U kunt gebruik maken van 1 van de vele parkeergarages in Venlo. De dichtstbijzijnde is de Q-park garage aan de Maasboulevard.

• OV

Treinstation Venlo ligt op loopafstand.

ma lunch 11:00 - 23:00

1571997473 79
1620570561 79
1662204636 76

1. Es Nagels

Gezellige locatie, lekker eten, maar ontvangst kan stukken beter. Bijna een kwartier gewacht op eerste contactmoment, uiteindelijk zelf de kaart gaan halen. Kon ook geen groet vanaf op het laatst van de jongen die ons de plaatsen gewezen had. Verder erg tevreden over de gerechten. Aangegeven dat we op tijd weer moesten gaan en daar werd ook goed rekening mee gehouden.

2. Hallo. Ja had meer variatie verwacht op de kaart en grotere portie. Ja en denk door corona alles wat minder met sfeer. Om 20.00 uur dicht en wijn was lekker. Omdat ik nog een stadspas had maakte de rekening niet uit.

4,9
  3. Op 24 januari 2019 een lunch genoten bij Luif met 30 personen die werkelijk uitstekend verzorgd was. We hebben met z'n allen heerlijk gegeten en de sfeer was heel gezellig. Een compliment voor de keuken en de bediening! Dus ook voor grote groepen is dit zeker een aanrader.

4. N.S 8 punten

Super lekker gegeten met zn 4tjes, iedereen vond het heerlijk! Service was ook top! Zeker voor herhaling vatbaar!

5. Zeer lekker gegeten en een top service!
    Keuze genoeg op de kaart en iedereen had genoten! Ga zo door!

6. Met de carnaval hier geweest! Hele Maaspoort was een groot feest en bij De Luif dus ook. Gezellige sfeer wel heel druk maarja daar is de carnaval voor. Goulashsoep was goed en de boerenkool ook!

7. Vorige week met mijn dochters geluncht was echt heerlijk, lekker druk, vriendelijk personeel en echt lekker gegeten. Eten hier vaak en komen altijd graag terug.

8. Zeer slechte prijs - (geen) kwaliteit verhouding, onvriendelijk behandeld na klacht over eten: de frietjes waren niet gaar en we kregen niet alles wat we besteld hadden zonder ons hierover van te voren te informeren (het was op) en zonder ons te compenseren. Het excuus was dat het druk was!

9. Vreselijk gewoonweg, als je al een klacht hebt, wordt deze absoluut NIET serieus genomen. Je wordt als oud vuil behandeld. Eten is hier echt op EIGEN risico!

10. Op zondag 24 september met 4 personen gegeten bij Luif. Als amuse vooraf kregen we een komkommer gazpacho met feta kaas. Als hoofdgerecht ossenhaas , precies goed gebakken. Prima prijskwaliteitsverhouding. Ook de tafelgenoten waren verrast en zeer tevreden. Ga zo door!

11. Dennis en Ramira

Wat hebben wij hier heerlijk gegeten lieve dames in dienst. Een nieuwe spontane vrouw wat een super tent dames zijn vrolijk… het eten is erg lekker. Groeten uit hilversum.

12. Net 10 jarig samen zijn gevierd bij De Luif. Gekozen voor 4 gangen verrassingsmenu. Het eten was super lekker, alleen kwam het vrij vlot achter elkaar (bij het dessert werd wel gevraagd of het even kon wachten).
    We konden aangeven wat we persé niet wilden, en met de zwangerschap van mijn vriendin werd goed rekening gehouden.
    Wij komen zeker nog eens terug!!!

13. Laatst heerlijk mogen genieten bij Luif aete & drinke. Heel erg vriendelijk personeel en heeft er mede voor gezorgd dat het een top avond was. Verder nog chapeau naar de keukenbrigade, de victoriabaars was heerlijk. Zeker een aanrader!

14. Vanmiddag hier gaan lunchen met familie. Wat een prachtige zaak! Genoten van heerlijke carpaccio salade. Het eten is tot in de puntjes verzorgd, kwalitatief goed en juiste porties! Bediening was ook erg vriendelijk.
    Wij komen zeker terug. Tot Luif!

15. Marnick Vullers

Mooi restaurant, leuke sfeer en top bediening! Het eten is ook lekker. Goede prijs/kwaliteitsverhouding!

