Brasserie Ludiek in Veldhoven

Ut gezelligste brasserieke van het zuiden

Er is een parkeergarage aanwezig. Tijdens de openingstijden van de winkels is dit betaald parkeren, buiten de openingstijden om is deze garage bereikbaar en gratis.

ma lunch 11:00 - 18:00
di lunch vanaf 09:30 diner tot 21:00
wo lunch vanaf 09:30 diner tot 21:00
do lunch vanaf 09:30 diner tot 21:00
vr lunch vanaf 09:30 diner tot 22:00
za lunch vanaf 09:30 diner tot 21:00
zo lunch vanaf 14:00 diner tot 21:00

Ben jij opzoek naar een gezellige brasserie?!
Dan is Brasserie Ludiek het gene wat jij zoekt!
Voor een heerlijke koffies, lunchgerechten, drankjes en een goede avondmaaltijd kun je bij ons terecht.
Het ligt in het centrum van Veldhoven en is met de auto of openbaar vervoer goed bereikbaar.
Onze brasserie staat bekend om zijn kindvriendelijkheid, dat is te zien aan de leuke speelhoek en de speciale gerechten voor de kleintjes.
Kom gezellig langs, wij helpen jullie graag!

5. Betalen pin Master Card

1309272011 94
1322040130 66
1341192309 67
1513561923 82

1. Gezellig zitten, lekker eten en vriendelijk personeel.
    Prijzen zijn heel goed voor hetgeen je krijgt.
    Ze hebben een uitgebreide kaart, ook glutenbrood en lactosevrij.

2. Lekkere wraps.
    Vriendelijk en vlot bediend.

3. Met onze kleindochter voor haar verjaardag komen lunchen.
    Eten was prima, alleen bij uiensoep denk ik niet aan bouillon met uiringen en weinig smaak. Jammer want de rest was prima.

4. dries goossens

Eten en drinken prima net zoals bediening.
    Jammer dat ik 4 uur voor reservering via mail nog moest bellen of mijn reservering gehonoreerd was.
    Ludiek=uniek.

5. Had een bon gekregen en wist niet wat te verwachten. Zeer aangenaam verrast super lekker gegeten, gezellig gezeten en top serveerster.

6. Zoals altijd, lekker, gezellig en je voelt je zeer welkom.

7. Henri Moeskops

We hebben ontzettend lekker gegeten, het is er sfeervol en de bediening vriendelijk. Het was de eerste keer bij Ludiek maar zeker niet de laatste keer.
    Eten kun je op veel plaatsen maar alles moet kloppen en dat hebben ze daar goed voor elkaar.

8. We zijn hartelijk ontvangen zeer vriendelijk personeel de gerechten zien er smaakvol uit en zijn ook zeer lekker.
    Zeker een aanrader.

9. Chiel Balk

Wij hebben met twaalf personen een zeer geslaagde middag gehad. Zeer aan te bevelen en tevens was er een uitgebreide menukaart glutenvrij waarvan een persoon in ons gezelschap dankbaar gebruik van heeft gemaakt.

10. Heel leuk zeker voor herhaling vatbaar

11. Lisanne

Hier al vaak gegeten, gisteravond met de kleinkinderen geweest. De Frankburger blijft mijn favoriet maar het is moeilijk kiezen tussen zoveel lekkere gerechten.
    Kleindochter van 10 vond de tagliatelle met rode saus erg lekker maar heel veel. Kleindochter van 12 had ook een heerlijke hamburger, kleinzoon van 5 had 4 mini pizza's met een schaaltje komkommer en had zijn bordje netjes leeg gegeten waarna er natuurlijk een cadeautje uit de schatkist mocht worden gehaald. Mijn partner had een vispotje wat ook vol smaak werd opgegeten. De sfeer is er heerlijk ontspannen en gastvrij, ook met kleine kinderen kun je rustig genieten.

12. Hans Stienen

Voortreffelijk gegeten. De frites ware erg goed gebakken. De hoofdgerechten waren ook goed. De Brusselse wafel was een delecatesse en de cappucino was erg compleet.

13. J.A. Stemerdink-Heijnen

De lunch was prima, zoals we dat bij Ludiek gewend zijn.

