Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Vlaardingen verdeeld zijn.

1. Chinees-Indisch Vlaardingen

Carla van Deijl

Gisteravond met kinderen en kleinkinderen weer heerlijk gegeten, fijn dat de kleintjes zelf van het buffet gebruik kunnen maken! Aardbeien waren heerlijk! Maar natuurlijk ook de sushi was erg goed!

Het eten en drinken was goed. En het personeel was fantastisch, echt een aanrader!!!

Kleine gezellige zaak waar echt Italiaans eten wordt geserveerd.
    Nagerechten zoals Panna Cotta en Tiramisu zijn aanrader

4. West-Europees Vlaardingen

Prijsniveau wordt niet waargemaakt en doet de locatie geen eer aan. Snotgare coquilles met pretentieus smakeloos garnituur. Een stuk lauw rundvlees met wat groenten op weliswaar mooi servies en veel te veel tijd tussen de gangen. Een tip voor de restauranthouder; het gaat in de eerste plaats om de chocola, niet om de wikkel die er omheen zit!

Ik ben gisteren met mijn vriendin tijdens de opening van het restaurant komen eten. Als je binnenkomt merk je gelijk dat het een themarestaurant is wat doelt naar bourgondisch middeleeuws eten met je vingers. Jawel, zonder bestek dus!

Het personeel is zeer gastvrij en de sfeer is zeer warm en toegankelijk. Op de achtergrond staan twee grote rotisserie grillen een twintigtal kippetjes te braden en het ruikt er overheerlijk.

Zeker de moeite waard om langs te gaan.

Heerlijk gegeten. Veel tafeltjes in een klein restaurant. Ik zou er niet romantisch met z'n tweeen eten, omdat het vrij druk is. Met vrienden daarentegen heel gezellig en dat waren wij. We komen zeker terug.

7. Chinees-Indisch Vlaardingen

Gisteravond wezen eten bij wokhouse. Was om 19.00 Uur.
    Lege bakken, viel erg tegen, niet gewend.
    Meerdere mensen vroegen of er nog bijgevuld, werd niet op ingegaan, aangegeven aan personeel.
    Was niet gezellig, waren binnen een uur weg.
    Eigenaresse hierover gemeld, was hier niet blij mee, bood excuses aan… konden volgende keer voor 50% eten, terwijl we op die dag voor 50% hebben kunnen eten.
    Konden er verder niets aan doen… we komen zeker niet meer terug.

Patrick P

Altijd goed op tijd en zeer lekker eten! Wij bestellen bij niemand anders meer ♥️

Heerlijk knus en gezellig restaurantje. Eten is heerlijk en de bediening supervriendelijk.
    Wij zijn al meerdere malen daar wezen eten en dit was zeker niet de laatste keer!

De pasta waarvoor we speciaal hiernaartoe waren gegaan was een dikke 10+ waard. De carpaccio zou ik nooit meer nemen. De carpaccio zelf was goed. Maar de goedkope bruine ijsbergsla eronder was echt een min punt. Voor het bedrag had het beter en lekkerder aangekleed kunnen zijn.
    De bediening was snel, vriendelijk en netjes. De stokbrood kruidenboter was ook niet echt top. Brood was droog. Toch komen wij hier zeker terug zowel voor de pasta en goede service.

Het was op de zaterdagavond al vroeg druk. Maar je kon over nog goed bij. Bij het wokken moest je iets langer wachten. Lekker gegeten het was weer top!

12. Chinees-Indisch Vlaardingen

Weer eens uit eten geweest in "China Garden".
    Het blijft een Toplocatie! Nog maar even van genieten zolang het kan.
    De bediening was evenals het eten wederom voortreffelijk!

Jan-Peter Peeters

Het eten en de bediening zijn prima. Service ook top. Alleen het interieur is erg cliché-matig.

Word veel geroddeld over gasten waar andere gasten bij zijn.
    Telefoon word slecht opgenomen voor evt een bestelling oid.
    Patat half rauw en de prijs een beetje aan de hoge kant.
    Speciaal vanuit denhaag hier naartoe gegaan maar spijt achteraf voor de weg gegooide kilometers.
    Volgende keer gewoon weer in den haag.
    Vlaardingen west is inmiddels uitgesloten voor mij.
    Service was aardig alleen het geroddel over U als U bent geweest is minder.
    Denk ook eens aan je gasten in de zaak.
    Heb je wat te roddelen doe je het achter de schermen zodat de gasten er geen last van hebben.

