Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Veghel verdeeld zijn.

1. Zuid-Amerikaans Veghel

Eric van Langen

Zeer gezellig en goed restaurant. Het eten is heerlijk. Goede en vriendelijke bediening. Zeker een aanrader!

2. Huub Horsten

Restaurant Hertog Jan in Veghel blijft een aanrader en is telkens weer genieten van een goede keuken, prettige sfeer en goede service! Uiteindelijk blijf je toch weer steeds terugkomen!

3. Zuid-Amerikaans Veghel

Het was allemaal niet heel speciaal. Bediening was wel goed.

5,9
  4. Wat hebben we gisteren weer super lekker gegeten!!
    De bediening was weer goed in de weer.

Op naar weer een volgende keer.

5. Internationaal Veghel

fam van den elsen

Wij waren er voor de eerste keer. Wat was het geweldig, een super kok, goede bediening, kortom alles was perfect. Echt een aanrader.

6. Spierings

Leuk, ook voor kinderen. Personeel vriendelijk. Prima service. Lekker gegeten (hadden tappas kaart).

7. Uitstekend verzorgt en goede kwaliteit

8. Internationaal Veghel

Fam. van den Broek

(H)eerlijke gerechten, prettige bediening en enorm gastvrij. En dat allemaal voor fijne prijzen.

Een aanrader! Tot de volgende keer...

9. Internationaal Veghel

HAJ Spierings

Ben donderdag 9 oktober wezen eten met kinderen kleinkinderen en een paar hele goede vrienden. In een woord voortreffelijk.. zowel verzorging als bediening. Wij hebben genoten van de keuken. En aan de reacties te horen voor herhaling vatbaar. En voor deze gelegenheid keurig verzorgd.

10. Internationaal Veghel

Synagoge is zonder veel reclame te maken enkele weken geleden geopend en kent twee hoofdrol spelers. De chef Djailany van de Laarschot die ruim zeven jaar bij een van mijn top favorieten heeft gewerkt. En zijn rechterhand Niek van Lieverloo die ik al jaren ken van verschillende restaurants.

Met hoog gespannen verwachtingen gingen we richting Veghel. Het pand is een oude synagoge met een typische bouwstijl, boven de oude ingang Hebreeuwse tekens en het bouwjaar, anno 5626, volgens de Hebreeuwse kalender. De nieuwe ingang bevind zich aan de rechter zijde. Via een klein halletje met garderobe kom je binnen. Er zijn twee etages, boven wordt gebruikt voor private dining. Beneden is het restaurant gedeelte, knus en sfeervol ingericht, geschakeld aan de deels open keuken. Slechts een venster naar buiten en de verlichting is met een hele serie smeulende gloeilampen die aan elektriciteitsdraad aan het plafond hangen. De kleine vierkante tafels zijn met bruin leder ingedekt, hetzelfde leer als de bekleding van de stoelen die comfortabel zitten.

Als aperitief een witte wijn, dit was een Chardonnay 2012 uit Chili van Grizzly Bear die goed bevalt. Het borrelgarnituur bestond uit enkele smakelijke krokantjes, bladerdeeg stengels met komijn en een luchtige dip op basis van geiten melk.

De eerste amuse kwam de chef zelf presenteren, een pannacotta van tom kha kai gepresenteerd op een grappig houten lepeltje. Geweldig hoog op smaak en met mooie textuur, heerlijk.
    De tweede amuse was een plak chorizo op een stokje, aan een zijde geschroeid met suiker, lekker.
    De derde amuse was mooi gepresenteerd in twee gestapelde glazen schaaltjes. Wederom door de chef uitgeserveerd die erbij verteld dat deze bereiding is geïnspireerd op de keuken van zijn Molukse oma. Als basis noedels met erop de zeer mooi gekruide rendang, een ijspastille van komkommer, afgewerkt met een schuim van kokos en sereh. Wat een smaaksensatie, indrukwekkend!

De eerste begeleider was een Portugese van het huis Menanços gemaakt van Alvarinho en Trajadura 2013 met mooi bloemig aroma en ronde elegante afdronk. Niek presenteerde de ceviche bereiding van makreel uitbundig aangekleed met garnituur zodat de makreel nauwelijks zichtbaar was. Deze werd aan tafel afgewerkt met rasp van de hand van boeddha. Wat een verfijnde complexiteit, ieder hap gaf een andere smaakbeleving, een geweldig smaken avontuur, heerlijk.

