De Gouden Leeuw in Veghel

• Vermaak

1512062450 59
1568831946 43

1. Carla van der Gaag

In Mei 2023 gezellig gegeten bij De Gouden Leeuw in Veghel na een fijne wandeling door een nabijgelegen natuurgebied. Eerst geborreld op het terras en daarna in de serre genoten van heerlijke gerechten. De bediening is top.

2. J. Bijma

Eten was prima. Helaas het bier was lauw.
    Bediening vriendelijk maar het wachten op het bestelde eten duurde veel te lang.

3,6
  3. Mars seniorenclub club

Het voorgerecht was koud en smakeloos (zalmtaartje). Het hoofdgerecht - vis - was nietpp smaak rn het nagerecht was te veel ijs. Wij hadden compensatie versa hr, al was het maar een kopje koffie. Helaas. Niet om nog we keer te gaan eten. Jammer!

4. We waren er eerste paasdag 2018 vanwege de 58-jarige trouwdag van mijn ouders met een 7-koppig gezelschap. Hebben ze geen kok? Anders moeten ze de persoon die het klaarmaakt toch eens naar school sturen wanneer het hem/haar zelfs lukt om pannenkoeken een structuur van elastiek te geven! De kreeft was net kauwgom en ossenhaas leek wel soepvlees. Zeer slechte prijs/kwaliteitverhouding! Als je niet kunt koken moet je het simpel houden met pubgerechten waar weinig aan fout kan gaan. Personeel was niet op de hoogte van hun eigen drankassortiment; we kregen in eerste instantie ook eten geserveerd van een andere tafel. Menukaart erg onduidelijk; geen of halve omschrijvingen van gerechten dus moet je alles vragen. Voor het serveren van het hoofdgerecht werd niemand gevraagd of men nog iets wilde drinken terwijl de helft van de glazen toch echt leeg waren. Als café is het echter wel erg gezellig en sfeervol.

1,7
  5. We waren er om 18.30 zoals besproken voor 12 mensen op eerste kerstdag, het voorgerecht kwam om 19.50, om 21.20 hoofdgerecht, nagerecht omtrent 22.30 of later. Als je dan € 600 staat af te tikken aan de kassa dan voel je je bescheten.
    ( jammer dat er geen kerstboom in de weg stond anders waren de ballen over de tafel gevlogen).

Bedankt Gouden Leeuw.

2,7
  6. Lisa de Leeuw

Zojuist hier gegeten. Bisque en carpaccio besteld. Bij de bisque wers congnac gegoten aan tafel. Ik zei nog. Graag niet teveel. Helaas smaakte de hele bisque naar pure cognac en deze was niet meer te eten. Ook waren de zeevruchten erin taai. Dit aangegeven aan de bedienig. Deze zou het doorgeven aan de keuken. Daarna kwam de hoofdbediening vermelden dat er cognac in bisque hoort. (Dit weet ik maar niet in deze hoeveelheden). Aangegeven dat het niet smaakte. Deze werd chagerijnig meegenomen nr de keuken en dat was het. Geen alternatief ed. Daarna het hoofdgerecht. Risotto met kreeft en coquilles en tournedos. Tournedos zat vol pezen en de risotto smaakte naar rijstepap. Cocquilles veel te lang gebakken. Terwijl de tournedos gebracht werd zei bediende; friet komt zo. Dit was na ongeveer een minuut of 6 terwijl de tournedos al bijna op was. Lekker alleen een stuk vlees met wat diepvriesgroete. Halverwege kwam bediende vragen of het smaakte. Mijn vriend zei ja hoor prima (waren wel klaar met de waarheid spreken aangezien ze daar duidelijk niet voor open staan). Toen richtte ze zich tot mij met: en bij jou ik hoor jou niet (uiterst onbeschoft). Toen zei ik nou als je het wilt weten, vind het nogal raar dat de friet nu pas komt aangezien het eten of nu koud waa geweest of half op. Toen liep zei ze. O kan. En liep weg ????? Nog nooit zoiets meegemaakt in een restaurant. En als leuke afsluiter? Geen drankje van het huis en alles volle mep betalen. Ik had geen behoefte meer in discussie te gaan en heb betaald. Nooit meer de gouden leeuw dus. Jammer. Vroeger was het een toptent.

2,3
  7. Ben en Marie-Anne

De BBQ is een ontzettend leuk, uitnodigend en lekker concept. Dank daarvoor!

8. Mijn ervaringen tijdens het dineren bij De Gouden Leeuw te Veghel Zondag 19 oktober 2014.

De ontvangst is prima, we hebben gereserveerd en kunnen zelf een tafel uitzoeken. Het restaurant is echter zo goed als leeg. Het drankje en menukaart komen snel.

