De Watermolen in Velp

Proef de sfeer van echte gastvrijheid

Vrij parkeren.
    5 minuten van knooppunt Velperbroek.

Trein: Station Velp, 2 minuten loopafstand.
    Bus: Lijn 1, 2 minuten loopafstand

Restaurant-Wijnbar de Watermolen is gevestigd in een 600 jaar oude Watermolen ( Rijksmonument ). Geniet van de warme sfeervolle ambiance, een aperitief bij openhaardvuur of dineren in intieme dinertuin. Wijnbar met bites, zeer uitgebreide wijnkaart/digestiefkaart en een geklimatiseerd Wine by the glass systeem. De meer dan uitstekende keuken kent franse en mediterrane invloeden met een prima balans tussen prijs en kwaliteit.
Goed bereikbaar met openbaar vervoer en gratis parkeergelegenheid.
Ons enthousiaste team staat 7 dagen in de week klaar om u gastvrij te ontvangen.

5. Betalen pin Visa Master Card American Express

1319662083 71
1419582574 83
1432072636 86
1482032882 92

1. Op 27 november 2017 hebben we heerlijk gegeten in een zeer sfeervol ingericht restaurant. Het aperitief werd geserveerd met wat olijven en gerookte amandelen bij het zitje bij de open haard. Als voorgerecht gekozen voor de GRAVAD LAX : Zalm gemarineerd met Mosterd & Dille, een crème van avocado en mierikswortel. Een heerlijk gerecht met veel smaken en prachtig opgemaakt. Het hoofdgerecht was de NOORDZEE VISSTOOF : Gemaakt van bijvangst (schelvis en grijze poon) met knoflookbrood, rouille, wortel, knolselderij en venkel. Ook weer een lekker gerecht, waarbij de saus wel ietsje te overheersend was waardoor je minder van de vis proefde. Mijn vrouw had als nagerecht: CRÈME CARAMEL : Gemarineerde sinaasappel met een gel van sinaasappel en vanille-ijs en dat vond ze heerlijk. Zelf gekozen voor: PEER : Kruidencake met een tartaar van peer met perengel, vanille hangop en kaneelijs. Een heerlijk, niet te zoet nagerecht. Ook de bijpassende wijnen waren in balans met de gerechten. De bediening zeer accuraat en vriendelijk. Het tempo van de gerechten was prima.
    Kortom een gezellige avond met lekker eten. Een aanrader en voor herhaling vatbaar.
    De BIB GOURMAND waardering is zeer verdiend.

2. Hein de Kloet

Prachtige locatie, prima gegeten (surpise menu), richting sterniveau! Uitstekende wijnkaart. Het enige dat ons niet beviel was het tempo. Regelmatig moesten we (te) lang wachten, allereerst op de menukaart en daarna tussen de gangen. Gelukkig hadden we aangenaam gezelschap. We gaan dit zeker nog een keer testen!

3. Wat een lieve mensen werken daar en echt een aanrader om daar te gaan eten want dat was heerlijk

4. Rob

5. Erg lang moeten wachten tussen de gangen. Verder uiterst klantonvriendelijk indien je een wijziging wenst in het menu. 'Is niet mogelijk meneer'.

6. Gisteravond heerlijk gegeten. Werden warm ontvangen, goed begeleid, mooie wijnen en een ontzettend fijne sfeer. Echt een aanrader!

7. yvonne en Jolanda

Supervriendelijke bediening, heerlijk gegeten, goede prijs/kwaliteit verhouding!
    Gezellige locatie!!

8. Erg mooi verscholen achter het waterrad kom je, na over een gezellig bruggetje te hebben gewandeld, in de binnentuin van een bijzonder restaurant. Wat als eerste opvalt, is de zeer gastvrije ontvangst met direct een glaasje van het huis. Na een aperitief in deze sfeervolle ambiance verhuisden wij naar binnen alwaar de sfeer nog beter tot uitdrukking kwam in een prachtig verbouwde boerderij. Zeer smakelijke en gevarieerde verrassingsmenu's. Aanrader... wij komen zeker terug.

9. In 1 woord: geweldig! Bij binnenkomst word je vriendelijk verwelkomd door de gastheer/vrouw en deze begeleid je naar je tafel of bied je een plekje aan bij de open haard. Eten en drinken is voortreffelijk; netjes geserveerd, uitnodigend gepresenteerd en een ware smaaksensatie. Een echte aanrader!

