Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Velp gld verdeeld zijn.

1. Chinees-Indisch Velp gld

Afhaalgerecht bami ' blue lotus' 13,50 euro.

- Klein bakje bami; Goed gevuld met prei, ei, vlees. Niet veel vetsin. Voor een bamigerecht weinig.

- Foe yong hai; Snotterig, wit geklopt ei, met waterig, smaakloze saus. Kokosgeur eraan. Bah!

- Babi pangang; slap, gaar gebakken/gekookt vlees.

- 1/4 kip in ketjap; gortdroog en smaakloos. Ketjapsaus lekker.

- 1 stokje saté. Zacht maar smaakloos vlees. Satésaus zoals vaker bij chinees: pindasaus.

Mooi restaurant, slechte, dure afhaal. Geen aanbiedingen of interessante combigerechten. Nooit meer afhalen.

2. Holman

3. Ijs smaakt redelijk, service is bagger, sfeer net zo en de prijs/kwaliteitverhouding is om te janken.....

2,6
  4. Dit restaurant is een absolute aanrader! Afgelopen zaterdag zijn wij speciaal vanuit Amsterdam overgekomen om hier 's-avonds te dineren en vanaf het eerste gerecht tot de finale was het een genot! Fijne bediening, een rustige sfeer en gerechten die zowel qua smaak als opmaak ons elke ronde weer verrasten. Na een beetje weggedroomd te zijn op de menukaart hebben wij uiteindelijk gekozen voor het kreeftendiner ; in een woord geweldig!

Mocht je op deze site een bevestiging proberen te zoeken of je al dan niet naar "De Schelp" zou moeten gaan kan je bij deze je zoektocht staken en wat ons betreft gewoon direct reserveren. Wij komen zeker terug!

5. Chinees-Indisch Velp gld

Geweldig getafeld. Heerlijk gegeten, pima prijs, voltte bediening. Diverse keukens mogelijk; Sechuan, kantonees, indisch etc. Erg schoon! Zekers voor herhaling vatbaar.

6. Heb er 2 weken terug gegeten en het was helemaal top. Service is goed, eten is geweldig en dan nog de Spaanse sfeer. Het was net als of ik zelf in Spanje zat.

7. Met 7 man onverwachts binnen komen vallen naar aanleiding dat er drie hun bachelor diploma hebben gehaald. Werd uitstekend opgevangen. Vrije ontspannen sfeer en gezellige en joviale bediening. Eten en drinken was prima en alles was keurig schoon.

Met afrekenen ging er wat mis waardoor ik (ook mijn eigen schuld) nogal te veel betaalde. Prima afspraken daarover gemaakt en binnen 16 uur stond het te veel betaalde weer op mijn rekening.

Was een gezellige avond die zeker voor herhaling vatbaar is!

8. Buitengewoon hartelijke ontvangst. Een voorbeeld voor velen. Heerlijk gegeten, lekkere amuse, uitgebalanceerd 3 gangenmenu met verrassende smaken.

Geen onprettige verrassingen op de rekening. Fantastische afsluiting van onze NS wandeling. Een absolute aanrader!

9. willy

10. willy

Wij hebben genoten van het menu d'homard.

De innoviteit van de kok, de heerlijke spartelverse kreeft, mooie smaken, verrassende texturen, oogstrelende opmaak en een adequate bediening maken dit kleine restaurant tot een parel.

Een goede kandidaat voor de top :

De verse pasta van rode biet was lekker; maar om het zowel bij tussen- en hoofdgerecht te serveren is een beetje teveel van het goede.

Verder niets dan lof.

11. Huib

Een geweldig authentiek Sichuan restaurant. Is iets anders dan een Chinees restaurant.

Alles vers bereid met geheel eigen smaken.

Gastvrouw en bediening geweldig.

Mooie website met niet alleen informatie van menu's etc, maar ook van het land China en de provincie Sichuan.

Succes en hou het hoge niveau.

12. Huib

13. We zijn met z,n vieren op zondag 19-06-2011 voor de eerste keer in hugo,s wezen eten en ik kan zeggen dat dit zeker niet de laatste keer zal zijn. Mijn man is kok en zelfs hij had hier niets op aan te merken heerlijk was het eten, leuke bediening, gezellige sfeer, leuke opmaak van de borden, gewoon toppie.

14. Eten afgehaald.

Spaghetti bolognaise, pasta frutta di mare, carpaccio en insalata caprese.

Het smaakte zoals we in Italië gewend zijn. Erg lekker en zeker ook ruim voldoende.

Wij zijn enthousiast!

15. Chinees-Indisch Velp gld

J.van de Westeringh

Vanavond ben ik voor het eerst bij blue lotus wezen eten.

Keurig verzorgd restaurant. Schoon en sfeervol. Vlotte bediening. Een aanrader!

16. We hebben hier met 3 personen gegeten (hoofdgerecht) en gedronken op een rustige donderdagavond. Ieder van ons had een ander gerecht:

- zalmfilet van de grill.

- vispannetje.

- tournedos.

Daarna hebben 2 van ons nog een heerlijke aardbeiensorbet gegeten.

Bij het eten werd volstaan met een enkel glaasje witte huiswijn. Fantastisch.

De kwaliteit en smaak van de hoofdgerechten was uitstekend evenals die van het nagerecht. Verse aardbeien, vers bereid ijs, heerlijke slagroom met een zachte volle smaak. Enige minpuntje was de munt op de sorbet. Die had verser gekund.

