Mei Wah in Veldhoven

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1170282034 94
1324194736 76
1331190768 76
1457119342 75
1492099502 77

1. Al vele jaren eten en drinken wij in dit Chinees Indisch Restaurant tot VOLLE tevredenheid. De gerechten zijn ZEER goed en ook de dranken zijn PRIMA. Voor mij en mijn vrienden is deze score dan ook onbegrijpelijk laag. Het enige waar je kritiek op zou kunnen hebben betreft de prijs, die wat fors en en aan de hoge kant. Maar: de kwaliteit compenseert dit voortreffelijk.

2. 65 euro voor een paar bakjes Chinees (afhaal) van matige kwaliteit en een soepje!? Véél te duur. Ik kom hier nooit meer, wat een afzetters.

3. Heerlijk gegeten. We hebben niet vanaf de kaart besteld, maar gevraagd om wat lekkers. Nou dat heeft de kok waargemaakt. Super lekker. Nog nooit zo lekker gegeten bij de Chinees. Een echte aanrader. Doe Mei Wah!

4. Eten afgehaald, prijs/kwaliteit slecht, erg weinig voor je geld. Diverse gerechten babi pangang, foe yong hai zelfde saus. Weinig assortiment van het huis bami. Mei Wah toont dat er weinig fantasie is zonde

5. Wij voelen ons daar altijd welkom. De bediening is familiaal met ietwat terughoudendheid en respect voor de klant. Het is voor ons het beste Chinees restaurant ooit en staat met stip in onze agenda.

6. Prijs kwaliteit veel en veel te duur. Wij komen hier nooit meer. groeten van mijn schoonmoeder.

7. Wij komen hier regelmatig omdat we vlakbij wonen. Het Is een type Chinees voor iedereen, dus voor de Nederlanders met de door hun gewenste gerechten als: foe yong hai, tjap tjoi, babi pangang, maar ook zeker voor de doorgewinterde Chinees. Mijn vrouw is geboren en getogen in China en eet hier graag.

Wat wij sowieso altijd bestellen en wat volgens mij niet op de kaart is, is gestoomde witvis in sojasaus met gesnipperde bosui, deze is overheerlijk! Iedere keer als ze deze naar onze tafel brengen en aan onze tafel komen fileren, zie je de mensen om ons heen, die aan de babi pangang met kip saté zitten met open ogen kijken, lol.
    Houd er wel rekening mee dat het iets langer kan duren voor je eten komt als je deze vis besteld, deze word namelijk langzaam gestoomd zoals het hoort. Maar ik verzeker je dat je nog nooit zo'n heerlijk zachte vis hebt gegeten. En deze is altijd zonder die kleine graatjes. En de prijs wordt op gewicht bepaald en Is op moment van bestellen niet bekend. Houd rekening met 50 euro als je met 4 personen bent. Maar het is het echt waard.

Het is er ook kind vriendelijk. Ze maken nooit problemen als kleine kinderen door de zaak lopen/rennen. De (wat oudere) eigenaar zit vaak in een hoek met bankstel tv te kijken en kinderen kunnen gerust erbij zitten en wat spelen. Ook krijgen ze altijd gratis kroepoek.

Verdere aanbevelingen: babi pangang SPEK (zoals het echt hoort) chinese baby paksoi, krokante kip met peper, rund met paprika. De basis gerechten, zoals bami/nasi zijn inderdaad wat kaalheid dus geen groente vlees erbij maar in mijn ogen moet je dat ook altijd samen eten met een groente of vlees/vis gerecht wat je bestelt. Mihoen daarentegen is zeer compleet en lekker, je betaalt wel wat meer voor mihoen.

Aanrader!!

8. Gegeten met zn 4en. Eten was er snel en van goede kwaliteit. Bediening en sfeer was minder. Er werd slecht gecommuniceerd en de obers stonden met zijn 3en om onze tafel om het vervolgens zo snel mogelijk af te ruimen. Misschien wilden ze naar huis??

9. Wij hebben met de hele familie 4 jaar geleden heerlijk gegeten in dit restaurant. Afgelopen dinsdag was ik weer in Veldhoven en dacht "Ik ga heerlijk eten halen bij MEI Wah" omdat het toen zo goed bevallen was.
    Het was vreselijk tegengevallen, misschien een andere kok! De bami was overgaar en er zat niks van groenten in, witte bami, vet plakkerig en smakeloos. De kipsate die was besteld was ook niet lekker en de stukjes kip waren erg klein. Daarbij hadden we mifang deze was redelijk, maar ik moest wel over de 37 euro afrekenen, veel te veel dus.
    Bij ons in het dorp waar 2 chinese restaurants zijn was dit zeker 10 euro goedkoper. Ik schrijf dit omdat ik boos ben en ik kom nooit meer terug. Dank jullie wel.