16. semmy mevissen

Wij kwamen met 2 man binnengelopen waarna we gingen zitten aan een tafeltje aan het raam. Op het tafeltje stonden nog glazen en de bon van de vorige gasten. Er kwamen 2 vrouwen achter ons zitten en die werden meteen geholpen. Wij zaten er inmiddels al 10 minuten en waren nog steeds niet geholpen! de glazen en de bon waren nog niet eens van de tafel geruimd. Na 3 x te hebben gezwaaid werden we geholpen. Weer werden de spullen van de vorige gasten niet weg gehaald. Toen kwam er iemand anders naar onze tafel die ons drinken gaf en die haalde de helft weg van de vorige gasten en de helft liet hij staan!! slechte service en een volgens mij leidinggevende met blond haar die erg ongeïnteresseerd was, ook hadden de gasten naast ons ook klachten hun hele tafel stond namelijk nog bomvol!! p.s volgens mij hoort een ice tea niet in een longdrink glas (;

3,1
  17. Jan Kortmann

Maandag 17 April geweest. Soep redelijk. Flammkuchen had niets daarmee te doen. Veel te nat en te zout. Water gevraagd maar nooit gekregen.

18. mary bongarts

ik heb met 5 collega's bij jullie gegeten. Het eten was lekker. Wij zaten op het terras omdat het weer heerlijk was. Alleen is er op het terras geen sfeer; geen kaarsen of gezellige lampen. Als het donker wordt zit je letterlijk in het donker, erg jammer. Dan ga je maar naar huis, ze zijn ook al vroeg het terras aan het opruimen. Dit deden de andere terrassen niet.

Wellicht de volgende keer eerst even overwegen, een stuk gezelligheid is ook erg belangrijk.

Jammer, erg jammer.

5,7
  19. Peter en Gertie Boots

Laagdrempelig restaurant met een verzorgde uitstraling en correcte bediening, voornamelijk jong personeel. Het eten was erg lekker, vers en keurig gepresenteerd, mooi verzorgd en royaal qua hoeveelheid. Goede kop koffie!
    Aandachtspunt: de rode wijn was iets te koud.

Een aanrader, ook met kinderen, wij komen hier graag terug!

20. Heerlijk gegeten en gedronken! Komen hier vaker als we in Venlo zijn. Komen zeker weer snel een keer!

21. 17 februari in Luif gegeten. Voor ons uit Eindhoven onbekend. Fantastisch waar we terecht kwamen. Gekozen voor saté. Erg leuk geserveerd, saté mooi in een apart en passend schaaltje. Wel even op moeten wachten (-) maar was het zeker waard. Was gewoon heerlijk en rustig kunnen eten. We komen half-vasten terug.

22. Heerlijk gegeten, erg gezellig en verrassende kwaliteit. Gastvrije medewerkers.

Tot snel

23. Mooie locatie en prachtige inrichting. Soep was lekker maar de broodjes vielen tegen, zeker voor de prijs die ervoor gevraagd wordt. Erg jammer, geen Luif meer voor mij.

24. Erg lekker en ook gezellig geluncht. Nadien nog een lekker kopje koffie, het likeurtje, is echt een extraatje. Leuke ambiance en vriendelijk attent personeel. Toch een klein negatief puntje, ik zat op een stoel die vol vlekken zat. De witte bank aan de andere kant van de tafel, zag er ook nogal gehavend uit. Toen we wat beter rond keken, zagen we dat veel meubilair er zo uitzag. Een kleine opfrisbeurt voor meubilair en ook wel de vloer, is geen overbodige luxe. Voor de rest alles prima in orde.

25. Ton Baetsen

Afgelopen zaterdag het begin van een welverdiende vakantie ingeluid met een bezoek aan de Luif; voor de zoveelste keer weer genoten van een heerlijk diner met prachtige producten uit onze eigen regio; het is prachtig hoe de keukenbrigade iedere keer weer mooie gerechten weet samen te stellen; zeer smaakvol, mooie presentatie en de combinaties die men weet te kiezen zijn geweldig!! Daarnaast wordt alles door een goede bediening aan tafel gebracht, rustig, aandacht voor de gast, goede kennis van de gerechten en de ambiance is prima!!

26. Hoi crew van de Luif. Wij waren met vrienden bij jullie op zaterdagavond. Terras boven geweldig, bediening goed en eten leuke verrassingen. Hoofdgerecht lekker maar presentatie niet verrassend. Kaas gewaagd (witlof) maar voldoet niet als kaas dessert (met port). Wij komen zeker terug, bovenstaande gunnen wij jullie als optie. Samengevat hebben wij een mooie avond bij jullie gehad. Gr. toti

27. Kim 61 punten

We hebben hier nu 1 keer gedineerd en 1 keer geluncht.

