Herberg De Klomp in Vilsteren

Deal In een prachtige omgeving genieten van een verrukkelijk 3-gangendiner, nu slechts 34,50!

Herberg de Klomp is gelegen op Landgoed Vilsteren, temidden van de natuur. Hier is het genieten geblazen van een sfeervol restaurant en van ambachtelijk bereide gerechten met veelal biologische en streekeigen ingrediënten (met respect voor milieu, mens en dier).
In de lente en zomer kun je heerlijk ontspannen op het zonnige terras en je één voelen met de natuur terwijl je in de herfst en winter knus kunt genieten van de open haard in de sfeervolle lounge.
Kortom, een plek waar je je direct thuis voelt en waarschijnlijk niet snel weg wilt gaan.

Wil je ook genieten van een 3-gangendiner waar van het begin tot eind met liefde aan is gewerkt? Aan alles wordt gedacht bij deze deal, geniet in de knusse lounge bij de open haard van een (h)eerlijke amuse en tijdens het diner van 2 heerlijke glazen arrangement wijn (of een andere drank naar keuze). Vervolgens wordt het diner afgesloten met een heerlijke koffie met friandises.
Nu voor slechts 34,50!

36,50 34,50 -5%
Meer informatie Beschikbaar tot 01-07-2020

Gratis parkeren op eigen terrein

Uitzonderingen

1328190695 77
1371979678 78
1561731938 84

1. Herberg de Klomp

2. Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij Herberg de Klomp. Eerst een aperitiefje in de gezellige lounge gebruikt en daarna met z'n viertjes het menu van de chef gegeten. Mooi opgemaakte borden, heerlijk eten, uitstekende bediening begeleid door lekkere wijnen maakte dat we een heerlijke avond hebben gehad.

3. Op 4 juli 's middags plaats genomen op het terras voor een wijntje met hap erbij. Na dik een kwartier waren we nog niet opgemerkt, en hebben de Klomp maar gelaten voor wat het was.
    Amateurs.

4. Heerlijk gegeten en gastvrij ontvangen. Het menu van de chef is een aanrader!

5. Erik Neelis

6. Verrukkelijk eten en de bediening was erg prettig. We zijn er op maandagavond geweest en bijna alle tafels waren bezet, dat is al een compliment op zich! Zeker een aanrader om te gaan eten! Er wordt veel gewerkt met streekproducten, heerlijk!!

7. Suzanne

Voor een High-tea de luxe (€ 26,50) betaal je naar verhouding voor wat je krijgt een hoog bedrag. Kwaliteit hapjes is goed, veel vers gemaakt. Keuze uit 'maar' 3 verschillende kant-en-klare thee. Theepot zeer gebruiksonvriendelijk. Waar gaat het over maar je verwacht bij een high tea geen gebruiksaanwijzing over hoe de theekan gehanteerd moet worden. Gevaarlijk ook nog eens. Het heeft ook niet geholpen want de inhoud lag al gauw elders dan in het glas. Ranja is erg waterig en hier betaal je toch 1,75 p.p. voor. Echter mooie presentatie van de gerechtjes. Heerlijke vegetarische hapjes en meer dan voldoende per persoon. Medewerkster die ons hielp was helaas niet klantvriendelijk wat voor ons de beleving naar zulke slechte cijfers heeft gemaakt. Je kan voor je gevoel niet vrijuit praten als het rustig is, iedereen verstaat dan alles i.p.v. alleen je eigen tafel. Echt jammer want voor lunch en diner en de mooie omgeving kan je hier heel goed terecht! Volgens mij kan aan de minpunten makkelijk iets gedaan worden en dan zou het echt een mooie beleving zijn.

8. Ien en Ruud

Fijn hotel met ruime kamer en goed werkende wifi. Schoon!!! Goede keuken voor diner en orgineel ontbijt. Vriendelijk personeel. Prettige, informele en toch correcte sfeer. Wij komen zeker bij mooier weer graag terug. Zeer goede prijs/kwalteit verhouding.