10. Pierre Labe

Een van de top 10 Chinezen in Nederland. Helaas is pa Yuen onlangs overleden, hij was een geweldig gastheer. Maar zijn zoon verstaat het vak ook, op zijn eigen relaxte maar nooit onverschillige manier. Eten is bij Mei Wah meer dan alleen eten. Het is een manier van leven.

Mei wah heeft een 2e kaart, met echt chinese (chezuan) specialiteiten. Maar het beste is om niet van de kaart te bestellen, maar laat iets lekkers voor je samenstellen! Met een paar gerichte vragen schatten ze je voorkeur in en het resultaat is ronduit verbluffend.

Ik kom hier al 20 jaar 10x per jaar en heb nog nooit 2x hetzelfde gerecht gegeten en nog nooit iets gehad wat niet 100% topkwaliteit was. De ingrediënten zijn altijd vers, vlees en vis van uitzonderlijke kwaliteit, en de kruiden ben ik in die kwaliteit nog in geen enkele toko of groothandel tegengekomen.

Het enige minpuntje is de hoogte van de rekening. Maar je moet Mei Wah ook niet inschatten als een doorsnee Chinees, maar als een topklasse restaurant dat dicht tegen een Michelin ster aan zit. En dan valt die prijs best wel mee. Afhalen tussen de 18 en 25 euro voor een portie waarmee 2 personen goed gevuld raken, en tussen de 150 en 200 euro voor een zeer goed verzorgd 5 gangen menu waarmee je van 7 tot 10 onder de pannen bent. En dat is ook zo iets: bij Mei Wah kijkt niemand je van je tafel af, omdat ze die nog een keer willen dekken als je weg bent.

11. We didn't know what to expect. We had gotten out of an event for our children late and I didn't feel like cooking. What a wonderful experience! The food was wonderful, the wait staff was knowledgeable and the food was amazing! We made it our go to restaurant!! While we were there we found out that it has been open for 45 years and owned by the same owner. The two biggest complaints I have read were about the pricing and small portion sizes. I am from the U.S. (home of the HUGE serving size) and I thought the portion size was really big. We boxed up what was left and had leftovers the next day. The second complaint was about the price. Our bill was under 200 euro, and we had more food than we could eat, plus several drinks for four people. I thought that was a wonderful value, considering the other places we have dined in Eindhoven and Veldhoven; paid more, drank less and been disappointed with the meal and the service.

I think you would be surprised a how great this place is!

12. Inderdaad, beetje duurder (voor sommige gerechten veel duurder) dan andere restaurants van dit type... maar wel zeer smaakvol gegeten (gewone Kempische porties, dus dat is toch voldoende hoor), respectvolle bediening. Zowel restaurant als personeel stralen degelijkheid uit. Wil je liever uit je kledij barsten, ga dan naar een andere Chinees, maar ik betwijfel of het beter zal smaken...

13. Heerlijk eten, super aardige bediening, erg gezellig met vissen aquarium.

14. Met uitstek het beste chinees restaurant in de regio Eindhoven. Met name de Ti-pan gerechten zijn een echte aanrader!

15. dick coolhoven

Dit is echt het aller beste chinese rest. waar ik ooit ben geweest.
    De iets duurdere prijs wordt ruimschoots goed gemaakt met de grote porties.
    Ik raad iedereen aan om hier een keer te eten,en bestel dan geen babi pangang of koe low yuk maar probeer eens iets anders van de kaart want veel mensen komen niet verder dan de standaard gerechten.

16. Wij halen hier regelmatig eten om thuis op te eten.
    Het is altijd erg lekker en de kwaliteit is constant.

Je wordt zeer vriendelijk en vlot geholpen.

De prijzen zijn niet laag maar je krijgt als je afhaalt ook zeer royale porties.

Even vooraf bellen en je eten staat op de afgesproken tijd klaar.

Ik kom er al tientallen jaren.

