Hartelijk welkom in Grieks Specialiteiten Restaurant Delphi!

In een geheel nieuwe entourage nemen de eigenaars en chef-kok u graag mee op een traditionele reis. Laat u verrassen en verwennen door onze heerlijke mediterrane gerechten, waarbij kruiden, specerijen, olijfolie en heerlijke wijn de hoofdingrediënten zijn.

In samenwerking met Griekse interieur architect Athanasios Koutsagias (afkomstig uit Griekenland) is een Griekse sfeer, in combinatie met de mooie gerechten van de chef-kok en zijn team.

Delphi was inde klassieke oudheid één der beroemdste plaatsen van de god Apollo en tevens het meest bezochte en gerespecteerde orakel van de antieke wereld. Een ‘orakel’ was een soort raadgever. Vanaf het jaar 590 v. Chr. Werden te Delphi Pyritesche Spelen gehouden, wedstrijden in muziek, dichtkunst en sport. Als raadgever willen je ‘Delphi’ laten ‘proeven’.

Delphi is een ervaring. Je moet het proeven en meemaken.

Chef-kok Tasos Bacharidis afkomstig van Griekenland, nodigt u uit op een traditionele en creatieve reis.

Gaat u mee?

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1193949437 51
1200739030 64
1207528623 67
1343320483 71
1451953971 80
1485901936 72

1. Iedereen is vol lof over deze tent, dus maar een keer geprobeerd. Wat als eerste opvalt is dat het bloedheet is in de zaak, echt niet normaal. We hadden een tafel voor 4, maar dit is wel heel erg krap, toen de bediening de warmhoudplaat kwam brengen had hij geen idee waar hij hem kwijt moest, tja jullie maken het zo krap.

We werden snel geholpen want het was nog erg rustig. Het eten werd snel gebracht. Vanaf dit moment is de bediening niet één keer langs geweest, slecht.
    De salade bij de gerechten moet je zelf halen vanuit een saladebar, deze was erg mager gevuld, bietjes (Grieks?), Komkommer, tomaat en selderij, géén sla dus en ik vind dat bij salade bij een Griek minimaal feta moet, maar helaas.

De Griekse schotel voor 2 personen was qua hoeveelheid wat je bij een gemiddelde griek voor 1 persoon krijgt, maar wel lekker.

Mijn vriendin had ossenhaas uit een pannetje, maar ik twijfel of dit echt ossenhaas was, denk eerder gewoon biefstuk gezien de afmeting.

Wie drinken wilde bijbestellen moest zelf de bediening gaan zoeken, daarom en door de hitte in de zaak zijn we maar zonder dessert vertrokken.

2. Bij binnenkomst in Delphi Vlaardingen wordt je niet naar een tafeltje begeleid.
    Je moet zelf maar een tafeltje zoeken.
    De benedenverdieping zag er sfeervoller uit dan de bovenverdieping.
    Ik zat boven, en ik vond het maar ouwe meuk. Weinig Griekse sfeer.
    De bediening had er ook weinig zin in.
    Het eten vond ik wel lekker. De dag daarna was de grote boodschap ook echt groot.

3. Kom hier regelmatig eten alleen als ik aan werk ben of met meerdere personen. Eten is altijd van super kwaliteit en geruime keus uit de menu kaart. Eten wordt vlot opgediend en ziet er keurig uit. Plus punt is de salade bar waar je je heel de avond op kan uitleven. Personeel is ook vriendelijk en de eigenaar komt altijd een leuk praatje maken. Zeker een aanrader en kan me dan ook niet vinden in de recensies die hieronder geschreven zijn. Heb bij veel Griekse restaurants gegeten op de wereld maar je gaat nergens zo voldaan naar huis als bij Delphi vlaardingen.

