Op dit adres zit nu: Chez l'Hêtre

Chez Philippe in Venlo

1347197532 90
1402520229 94
1492419612 92

1. Pieter Jan

2. Na verschillende pogingen om te reserveren, eindelijk afgelopen zaterdag gelukt om met vrienden bij Chez Philippe te eten. Het werd uiteindelijk een avondvullend programma. Beginnend met een heerlijk aperitief om kwart voor acht en na 4 heerlijke gangen met dito wijnen verlieten we om kwart voor twee de zaak.
    We hebben echt een onvergetelijke avond gehad. De bediening was prettig en oplettend. Het eten was een goed op elkaar afgestemd menu met prima porties en verse ingrediënten. De kalfsoester smolt letterlijk op je tong...
    Terwijl we aan het natafelen waren kwam Philippe een praatje maken. Dit was uiteindelijk zo gezellig dat we onder het genot van een aantal biertjes nog zijn blijven plakken. Een unieke ervaring en die we gauw een keertje over hopen te doen.

3. Chez Philippe is voor ons het restaurant van Venlo. Lekkere franse topkeuken waar je in een ongedwongen en gemoedelijke sfeer kunt eten. Als je kiest voor het 4 gangen menu van het huis wordt je absoluut niet teleurgesteld en als er al iets bijzit wat je niet lust hebben ze altijd mooie gerechten als alternatief achter de hand.
    Irmgard en Philippe bezorgen je samen met hun top team een heerlijke culinaire avond.

4. Dit is een topper vanuit Rotterdam komen we hier om te genieten van de heerlijke menu‘s. De vier gangen plus een halve kreeft tussendoor zijn een garantie voor een geslaagde avond! Homard grille flambe au ricard plus menu que j‘aime hier rijden wij voor om!

Philippe, doorgaan zo.
    Frankie Rotterdam

5. Heerlijk gegeten, een kok die z'n vak verstaat. Bediening is top. Entourage is rommelig en mag wat mij betreft wat lichter en eigentijdser.

6. Wat een sfeer en wat een gezelligheid.
    Wat een buitengewoon lekker eten.
    De helft van ons gezelschap was vegetarisch en de vlees/vis eters keken met jaloerse blikken naar onze prachtig opgemaakte borden.
    We hebben genoten en dat zullen nog velen van ons vernemen.
    Hartelijk dank!

7. Heerlij gegeten en genoten van een 6 gangen diner. Zeer hartelijke bediening, en een ongedwongen sfeer. Voor herhaling vatbaar, Chapeau!

8. matthijs

1 punt
  9. Op recenties van Eet.nu naar dit restaurant bezocht. Aanvankelijk stonden we buiten te twijfelen, omdat het restaurant leeg leek, maar eenmaal binnen, bleek de drukte achterin volop aan de gang. Leuk ontvangen en geholpen door de bediening. De eigenaren kwamen ook regelmatig vragen of alles naar wens was. 4gangen menu was zeker de moeite waard. Alle gangen waren naar wens. Mijn advies: ga er zeker eens eten!

10. Herman Marissen

11. Pieter 841 punten

Met de collega's na afloop van een bezoek aan de Floriade gegeten. Ik kan het iedereen aanbevelen. De kok doet zijn werk, de bediening is vriendelijk en correct, de prijzen zijn 'best redelijk' en de sfeer deugt.
    Je kunt hier met een gerust hart naar toe.

12. Erick 383 punten

Erg goed, bedienig is niets op aan te merken, eten was erg lekker en veel keuze. Als je van wijntjes houdt ik zeg doen!!! Alleen voor mij was de zit te lang maar das persoonlijk.

13. Erg goed restaurant, echt een kok die zijn vak met liefde uitvoert. Klein puntje is dat je vegatarisch vooraf door moet geven omdat men alles vers bereid.

14. Paul 20 punten

Zo hoort een restaurant te zijn, in al zijn facetten! Klasse!

15. Altijd weer een geweldige ervaring, Philipe en zijn team weten elke keer weer onze avond goed in te vullen.
    Kontakt met de eters is van het juiste soort.
    Philipe legt je zelfs uit hoe hij de gerechten maakt, zodat je ze thuis ook eens kan proberen.
    De prijzen voor de wijn zijn zeker niet overdreven.
    Kortom: al jaren onze favoriet, en dat blijft hopelijk nog heel lang zo.

16. Mijn vriend en ik zijn hier pas geleden gaan eten.

Vanaf binnenkomst word je hartelijk ontvangen. We begonnen met een glas prosecco. Deze viel bij ons in de smaak.

Naar een half uurtje gingen we aan tafel, van te voren was het menu uitgelegd. En natuurlijk kozen we voor het 6 gangen menu van de chef.

We hadden bij elk gerecht een bijpassende wijn. Dit waren gewoon de huiswijnen maar toch super lekker.

Ik vond het echt super lekker eten en drinken, de bediening ook echt top. We hebben super leuk met ze gepraat.

We waren als eerste binnen en gingen als laatste weg..... Hihi

Dit doen we snel weer een keertje!

En trouwens zo duur was het helemaal niet. Als je goed wil eten, moet je daar heen gaan in Venlo!