10. Vorige week zondagavond hebben wij fantastisch genoten van een sfeervolle avond in de Watermolen. Wat een prachtige plek om te eten en te genieten! De warme ontvangst van gastheer Max was zeer aangenaam. We hebben genoten van een Surprise menu met begeleidende wijnen. De gehele avond was perfect; alles goed op elkaar afgestemd. De sfeer romantisch en aangenaam. Prettige achtergrondmuziek. De aandacht van personeel zeer vriendelijk. Kortom een bijzondere ervaring "Eten en Genieten". Wij komen zeker terug!

11. D. van Voorst tot Voorst

Gisteravond voor onze trouwdag heerlijk genoten. Surprise 4-gangen menu met wijn arrangement was een feestje. Bediening attent, gerechten smaakvol en wijnen perfect bij passend. Voor mijn vrouw was de afsluiting van kazen met 3 verschillende wijnen helemaal af. We'll be back.

12. Eefje Schuit Berkhout

Net terug van een heerlijke avond in het teken van de asperge. Super genoten van het eten, de omgeving en zeker van het bedienend personeel. Er werd bij elke gang rekening gehouden met de wensen van de tafelgenoten. Voor herhaling vatbaar!!
    Liefs van Maarten, Wouter, Eefje en Chantal Schuit.

14. Zeer goed restaurant met zeer goeie service en eten + drinken alleen jammer dat ze geen chocomelk hebben.

15. Sandra Pelgrim

Authentiek restaurant. Top keuken en erg gastvrije bediening. Het is echt een beleving... Na een avondje tafelen bij De Watermolen gaan wij altijd met een voldaan gevoel en een grote glimlach naar huis. Een aanrader!!

Sandra

16. Goed gegeten, open haard voor apperatief erg sfeervol, vrij groot restaurant zodat intimiteit wat weg viel, maar zoals gezegd goed gegeten, voor herhaling vatbaar.

17. Wij komen hier al sinds eind 2012, vele malen gegeten en altijd uitzonderlijk goed. Een van de beste wel niet het beste restaurant in de omgeving Arnhem e.o.

Wij dineren er met regelmaat uitgebreid, meestal 4 of 5 gangen maar soms wil het ook voorkomen onze agenda het niet toe laat en kun je er ook prima terecht voor alleen een voor en hoofd gerecht. Als je het restaurant binnen komt hangt er een zeer warme en gemoedelijke sweer in de zaak. De handdruk die je bij binnenkomst krijgt, de losse maar toch zeer correctie manier van omgang met de gast, het fenomenale eten en een wijnkaart waar je U tegen zegt zorgen er allen voor dat het een avond wordt om niet te vergeten.

Zeer zeker een aanrader en een restaurant om vaker terug te komen.

18. Joop Verschuren

19. 06-07-2014 voor het eerst bij de watermolen gegeten in een prettige ambiance, n.a.v. positieve recensies. Gelijk met ons kwamen meerdere gasten. Terwijl gelijktijdig aangekomen gasten al drie gangen op hadden moest onze eerste gang nog komen. Bijzonder lang en tot grote ergernis moesten wij dus wachten op de eerste gang. Van een "hertenduo" dachten wij een aardig stukje hert te krijgen, het was beschamend weinig, wellicht net 2 keer 50 gram. Smaak was prima. Dan kregen we met vijf! volwassenen één heel klein half vol schaaltje krieltjes uit de oven die dropen van het vet. Direct nog 2 extra schaaltjes besteld. Ook dat duurde alweer ! een half uur totdat we geërgerd besloten er wederom naar te vragen. Toen was het er direct. Verder 2 magere bakjes salade en géén groenten. Tenzij je de gepureerde wortels ter grootte van een bruine boon tot groente moet rekenen. Ondanks de ergernis toch maar een dessert besteld in de veronderstelling dat we daar niet eindeloos op zouden moeten wachten. En ja hoor, na weer een half uur wederom aan de ober moeten vragen hoe lang dit grapje nog moest duren. Prompt was het er. En weer beschamend kleine porties. Smaak was goed. Vervolgens snel vertrokken om nooit meer terug te keren.
    De vermoedelijke eigenaar was wel zo vriendelijk om een mooie fles wijn cadeau te doen aan de jarige!

20. Al vaker gegeten in dit toprestaurant. Wederom een geweldige ervaring. De beleving is top. Echt een avondje verwend worden en even helemaal uit zijn. Attent, gastvrij, aardig en kundig personeel. Daarbij zijn de gastheer en gastvrouw zelf vrijwel altijd aanwezig en zorgen voor die relaxte, aangename speciale sfeer die onderscheidend is. Mooie comfortabele inrichting waarbij je toch niet het gevoel hebt "opgeprikt" te zitten. Het eten was weer erg lekker en goed bereid. Goede wijnsuggesties. Bediening niet te snel en niet te langzaam, in 1 woord perfect!