4. Jorien Zeevaart

Op maandagavond 06-02-2017 met 4 personen gegeten bij Delphi in Vlaardingen. Bediening was nogal bot, niet gastvrij en soms ronduit lomp.
    Toen de 4 hoofdgerechten werden opgediend konden we deze helaas direct weer retourneren omdat ze (alle 4!) lauw waren. Geen excuus gekregen van de bediening. Na ong. 20 minuten kregen we opnieuw onze hoofdgerechten, deze waren dit keer iets warmer, maar nog steeds aan de lauwe kant. Kortom, Delphi zeker GEEN aanrader helaas!

NB. NIET rolstoeltoegankelijk, toilet bevindt zich op bovenste etage, lift niet aanwezig

5. Ener edReob

Paar jaar gemeden en onderlaatst uit "noodzaak" opnieuw geprobeerd. Helaas ondanks dat wij gerechten uit het hoogste prijssegment hebben genomen, een dikke tegenvaller. O.a. Ossenhaas (taai en rauw) in een flauw sausje in een pannetje zonder toevoegingen, verse groenten of iets dergelijks, snotterige tonijnfilet alsof die 4 opnieuw ingevroren was geweest, ongepelde gamba's in een loeiendhete saus met gesmolten kaas erover (ga die maar eens pellen). Niet attent gemaakt op het saladebuffet, waardoor als garnituur het moesten stellen met 1 bakje patat met drie personen. Niet meer voor herhaling vatbaar.

6. Mr. Zana

7. Een leuk en gezellig Grieks restaurant. Leuke sfeer, uitgebreide menukaart en vriendelijk personeel.

Dit restaurant is het zeker waard om nog eens te bezoeken

8. Gisterenavond geweest. Heerlijk gegeten. Goede, vlotte en vriendelijke bediening. En zelfs galatobouriko op het menu :)
    Zeker voor herhaling vatbaar.

9. Gisteravond daar gegeten. We kwamen om 21.00 binnen. Werden gelijk geholpen met drankjes en er werd gelijk een schaaltje met broodjes, een lekkere saus en ouzo geserveerd. Door de ober werd ons een menu aan geraden waarbij alle Griekse smaken naar voren zouden komen. Dat hebben we geweten. Eerst kwam er een schaal met plus minus 10 verschillende voorgerechten en stokbrood. Het hoofdgerecht bestond uit 4 soorten vlees plus rijst, patat, sauzen en nog het een en ander. Het nagerecht bestond uit yoghurt, ijs, vruchten, slagroom en nog een paar dingen. Het was gewoon heel lekker en ook veel. Heel dit restaurant is gewoon een aanrader en in mijn ogen nog goedkoop ook. Waar krijg je in godsnaam zoveel verschillende dingen voor 22, 50?
    Prijs/kwaliteit moet een 11 zijn!!!!!

10. Van Zanten

Wij zijn hier al een aantal keren gaan eten en hebben het altijd naar ons zin. De bediening is erg goed en het eten vinden wij ook erg lekker. Dit is een restaurant waar je nog een aperitief gratis krijg als "warm"welkom. Jammer dat er af en toe dan een negatieve beoordeling tussenstaat.

We hebben ook een keer de griekse avond meegemaakt. Dat vonden wij echt leuk. Enig minpuntje is dat de muziek wel echt hard staat. Dus op zich erg leuk maar niet een avond om met vrienden (die je lang niet gezien hebt) te gaan eten. Want je kan elkaar niet erg goed verstaan. Overigens is de sfeer wel erg goed en blijft iedereen na afloop echt uren hangen.