Lunch: De Hereford burger was okee. Ik vond hem wat te zoet en miste het hartige en kaas. Jammer dat je koude chutney met een warme burger krijgt geserveerd. De tomatensoep was heerlijk en vers en je proeft ook de tomaat wat niet altijd het geval is bij restaurants.

Diner: De champignonsoep kon wel wat extra smaak gebruiken. Persoonlijk vond ik hem wat flauw. Verder was alles top, puur en kakelvers. Goede porties, mooi gepresenteerd, sfeervol en de toetjes waren ook héérlijk.

Ik ben blij dat we eindelijk zo'n toprestaurant hebben in Venlo. Vaak heb ik toch het gevoel dat ik zelf iets beters/ smaakvollers op tafel krijg.

PS:
    - Ganzelever vind ik echt niet meer kunnen (torture in a tin)
    - Wellicht heel pietepeuterig maar meer mensen vinden het tegenwoordig prettig om te lezen of iets biologisch is of scharrelvlees etc. Maar dat is echt een heel klein puntje om aan te geven.

28. Ineke Hebben

Donderdagavond gaan eten bij Luif (we logeerden in Venlo, wij zijn Belgisch), omdat ik toch heel wat positieve reacties gelezen had. We konden op het terras op de oude markt zitten, super locatie! De bediening was heel vlot en professioneel, heel vriendelijk personeel. We dronken eerst een aperitief met een royale portie oude kaas. Het aperitief 'Hugo' kenden wij als Belgen niet, maar werd erg gesmaakt!
    Op het hoofdgerecht moesten we even wachten (we dronken ondertussen nog iets), maar dat werd vooraf aangekondigd (het was behoorlijk druk). We kregen ook een wachtbordje met enorm lekker brood en heerlijke kruidenboter. En gezien we op vakantie waren, hadden we geen haast. Het hoofdgerecht (salade carpaccio en de spare-ribs) was groot, heel lekker en voorzien van alle nodige dressings en sauzen. Een aanrader!

29. Anneke 1006 punten

Afgelopen woensdag prima gegeten hier. Eerst een drankje genomen en daarna de kaart bestudeerd, waarbij het geen enkele moeite bleek om zelfs (kort) na 17 uur twee lunchgerechten te bestellen, top! De, in royale porties, geserveerde gerechten (respectievelijk een broodje Hereford hamburger en een caesarsalade met frites) smaakten ons heerlijk. Bovendien kregen we nog een kleine amuse en heerlijk brood vooraf, erg netjes. Na nog een lekker kopje koffie verlieten we met een voldaan gevoel het restaurant. Bediening mag hier en daar wat attenter, vandaar het iets lagere cijfer voor de service, maar over all een aanrader! Hans en de rest van de crew, bedankt voor een paar fijne uurtjes en tot snel!

30. Wij hebben nu al vaker met onze kinderen hier gegeten. Altijd lekker, mooi opgemaakte borden. Dit keer overheerlijke aspergesoep en ossehaas. Kindermenu's zijn ook prima. Alleen ganzenlever... dat kan toch echt niet meer.

32. Vanmiddag een high tea gehad bij De Luif. Was erg karig. Soepje en broodjes waren lekker, alleen erg weinig. De zoetigheden vond ik ronduit slecht. Het waren voornamelijk koekjes en bastognekoeken! Die horen niet bij een high tea toch? We misten vooral de hartige hapjes. Het stond anders beschreven op de site. Bij afrekenen aangegeven maar er werd niets mee gedaan helaas. Jammer, niet voor herhaling vatbaar!

3,4
  33. Vorige week voor het eerst in Luif gegeten. Op aanraden van onze vrienden zijn we na het winkelen in Luif gaan eten. Als voorgerecht hadden we een heerlijke soep die mooi was gepresenteerd, erna volgde een huisgemaakte sate. Ook dit gerecht was goed van smaak en werd op een leuke manier gepresenteerd.
    Personeel erg vriendelijk al hadden we een klein probleempje met pinnen.

34. Onlangs voor de eerste keer bij Luif Aete en Drinke geweest.

Prima eten. Hier wordt met passie gekookt. Heerlijke bospaddenstoelensoep gehad. Je kon goed proeven dat deze vers gemaakt was met pure ingrediënten. Het lijkt normaal, maar tegenwoordig is dat helaas niet altijd vanzelfsprekend in het middensegment. Biefstukjes waren ook oké en frieten waren zelf gemaakt, zoals het hoort!!
    Prima prijs / kwaliteit verhouding.

