Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Vijlen verdeeld zijn.

1. Gisteren ben ik met een paar vriendinnen na een boswandeling bij het Hijgend Hert geweest. Ik kan alleen maar zeggen dat het ons daar zeer goed bevallen is. We werden goed en vriendelijk bediend, allemaal hadden we iets te eten besteld en dat werd echt tegelijk aan ons geserveerd zodat we tegelijk konden eten. Het eten was erg goed verzorgd en lekker. Ons zien ze zeker nog eens terug in het Hijgend Hert

2. Zuid-Amerikaans Vijlen

H. Limberger

Leuk restaurant, ontzettend leuke bediening, werkt echt met passie. Het eten is er ook erg lekker. Zeker aan te bevelen.

3. Vanwege eerdere zeer goede ervaringen van enkele jaren geleden besloten we om de lunch te gebruiken bij het Hijgende Hert.
    Besteld o.m. een uitsmijter. Al snel kwam het meisje terug met de mededeling dat er geen ham meer was.
    Akkoord gegaan met rauwe ham.
    Vervolgens werd de uitsmijter koud geserveerd. Niet afgekoeld maar echt gewoon koud. Dat terwijl het op dat moment zeker niet druk was. Vervolgens bleek in een glas melk de binnenkant van het glas vervuild te zijn. Ook een tweede glas besteld bij het serveren van de uitsmijter, deze werd pas geserveerd toen de uitsmijter op was. E.e.a. bij het afrekenen aangegeven bij de serveerster, deze zou mijn klacht doorgeven. Dit was de eerste keer dat ik geen fooi heb gegeven.
    Dat was dus de laatste keer bij het "Hijgende Hert".

2,7
  4. Abwechslungsreiche Speisekarte,leckers Essen,zuvorkommende und herzliche Eigentümer,freundliches und patentes Personal. Immer wieder gerne zu Agenkirk!!!

5. Veldhuyzen

Vrijdag 9 augustus met een aantal personen hier geweest. Buiten waren praktisch alle zitplaatsen bezet. We zijn gaan zitten op de oncomfortabele (nieuwe?) rode harde stoelen. Heel anders dan de rotan stoelen die er eerst stonden. We bestelden een drankje en gaven onze bestelling door. Na een half uur gewacht te hebben en twee maal de bediening geroepen:'mijn collega komt zo bij u' zijn we vertrokken. Nog even gebruik gemaakt van de toiletten die zeer smerig waren het wc papier was op! Is dit nou niet te voorkomen? Kan dus niet echt een beoordeling geven maar of ze ons nog terug zien is de vraag. Er staan meerdere slechte beoordelingen..

6. Zuid-Amerikaans Vijlen

Rekening goed controleren!! Eten was lekker, sfeer niets mis mee, maar de service was ronduit schandalig. Bij afrekenen zeer hoge rekening, netjes betaald en in de auto toch nog even de rekening doorgenomen met mijn echtgenoten. Wat blijkt, stonden twee hoofdgerechten extra aangeslagen. Terug naar binnen en probleem voorgelegd, antwoord van eigenaresse "ja ik vond het al erg veel voor twee personen" daarna geld terug gekregen. Het had haar gesierd als ze ons attent had gemaakt op de hoge rekening en samen de rekening had doorgenomen met ons.

7. Mijn man en ik werden op een etentje bij het Hijgend Hert getrakteerd door mijn schoonzus en schoonbroer.
    We waren er nog nooit geweest en de lokatie vonden we meteen prachtig. We zaten op het terras en hadden van daar uit een geweldig uitzicht.
    Kortom niets te klagen op dat front.
    We bestelden wat te drinken en moesten vervolgens wel erg lang wachten voordat we ons eten konden bestellen. Nadat we uiteindelijk besteld hadden kregen we al vrij snel ons voorgerechtje. Maar toen begon het grote wachten op ons hoofdgerecht. Na een dik uur besloten we toch maar eens na te vragen hoelang het nog zou duren. Bleek dat men ons vergeten was. We kregen een zeer verwarrend verhaal te horen waardoor het mis gegaan was. Wij waren niet gecharmeerd. Een van de serveersters had het over drukte enz. Maar het was helemaal niet druk. En toen we dit dus zeiden, ging ze in discussie met ons dat het misschien niet druk leek maar dat het in de keuken wel degelijk druk was. De klantvriendelijkheid was ver te zoeken, ook toen we na nog bijna een half uur wachten uiteindelijk onze gerechten kregen, waarvan 1 gerecht ook nog niet klopte. Mijn schoonzus kreeg dus haar eten toen wij al een tijdje zaten te eten. Intussen was de serveerster die in eerste instantie onze bestelling had opgenomen zich komen verontschuldigen. Ze bood ons een drankje van het huis aan en ook na de maaltijd nog een kop koffie. Ze was vriendelijk en nam haar verantwoordelijkheid, ze voelde zich echt schuldig en kwam niet constant met uitvluchten. Dit was klantvriendelijkheid. Het eten was prima, erg lekker, kan niet anders zeggen.

