Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Vijlen verdeeld zijn.

1. Zuid-Amerikaans Vijlen

Afgelopen vrijdag kwamen wij bij Cuba Libre terecht, omdat de keuken daar tot 21.30 uur open is en wij laat waren.

We voelden ons zeer welkom, de bediening was vlot en het eten "uit de kunst". Wij kenden de Cubaanse keuken niet, maar vonden het allemaal erg lekker. Bovendien kun je zelf aangeven of en hoe pittig je een gerecht wilt hebben.

Wij gaan zeker terug en kunnen dit restaurant iedereen aanbevelen! Super!

2. G. van Lieshout (Nieuw-Vennep N-H)

Ver buiten de bewoonde wereld, in Veilen, staat een boshut. Als je er aankomt, zou je niet denken dat hier een restaurant met kwaliteit staat. Er zijn wel vijftig soorten bier en het personeel heeft er ook nog verstand van zodat je goed advies krijgt.

In de biertuin vind je een plaatsje aan een van de lange tafels en als je op je plaats zit, hoef je niet te vragen naar saté of kroket met brood. Hier maakt de kok streekgerechten op niveau. Een simpel gerecht als een pasteitje krijgt de uitstraling van een wereldgerecht, niet alleen veel maar ook met smaak, een aanrader.

Tussendoor scharrelen hier pauwen rond en in de wei staat een complete streekboerderij. Kinderen kunnen hier zichzelf zijn en er is genoeg afleiding om daar geen last van te hebben.

Het hoofdgerecht, een stoofpot werd geserveerd in het steelpannetje. De bijzonder vriendelijke bediening heeft oog voor alle gasten. Hier komt niemand iets tekort en ook nog zeer betaalbaar à la carte eten met vriendelijke bediening, die combinatie zie je niet overal.

3. Nederlands Vijlen

Geen aanrader! De bediening is aardig maar zeker niet al te vlot. We hebben lang op het eten moeten wachten, op zich geen probleem als je lekker eten krijgt, maar dat was dus niet het geval. Saai en smaakloos eten waar geen moeite voor gedaan is met wat blikgroente erbij. Wel leuk geserveerd in allemaal pannetjes op tafel waar iedereen uit kan opscheppen. Het restaurant zelf heeft de sfeer van een koffietafel, niet uitnodigend.

4,1
  4. Wij hebben hier een fantastische avond gehad. Het eten was heerlijk. Een ware smaaksensatie, en dat voor deze prijs. Ook de kinderen konden voor een laag bedrag heerlijk eten. De service was bijzonder vriendelijk. Als wij weer eens in Zuid-Limburg zijn hopen wij hier zeker weer te gaan eten!

5. Hier met een social deal bon gegeten, in buffetvorm. Prima gegeten, vriendelijke medewerkers! Al met al een aanrader.

6. Ondanks dat wij aankwamen nadat de keuken om 21 u net gesloten werd, kregen we toch nog service. Heerlijke salade met vis en frites gegeten. Mooi opgemaakt. Oftewel service 10. Ook schitterend uitzicht en onder warmtelampen heerlijk buiten gegeten. Was men overal maar zo gastvrij.

7. Het is als toerist altijd lekker vertoeven op deze locatie bij goed en mooi weer.
    Kinderen kunnen er rondlopen zonder je er zorgen hoeven te maken.
    De gerechten zijn leuk en origineel net zoals de omschrijvingen op de kaart zelf.
    Hinderlijk op het bovenste terras onder de boom zijn de kleine beestjes die er met de honderden zo niet duizend rond dwarrelen. Op het eten en op je lichaam. Thuis na het douchen hadden we er nog last van en jeuk. Jammer.
    Hier heb je op de overige terras plaatsen weinig of geen last van.
    Eten en drank is goed verzorgd. De bediening komt vaak onhandig en on ervaren over.
    Hygiëne kan beter.

8. Als ervaren koffie-met-vlaai genieters kunnen we alleen maar complimenteus zijn over de superkwaliteit die jullie ons boden! Met vriendelijke bediening! Voor herhaling vatbaar. Toon

9. Vandaag een heerlijk stuk zelfgemaakte appeltaart gegeten bij deze fantastische tent!

10. Bijzonder leuke locatie, met vriendelijk personeel. Het is niet zo zeer de kwaliteit, maar de prijs die ten wensen over laat. Sommige dingen zijn een beetje aan de dure kant. Maar de porties zijn groot en veelzeggend.
    Fantastische locatie met vriendelijk personeel en een leuke sfeer. Personeel was naar van hand de drukte erg vriendelijk naar ons. Zo blij dat we een keer naar het Hijgend Hert zijn mogen gaan. En we gaan zeker een keer terug.