Bediening was vriendelijk, maar nog een beetje onervaren. Zouden wat vaker langs de tafel mogen lopen.

35. Wat hebben we er heerlijk gegeten op onze 10 jarige bruiloft op 3 september. We wilden eerst bij de buurman eten. Echter we zijn daar zo onbeschoft behandeld door een meisje uit de bediening dat we daar dus nooit meer naar toe gaan. We zijn toen pontificaal bij de buren gaan zitten op het terras zodat ze ons ook goed konden zien.

We hebben hier de lekkerste carpaccio ooit gegeten als voorgerecht. Ons hoofdgerecht was een biefstuk met een super lekkere saus. Bediening was ondanks dat het druk was zeer snel en attent. Is echt een aanrader.

Daarom 10, 10, 10 en nog een 10.

36. Henk en Mia

Na verschillende goede berichten over Luif nu zelf eens bij Luif gegeten. En dit viel zeker niet tegen! Begonnen verrassend met een heerlijke amuse en vervolgens lekkere voorgerechten. De hoofdgerechten waren echt super, vlees was perfect gegaard. Tot slot een heerlijk fris dessert gehad. Dit alles ook nog eens met een goede service, gezellig en passend bij dit restaurant. Wij komen terug!!

37. Heerlijk gegeten op het terras. Levendige omgeving, geweldig leuke amuse vooraf, een klein bruin bloempotje met bloemkoolmousse, hierop zwarte aarde (eetbaar) en een klein viooltje erin gestoken. Verrassend en erg lekker. Ook het hoofdgerecht met kabeljauw was heerlijk van smaak. Mijn partner at een dessert. Erg grappig een snoeppot met deksel erop met daarin diverse kleuren ijs. Het zag er echt als een snoeppotje uit. Heel leuk. Ga zo door.

38. Vertaal van English naar Nederlands

Prima saté en salade gegeten, ijs na was beter dan verwacht, heerlijk.. Leuke locatie, gezellige drukte en prima betaalbaar. Duurde alleen even met afrekenen, maar dat vergeten we maar snel..

39. Christina

Met een groepje van 4 volwassenen en 4 kinderen hebben we bij Luif geluncht.
    Kindvriendelijk is het hier absoluut niet! Drinken voor kids in een wijnglas, tosti die uit twee sneden zeer dik gesneden brood bestaat - heeft iemand van die mensen daar kinderen?
    De specialiteit is een burger met friet. Tja, als je van rouwe vlees houd, bestel die maar, er werd niet eens gevraagd hoe de mensen het gebakken willen hebben.
    En als een glas bier van 0,3l vraagt krijg je gewoon 0,2l.
    Ik denk niet dat we nog eens terug komen.

1,7
  40. Heerlijk op het terras gezeten en tomatensoep gegeten, zelden lekkerder gehad en zo leuk geserveerd!! Daarbij verukkelijk brood met kruidenboter, superadresje!!

41. Ronald Aarns

42. Tini Aarns

43. Wat een gezellig restaurant met een top ambiance, live muziek, lekker regionaal eten! En hoog op niveau, maar zeker niet duur! Hier krijg je waar voor je geld! Zij gaan zeker voor een bib!
    Ga zo door! wij vertellen het voort!

44. Gisteren een 3 gangen theater menu gegeten. Leuk restaurant, fijne bediening, uitleg over de gerechten maar gelukkig niet overdreven. Amuse leuk gepresenteerd en lekker. Voorgerecht lekker maar niet uitzonderlijk. Hoofdgerecht had iets warmer geserveerd mogen worden en de entrecot bevatte toch wel iets vetrandjes waar ik persoonlijk niet zo van houd. De smaken die bij elkaar kwamen bij dit gerecht waren heerlijk! Nagerecht super, ook hier kwamen de smaken weer goed bij elkaar. Wijn prima, niet uitzonderlijk. Prijs kwaliteit kan net. De presentatie en smaak van produkten is het 30 euro wel waard.
    Heerlijk om dit te combineren met een theatervoorstelling.

45. peeters

Erg lekker gegeten, bij de rundermedallions was de garnituur erg karig. Personeel was heel vriendelijk en alert. Precies voldoende tijd tussen de gangen door. Zeker een aanrader.