Het was toch nog een gezellige avond, door het fijne gezelschap, de lokatie en het lekkere eten.
    Of ik echt het Hijgend Hert zal aanbevelen..

8. Vanavond gegeten de steak was erg taai en zat vol met spier. Bediening vroeg hoe het smaakte en we hebben laten zien hoe het vlees eruit zag ze zou het doorgeven aan de keuken. Vervolgens is ze er niet meer op teruggekomen. Erg jammer.

3,2
  9. Nederlands Vijlen

albertus

Zondag met 4 personen wezen eten, vonden het geweldig.
    Veel eten van goede kwaliteit en niet duur.

10. John Koster

Wat een commerciele bedoening geworden zeg! Al jaren komen we hier en konden in alle rust genieten van een lekker glas bier na een pittige wandeling.
    Nu echter vroeg de serveerster direct of we wilden eten . Toen we aangaven dat we alleen maar bier wilde drinken vroeg ze of we dan toch maar niet een portie bitterballen, worst , kaas o.i.d. erbij wilde. Een beetje overrompelt bestelden we de bitterballen die na nog geen minuut op tafel stonden ( stonden die al klaar?) terwijl de glazen nog niet geheel leeg waren werd er al gevraagd of we nog iets wilde drinken. Als het glas wel leeg was werden ze direct van tafel weggehaald. Bah wat ongastvrij zeg. Blijkbaar kan Het Hijgend Hert nog teren op de oude ervaringen maar ons zien ze daar niet meer

4,7
  11. mona kebir

Gisteren in het hijgend hert geweest, wat een ontzettend leuke tent, het meisje wat bediende was zeer atent en we hebben lekker gegeten, ik had een hijgend hert salade met spek en geitenkaas, die was gewoon top. Mijn man had een biefstuk met frites een lekkere ruime portie en gewoon goed, een minpuntje, het was pokkenweer, maar de open haard brandde en dat maakte veel goed, wij komen hier zeker terug.
    pieter en mona

12. Na meerdere bezoeken kan ik alleen maar tot een conclusie komen, als dit restaurant in een normale straat zou liggen, was het al 100 maal over de kop gegaan. De, voor Nederland, unieke ligging wordt schaamteloos misbruikt. Maar daar kun je als restaurant toch niet op draaien, vraag ik me dan af. Mijn Partner bestelt een uiensoep, datgene dat geserveerd werd, was een waterig, dun brouwseltje, ik bestel een stokbroodje met oude kaas en rucola, ruil mijn stokbroodje in voor het bruine brood van een bakker uit de omgeving op aanraden van de kelner, krijg een berg salade, lollo rosso, 2 sneetjes bruin brood, dat getoast was, waarschijnlijk was het niet meer vers genoeg en inderdaad de oude kaas. Een dergelijke fantasieloze opmaak heb ik nog nooit meegemaakt, de salade was niet aangemaakt en wat nog storender was, niet goed gewassen. Je neemt dus heel veel salade, let wel, niet de salade die op de kaart staat, wat oud getoast brood en wat kaas en noemt dit een gerecht. De prijsstelling voor al dit heerlijks is bovendien absurd.

Kortom, deze tent draait onder het motto, in het land der blinden is eenoog koning.

Men zal ons hier nooit meer terug zien.

2,4
  13. Het was een van de eerste goede dagen van het jaar, en de zon scheen volop. Na een uitgebreide wandeling te hebben gemaakt in de verkoelende bossen van Vijlen, kwamen we uit bij het Hijgend Hert. We verbleven in Vijlen en hadden al gehoord van het plekje, maar eenmaal aangekomen waren we nog steeds verbaast. Diep in de bossen, achter de nodige bomen, lag een ware berghut. De ambiance was heel goed. De bediening was vriendelijk en leek duidelijk ook te genieten van de mooie dag. Ook het eten was erg goed, maar waar ik nog het meest over te spreken ben is het speciaalbier Hert. Het biertje van het Boscafe zelf. Heel lekker. Het Hijgend hert is echt een aanrader om een keer een kijkje te komen nemen, het is uniek in zijn soort en immers de enige berghut van Nederland. Hier kom ik zeker terug.

14. Lekker gegeten, vegetarische schotel is een aanrader, maar andere gerechten ook. Uitzicht vanaf terras bij ondergaande zon is subliem. Doen!