9. Zo af en toe per jaar, bestellen we een tafel in dit gezellige restaurant. Ook vanwege het feit, dat regelmatig er een andere kaart op tafel ligt. De geserveerde gerechten zijn prima, bediening is prettig in de omgang

10. Puur en (h)eerlijk eten! Pinkster maandag samen met de vrouw en buren gegeten, 3x menu van de kok en één keer keuze van de kaart.

Vooraf amuses, dit was (van regionale producten) van wol varken op toast en romige crème preisoep in borrel glaasje... zeer goed op smaak. Twee soorten vers (mini) brood met garnituur zeer lekkere appetizer.

Voorgerecht 3x zeer mooi opgemaakt plate met; Rilette van kabeljauw met gemarineerde komkommer en een crème van bieslook deze waren met recht kunststukjes. Voorgerecht 4 was wortelsoep deze werd betiteld als geweldig.

Hoofdgerecht 3x gegrilde entrecote van het Blonde Aquitaine fijn getrancheerd met zeer hoog op smaak terug gekookte jus en niet te vergeten een mooie op maak met verschillende soorten aardappelen en verse smaakvolle seizoenen groenten. Hoofdgerecht (keuze v/d kaart) verse asperges uit het Vecht dal met biologische aardappel, boerenham, scharrelei en een daslooksaus, zeer goed en lekker.

Nagerecht 3x een mousse en een taartje van pure chocolade met ijs van witte chocolade... voortreffelijk 1x een bavarois van groene appel met appelsorbet, zeer puur en vol van smaken.

Kortom weer een feest om te mogen eten en drinken na een lange motor rit door het Zwartewaterland, Veluwe en Vechtdal (sorry nog voor de grote cowboyhoed en de motor kledij). Wij komen graag (zoals vaker foto's van vorige keer) weer terug bij dit fijne etablissement met uitstekende keuken brigade en juiste gastvrije "Team De Klomp" onder bezielende leiding van; Iris van der Lichte & Gert-Jan van Lochem.

11. Vriendelijk personeel, kwalitatief goed eten in een gezellige ambiance.

12. Sfeervol restaurant met een voortreffelijke keuken. Heerlijk eten en mooie wijnen. Uitstekende smaakcombinaties op mooi opgemaakte borden. De gastvrije ontvangst en bijzonder vriendelijke bediening maken het plaatje compleet. We komen zeker terug.

13. Stephanie

Afgelopen vrijdag gezellig met mijn vriendinnen bij de Klomp gegeten. Persoonlijke ontvangst (hier wordt de deur weer eens voor je open gehouden) vriendelijke medewerkers. Mooi opgemaakte borden, zeer smaakvol, en uiteraard heerlijke bijpassende wijnen. Een absolute aanrader.

14. Met onze vriendengroep hebben we voor de 4e keer op rij een weekend bij de Klomp doorgebracht. Alles was van A tot Z weer super geregeld. Uitstekende keuken, zeer gastgerichte bediening en heerlijke bedden. We hebben alweer geboekt voor volgend jaar.

15. Smakelijk gegeten. Mooie, duurzame, en verse gerechten, veel streekproducten. Veel smaak. Verfijnd. Maar... een hoofdgerecht vlees van 25 euro serveren als plate-gerecht, met vier spruiten, een streepje puree en wat fijngesneden rode biet kan echt niet. Geen salade, geen aardappeltjes (bij te bestellen tegen 2,50 euro extra), en geen warme groente is niet meer van deze tijd. Bediening wat afstandelijk.

16. Van de ijskaart een karamelcoupe besteld. De coupe bestond uit een grote kom slagroom met onderin een klein beetje ijs. Wat een teleurstelling en dat kost € 5,25. Nog nooit zo'n ijscoupe gehad waar prijs en kwaliteit zover uit elkaar lagen.

17. Gezellig verzorgd etentje ca. 25 man gehad. Zelf een extra nachtje en gegeten met zijn twee. Prima en attente bediening. Uitstekend eten (streekprodukten, vers en goed bereid). Verzorgd ontbijt. Prima uitval basis voor een wandel-, fiets- of wandeltocht. Voorzieningen voor elektrische fietsen aanwezig.
    Gewoon een kwartje tussen de dubbeltjes.