14. marion faassen

Lekker gegeten.
    Voor herhaling vatbaar.
    Grtjes marion.

15. Erg lekker gegeten.
    Van tevoren gereserveerd, en dus een mooi plaatsje met uitzicht op het park.
    Erg attente bediening en zeer vriendelijk.
    Als je aangeeft dat je een noten (steenvrucht) allergie hebt, word alles tot in het
    kleinste detail nagekeken tot aan het koekje bij het dessert toe.

We gaan hier zeker vaker terug.

16. Weer heerlijk gegeten. Vlotte bediening en prima service.
    Dank voor de gezelligheid

17. Lekker eten, zeker niet duur. Vooral de service en vriendelijkheid van de mensen valt erg op. Super !

18. We waren deze keer met 10 mensen, waaronder 3 onder de acht jaar oud, en het was leuk voor iedereen. Jullie wisten de kinderen prima te vermaken!

19. Ellen van der Knaap

Zeer gastvrij ontvangen, zelfs de buienradar werd voor ons in de gaten gehouden. Verrukkelijk gegeten voor een prima prijs. Jammer dat we niet dichterbij wonen, anders kwamen we zeker vaker langs!

20. D. van Berckel

Zeer "ludieke"kaart. Zeer uitgebreid.

21. José v d Boom

Wij hebben heerlijk gegeten en de prijs/kwaliteit is oké.

22. Heleen

Gezellig, goede bediening, asperges waren heerlijk.

23. Wij komen graag en vaak bij Ludiek en je kan er gezellig koffiedrinken!
    Daar is de cappuccino het lekkerst van allemaal!!!!

24. 1e keer en waren aangenaam verrast over de sfeer, het personeel en het eten

25. Heerlijk eten, voortreffelijk ambiance, top Brabantse gastvrijheid! Aanrader!

26. Erg lekker gegeten en leuke bediening.
    De film diner is een echte aanrader!! Top dat jullie dit zo organiseren!! Want na het eten konden we naar de bios. Was echt super!

27. Weer een heerlijke Frankburger gegeten - altijd genieten!

28. M Caspers

We hebben heerlijk gegeten en komen zeker terug.

29. Heerlijk gegeten, gastvrij, snelle bediening.

30. José van Dooren

Via internet kwamen bij Brasserie Ludiek in Veldhoven, een hapje eten voor de theater voorstelling. Gezellige accomedatie, goede sfeer en bediening. Heerlijk gegeten, een aanrader.

31. Goed als altijd.

32. Jeroen Doomernik

Heerlijke sfeer, vriendelijk personeel en een leuke avond gehad. Lekker gegeten.

33. Heerlijk en gezellig gegeten. Leuke en fijne bediening. Komen zeker terug.

34. Prima, was aangenaam verrast. Gezellige sfeer, goede en snelle bediening en heerlijk eten.

35. Gisteravond weer eens geweest. Was weer keigoed. Lekker gegeten schnitzel was weer 101%. Borreltje was weer te zat om rechtop te staan. Leuke bediening, alert maar niet opdringerig. IJs toe was goed koud, maar dat was het buiten ook. Als we weer komen nemen we een frankburger al zo vaak gelezen, nou eens proberen. Maar het moet even beter weer worden, dan gaan we lekker buiten zitten, kunnen we ook… mag binnen niet. Wacht maar, we komen terug, zeker wel.

36. Gezellige ruimte, niet opdringerig. Lekker eten voor een goed prijs.

37. Mevr. Kuipers

Erg gezellig, kindvriendelijk, vriendelijk personeel en heerlijk eten... wat wil je nog meer. Voor ons super!!

38. Ludiek was helaas niet op de hoogte van onze reservering. In onze reservering hadden we om een bepaalde plaats gevraagd maar die was niet vrij meer. Toen ik daar naar vroeg reageerde de serveerster alsof ik iets heel vreemds vroeg: de mensen die daar zaten waren er nog maar net dus wij moesten maar een andere plek kiezen. Dat vonden wij op zich geen probleem, maar de manier waarop er gereageerd werd wel. Het leek alsof ze niet geloofde dat we een reservering hadden gemaakt.