Buiten is het gezellig het ligt midden in een rustige en groene omgeving zeer kind vriendelijk met van alles om mee te spelen en rond te hollen.
    Rolstoel vriendelijk.
    Ruime keuze in eten en drinken en zeer betaalbaar.
    Toch zouden we best wat meer willen betalen voor wat betere kwaliteit.
    De pannenkoek met rozijnen van mijn man was niet gaar aan de onderkant.
    Wat is nou zo moeilijk aan een pannenkoek!

Vanavond Pizza gehaald voor mij en mijn 2 kinderen, wat een afgang pizza was koud, duur, smakeloos en taai.

Goede service. Patat smaakt goed doorbakken.
    Heerlijke sate en satesaus.
    Heerlijke milkshakes.

18. Chinees-Indisch Vlaardingen

Altijd goed eten uiterlijk is kaal maar het is een afhaal chinees het is schoon en bij mij gaat het. Om de kwaliteit van het eten en die is altijd goed en smaakvol.

Vandaag de verjaardag van onze zoon gevierd. Wat een hartelijk ontvangst!! Zeker een aanrader!!! Prima eten en zeer vriendelijk en hartelijk personeel!!

Koos Brinckmann

Enorme verschillen in waardering, van "verschrikkelijk, nooit meer" tot "absolute aanrader". Je zou haast denken dat sfeer en kwaliteit samenhangen met de gemoedstoestand van het personeel.
    Wij eten zeer regelmatig bij Farinella in Schiedam, een trattoria die, mij uitgelegd door Alessio, zoon van Nicola, meer gespecialiseerd is in pasta's en pizza's. Omdat ik iets te vieren had wilde ik deze keer naar een restaurant. Mijn keuze viel heel snel op Ristorante Farinella.

Een paar dagen tevoren ben ik langsgegaan omdat ik de Vlaardingse vestiging van Farinella niet kende. Nicola (die ik ken van de Schiedamse locatie, soms staat hij daar) was zelf aanwezig. Ik reserveerde een tafeltje bij het raam. "We maken er een gezellige avond van" zei Nicola. "Met live muziek".

Bij binnenkomst was ik verbaasd dat "mijn" tafeltje bezet was. Nicola wees mij een andere tafel aan, ook bij het raam, maar wat meer centraal in het restaurant. Achteraf bezien was de setting daar beter, sfeervoller. Weliswaar een eigenhandige wijziging in de plaatsing door Nicola, maar ongetwijfeld gebaseerd op ervaring. Hoe dan ook, de sfeer was die van mediterrane gezelligheid: ongedwongen en spontaan. De wijn, voorgerechten en hoofdgerechten waren misschien niet met de snelheid van een Ferrari of een Lamborghini geregeld, maar uiteraard hadden wij geen haast. Moet je in een dergelijke gelegenheid ook nooit hebben.

Al snel bleek de "live muziek" niet aanwezig: de zanger-gitarist was aan zijn oog geopereerd. Een dergelijke ingreep plan je ruim van tevoren zodat het mij wel verbaasde dat Nicola dit niet meteen had gezegd bij mijn bezoek, een paar dagen daarvoor. Misschien was hij het gewoon vergeten. Maar het maakte qua sfeer waarschijnlijk niet heel veel uit. Want Italiaanse muziek was er toch wel. En Nicola en zijn mensen hebben later die avond een eigen versie van "Il canto degli Italiani" ten beste gegeven. Hilarisch, dat wel.

De witte wijn, een Pinot Grigio, was uitstekend qua smaak. Maar niet qua temperatuur: de koeler was slechts een emmer met aanvankelijk koud water, maar naarmate de warmte in het restaurant steeg werd de wijn al snel minder koud. Jammer! De voorgerechten smaakten goed, maar het duurde wel lang voor die op tafel stonden. Ons werd tussendoor gevraagd of de "gebakken lucht" goed smaakte, refererend aan de lege bordjes. Kijk zo kan het ook. Ik heb ook wel eens heel lang moeten wachten, zonder dat iemand van het personeel zich daarover bekommerde. Dan kan je beter met een kwinkslag de sfeer erin houden. Goed gedaan!