18. martina niessink

Aantal maanden geleden bij Herberg de Klomp geweest. Heel sfeervol, personeel was vriendelijk en zeer gastvrij! Ik kom zeker nog een keer terug.
    Een echte aanrader!

19. Herberg De Klomp ligt prachtig in het pittoreske dorp Vilsteren. De kaart van het restaurant biedt de mogelijkheid om voor een aantrekkelijke prijs zelf een driegangen-menu samen te stellen. De ambiance is gezellig, de bediening is attent en de maaltijd zelf was puur genieten. Prettig is ook dat je naast een glas wijn ook gewoon een glas kraanwater kunt drinken. De Klomp is ons zeer goed bevallen, het is de moeite waard om erheen te rijden!

20. K. Pieters

Laatst neergestreken in een herberg zonder verwachtingen en wat werden we verrast: de gezellige inrichting (alles wordt langzamerhand voor renovatie onder handen genomen door de nieuwe eigenaar); de uitgebreid biologische kaart; een ontmoeting met de chef, alles was van begin tot eind genieten.
    De uitleg bij de wijnen; koffie in de lounge en een ouderwets charmante jonge gastheer, waar vind je dit nog?

21. M.J. van der Linde

Afgelopen weekend Herberg de Klomp bezocht. Zeer vriendelijk ontvangen. In de lounge bij de open haard een aperitief gedronken met daarbij een appetizer. Vervolgens de uitgebreide kaart bekeken en gekozen voor het "Wild menu" met daarbij een wijnarrangement. Het wild komt rechtstreeks van het landgoed. Alles is biologisch en dat proef je. Voor de chauffeur een speciaal wijnarrangement. Het totaal was super! Complimenten aan het gehele team. Binnenkort komen we weer en dan boeken we een kamer.

Eén vorige recensie
  22. Na een gastvrije ontvangst heerlijk genoten van de verrassing van de kok. Lokale ingrediënten en passend bij het seizoen. De bediening was goed, attent en alert. De kok werd nog even voorgesteld, een blijk van trots op het eigen resultaat.
    De inrichting is rustgevend en gezellig, heerlijke loungestoelen naast een haard zorgen voor een leuke plek voor aperitief of afzakkertje.
    Wij hebben genoten! Doen we zeker weer, om de nieuwe kaart te proeven!

23. In een sfeervolle zaak genoten van een heerlijk diner. Prijs/kwaliteit verhouding helemaal in balans. Na een enthousiaste uitleg van de eigenaresse toch voor het wijnarrangement gekozen, dit paste perfect bij de gerechten. Hoewel het druk in het restaurant was, had het vriendelijke eigenaarskoppel alle tijd en aandacht voor ons. Het was een geslaagd avondje uit en wij komen hier dan ook zeker snel weer terug!

24. Al een aantal keren gegeten bij de Klomp. Alle keren was het prima, maar wat nog leuker is, je ziet dat voor de eigenaren de Klomp steeds meer een goed zittende jas wordt.
    De afgelopen maanden is het alleen maar beter geworden.

De gastvrijheid is super en dat past goed bij de Klomp.
    Een zeer goede actie is, dat het wild zoveel mogelijk uit Vilsteren zelf komt.

Wij komen zeker terug, sterker nog, de volgende afspraak staat al weer!!

25. Paul Habets

Brasserie is 'makkelijke' eetgelegenheid. €17.50 hoofdgerecht, prima smaak, goed verzorgd. Maar €5 voor een fles water is ook hier een typisch Hollandse foute horeca gewoonte geworden. Wat is er mis met kraanwater in Vilsteren?

26. Henk van de Brink

Zaterdagochtend koffie gedronken op het terras. 1 x gewoon en 3x cappuccino. De gewone koffie was goed. De cappuccino was lauw. Hierover de ober ingelicht, maar er werd niets mee gedaan. En dat voor 2,50 euro per kop. Jammer!

27. Wat hebben we heerlijk gegeten tijdens een weekend in Herberg de Klomp. De op de huid gebakken IJsselmeerbaars was voor onze zoon van 1 het hoogtepunt, voor ons de blond d'acitaine filet met bearnaise. Ook het ontbijt was super met duurzame streekproducten, waaronder ouderwets goed smakende aardbeien en biologische yoghurt en harde geitenkazen. Zeer vriendelijke bediening, wij komen zeker nog eens terug!