Maar dat gezegd hebbende: als dit het enige minpuntje is dan is het totaalresultaat gewoon TOP.

17. Nu al 3 keer hier gegeten de laatste anderhalve maand. Het was iedere keer top. Deze kok verstaat de kunst van smaken combineren en heeft niet voor niets de tweede prijs van meest belovende jonge kok. Ook de bediening is prettig. Hoort zeker in de top tien thuis van beste Gelderse restaurants.

18. Op 15 mei 2011 hier gegeten n.a.v. Een artikel in de Gelderlander over het zusterbedrijf de Schelp in Velp.

Wij aten pepersteak. Zelden zo'n beperkte portie vlees met wat frietjes voorgeschoteld gekregen voor €19,50 pp.

Om de friture aan te vullen moesten we lang wachten en bijbetalen.

In onze regio kan je gelukkig op veel plaatsen kwalitatief uitstekend eten/dineren. Wat hier werd aangeboden was voor ons een forse teleurstelling en eigenlijk onder de maat.

19. Annelies en Jan

Omdat we iets te vieren hadden, hebben we op dinsdag 26 april gegeten in ons favoriete restaurant “De Watermolen” in Velp. En net als al die vorige keren waren we na het laatste kopje koffie weer uitermate tevreden. We hebben inmiddels bij diverse restaurants in de regio gegeten, maar “De Watermolen” blijft voor ons nummer 1! Sfeer en ambiance zijn uitstekend, evenals de bediening. En het eten..... iedere keer weer verrassend goed met steeds weer kleine smaakverrassingen. En dan de wijnadviezen: voortreffelijk! “De Watermolen” heeft een prima wijnkaart, maar als je echt wilt genieten: vraag even advies!

Na ons voorgerecht (huisgerookte zalm, aardappelsalade, asperges en mierikswortelsaus) met daarbij een heerlijk glas Frankenwein, het hoofdgerecht (sliptongen, in roomboter gebakken) met daarbij een Italiaanse wijn (Tenute Soletta) en als toetje drie verschillende bolletjes ijs, stelden we vast: kijk... zo vier je iets! En voor ons blijft dit restaurant onze nummer 1!

20. De Schelp heeft misschien nog het imago van een visrestaurant, maar de kaart biedt veel meer. Op de website staat het menu, maar daarnaast is er ook een dagmenu. Daar hebben we voor gekozen en dat was een culinaire verrassing! Van amuse tot dessert heb je de neiging om je vingers er bij af te likken. Hier wordt super goed gekookt! Een heerlijke vissoep, niet te gare asperges in het hoofdgerecht met -ik dacht- zeebaars en een dessert met een hoog chocolade gehalte. Dit adres hoort in ieder geval in de top tien van beste restaurants in Gelderland en misschien wel in de top 3.

21. Een zeer gezellig huiskamerachtig restaurantje.

Bediening kwam op mij vriendelijk over en gaven ook informatie en aanbevelingen.

We hebben heerlijk gegeten... Echt op z'n Italiaans.

22. Leuk eetcafeetje met leuke inrichting. Erg vriendelijke bediening, erg joviaal, ik hou daar wel van, maar kan voor sommigen over de top zijn. Ik had maar 1 uur, dat kon prima geregeld worden.

De biefstuk was niet medium gebakken, viel tegen. De kip was goed gekruid. De salade is prima.

Het eten is gewoon lekker, maar als ik het vergelijk met andere eetcafe's is de prijs/kwaliteit niet goed. Uitzondering de daghap.

6,5
  23. Christianne Carlier

We hebben dit restaurant weer eens bezocht, ze hadden net een nieuwe kaart, echt weer genoten.

Goede wijnkaart en leuke bediening.

24. ontevreden

Samen met een collega hier gegeten. Naja wat je eten noemt.....we konden de zoutkorrels eruit halen en de pasta uit de winkel smaakt zelfs nog beter...

De kruidenboter was alleen harde boter uit de koelkast met wat knoflook erin...

Absoluut geen aanrader, onaardige bediening en de kok kwam langs om te vragen hoe het smaakte, waarop hij eerlijk antwoord op kreeg...en er niets mee deed....

25. Vincent

26. Een geweldig chinees rest. De smaken zijn echt heel anders dan je bij een standaard Chinees tegen komt.

Dit werd zelfs ook door bezoek uit Groningen en Brabant bevestigd.

Wij komen daar zeker nog een keer voor terug.

Succes en ga zo door.

27. Marcello

Deze zaak is niet te overtreffen qua service, smaak, vriendelijkheid, echt een zeer voortreffelijk team. Altijd goede humor en ook de bezorging is toppie.........

Een zeer te vreden klant,

Marcello.

28. Bram

Erg lekker gegeten, de bediening is erg snel en heeft antwoord op alle vragen. Gluten vrij eten was geen probleem en er was genoeg keus uit sausjes e.d.
    Een aanrader!

29. Friet is vaak half gebakken. Moet er altijd bij zeggen dat de friet doorgebakken moet worden. Bamiballen zijn niet meer wat ze waren, flauw van smaak en een stuk kleiner dan bij de officiele eigenaar. Erg jammer, want die bamiballen waren de statement van Beurskens Velp......

4,1
  30. Het was hier prima toeven in een gezellige omgeving met smakelijke spijzen en dranken.

Inmiddels al weer twee jaar geleden, maar opnieuw smakelijk en aanbevelingswaardig.