11. Jan en Marloes

Verleid door een leuke advertentie in een streekblad zijn wij na een boswandeling gaan uitrusten bij Boscafe 't Hijgend Hert. Wat een teleurstelling. Hoe is het mogelijk dat je op zo'n mooie lokatie zo weinig sfeer kunt creëren. Omdat wij beide biergenieters zijn vroegen wij advies aan de bediening over de smaak van voor ons onbekende bieren. Weer een teleurstelling werd dit. Het meisje wist nauwelijks het verschil tussen een tripel en een witbiertje. En dat noemt zich biercafe. Bovendien straalde de voltallige bediening een volstrekte ongeïnteresseerdheid uit. De manier waarop ze je te woord stonden (na lang proberen) hield het midden tussen onbeschoftheid en arrogantie. Het was kort gezegd een groot amateuristisch gedoe.
    Het management kan beter investeren in professionals in de operationele bedrijfsvoering dan in leuke advertenties.

12. Rob Willigenburg

13. Hier kun je echt voortreffelijke salades eten!!

14. Prima gegeten met twee kinderen (2 en 2,5) en 6 volwassenen.
    Volop speelgelegenheid voor de kinderen, kinderboerderij en lekker gegeten.
    We komen snel eens terug om weer een spies te eten :)

15. Nederlands Vijlen

Soep als zowel stokbrood en kruidenboter waren vers en geen pulp uit blik of aldi kwaliteit. Soep werd geserveerd in een soepterrine en had stijl met een bourgondisch tintje. De snitzel en vegetarische cordon bleu waren verrassend lekker. Bloemkool met saus, verse sperciebonen, sla en twee soorten aardappelen. Prima keuken en met een overzichtelijke eenvoudige kaart. Ook de bediening was snel, correct en aardige mensen. Net op het moment dat ik dacht dat de Horeca morsdood was, bleek deze zaak het nog voor 100% waar te maken. Verwacht geen hoogstandjes maar een prima prijs - kwaliteit verhouding.

16. Gezellig zitje. Vriendelijke bediening. Helaas vrij aan de dure kant. Er is geen prijskaart aan de tafels. Heb voor een biertje van de maand ongeveer 0,25 liter 3,60 euro betaald. Ik vind het vrij duur. Dit cafe vind ik horen bij top 3 prijsopdrijver Horeca. Je kan er beter niks van zeggen, want je wordt niet echt serieus genomen. Ik raad mensen aan een café te bezoeken in het centrum van Vijlen, net zo gezellig en goed voor je portemonnee. Mij hier niet meer gezien bij Het Hijgend Hert, misschien kunnen ze naam beter veranderen in de geldwolf!

17. Fons en Leny Jungbuth

Wandelarrangement Vijlerhof 20-03-14. Vanwege een allergie werd het eten perfect aangepast. Voor de wandeling salade ipv soep. Na de wandeling varkenshaasje met champignons ipv schnitzel. Het was allemaal heerlijk. Het is er bovendien heel gezellig en het personeel is attent en vriendelijk. Een echte aanrader!

18. M Wagner

Heerlijk gegeten en gedronken in dit kleine, gezellige eetcafeetje in Vijlen. Er staan veel streekgerechten op de kaart, deze zijn zeer smakelijk en met liefde gekookt. Al de eerste asperges (met pittge scampi) gegeten, begin maart, deze waren verukkelijk en een flinke portie.

De sfeer is informeel, de gastvrouw en het team zijn prettig aanwezig en goed geïnformeerd. Lekkere wijnen en biertjes, deze worden blijkbaar met zorg uitgezocht. Kortom, een fijn plekje waar wij zeker nog eens teruggaan!

19. Aanrader: Prachtig en sfeervol Boscafé! Prima locatie na een heerlijke wandeling. Ultieme gastvrijheid en eerlijke producten voor redelijk prijs. Fantastische sfeer en goede muziek.
    Kortom mijn soort plek om te genieten.

20. Herman Verschoren

We hadden op voorhand gereserveerd en kregen ook een mooie plaats, met zicht op het heuvelland, zoals gevraagd. We gingen op voorhand een wandeling maken en we werden achteraf hartelijk ontvangen. De tafel stond geruime tijd op voorhand klaar daar we niet op een kwartiertje na konden zeggen hoe laat we aankwamen. Maar dat was geen probleem. Lekkere salades gegeten. Geen slecht woord dus over bediening, eten en locatie. Hartelijk dank!

21. De ontdekking van 2013... wat kan je hier heerlijk eten. Ruime keuze en prima bediening. Wij beginnen het nieuwe jaar direct weer op deze locatie.