39. Jan Koopman

Altijd weer geweldig. Lekker eten in een eenvoudige maar sfeervolle omgeving met super personeel

40. Ondanks dat we een tafel voor vier personen gereserveerd hadden. Was er geen plaats binnen. {verwarmd}.
    Alleen in het buiten gedeelte met verwarmings lampen. Was niet erg behaaglijk.

41. fam.van der Heijden

Heerlijk gegeten en leuke bediening, we komen zeker nog eens terug.

42. Slechte ervaring gehad mbt de glutenvrije en lactosevrije gerechten op de lunchkaart. Keuze uit broodje ei... broodje ei.. broodje ei.

43. Eerst even heerlijk gegeten bij Ludiek en daarna lekker naar de musical geweest, niet omdat 't moet maar omdat 't kan!

44. Piet en Bets

Op een zondagmiddag voor de lunch. Leuke locatie. Prettige bediening. We waren met z'n 7'en en iedereen had heerlijk gegeten. Tijd tussen 1e en 2e gerecht had wel korter gemogen. In de serre gezeten met verwarmingslamp aan en voor de echte koukleumen nog een dekentje. We komen zeker nog eens terug.

45. Meerdere keren koffie gedronken, duurt altijd een eeuwigheid voordat je geholpen wordt.
    Staan er groepjes personeel te kletsen binnen en buiten, maar mensen helpen hebben ze geen tijd voor. Wil je dan eindelijk eens af rekenen, duurt ook nog een eeuwigheid.
    We hebben er al meerdere keren willen eten, maar durven dat niet aan omdat alles zo verschrikkelijk lang duurt. Personeel is vaak ook onvriendelijk, vooral de mannelijke personeelsleden.

46. Op een vrijdagavond gaan eten met mijn partner en ons zoontje. we hadden gereserveerd. dat was allemaal prima. Duurde lang voor we werden geholpen. daarna kwam het voorgerecht snel. op het hoofdgerecht hebben we daarna nog ongeveer een uur moeten wachten. Wat niet handig is met een klein kind erbij. Hebben diverse keren gevraagd waar het hoofdgerecht bleef, al was het maar vast die van ons zoontje ( frikandel met friet kan toch niet zolang duren), maar telkens werd gezegd dat zal zo wel komen. ondertussen werden niets eens de bordjes van het voorgerecht van tafel gehad.
    Vervolgens zat er ook op 1 van de borden van het hoofgerecht nog satésaus terwijl we beide een gerecht hadden waar geen saté saus bij zat.
    Wij zijn hier wel vaker komen eten, maar voor ons is dit nu wel voorlopig de laatste keer geweest. Het was echt ronduit slecht.

47. I van schuur

Eten was op zich wel prima maar... Voor lactose vrij eten meer rekening houden. Bijv. Zalm werd zonder saus geserveerd omdat er geen lactose vrije saus gemaakt kon worden, waardoor de zalm erg droog was. Nagerecht was maar 1 soort ijs, (die ik niet zo lekker vind).
    Dus... Kort door de bocht... Meer variatie voor mensen die (in dit geval) aan dieet gedwongen zijn. Weinig mogelijkheden.

48. Helma van Roj

Na een gezellige zusjes dag zijn we gaan eten bij "Ludiek". We mochten in de veranda gaan zitten, gezellig.

Het eten dat ons werd voorgeschoteld zag er netjes en verzorgd uit, de smaken zaten ook goed.

Het enige minpuntje was, dat er aan beide zijdes van het overdekte terras schuifdeuren waren die voor trek zorgden, 's avonds koelt het al wat sneller af en zijn we meerdere malen zelf de deuren dicht gaan doen. Maar verder: top.

49. Was daar op een zonnige vrijdagmiddag met mijn moeder (die zeer slecht ter been is) om een hapje te eten.
    Op de mooie plekjes stonden bordjes met: gereserveerd, maar op het terras kwam maar niemand zitten, we namen plaats.

Nors plaatste na ondervraging andere gasten de serveerster het bordje weer op onze tafel, en werden we doorverwezen (als een stel kleuters weg gestuurd) naar een plek binnen, waar de geluiden van gillende kinderen ons verwelkomde.