11. Ik zelf kom hier al echt meer dan 15 jaar zeker. Eerst met m'n familie en later dus vaste klant geworden met mijn vriendin en echt waar altijd van harte genoten. Maar de afgelopen 3x zijn dusdanig tegen gevallen dat wij besloten hebben hier niet meer te komen. Delphi is in korte tijd zwaar achteruit gegaan. Waarom rommelen aan een goede Delphi schotel? Ineens is die anders samengesteld en is het vlees minder lekker en dan maar niet te spreken over de slechte service. De laatste keer hebben we ruim 45 minuten zitten wachten op het voorgerecht een simpele stokbrood met kruidenboter voor 2 personen, dus na 45 minuten toch maar is gevraagd over hoe het er nou voorstond. De serveerster regelde direct ons voorgerecht maar kwam met de mededeling dat er een probleem was ontstaan met ons hoofdgerecht deze zou al klaar staan terwijl ons voorgerecht net voor onze neus stond. Er werd een voorstel gedaan om direct het hoofdgerecht mee te serveren dat vonden wij uitermate belachelijk waarom de klant belasten met een fout die bij hun vandaan komt? Lachwekkender vond ik om te zien dat het personeel in de zaak al zat te genieten van stokbrood met kruidenboter terwijl wij er ruim op zaten te wachten. Was het nou onwijs druk kan ik me indenken dat er foutjes worden gemaakt maar het was ontzettend rustig. De keren er voor ga ik niet eens over beginnen maar bijvoorbeeld een drankje van de zaak wegens de slechte service die ons beloofd was en uit eindelijk nog uit eigen zak is betaald etc etc etc. Het eten is van slechte kwaliteit en de service is slecht, erg teleurstellend allemaal komop management toon wat initiatief en leiding en zorg dat de kwaliteit weer terug komt op het oude niveau juist nu waarin mensen echt overtuigd willen worden voordat ze goed geld gaan uitgeven ergens. Nu jagen jullie de klant de zaak uit, wij zaten te overwegen om weg te gaan de laatste keer zelfs nog voordat het voorgerecht er stond want wij hadden er schoon genoeg van.

12. Vanavond voor het eerst bij Delphi gegeten, was heerlijk!
    Gerechten smaakten goed en vooral de nagerechten lagen mooi opgemaakt op je bord!
    Bediening was heel aardig en behulpzaam, kortom, een echte aanrader!
    We komen er zeker terug!

13. levensgenieter

Zijn vorige week hier gaan eten kregen per persoon 1 stukje stokbrood vooraf ja er waren meer mensen die hierom moesten lachen vraag dan of we een mandje stokbrood vooraf willen maar dit slaat echt nergens op.
    De service is wel vriendelijk maar de porties op het bord zijn echt te weinig voor het geld wat je er voor betaald.
    Het lijkt wel op ze hier op bezuinigen gaat het wel goed met Delphi?

14. Omdat ik in het verleden enkele minder goede ervaringen had met griekse restaurants was ik erg bevooroordeeld toen een vriend mij laatst vroeg iets te gaan eten bij Delphi. Maar ik heb mijn mening aan moeten passen!

Het geserveerde eten was gewoonweg heel erg lekker. We hadden een soort 2 persoons vleesgerecht met verschillende soorten vlees, en dit was allemaal heel lekker. Daarbij hadden we een goede fles wijn voor, ons inziens, een spotprijsje.

Het enige minpuntje waren de dames in de bediening. Ik vond ze nogal kortaf en een lachje kon er ook niet vanaf. Maar ja, iedereen kan een mindere dag hebben.

15. Erik Italo

Ik kom praktisch elke 14 dagen voor het heerlijke eten, de goede sfeer, de goede bediening en natuurlijk de heerlijke alcoholische versnaperingen langs. En als die ingredienten blijven, dan blijf ik komen!

16. Helaas bediening zeer vriendelijk eten niet goed te koud en taai.

Was een aantal jaren terug een TOP zaak helaas van eigenaar veranderd is duidelijk merkbaar!

Kom er niet meer!

17. De meisjes in de bediening zijn leuk, erg vriendelijk en zorgzaam.

Het voorgerecht was erg lekker maar het hoofdgerecht was te slecht voor woorden. Taaie tonijn en koud/droog vlees, ik was nog nooit bij Delphi geweest en zal dit ook nooit meer doen.

Gr. M.

18. Vond het een gezellige avond. Het eten was goed, vooral de ossenhaas van de grill is een aanrader. Ook de bediening is vriendelijk en gezellig om een babbeltje mee te maken.