28. Mellinks from Canberra

Een prachtige juli avond in Vilsteren. Borrel op het terras met handgemaakte bitterballen. Daarna heerlijk gegeten in het restaurant. Leuke gerechten van kwaliteitsproducten uit de streek. De varkenswangetjes die onze zoon van 10 bestelde waren om te zuigen. Ook de pastrami in aspic was verrassend fris. Vooral met de gekozen Pfalz Riesling uit Duitsland. De entrecote en het Veldhoen waren ook uitstekend bereid. De pinot noir / cabernet sauvignon van brett & braz? is ook als je hem niet kent het proberen waard. De desserts waren een prima afsluiting, de 'hang op' met honing en citroenijs was heerlijk. Maar ook het trio van citroen. We wensen de nieuwe eigenaren het allerbeste. Hou de kaart kort en blijf regelmatig wisselen. Als we een opmerking zouden mogen maken... Wellicht mag de zeer vriendelijke bediening iets vaker rondlopen om te checken of er nog vers water kan komen. We komen zeker terug.

29. Vandaag de Klomp bezocht. Wat een geweldige ambiance, gezellig ingericht. Keuken perfect. Eerst een overheerlijke warme appeltaart met een capo. De koffie met appeltaart is in de aanbieding maar natuurlijk wilde ik een overheerlijke, van vers gemalen koffie bonen en verse opgeklopte melk, cappuccino dus logisch dat is iets duurder als je ook nog slagroom neemt bij de warme appeltaart. Daarna een overheerlijke huiswijn gedronken bij een zeer smakelijke maaltijd. Alles perfect.

In 1 woord TOP.

De nieuwste recensie
  30. Op een mooie zondagmiddag neergestreken bij de Klomp voor een kop koffie met appeltaart. ( aanbieding )

We vroegen of het ook met cappuccino kon. Geen punt. De koffie kwam, met een enorm voetbad. Er werd sorry gezegd, maar moest zelf om een servet vragen. Appeltaart was nog niet in zicht. Deze stond in de oven. Eindelijk de appeltaart, koffie was al op. Jammer, de appeltaart was ijskoud. Weer terug, daarna was het goed.

Bij het afrekenen moesten we pp. 1 euro meer betalen omdat we cappuccino hadden gedronken ipv koffie.

Hier komen we nooit weer. Er valt nog veel te leren.

31. Prachtige locatie met zeer aangename sfeer. De enthousiaste (nieuwe) eigenaren, hebben De Klomp weten om te toveren tot een zeer relaxte en prettige ambiance, waar het prettig " onthaasten" is.

32. Martin Zweers

Vanavond heel veel perfecte smaaksensaties beleefd, onvoorstelbaar zó lekker!

Alles klopte gewoon.

33. Leuk landelijk gelegen herberg/restaurant, waar men biologisch kan eten. De tomatensoep werd met een biologisch bolletje geserveerd en ook bij de kroketten zaten 2 sneden biologisch brood. Het smaakte heerlijk.

Voor onze dochter had de eigenaar een gat in het dopje van het appelsapflesje gemaakt zodat ze geen last van wespen had. Dat vonden wij een slimme oplossing. Want helaas vlogen er wespen rond. Ook waren er een paar speeltoestellen in het gras voor de allerkleinsten.

Herberg de Klomp ligt op de Sallandroute van de ANWB waardoor er veel passanten langs komen. Een aanrader voor een lekkere lunch of een drankje.

34. Een geweldige lokatie met een verzorgd terras. Lekker ecologisch witbier, appeltaart, enz, enz...

Vriendelijke en vlotte bediening. Hielden zelfs bij het serveren rekening met de wespen. Keurig!

35. Echt een plaatje van buitenaf. ben zeer te spreken over dit restaurant in overijssel. Het eten was gewoon goed gepresenteerd en smakelijk. voor herhaling zeker vatbaar!

36. hapjesenzo

eerste ervaring was goed, maar na het vertyrek van Colin Mepschen, chef kok is het niveau dramatisch gedaald!!