Over de hoofdgerechten waren wij alle vier zeer te spreken. Heerlijk vlees (malse ossenhaasreepjes), prima vis (zeebaars). De tiramisu smaakte lekker (alleen wel jammer dat de slagroom niet vers was...).
    Tussen de gerechten door werden er sterretjes-fonteinen op tafel gezet (er waren nog drie jarigen die avond). Uit de boxen klonk enkele malen het welbekende verjaardagslied. Al met al veel gezelligheid dus in een tjokvol restaurant. De slechte recensies ten aanzien van dat laatste begrijp ik niet. Juist een vol restaurant wekt vertrouwen terwijl een leeg of halfleeg restaurant (zeker op een zaterdagavond) vreemd is. Nederlanders zitten niet graag dicht bij elkaar. Als op een terras alle tafeltjes bezet zijn gaat de gemiddelde Hollander niet aanschuiven als er nog twee stoelen vrij zijn. Ze lopen liever door, op zoek naar dat ene lege tafeltje. Stel je voor dat je je privacy moet inleveren! Bij een restaurant als Farinella werkt dat niet. Je zit gewoon vlakbij je buren en vaak heb je op die manier nog leuk contact ook ("eet smakelijk mevrouw en meneer").

Ik zal niet zeggen dat alles helemaal perfect was. Er waren een paar schoonheidsfoutjes, er zijn enkele verbeterpunten (die geef ik nog wel een keer door aan Nicola als ik hem weer zie), maar laat de eerste die perfect is zijn hand eens opsteken. Die zou ik wel eens willen ontmoeten. Als je perfectie zoekt moet je niet naar Farinella, maar als je een hele gezellige avond wil hebben met lekker Italiaans eten en die typisch Italiaanse mengelmoes van sfeer en chaos ga dan gerust eten bij Nicola Farinella!

Uitermate teleurstellend en verschrikkelijk!!
    Wat een geweldig leuke avond had moeten zijn voor de verjaardag van mijn man is uitgelopen op een totale deceptie bij Farinella Vlaardingen. Twee weken van tevoren een tafel besproken bij het raam maar toen we aankwamen konden we een tafeltje gaan uitzoeken in het looppad.... Er was NIETS gereserveerd. Er werd bijgezegd wie het eerst komt krijgt de beste plaatsten ook zonder reserveren. Uiteindelijk konden we ,op vrijdagavond, elders terecht die WEL een tafeltje voor ons had, ondanks de drukte, en NIET in het looppad. Kortom, zou ik Farinella aanraden bij familie, vrienden en kennissen... NEE, dat wil ik ze echt nooit aandoen!!

Authentiek Italiaans restaurantje met zeer vriendelijke bediening en erg lekker eten!

We halen al jaren elk weekend een grote bak ijs, omdat het ijs heerlijk is! Ieder een eigen mening en ervaring, maar de smaken, de sfeer, de medewerkers, de prijs zijn allemaal prima!

Hier zijn echt de beste pizza's, super lekker en heerlijk vers.

Heerlijk gegeten voor een goede prijs! Vriendelijk personeel, snelle bediening, interieur is weinig sfeervol.

Wat een teleurstelling. Hebben daar gebruik gemaakt van de lunch. Personeel ongemotiveerd, niet klantvriendelijk. Vergeten supplementen bij je gerechten te geven en als je daarom vraagt, zeg je normaal sorry vergeten en breng je het direct. Het restaurant moet daar weg, maar blijf tot het laatst zorgdragen voor kwaliteit en service.

Melania Simileer

Iedereen is vol lof over deze tent, dus maar een keer geprobeerd. Wat als eerste opvalt is dat het bloedheet is in de zaak, echt niet normaal. We hadden een tafel voor 4, maar dit is wel heel erg krap, toen de bediening de warmhoudplaat kwam brengen had hij geen idee waar hij hem kwijt moest, tja jullie maken het zo krap.

We werden snel geholpen want het was nog erg rustig. Het eten werd snel gebracht. Vanaf dit moment is de bediening niet één keer langs geweest, slecht.
    De salade bij de gerechten moet je zelf halen vanuit een saladebar, deze was erg mager gevuld, bietjes (Grieks?), Komkommer, tomaat en selderij, géén sla dus en ik vind dat bij salade bij een Griek minimaal feta moet, maar helaas.

De Griekse schotel voor 2 personen was qua hoeveelheid wat je bij een gemiddelde griek voor 1 persoon krijgt, maar wel lekker.

Mijn vriendin had ossenhaas uit een pannetje, maar ik twijfel of dit echt ossenhaas was, denk eerder gewoon biefstuk gezien de afmeting.

Wie drinken wilde bijbestellen moest zelf de bediening gaan zoeken, daarom en door de hitte in de zaak zijn we maar zonder dessert vertrokken.

29. Chinees-Indisch Vlaardingen

Mooie ambiance. Kind- en klantvriendelijke bediening en uitstekend eten.

Hele slechte ervaring. Maken niet waar wat ze zeggen en hebben zelfs een grote mond tegen klant. Rare vogels, apart eten.