Het is echt een vlees restaurant, maar er zijn ook veel vis gerechten op de kaart, zelfs een vegetarische schotel!

Ik vind voor de prijs doe je betaalt dat je een goed gerecht krijgt.

Ik kom zeker terug!

19. Jammer, jammer, jammer.

Jaren lang niet gegeten bij Delphi, maar omdat iemand uit onze groep een keer was langs gelopen en het er toch wel gezellig vond uitzien zijn we er toch weer een keer gaan eten.

Toegegeven, Delphi ziet er een stuk beter uit en alles lijkt netjes verzorgd.

Een gezellig avondje bij Delphi zat er helaas niet in want tot onze verbazing stond het eten binnen 10 minuten voor onze neus. Ook zijn we tijdens de eerste 10 minuten van ons etentje zeker 6 keer gestoord, niet met de vraag of we nog iets wilden drinken helaas, maar met de vraag of het allemaal wel smaakte. Is dit naar aanleiding van de recensie op deze site over de vriendlijkheid van het personeel of zijn ze gewoon onzeker over de kwaliteit van het eten. Dat laatste moet het geval zijn want het eten was jammer genoeg veel te zout en droog. Het zal wel een moment opname zijn maar voor ons was het de laatste keer. De prijzen op de menukaart vallen trouwens wel mee, dus het is aan een ieder om zelf te beslissen om hier te gaan eten.

20. Jan 7 punten

Delphi is flink gegroeit de laatste tijd! Er is veel aandacht voor de klant en eten is zalig! Een echte kenner van Griekse keuken gaat daar graag heen. Studenten? Waarom niet!? Dat maakt het juist leuk, dat studenten en wat oudere klanten daar lekker kunnen eten!
    Personeel is zeer netjes.

21. Vaste klant, ben daar nu tientallen keren geweest maar nooit echt waardering voor gehad.

Na gisteren avond was het zeker voor het laatst. Niet goed geholpen, want wij vonden het eten droog en niet warm. Daarom kregen wij te horen dat het onze schuld was omdat wij het warmer wilden. Toen wij vroegen of ons eten warmer kon zijn wij niet geattendeerd op het feit dat het eten dan droger of minder lekker kon zijn, waarop zij ons niet tegemoet wilden komen. Erg jammer, maar blijkbaar wisten ze en weten ze niet wat klantvriendelijkheid inhoudt.

In plaats van de klant op #1 te zetten gaan ze elkaar verdedigen, nog nooit gezien maar goed.

Erg jammer, maar dit was de laatste keer. Klantvriendelijkheid is onvoldoende en tevens het eten.

Voor studenten is dit prima, maar ik kom hier nooit meer. Ik raad aan om iets meer te betalen voor iets waar je beter wordt geholpen.

22. Janny 29 punten

We hebben vorige week zondag erg lekker gegeten en komen vast nog eens terug.

23. Super!

Lekker eten en de bediening is heel erg vriendelijk!

24. Wij komen in totaal al 19 jr bij Delphi, en zitten er dus vrijwel elke week wel een keer. Zijn dus zeer tevreden, eten is altijd goed en het personeel is zeer vriendelijk. Zijn dus eigelijk gewoon vaste klant. Onze kids komen er ook graag. Kortom, kan dit restaurant een ieder aanbevelen.

25. Mooi verbouwd, was ook nodig na zo lange tijd.

Maar het belangrijkste vind ik het eten en dat is echt heerlijk.

Mijn complimenten aan de keuken, ga zo door.

26. Om te beginnen, het eten is echt weer als vanouds maar: een uur wachten op het hoofdmenu is toch wel te gortig.
    Konden geen nagerecht nemen, omdat onze parkeermeter afliep, we hebben nog hard moeten lopen.
    Oorzaak naar mijn idee, te weinig personeel. Er is beterschap beloofd en dat is voor mij toch weer een reden binnenkort daar een vorkje te prikken.

