrichting doet een beetje aan Engelse pub denken.

31. Hele gemoedelijke sfeer, heerlijk diner, hele overzichtelijke kaart met juist prijs/kwaliteitverhouding. Service mag wat toegewijder en spontaner. Om naar het toilet te gaan, moet je eerst naar buiten lopen en deze was niet erg hygienisch.

32. Afgelopen zondag geluncht en allebei een salade besteld. Mijn salade met lamsham, groene asperges en mosterdressing werd geserveerd zonder asperges en met een andere dressing. Bij navraag werden er wat slappe asperges uit blik overheen gekwakt en de mosterddressing werd alsnog toegevoegd. Resultaat: een bord dat dreef in twee soorten dressing met vieze snotterige asperges. Verder kregen we geen snippertje brood bij de salades. Met mijn klacht, dat het werkelijk niet te eten was, werd niks gedaan. Gewoon de volle mep moeten betalen. Heel erg slecht!

33. Heerlijke asperges gegeten met een zeer "Plezante" sfeer.

Een leuk restaurant waar je voor een leuke prijs kunt eten, echt een aanrader!

Mvg.

Theo.

34. Gisteren bij Plezant gegeten, we kenden het nog als het visrestaurant. Wat een goede metamorfose heeft deze zaak gehad.

Ondanks de drukte hebben we nooit lang hoeven wachten en was het eten erg goed.

We hebben een zeer 'Plezante' avond gehad. Echt een aanrader!

35. Heerlijk gegeten, echt een aanwinst voor Vlieland. Bediening zeer vriendelijk en de sfeer is er prima!

36. Slechte bediening, zeer chaotisch en slecht eten. Komt niet door personeel, maar blijkbaar is er geen leiding, of iemand geen leiding kan geven. Lang wachten op een incompleet menu, en zeer slecht eten. Weinig eten, daarna half uur wachten op een bakje friet terwijl je de rest van je eten al op hebt. Als je een klacht geeft doen ze er niks mee. Jammer, niet heen gaan!