Mosselen en gamba's op een hete dag? Lijkt me niet smakelijk. Duur, druk, een ouderwets onfris interieur, we zijn naar de supermarkt gelopen, haalde er een blik soep, om thuis op te eten, waar geen bordje op tafel stond: gereserveerd...

Eens en nooit meer.

50. Gemma Lesterhuis

Altijd erg gezellig en lekker eten.

51. Altijd heerlijk eten hier. Zeer vriendelijk personeel. Helemaal top!

52. Wij komen graag bij Brasserie Ludiek. Vriendelijk personeel. Gezellige sfeer. Lekker eten. Gewoon en lekker Brabants op een mooie locatie.

53. Willemien

Lekker gegeten, ruime keuze op het menu, prettige bediening.

54. Rolijathli

Super snelle bediening van heerlijke maaltijden door heel vriendelijk personeel. Twee avonden op rij. Onze zoon van 8 vond zijn junior frankburger "verrukkelijk"!

55. Joan Gerrits

We hebben lekker gegeten. Formaat van de porties was ruim voldoende. Het enige minpuntje was dat we erg lang moesten wachten op ons eten en dat we niet tegelijkertijd ons eten kregen omdat één van ons een gerecht had uitgekozen wat opgewarmd moest worden. Hierdoor duurde het zeker nog 10 minuten tot we allemaal ons eten hadden. Dit had van tevoren aangegeven kunnen worden, dan was dit duidelijk geweest. Serveerster die wij hadden was wel netjes maar totaal niet vriendelijk, daardoor voelden we ons niet echt welkom. Jammer!

56. Stephanie gruter

Wij komen al van kinds af aan bij Ludiek, ben nu 27 en eet hier nog steeds regelmatig. Ik bestel eigenlijk altijd de "Ongenadig lekker" en mijn vriend had de "Bende gij afgevallen". Weer heerlijk gegeten en wij blijven terug komen. Zou dit restaurant voor geen goud willen missen.

57. Helaas geen beste ervaring vanavond bij Brasserie Ludiek. Bestelden als voorgerecht twee porties brood met kruidenboter, deze hebben we nooit gezien. Heb uiteindelijk tijdens hoofdgerecht aangegeven dat ik deze ook niet meer hoefde. Voor mijn zoon van 7 kinderpizza besteld.. Dit waren 4 piccolini's. Heb meteen aangegeven dat dit wel een heel kleine portie was, Werd helaas niets mee gedaan. Deze had mijn zoon binnen 2 minuten op. Heb dus uiteindelijk nog maar zo'n portie besteld. Tijdens afrekenen nogmaals aangegeven dat de portie kinderpizza schandalig klein is.. Helaas werd er wederom niets mee gedaan. Voor ons was dit absoluut niet voor herhaling vatbaar.

58. Marie-José

Gezellige sfeer, broodjes ook prima.

59. De garnalen dienen licht pittig te zijn, nu waren ze veel te zoet. Aangezien wij in onze pauze daar zaten hadden we geen mogelijkheid om te wachten op nieuwe. Volgende keer meld ik dit van tevoren.

60. Bij het zoeken naar een leuk restaurantje op internet was Brasserie Ludiek al meerdere malen voorbij gekomen, dus vandaag maar eens geweest (2 volwassenen, 3 kinderen).

Beetje rommelige inrichting, maar wel een gemoedelijk sfeertje. Niet lang op eten/drinken hoeven wachten. Ober had ook nog tijd voor een praatje. De kinderen hadden iets meer moeite met het Brabants op de kaart dan papa, maar dat maakt het (voor mij althans) alleen maar leuker. Eten was goed, en de kwaliteit/kwantiteit goed in verhouding tot de prijs. Ons gaan ze nog vaker zien daar.

61. Niet echt vriendelijk. Te duur. Inrichting heeft een opfrisbeurt nodig.

62. Vorige week een bezoekje gebracht aan Ludiek om een hapje te eten! Was wederom erg druk aangezien we op ons tafeltje moesten wachten. Maar er was er snel een tafeltje vrij. Wij hadden 2 salades en een warm broodje, erg lekker en prima porties. Binnen 15 min hadden we ons eten al! Enkel mag de bediening wel iets meer lachen maar vooruit als het zo druk is let je daar misschien niet op. Voor een snelle, betaalbare en lekkere lunch de place to be!