Uit Italië de Miklus uit Collio gemaakt van Sauvignon met enige houtrijping. In het aroma tonen van rijpe gele appel en perzik, rijk in de mond met een lange afdronk. In een schaal een mooie bereiding van schol met erop een dunne plak gesmolten ganzenlever met ernaast een verfijnd garnituur met exotische smaakjes en een plaatje krokant met toefjes betoverende crème. Ernaast nog een Zeeuwse platte met verfijnd garnituur. Hele mooie smaken en een prima combinatie met de heerlijke wijn, genieten weer.

We schakelden over op rood met Mr.P, een Pinot Noir uit Zuid Afrika van Iona, transparant rood met heerlijk rood fruit en een aardse toets. Uit de keuken zwezerik met krokante korst ernaast een verfijnde variant van gado gado op een bedje van gemalen pandan rijst en afgewerkt met een schuim van kokos met limoen en sereh. De zwezerik was keurig gegaard, hij had een zeer zachte structuur en een milde smaak. Het korstje was mooi krokant en gemaakt van een beslag dat kort gefrituurd was. De onderdelen van de gado gado waren hoog op smaak. Heerlijke smaak combinaties weer die prima combineerden met de mooie wijn.

Voor het hoofdgerecht een kleine verfrissing die we van een verse limoen mogen likken om de smaak te neutraliseren, grappig.

Voor het hoofdgerecht Spaans rood, uit het noordwesten, gemaakt van Mencha 2011 van het wijnhuis Gaba do Xil. Met een mooie donkere kleur, uitbundig aroma met tonen van zwart fruit en een subtiele kruidigheid, uitbundig in de mond met een fluweel zachte afdronk. Uit de keuken bereidingen van barbarie eend. Op het bord een keurig getrancheerde borst filet zonder jasje met ernaast structuren van mais, saus van duindoornbes en aan tafel afgewerkt met een saus van de eend gemonteerd met ganzenlever. Mooie pure smaken. De cuisson van de borst was prima.
    Ernaast een bereiding van de bout die gestoofd was met erop zilverui en schuim van piccalilly. De stoof was puur uitgevoerd en hoog op smaak, dit combineerde mooi met de frisse tonen van het garnituur en de mooie fruitige wijn.

Voor het dessert was een Italiaanse versterkte wijn geselecteerd, de Marsala van Vito Curatolo Arini. Mooie amberkleur, in het aroma gedroogd fruit met oxidatieve tonen en een rijke ronde afdronk. Ernaast nog een speciale thee met in het aroma frisse tonen en vanille. Uit de keuken een witte chocolade mousse op een krokantje van gepofte wilde rijst, verder nog ingelegde banaan, stukjes exotisch fruit en afgewerkt met een krachtige karamelsaus. Een mooie smaken combinatie waarbij de thee met zijn aroma het beste aansluit. In de mond vond ik de thee wat te licht als begeleider. De wijn was met zijn aroma en smaak ondanks de karamel net wat te krachtig voor het gerecht.

Als afsluiter nog een heerlijke frisse espresso met een vijftal prima friandises.

Bediening is met Jaap zeer goed verzorgd. De chefs hebben ook een aardig steentje bijgedragen aan de uitstekende sfeer van deze middag.
    Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed tot uitstekend. Menu €60,-, de begeleidende wijnen €6,50 per stuk, huiswijn €4,50 en het koffiearrangement was van het huis.

Samengevat kan ik zeggen dat ik aardig onder de indruk ben van de gepresenteerde gerechten. Met de term “Fine Dining” is niks teveel gezegd. De gerechten blinken uit in smaak avontuur, mooie exotische smaken die op een verfijnde wijze keurig in balans helemaal tot zijn recht komen. Ook het hoofdgerecht met pure smaken laat zien dat hier zeer ervaren chefs aan het werk zijn. De wijnen zijn origineel en zeer goed geselecteerd. Wij worden fan en voegen, tegen onze normale regel van minimaal twee bezoeken, Synagoge toe aan onze favorieten.

Veghel heeft een topper en voor ons de ontdekking van 2014. Bedankt!

11. Internationaal Veghel

adriaan

12. John Maessen

Ja voor mij kun je hier de beste, verste en lekkerste kapsalon speciaal krijgen. Mijn voorkeur is met sambal en knoflook saus. Een aanrader voor iedereen. En als je daar niet van houdt, de crispy kip en de halve haan zijn ook uitstekend!

13. John Maessen

Zondag de 28 september 2014 tijd 18:00 uur samen met mijn zoon bij dit restaurant wezen eten.

Het eten was voortreffelijk, bediening super, en gezellig, ongedwongen. Zowel de vis als vlees een engeltje op je tong, smaakpapillen werden gestreeld, door de goed in balans gekruide mosselen, gamba's en diverse vlees soorten.

Ga zo door!!! En we komen zo vaak als we kunnen.