21. Dorothea

Je komt aan via het trapje en je word net begroet door het personeel, als je gaat zitten op het terras word gelijk gezorgd dat iedereen van een drankje voorzien is en wordt er een lekkere plate met 4 soorten dun gesneden plakjes vlees geserveerd, dit was voortreffelijk. Je mag zelf weten wanneer je naar binnen gaat, als je eenmaal binnen bent in een fijne ruimte waar een echte woonkamer-sfeer hangt komt al snel de bediening met het eten. Wij hadden de capriccio en ik zeg het niet graag, maar het was niet te eten (sorry). Als hoofdgerecht hadden wij de spaghetti met kreeft. Mijn dochtertje had niks kunnen vinden op de kaart en had gevraagd of ze gewoon een biefstukje met een paar frietjes mocht dat bleek uiteraard geen probleem. Het dessert werd zelf door de kok bij de tafel geserveerd, die wilde even zien voor wie hij gekookt had blijkbaar. Wij hebben ondanks de capriccio en de prijs een heerlijke avond gehad.

22. Wij hebben hier gegeten met vrienden uit het westen. De sfeer zou ik omschrijven als huiselijk, intiem, gezellig en gemoedelijk. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en naar de tafel begeleid. De menukaart zag er zo goed uit dat we geen keuze konden maken, dus hebben we ons laten verrassen. Heerlijk gegeten met een uitstekende bediening. De chefkok kwam uit de keuken om ons dessert toe te lichten. Wij raden dit zeker aan en we zullen snel nog een keer terug komen.

23. Ria van Donkelaar

Wij hebben heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. Veel aandacht voor de gasten en uitstekende gerechten. Onze gastheer voelde uitstekend aan waar onze interesse naar uit ging, paste zich hier perfect op aan, met goede suggesties.
    Een hele sfeervolle, fijne avond.

24. Zaterdag 7 december met een groep van 25 personen bij de Watermolen in Velp gegeten ter ere van onze zus Linda haar 65 e verjaardag. Eerste indruk bij binnenkomen: een en al gezelligheid. Borrel bij de open haard met een lekker hapje, rekening gehouden voor mijn lactose intolerantie. Ik vond het zeer attent.
    De voorafjes smakelijk en mooi opgediend. Hoofdgerecht konden we kiezen uit een vis potje of ribeye.
    Goed bereid en het vlees was lekker mals, het vis potje ook erg lekker volgens de familie. Nagerecht creme brulée perfect krokant. Koffie en thee met allerlei lekkers er bij. Complimenten voor de kookbrigade, bediening, gastvrijheid en het mooie en gezellig interieur. Prijs kwaliteit goed. Dieet of allergie vooraf opgeven en het komt helemaal goed.
    Wij komen zéér zeker terug als we weer in de buurt van Velp willen genieten van een heerlijke en gezellige maaltijd.

25. Zondag 25 augustus in dit restaurant gegeten na op internet gezocht te hebben naar restaurants in Rheeden en Velp. Een geweldige ervaring was het. Wat een bijzonder gastvrij en attent echtpaar met vriendelijk personeel. Je voelt je hier zó welkom, dat maken we niet zo vaak mee! Ik kan iedereen aanraden naar dit restaurant te gaan. Een geweldige ambiance en heerlijk eten!
    We praten er nog steeds over en vinden het jammer dat het zo ver van onze woonplaats is anders kwamen we hier zeker terug.

26. T. Bouwmans

Hier vlak voor de kerst gegeten. Het restaurant volledig in kerstsfeer.
    We werden ontvangen door de eigenaar en we namen plaats bij een openhaard waar we een drankje dronken en de kaart bekeken. Hierbij kregen we een schaaltje met verschillende hapjes, vooral de gemarineerde olijven waren erg lekker.

Nadat we aan tafel waren uitgenodigd werd eerst een amuse geserveerd. Een bolletje van rodebieten mousse met een pittig sausje en gebakken spekjes. Iets dat elkaar mooi complimenteerde.

Als voorgerecht had ik een kreeftensoep met knoflookbrood en aioli. De soep was erg goed op smaak en samen met het knoflookbrood en aioli een top gerecht.

Als hoofdgerecht een tournedos met ganzenlever. Nou ben ik gek op ganzenlever dus dat is voor mij makkelijk scoren. Maar ook het vlees was erg mals. Vol van smaak en rood, zoals ik dat lekker vind.