63. Vanmiddag geluncht met een vriendin. We bestelden thee en een bruin broodje gezond zonder tonijn. Theeglas was 3/4 gevuld en Theewater was niet warm genoeg. Bruin broodje was goed. Echter voor €8.50 mag je wat meer verwachten dan een berg grove sla. Klein stukje ei, een plakje komkommer, beetje grof geraspte wortel, dik gesneden ui, een bergje alfalfa en een klein stukje meloen. Veel te duur.

De plek is leuk maar wij komen er niet meer; zonde van mijn geld.

65. I have no enough words who excited how bad my experience at Ludiek was. Being an expat living in Veldhoven I usually have good experiences. This place was sad. The waitress bluntly ignored me and didn't even reply to my "hello". Food was standard low quality... And waited continued to ignore me even when I wanted to order. Probably the owner just didn't care about his business reputation.

66. daisy

67. Inge Meesters

Slecht als je een glutenvrij dieet hebt, kon alleen een carpaccio salade nemen. Ben er klaar mee!

68. Ludiek is voor ons een goede, zeer laagdrempelige, gezellige brasserie. Genoeg keuze voor een brasserie zowel voor de lunch als diner. Aardige bediening die graag servicegericht zijn. De Frankburger is een super aanrader! Onze kinderen voelen zich "thuis" bij Ludiek. Zeker een goede brasserie voor een lunch of diner, maar ook voor een lekker bakkie tijdens het shoppen. Wij komen hier graag.

69. We komen zeer regelmatig bij Brasserie Ludiek.
    Onze kinderen vinden het er erg leuk en lekker.
    Er hangt altijd een gezellige en gemoedelijke sfeer, iedereen is welkom...
    De bediening is altijd uiterst vriendelijk.
    En de kwaliteit van het eten is de laatste tijd enorm verbeterd!

70. Wij gaan regelmatig naar Ludiek, de sfeer is gezellig! Het personeel doet goed hun best. Het eten is geweldig. Soms wat huilende kinderen, maar dat weet je als je naar een kindvriendelijke brasserie gaat! De prijs is redelijk. Wij komen gauw terug!

71. In het verleden hebben we hier regelmatig gegeten. Maar doordat we wat minder goede ervaringen hadden hebben we dit restaurant een tijdje niet meer bezocht. We hoorden dat er een nieuwe eigenaar was en hebben besloten hier toch maar weer eens te gaan eten.
    Prettig is dat er nu, als aanvulling op de standaard-menukaart, ook een weekschotel te bestellen is.
    De verzorging van het vlees was dit keer een stuk beter. Ook de friet was nu in orde. De bijgeleverde groente (bakje sla met dressing) was echter van een minder goed niveau: een wat slappe mix van 'van alles en nog wat'.
    De bediening is vriendelijk maar ook wel chaotisch te noemen.
    Als we afsluiten met koffie worden we verrast doordat er naast de kop koffie een likeurtje en een bonbon geserveerd wordt. Dat is zonder meer klantvriendelijk.
    Kortom: dit is en blijft een levendig restaurant bij een winkelcentrum waar je een eenvoudige lunch of maaltijd van voldoende niveau kunt krijgen.
    De prijs zou daarbij, wat ons betreft, wel iets lager mogen zijn.

72. RVW 361 punten

Na de bestudering van de menukaart gingen we enthousiast voor het speciale weekmenu. We waren hier al eens eerder geweest en wisten dat de menukaart 'beperkt' was. Dit weekmenu was dus een welkome aanpassing van de kaart. Maar helaas... het weekmenu was niet leverbaar. Een beetje vreemd, want we waren toch nogal redelijk vroeg in de avond aanwezig. Er zou dus genoeg 'op voorraad' moeten zijn.
    Dat was dus toch wel een tegenvaller.

De maaltijd op zich was van een redelijk niveau. Eenvoudig, geen hoogstaand culinair niveau, maar wel goed bereid vlees; een zakje friet er bij en een (wat matig) bakje met salade.
    De prijs voor de gerechten vinden we wel wat aan de 'stevige' kant.