15. Beste Bram,

Langs deze weg willen Truus en ik jou nogmaals hartelijk danken voor de excellente service die we bij jullie tijdens de lunch op ons "50 jaar huwelijksfeest"
    hebben gehad.
    Wij hebben gemerkt dat de kookkunst en de gastvrijheid bij jullie hoog in het vaandel staan.
    Je kunt trots op jouw "Buitenlust" zijn.
    Beste Bram, als oud-directielid van de Horecaschool "Pastoor Jacobs" Sittard ben ik trots dat je een student van onze school bent geweest.

Groeten, Truus en Gabriel.

16. Jose En Dirk

Voortreffelijk en gezellig dineren met een subliem uitzicht! Neem het hammetje van het krulvarken en al uw Smaakpappillen gaan mee krullen!!

17. Zuid-Amerikaans Vijlen

Gisteren heerlijk gegeten bij cuba libre. Er is een hele gezellige sfeer in het restaurant en het eten is overheerlijk. 1 klein minpuntje, een nagerecht was er niet meer. Er werd gevraagd voor een altenatief wat eigenlijk niet op de kaart stond. Dit was geen probleem en werd het zo opgelost. Hierdoor was er wel een fout op de rekening. Waarschijnlijk door een nieuw personeelslid. Dit kan gebeuren. Deze jongen was wel heel vriendelijk en deed zijn uiterste best. Complimenten Cuba libre. We komen uit Heerlen en Nuth en we komen zeker terug.

18. Karin martinus

Maandag zijn wij met 4 personen bij het hijgend hert geweest, met de bedoeling om wat te drinken. We waren al eerder geweest en toch het elke keer weer een verrassing wat voor mooi plekje het daar is. Al snel hadden we besloten om ook een hapje te eten, een echte aanrader. Een lekker hertbier en een stoofpannetje. Mijn complimenten gaan voornamelijk uit baar de bediening die ondanks de drukte alles in controle had!!

19. Vandaag hebben we met zijn allen lekker genoten van de voorjaarszon op het vernieuwde terras van het hijgend hert. Leuke nieuwe stoeltjes en verse bloemen zorgen voor echte lentekriebels. Het frisse bier van de maand samen met een lekker kaasplankje waren helemaal top. Hulde aan het Hert team.

20. Afgelopen maandag (25/3) hebben wij met zijn tweetjes heerlijk genoten van de warme ambiente van het Hijgend Hert. Sfeer was goed, heerlijke jaren vijftig muziek en de openhaard brandde. De bediening was vriendelijk en allert. Uitzonderingen werden mogelijk gemaakt, we kregen echt het gevoel speciaal te zijn. Het eten was gewoon goed en zeker de moeite waard! Al met al is dit zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar. Top! Ga zo door!!!

21. Hele mooie locatie. Eten is zeer lekker. Vriendelijk personeel en gezellig zitten.

22. Zuid-Amerikaans Vijlen

Een weekje bij Reevallis gelogeerd en 3 keer in dit geweldige restaurant gegeten.
    De laatste keer was zeer druk, maar geen verschil met de 2 keren er voor.
    Wat een geweldige restaurant in zo een klein dorpje zeg.
    bedankt Cuba Libre.

23. Natuurlijk een van de mooiste en dus favoriete plekken om na of tijdens de wandeling 'n pauze te maken. Voor mij en vele M'trichtse vrienden. Jammer dat de sfeer van gemoedelijk naar zeer klant onvriendelijk gegaan is. Ik zal 'n voorbeeld geven (er zijn er veel meer) van vandaag. (9-02-2013) We waren met z'n vieren lekker wandelen en gingen zoals vaak 'n hapje en drankje doen bij 't Hert". Terwijl we nog uitgebreid in gesprek waren en ook nog niet klaar met onze versnaperingen,stond ineens de kelner aan onze tafel en vroeg met luide stem of we nu konden afrekenen. Normaal zijn wij assertief genoeg maar op dat moment zo verpopzakt(Maastrichts dialect voor verbouwereerd)dat gelijk de hele goeie sfeer weg was en wij ook maar gingen. We zaten daar dus niet lang ofzo! En echt goedkoop is 't eten niet dus zou men verwachten dat rustig te mogen opeten. Goed ,het is maar 'n voorbeeld van toevallig vandaag maar er is natuurlijk meer aan de hand. Toch zeer vriendelijke groeten,Mink. P.S. De muziek zou ook zachter kunnen in 'n kleine ruimte waarin men graag ook wat wil praten (restaurant,toch?)

24. Geweldige lokatie en daardoor zeer veel mensen die hier terecht willen voor lunch of diner. Bediening laat jammer genoeg te wensen over. Bediening heeft geen overzicht over de volgorde van binnenkomst en laat je daardoor onnodig wachten en helpt klanten die een kwartier later binnenkomen eerder. Kwaliteit van de lunch was matig. Voor het eten hoef je niet terug te komen, voor het uitzicht wel....