17. Petra Langen

1 punt
  18. Vanaf binnenkomst merk je; dit is een restaurant waar men veel ervaring heeft. 't Is ook een al lang bestaand restaurant dus dat is ook logisch. De gerechten zijn echt prima van smaak. We hadden allemaal flinke honger en vonden de porties daarom aan de kleine kant, maar je kunt van de garnituren extra bijkrijgen.

De bediening is goedgehumeurd, maakt een praatje en is losjes op een goede manier. Ze vragen keurig in welk tempo je wilt eten. Wat me opviel was dat er geen amuses werden geserveerd, dit had ik in deze prijsklasse wel verwacht.

Samenvattend: lekker eten, vrolijke bediening, als avondje uit echter niet het verwen-niveau wat ik had verwacht.

19. Jacqueline

Dit is een restaurant waar ik graag en geregeld kom.

Het is een super goede keuken, prijs/ kwaliteit is top.

Er zitten best wel goede en leuke restaurants in Venlo, maar dit blijft voor mij de topper, vooral omdat alles zo ongedwongen is en een waanzinnige gastheer en gastvrouw!

Ik kan iedereen aanraden om hier te gaan eten mocht je een keertje in Venlo zijn! Pak het menu (waar je ook nog mag meedenken) met een flesje huiswijn en je betaalt een prijs waarvan je echt niet in ieder eetcafe terecht kunt.

20. ed ramaekers

Ons favoriete restaurant!

De prijs-kwaliteitrsverhouding is een topper, de chef en cheffin idem dito.

Een avondje uit in Venlo? Niet vergeten bij Phillppe te reserveren! Meer dan de moeite waarde.

21. Je moet echt reserveren bij dit restaurant, mijn favouriet restaurant! Het eten is heerlijk, goede prijs/ kwaliteit verhouding, gezellige ( ietwat oubollig maar dat past er nou eenmaal bij) en sfeervol restaurant, heerlijke wijnen en hele goede en aardige bediening. Philippe zelf komt zo nu en dan even aan jouw tafeltje een praatje maken, of om te vragen welke saus je bij de dag vis wilt hebben...

Echt een aanrader!

22. Moustache uit Rotterdam

Komen al jaren minstens 2/3 maal per jaar terug om ons te laten verwennen. Morgen weer met een man of 8. Gaat gegarandeerd weer een feest worden. Sfeer zoals je maar zelden in Nederland aantreft met eten dat menig Nederlands restaurant jaloers zou maken, echt het gevoel dat je in Frankrijk zelf bent. Niet doorvertellen anders komt iedereen dadelijk kijken!

23. Wat ons betreft vind je in de verre omgeving van Venlo nergens zo'n plek waar zo gekookt wordt!

Zo ook de bediening, is altijd vriendelijk en bereid de klanten dat " meer " gevoel te geven.

De prijs / kwaliteit verhouding is buitengewoon goed.

Vooral de wijnkennis is opmerkelijk, nog nergens zo'n assortiment van kwaliteit aangetroffen, maar ja wat verwacht je ook van een Fransman die zijn hart aan Venlo (Venlose) en kokerellen heeft verloren.

24. Ilka Janse

25. Ik heb een tijd naast dit restaurant gewoond en kwam wel eens bij de 'buren' eten. Personeel doet goed zijn best wat klantenbinding betreft. Altijd in voor een praatje en ook de kok zelf is een aardige vent al spreekt hij gebrekkig Nederlands. Eten van super kwaliteit. Bijzondere gerechten met goede wijn. Chique sfeer maar toch zonder dat het koude kak is.

26. Het is nog altijd mijn persoonlijke favoriet.

Gezellig en knusse sfeer, personeel is vriendelijk en altijd in voor wat humor.

Eten is altijd goed, vooral de aanbevolen menu's zijn heerlijk.

Een topper.

27. Ruud 21 punten

Wij komen hier al jaren en voor omgeving Venlo geldt : wij hebben nog geen beter restaurant gevonden!

Als je a la carte wil eten is het aanbod ietwat beperkt, maar het aanbevolen menu zorgt er wel voor dat je altijd supervers en smakelijk eten krijgt.
    Ook het kreeftenmenu is een aanrader.

Bovendien superlekkere wijnen voor niet te veel geld.

28. Top gegeten. Hoogstaande kwaliteit en gezellige sfeer.

29. Wat een mooie wijnen heb ik hier gedronken en helemaal niet duur!!!

30. Een aangename verrassing, want waar moet je als niet Venlonaar in Venlo gaan eten? Lekkere gerechten, goeie wijn, beetje onhandig personeel soms, maar dat was wel charmant. Je voelt je er erg op je gemak. Voor herhaling vatbaar

31. sven janssen

het eten was heerlijk en precies zoals men het hebben wil.. met de grootste zorg klaar gemaakt en een uitstekende bediening en goeie kennis van de wijnen. en een oprechte gastvrijheid van zowel de philippe en haar vrouw op het laatst.

32. hennie holtackers

Dit is uit eten zoals het hoort, kwaliteit, gezelligheid en echte puur uit het hart gemeende gastvrijheid. Een avondje culinair genieten. Eten als God in Frankrijk. Ik verheug me alweer op een volgende keer.

33. Nathalie

Als je superlekker wilt eten in een zeer ontspannen sfeer, is dit restaurant echt een MUST. Reserveer tijdig. Kies een 6 gangen verrassingsmenu, perfecte gerechten voor een heel redelijke prijs!