Het personeel was zonder meer erg vriendelijk, maar kwam regelmatig onervaren over. De afstemming tussen keuken en bedienend personeel verliep dan ook wat rommelig: ons eten werd al geserveerd terwijl de tafel nog niet gedekt was. Placemat en bestek moest nog komen: dus "even" onnodig wachten voor je kunt gaan eten.
    Op zich niet onoverkomelijk, maar we waren niet de enigen. Aan de tafel naast ons moesten de gasten lang (!) wachten op friet en salade. Ze moesten zelf bij het personeel hiervoor nog navraag doen. Deze klanten waren alvast maar aan hun vlees begonnen en hadden hier al veel van gegeten voordat het bijgerecht kwam.

Ludiek is een laagdrempelig restaurant / brasserie / lunchcafé. De sfeer is ook uitnodigend voor iets grotere groepen en gezinnen met kinderen. Dat kan dan weer wel voor drukte/rumoerigheid zorgen.
    De sfeer is daardoor dan deels ook afhankelijk van de bezetting door andere klanten van het restaurant.

73. Het smaakt gewoon allemaal prima. De zaak ziet er leuk uit. Maar voor hetgeen je krijgt ( allemaal hele simpele gerechten) die iedereen ook makkelijk zelf kan maken en waar je dus echt geen kok voor in dienst hoeft te hebben, zijn de prijzen veel te hoog.

74. Elizabeth

Lekker geluncht, goede kwaliteit voor een redelijke prijs met vriendelijke bediening.
    Gezellige sfeer in het restaurant, we komen zeker een keer terug.

75. Lunch gehad bij deze Brasserie, midden in het overdekte winkelcentrum van Veldhoven. Ik was doorgelopen naar het achterste deel van dit restaurant, naar de skihut. Het zag er leuk uit, helaas was het er wel koud, maar er lagen dekens, een prima oplossing.
    Het personeel, voornamelijk jonge meisjes, waren zeer vriendelijk. Ze hielpen mij meteen toen ik vroeg hoe ik op internet kon, ik was alleen en wilde even mailen en lezen. Het ging zonder problemen!
    Het broodje wat ik besteld had was heerlijk, ik houd dan ook van brie met honing, zie foto, en de chocolademelk was heet. Allemaal pluspunten.

76. Voor een eenvoudige lunch, tussen het winkelen door, is dit een geschikte plek, vooral als je op het terras in het zonnetje kunt zitten. Het is echter aardig prijzig, omdat de gerechten niet echt bijzonder zijn en ook niet erg goed klaargemaakt.

77. Ludiek is een gezellig restaurantje en erg gericht op de kinderen. Mijn zoontje van 3 wil altijd naar Ludiek als we in het city centrum zijn. Ook leuk dat ze na het eten iets mogen grabbelen.
    Het eten is prima. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Het enige waar ze echt iets aan moeten doen, is het jonge onhandige personeel. Ik vind ze vaak stuntelig en niet echt vriendelijk. Ludiek zorg voor een paar goede en vlotte werknemers die weten hoe ze met jullie klanten moeten omgaan!

78. Service en sfeer is prima. Je zit er lekker en komt er aardig tot rust. Mooie locatie. Eten moet je niet te veel van verwachten, weinig variatie en gemiddelde kwaliteit maar wel wat aan de prijs.

79. Standaard kaart, leuk aangekleed door de namen van de gerechten te veranderen. Bediening is regelmatig wat klungelig. Ik hoor het personeel regelmatig roddelen over gasten(klanten) en elkaar. Heb al 2 keer cola over mn broek gehad en mn vriend laatst een vette kroket in zn schoot!!!

Leuke locatie maar...te veel willen en te weinig kunnen

80. Het eten is daar altijd verrukkelijk, erg lekker.

Veel keuzes, niet te duur. De sfeer is ook erg goed.

Het was gewoon erg lekker! Een vast restaurant voor mij, als ik ergens wil uit eten dan kies ik meestal dat!

81. Heerlijk gegeten.

We hebben genoten, vooral van het heerlijke toetje.

Graag tot ziens.

82. Jos Hermus

83. Ik heb er lekker gelunched. De rosse buurt van parma was erg lekker en we zaten lekker buiten. Niet duur.