27. Afgelopen weekend weer geweest, zaak was mooi verbouwd (zelfs een rookruimte!) en een nieuwe kaart...héérlijk gegeten! Door gastvrijheid van eigenaren en personeel is het als een thuiskomen in een warme Griekse sfeer....

28. Sinds oktober, november de nieuwe eigenaar er inzit is het echt lekkerder. Nu kom ik er weer geregeld en het is ook goed opgeknapt nu het helemaal verbouwd is.

7-1-2010

29. Brian

30. Ik moet uit eigen ervaring spreken dat het eten uitermate goed is, ook in verhouding tot de prijs. Personeel is vrolijk.
    Wiij zullen nog vaak komen.

En de nieuwe kaarten, tjaa je kunt niet 30 jaar het zelfde serveren.

31. tot gisteren was het super, helaas de mannen die het maakte wat het nu weer is zijn eruit gezet door de eigenaar, kon er zeker niet tegen dat het eindelijk begon te lopen. Jammer, Georgios en Giannis ik zal jullie missen, vooral jullie gastvrijheid en het gevoel van thuis komen wat jullie konden geven!!!

32. Ben net terug. Het was erg lekker. En ik heb een leuke avond gehad!

33. gisteravond bij delphi gegeten, het eten was uitstekend en de bediening op 1 dame na erg gezellig, kwaliteit/prijs erg goed, de saladebar mag wat beter verlicht worden. wij zijn een tijdje niet geweest i.v.m andere eigenaar, maar nu zullen wij weer regelmatig gaan eten bij delpi.

34. Erg lekker gegeten, vriendlijk personnel, niet goedkoop maar prima kwaliteit en niet alleen griekse specialiteiten.

35. Vorige week vrijdag gegeten na 1 keer eerder te zijn geweest.Toen was het gezellig maar gewoon.Nu echt heerlijk gegeten enthousiaste bediening.lekker groot glas wijn niet zoals je vaak ziet een half glas voor veel geld.Dus wij gaan straks weer en als het weer zo smaakt hebben ze een vaste klant bij.Als ik dan een min puntje op mag noemen de saladebar mag iets uitgebreider,en graag zodanig verlicht dat je kunt zien wat je opschept.Verder prima probeer het zo te houden

36. Afgelopen weekend daar gaan eten met z'n vieren. Heerlijke porties, en ontzettend mals vlees. Zoals bij elke Griek geserveerd op een grote schaal,maar zeker niet vervelend. Prijs kwaliteit is ook prima daar! Service was prima, hoewel de blonde meiden soms wat kunnen leren.

37. Sinds de verandering van eigenaar is het achteruit gegaan. Wij houden het voor gezien en gaan voortaan naar de andere Griek in Vlaardingen!

38. Gisteren voor de tweede keer naar delphi geweest ondanks de gelezen recencies hier. Wederom een goede en gezellige avond gehad.

39. G. van der Stelt

Wij komen al jaren bij dit restaurant.Wat is er aan de hand? Andere eigenaar? Ipv mooi opgemaakte borden ligt er nu een lading gelijk smakend vleesop je bord. De salade moet je zelf scheppen. Moet er nog wel wat te scheppen zijn (om 20.55 uur leeg) Menu`s zijn niet meer herkenbaar. Matige bediening. Uitzondering was een jonge Griekse die weet hoe het moet. De rest hangt en wacht af. De ambiance is totaal uitgekleed. Had je anders het idee op vakantie te zijn met eten, is het nu zo kaal en licht dat het een eetcafe idee heeft. Wij vertelden onze vrienden altijd van de "beste" Griek in Vlaardingen. Helaas is dit niet meer. Wij hebben ons de "day-after" meerdere malen afgevraagd wat er nu gebeurd is.

40. Al jarenlang de beste Griek van Vlaardingen.

Lekker eten voor een mooie prijs in Griekse sferen.