14. Gerthy van de Wiel

Wij hebben weer genoten van het nieuwe 5 gangen menu. Mooie porties waardoor je makkelijk 5 gangen kunt eten. De smaak was perfect.

De vriendelijke bediening maakt het compleet.

15. Vanavond voor de voorstelling van Moeder Courage dit restaurant bezocht. Met volle aandacht voor de klant hier uitstekend gegeten. Vriendelijke bediening die zeer correct communiceert.

Een welverdiende pluim!

16. Erg lekker en gezellig!

17. De laatst weken al een paar keer heerlijk gedineerd. Prima kaart en zeker tijdens de jubileummaand met een fantastisch 5-gangen menu voor een hele mooie prijs van €27,50 en wegens succes wederom verlengd. in het weekend van Fashion-Event, Shanty-festival een hele mooie Ambiance met muziek op het terras. Tijdens de Operatie Market Garden-week een heerlijke keuze driegangenmenu voor heel toepasselijk €19,44. Steeds weer een prima ambiance, goede bediening en heerlijk genieten. Chapeau. We komen zeker terug.

18. We komen hier al zo lang en hmmm best vaak dat we al van alles hebben meegemaakt qua veranderingen op de kaart etc maar het is en blijft altijd lekker en gezellig. Al met al onze topper!!

19. Internationaal Veghel

Zeer slecht! We zijn daar tot 2x toe geweest speciaal voor de kreeft. Dit wisten ze vooraf want we hebben er nota bene voor gereserveerd inclusief de kreeft.. Tot 2x toe, hebben we de kreeft besteld, wordt er door het personeel zelf gezegd: Uitstekend, perfecte keuze, ik weet zeker dat jullie geen spijt zullen krijgen.... En dan na 15 minuten te horen krijgen: sorry mensen maar het aquarium is leeg, er is geen kreeft meer... En dit tot 2x zonder een excuus of een tegemoetkoming, nee mensen Wittern gaat het voor ons niet meer worden. We hebben ze 2 kansen gegeven en die zijn volledig verprutst...

1,2
  20. Zomaar binnen komen vallen voor iets lekkers. Nou lekker was het en de sfeer super. Je voelt je echt speciaal. Geef de kok de vrije hand en die maakt er iets lekkers van.

21. A-J. de Wit

Met collega Bart (op zijn initiatief) hier gegeten. Heerlijk ! Erg vriendelijke, gezellige bediening. Prettig en vooral ook: écht lekker grieks eten ! Compliment.

Vr, groet,

Aart-Jan de Wit

22. paula Wout

Na èèn uur wachten kregen wij de bestelling, alles viel tegen. Als ik nu aan Hertogh Jan denk dan is dat bier en niet aan lekker eten. Sorry, dit is geen aanrader.

23. R en W Coolen

Vandaag weer heerlijk gegeten en gedronken bij Santorini in Veghel. Erg lief en vriendelijk personeel. Echt een aanrader voor de liefhebber van de echte Griekse keuken!

24. Internationaal Veghel

Zeer goed gegeten en de bediening was top. Erg vriendelijk. Sfeervol mooi restaurant.

25. Leidy en Teejo ten Tije

Regelmatig genieten we volop van een heerlijk diner bij restaurant Hertog Jan in Veghel.

Een uitgebreide menukaart met volop mogelijkheden. Vooral favoriet bij ons is het nieuwe vijfgangen keuze menu. Werkelijk geweldig! Zo mooi opgebouwd en een en al smaaksensatie met verfijnde gerechten voor elk wat wils. Zeker aan te raden!!

De gezelligheid, sfeer van het restaurant en de prima bediening zorgen echt dat het een heerlijk avondje uit is.

Wij komen zeker op korte termijn weer genieten van ons favoriete 5 keuze menu!

P.S. Ook nog een aanrader zijn de overheerlijke spare-ribs!

26. Afgelopen vrijdag geweest. Meer dan een uur op twee biefstukjes moeten wachten, terwijl er bijna niemand binnen zat. Onze fles wijn hadden we al op. Wat zegt de bediening? "Dan bestel je toch nog een fles wijn". Toen we uiteindelijk de biefstukjes hadden gegeten, wou de bediening mijn leeg bord al opruimen, en mijn vrouw zat nog te eten. Wat een afgang voor een z.g. klasse restaurant.

27. Ze waren een knoflooksaus vergeten. Ik heb gebeld maar deze kwamen ze niet meer brengen. Werd me verteld dat ik het niet goed besteld had terwijl ook op het bonnetje stond dat we er nog een bij zouden moeten hebben. Lekkere service mannen!

28. We hebben erg lekker gegeten en gedronken. Vriendelijk personeel en nergens lang op hoeven wachten. We gaan zeker nog eens!

29. Heerlijk gegeten! Echt super!