Als dessert een kaasplateau met verschillende wijnen erbij. Erg verrassend maar ook dit was weer een feest. Helaas was de openhaard bezet toen we aan de koffie gingen. Maar ik en de rest van de gasten hebben een top avond gehad.

Dit is wel een restaurant waar men echt uit eten gaat. Lekker eten en drinken voor een avond uit.

27. Erg goed restaurant! Bediening erg vriendelijk, gastvrij, leuke sfeer en het eten was erg goed. Er was niets op aan te merken.

28. Klaas Brink

We waren uitermate tevreden over dit restaurant. Een prima locatie, een zeer goede keuken en aandacht voor de klant. Op zaterdagavond in de restaurantweek zat het restaurant helemaal vol, toch was er veel persoonlijke aandacht, kortom een uitstekende service.
    Het eten was prima, origineel en verrassend.
    Bij de entree onder meer heerlijke, zelf gemarineerde (in gember en peper ?) olijven,
    De bonbons bij de koffie waren overweldigend, heerlijk en origineel.
    Goede prijs/kwaliteitsverhouding; je bent er "echt uit".

29. Wij zijn hier donderdag na de feestdagen geweest. Het restaurant was vol en wij hadden niet gereserveerd maar ze hebben voor ons toch een tafeltje geregeld. De ontvangst en bediening is echt heel erg goed, het eten is fantastisch, je bent echt een avondje uit en zij zorgen ervoor dat de avond perfect wordt.
    Op mijn man zijn verjaardag zijn we ook geweest en ze wisten dat hij jarig was en heel erg attent kreeg hij een presentje, dat zijn de kleine details maar zeer gewaardeerd door ons en dat tref je bijna nergens.

30. 25 jaar geleden hebben wij onze bruiloft gevierd in de Taveerne de Watermolen. Om dit te vieren een tafel gereserveerd. De ontvangst is hartelijk. Bij het opnemen van de bestelling werd ons nog mondeling een aantal mogelijkheden geboden die niet op de kaart stonden. Dit is lastig om zo snel een keus te maken.

Het voorgerecht waren kleine gerechtjes w.o. een kleine bouillabaisse, deze was zo overheersend dat de overige gerechten niet tot hun recht kwamen.

Het hoofdgerecht, runderlende was niet echt mals te noemen zo ook de kalfsentrecote. Met vier personen een klein kommetjes sla. Verder op het bord minimale groente.

Erg sober.

Nagerecht was goed.

Prijs-kwaliteit vonden wij echt niet in verhouding.

31. Annelies en Jan

Omdat we iets te vieren hadden, hebben we op dinsdag 26 april gegeten in ons favoriete restaurant “De Watermolen” in Velp. En net als al die vorige keren waren we na het laatste kopje koffie weer uitermate tevreden. We hebben inmiddels bij diverse restaurants in de regio gegeten, maar “De Watermolen” blijft voor ons nummer 1! Sfeer en ambiance zijn uitstekend, evenals de bediening. En het eten..... iedere keer weer verrassend goed met steeds weer kleine smaakverrassingen. En dan de wijnadviezen: voortreffelijk! “De Watermolen” heeft een prima wijnkaart, maar als je echt wilt genieten: vraag even advies!

Na ons voorgerecht (huisgerookte zalm, aardappelsalade, asperges en mierikswortelsaus) met daarbij een heerlijk glas Frankenwein, het hoofdgerecht (sliptongen, in roomboter gebakken) met daarbij een Italiaanse wijn (Tenute Soletta) en als toetje drie verschillende bolletjes ijs, stelden we vast: kijk... zo vier je iets! En voor ons blijft dit restaurant onze nummer 1!

32. GJW 11 punten

Een echte aanrader, en dat midden in Velp. Ambiance is smaakvol. Bediening bijzonder vriendelijk en persoonlijk. Heel erg lekker en ook prettig gegeten. Laat u niet op het verkeerde been zetten met het €25 3-gangen keuze menu: het betreft bijzondere spijzen voor een bescheiden som.
    Ook het verrassingsmenu was voortreffelijk. De wijnselectie biedt voor elk wat wils, inclusief de dessertwijnen.

We kunnen niet wachten tot we op een mooie zomeravond op hun terras een vorkje mogen prikken.

33. Nu drie keer bij De Watermolen gegeten. Uiterst vriendelijke bediening, supergezellig en heerlijk eten. Leuke adviezen voor de wijn. Ik kan het aanraden, zowel privé (er zijn tafeltjes voor twee) als zakelijk (ik heb er twee keer afscheid van collega's genomen). Super fijn dit restaurant in mijn eigen dorp te weten.