22. Na vele positieve berichten over het Hijgend Hert, besloten wij er met familie uit het noorden te gaan eten. Wat een fiasco. Gereserveerd maar zaten in een of andere serre verderop met z'n 10en en nog een tafeltje van 4 waardoor we niet eens fatsoenlijk aan tafel konden zitten. Deze andere 4 besloten de tent toen te verlaten omdat dit echt niet was wat zij wilden, de ober zei toen simpelweg dat ze dan inderdaad maar moesten gaan als zij niet zo hutjemutje wilden zitten. Deze zelfde ober sprak daarnaast de hele avond op een zeer onvriendelijke en geirriteerde toon, absoluut niet klantvriendelijk. Deuren mochten niet gebruikt worden en wij werden daarvoor afgeblaft terwijl er nergens stond aangegeven dat die deur niet gebruikt mocht worden, ook niet erg vriendelijk dus. We hebben maar snel het eten en drinken tegelijk besteld omdat we bang waren anders weer een uur te moeten wachten op iets. Toen ons hoofdgerecht er eindelijk was, dik 3 kwartier na het voorgerecht, zat er geen mayonaise bij de frieten, dit hadden we gevraagd. Toen we allemaal ons bord leeg hadden en de frietjes dus ook op waren, kwam men aanzetten met mayonaise. Hier vroeg men dan wel fijn 5 euro voor. Verdere bediening over het algemeen klantonvriendelijk. Daarnaast was het eten en drinken wel prima te eten. Maar ze zullen ons hier nooit meer terugzien.

23. Dirk & Jose

Voor de tweede keer dit jaar hier een paar keer voortreffelijk gegeten. Deze Sinterklaasweek is het er heerlijk rustig en heeft het personeel de tijd genomen om het een en ander te vertellen. Dit alles al in kerstsfeer. We hebben gekozen voor het 25,00 € menu en dat was van begin tot eind uitstekend van kwaliteit en versheid. De laatste keer hebben we maaltijdsalade genomen, en echt waar dat is het ook, want we gingen met een heerlijk gevulde maag richting kasteel Vaalsbroek.

24. Met familie uit Groningen en Singapore zaterdag op bezoek geweest, prachtige lokatie en aankleding, maar de "Haagse" kopjes koffie en het kwart vlaaitje; nou daarvoor kunnen jullie je schamen; dat was echt NIET het Bourgondisch Limburg waar we met z'n allen zo trots op zijn.

Hoeeger oet Limburg

4,7
  25. Gerald Ahn

Etentje in Vijlenerhof gehad vanwege 60-jarig huwelijksfeest van mijn ouders. Zeer prettige, ongedwongen en uiterst vriendelijke bediening. Eten was goed. Leuke sfeer. Aanrader.

26. Dit weekend zijn we gaan wandelen in het Vijlenerbos en besloten we na afloop om hier een hapje te gaan eten.

Door de unieke locatie zullen er weinig restaurants zijn in Nederland met een beter uitzicht. Gelukkig was er op het volle terras nog een tafel vrij waar we aan plaatsnamen om te wachten op de bediening.

Helaas was wachten op de bediening iets wat ons bezoek overschaduwde. Er waren te weinig mensen aan het werk om de drukte aan te kunnen, waardoor alles lang duurde.

Uiteindelijk kregen we onze gerechten. Voor mij een stokbrood met beenham, champignons en honing en voor mijn vriendin de gegratineerde uiensoep. Gelukkig was het erg lekker, wat het wachten enigzins goedmaakte.

De prijs was prima in orde dus als je geen problemen hebt om wat langer te wachten, dan is Buitenlust zeker een aanrader!

27. Zuid-Amerikaans Vijlen

In de meivakantie verbleven wij een aantal dagen in Zuid-Limburg en zijn wij hier tweemaal gaan dineren met de kinderen. Ongelofelijk lekker gegeten. Alles heerlijk vers en een vriendelijke bediening. Inmiddels enkele familieleden getipt en ook zij waren/ zijn zeer enthousiast. Klasse!

28. Zuid-Amerikaans Vijlen

Els van Dijk

Leuke tent, gezellig buiten gegeten in de warme zomer van 2013. Jammer dat dit restaurant aan een drukke weg ligt. Binnen is een echte Cubaanse sfeer. De specialiteit van de dag (stoofpot van geitenvlees) was echt fantastisch! Ook het "tapas" menu was erg goed. De bediening is vriendelijk en alles kan er: Aanpassingen in het tapasmenu, geen probleem. Als we weer eens in de buurt zijn, weten we dit restaurant zeker te vinden!

29. Tom-Eric

30. Tom-Eric