2,7
  25. Vandaag uitgenodigd om mee te gaan eten bij het 'Hijgend Hert'. Ruim van tevoren een tafel voor 10 personen gereserveerd (een week of drie). Eenmaal binnen bleek er geen tafel vrij te zijn. Het was ontzettend druk en de tafel waar het bordje met onze naam op stond was bezet door anderen. Kan gebeuren, geen ramp, als het maar opgelost wordt. Er werd ons tijdelijk een andere plaats aangeboden waar 8 van ons konden zitten. Die andere twee zaten echter aan de tafel ernaast, voor 6 personen. Daar kwamen twee mensen aan zitten dus ze draaiden zich naar ons toe met de stoel, echter wel nog aan de andere tafel zittend. Vervolgens kwam de juffrouw van de bediening de bestelling opnemen. Op de vraag of er al een andere tafel was, gaf ze als antwoord: "Hoezo andere tafel? Dit gaat toch prima zo?" Ja alleen zitten er twee aan een andere tafel. "Ooh dat mag best van ons hoor!" Na gedacht te hebben dat we in Bananensplit zaten hebben we toch maar iemand anders aangesproken die ons naar een andere tafel leidde, waarna we ook van die tafel weg moesten omdat die toch gereserveerd bleek te zijn. Vervolgens in een achteraf-hokje geplaatst welke eigenlijk te klein was voor tien personen.De enige reden dat we zijn blijven zitten was dat we twee oudere mensen bij ons hadden met suikerziekte die moesten eten en het Hijgend Hert nogal afgelegen ligt. Geen enkele vorm van excuses ontvangen en zelfs de wandelkaart die we wilden meenemen werd de gebruikelijke 20 cent voor gevraagd. Die hebben we toch maar laten liggen. Als het aan mij had gelegen was ik na de eerste onvriendelijke benadering, van de mevrouw die het probleem niet zag van aan twee verschillende tafels zitten, direct opgestapt en nooit meer terug gekomen. Verschrikkelijk dat ze nog geld hebben verdiend aan deze waardeloze behandeling. Diepe schaamte zou op zijn plaats zijn. Het eten hoeft niet geweldig te zijn en ik ben snel tevreden, maar ik verwacht wel dat je als klant gewaardeerd wordt en niet als oud vuil behandeld wordt.

26. M. Menkveld

Op een gewone zaterdagmiddag in november was het razend druk bij het Hijgend Hert. Met onze hond hebben we op het terras gezeten. Mooi uitzicht, sfeervol, maar niet verwarmd. Er stond een potkachel, maar die brandde niet. Jammer.
    We hadden het geluk dat er drie hoornblazers langskwamen die spontaan een concertje gaven. Heel sfeervol.
    Mijn partner had goulashsoep die één minuut na het bestellen op tafel stond. Mijn thee met vlaai duurde wat langer. Het theewater was niet heel warm en ik kreeg ongevraagd een zakje groene thee waar ik niet echt van houd.
    Grootste minpunt: de bediening. Gehaast, ongeinteresseerd, en zoals al eerder gezegd, ze kijken je niet aan.
    Zo'n unieke lokatie met veel publiek moet oppassen niet te zelfingenomen te worden. Goede service is heel erg belangrijk, laat dat niet sloffen!!

27. Boscafe, het juiste woord.
    Heerlijk midden in het bos, volop dieren, gezellige knusse inrichting
    En een heerlijke kaart met super gerechten, ouderwets lekker.
    Echte aanrader, doen hoor:-)

28. Zuid-Amerikaans Vijlen

p. Lendering

Met een groepje van vier gegeten en geslapen. Hartelijke ontvangst en prima eten en drinken. Sfeer van restaurant stemt goed overeen met de gerechten op de kaart. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeer vlotte en attente bediening.

Echt een aanrader.

29. Ger van Loo

Het eten was erg smakelijk. De smaken sloten goed op elkaar aan. Hoeveelheden waren passend.
    Binnen een rustige en gezellige sfeer konden we tafelen en passende gesprekken voeren.
    De bediening was erg open, informatief en vriendelijk. Er was aandacht voor of we tvreden waren.
    Al met al lekker eten in een gezellige en vriendelijke omgeving voor een redelijke prijs.
    Reden om terug te keren!

30. Internationaal Vijlen

Jacqueline

Feestje gehad met onze familie (8 personen)op 6 oktober 2012. Zeer goed gegeten, alles mooi op smaak en zeker ook een geweldige presentatie. Ook de bediening was vriendelijk en attent. Dit alles samen met zitplaatsen in een hoek van de zaak maakte de avond compleet. Bedankt team van'" uit de kunst'" we hebben genoten !!!