17. Superlekker, een van de beste... wel prijzig maar moeite waard..

18. Wij gaan ieder jaar tijdens de Dutch Open Darts, of wanneer wij toevallig in Veldhoven zijn, eten bij Mei Wah. Waarom? Omdat dit restaurant in onze ervaring het beste en meest smaakvolle en authentieke Chinese eten biedt op heel het vasteland van Europa.
    De bediening is heel erg goed en attent en maakt dat de sfeer altijd heel goed aanvoelt.
    De prijzen liggen aan de hogere kant, maar dat wordt meer dan goed gemaakt door de kwaliteit.
    Wij hopen er daarom nog heel vaak van te mogen genieten.

19. Eten veel te weinig de prijs belachelijk hoog voor hetgeen je besteld. Zeer jammer maar daarom gaan we er nooit meer heen en raden wij het iedereen af.

20. Superlekker een van de beste en ook zijn broer leenderweg is hetzelfde.

21. Heel gezellig restaurant met heerlijk eten! Zowel de afhaal als in het restaurant zelf. De prijzen zijn inderdaad erg hoog, zeker als je in het restaurant gaat eten...

22. Vandaag bij Mei Wah in Veldhoven geweest. Voor het eerst sinds jaren weer. Het eten is erg goed, maar niet al te veel. De bediening is ook vriendelijk en vlot. De prijzen zijn echter exorbitant hoog. Het gaat echt nergens meer over. 3 euro en 40 cent voor een halfvol glaasje ijsthee! Uiteindelijk kwamen we voor een heel normale gemiddelde maaltijd uit op een bedrag waarvoor je ook in een sterrenrestaurant kan eten. Voorlopig doen we dit niet meer (of we gaan gewoon afhalen, dat scheelt meer dan de helft).

23. Mei Wah is zeer constant in kwaliteit, gebruikt weinig tot geen smaakversterker en heeft bijzonder gemotiveerd en vriendelijk personeel. Prijstechnisch wat hoger dan gemiddeld, maar je krijgt beslist waar voor je geld.

24. Gewoonweg het beste Chinese restaurant waar ik ooit geweest ben. Inmiddels vaste klant. Wel duurder als gemiddeld maar het eten is het waard.

25. Mei wah is onze vaste echte Chinees, zeer goed, erg lekker en super bediening, maar je betaalt er wel voor. En dat is het dubbel en dwars waard.

26. Het beste Chinese eten wat ik ooit geproefd heb.

Voortreffelijk. Dit gaan we veel vaker eten.

27. Een speciale Chinese ervaring, je krijgt een stuk minder maar het smaakt veel beter, een heerlijke smaakervaring.

En laat je verrassen door de kok!

28. Onze favoriete afhaalchinees, maar je kunt ook gezellig in het restaurant eten. Het eten is prima klaargemaakt. Een minpuntje is dat ze niet echte verrassende specialiteiten hebben.

29. Een beetje lang wachten, maar dan komt er ook heerlijk eten aan! De huiswijn is duur en mag voor die prijs best wel goed zijn. Nu een beetje erg simpel. Zeer vriendelijke en beleefde bediening. Andere klanten komen er al jaren terug, wij nog niet, maar dat heeft niets met de kwaliteit en totaalervaring te maken! Absolute aanrader.

30. Uitstekend gegeten, boven gemiddelde keuken en goede bediening. Ook goede wijnkaart (mischien zelfs te goed?)

De status wijnen staan er op, maar passen deze het beste bij de gerechten?

Mijn uitstekende huiswijn (wit) was iets te zuur voor de gerechten. Huiswijn moet m.i. meer "filmend"karakter hebben.

Graag meer aandacht voor wijn - spijs combinatie en jullie verdienen een ster!

31. Héérlijk restaurant waar we vaak eten. We halen er elke zondag en eten thuis. De bediening is ontzettend vriendelijk en heel hartelijk! De ambiance is ìets minder maar de prijs kwaliteit verhouding subliem, een iets duurdere prijs, voor geweldig eten, SUPER!

32. Jan de Visser

Ons gezin heeft geruime tijd in Azie geweest. Dit restaurant is een van de weinige Chinese restaurants dat in staat is gerechten met een authentieke smaak te serveren. Als je grote, goedkope porties wil en een kleffe hap met aangepaste, "Nederlandse" Chinees, dan moet je inderdaad niet naar dit restaurant gaan. Kwaliteit kost geld.

33. Bert de Gorder

Zeer karige porties waarvoor je de hoofdprijs betaalt. Ik klaag niet snel maar dit is je reinste afzetterij.

34. Brian Reijnen

Alrijd goed en heerlijk eten...

35. pascal haeren

goede entourage bediening goed en eten fantastisch