Het bestek op de tafel is niet echt brandschoon. Een redelijk grote vlek op mijn mes valt meteen op. De opname van de bestelling gaat echter snel. I.v.m met keuze voor lamsrack en t-bone steak krijgen we nieuwe messen. Dus gelukkig gaat het mes met de vlek weg!

Het voorgerecht laat niet lang op zich wachten. De Bisque d’homard was goed van smaak, met stukjes kreeft erin. Helaas ook wat schaalresten! Op de menukaart van de website staat het overigens fout geschreven: Bisque D’omard!

Het lamsrack was goed bereid, maar we zijn niet zo gecharmeerd van rozijnen in de couscous. Vermeld dit dan op de kaart. Of laat de bediening uitleggen wat de garnituur inhoud die er bij wordt geserveerd. De hoeveelheid van de couscous was overigens ook wel aan de magere kant. Hierbij worden dan ook nog eens lauwe, “gebakken” aardappelen met mayonaise geserveerd.

De t-bone steak leek in eerste instantie goed te bevallen. De smaak was goed en het tournedos deel was mals. Het deel met de entrecote was echter uiterst taai en vol pezen. Zelfs met het speciale steakmes was er nauwelijks door te komen. De bijgeleverde frieten waren slap en verre van knapperig.

De bediening hierover geïnformeerd en mijn bord, met bestek, ging retour naar de keuken. De kok c.q de baas kwam naar onze tafel om over mijn klacht te praten en was het niet echt met me eens. Als alternatief heb ik toen een tournedos aanvaard. Dit werd gebracht door de bediening, maar deze had niet in de gaten dat ik geen bestek meer had, en moest hierom vragen. Ook had hij niet in de gaten dat mijn glas leeg was. Ook hier moest ik zelf weer om vragen.

Uiteindelijk wilden we afrekenen. Het was echter moeilijk om de aandacht van het personeel te verkrijgen. Na zo’n 5 minuten geduldig wachten, en tegen de etiquette in, heb ik dus maar in mijn handen geklapt om de aandacht te krijgen. Ook had ik als extra goedmaker een drankje van het huis verwacht.

Dit alles heeft mij zeer ontstemt en heb nu weinig vertrouwen meer in de kwaliteit van dit restaurant. Hier kom ik nooit meer terug!

Ik ben zelf geen onverdienstelijk kok op het gebied van Turkse, Marokkaanse, Griekse en Chinese gerechten. Als ik uit eten ga dan verwacht ik kwaliteit. Zeker gezien het bedrag wat we hebben moeten afrekenen voor een mislukte avond!

9. Brabants in optima forma. Geen gedoe, maar gastvrij en gezellig. Prima bediening van gemotiveerd personeel. Daarbij nog een uitstekende keuken, topklasse biertjes en heerlijke jonge jenever.

10. Afgelopen vrijdag prima ontvangen in de kookstudio van de Gouden Leeuw. Goede begeleiding en heerlijke gerechten. Na afloop nog een borrel in het cafe. Leuke bediening die het begrijpen. Tot snel.

11. Afgelopen vrijdag geweest. Meer dan een uur op twee biefstukjes moeten wachten, terwijl er bijna niemand binnen zat. Onze fles wijn hadden we al op. Wat zegt de bediening? "Dan bestel je toch nog een fles wijn". Toen we uiteindelijk de biefstukjes hadden gegeten, wou de bediening mijn leeg bord al opruimen, en mijn vrouw zat nog te eten. Wat een afgang voor een z.g. klasse restaurant.

12. Ontzettend leuke avond gehad met de ouders van de vriend van mijn dochter, komen uit België. Gekozen voor een 4 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Alle geserveerde gerechten stonden niet op de menu kaart maar waren heel smakelijk, verrassend en op elkaar afgestemd. De bijpassende geserveerde wijnen waren niet erg bekend maar wel erg smakelijk en passend bij het gerecht. De bediening was in handen van een persoon die de hele avond heeft begeleid. Aardig, attent en allervriendelijkst, zo maak je tenminste op een leuke manier indruk op je mogelijk aanstaande schoonouders. Een succesvolle avond met een redelijk prijskaartje.

13. Vond het niet zo heel goed. Had meer verwacht, voor wat ik moest betalen vrij prijzig. De bediening vond ik niet oplettend helaas.

14. Onlangs ben ik wezen eten bij deze brasserie.

Het was even geleden dat ik hier was geweest en in de tussentijd is het overgenomen.

Naar mijn idee is het er niet beter op geworden. De bourgondische gerechten die op de kaart thuis hoorden zijn helaas verdwenen. Ze proberen teveel maar het is het allemaal net niet.

Ik hoopte in de serre te kunnen zitten maar het restaurant gedeelte is verplaats naar het zaaltje. Mooie meubels, maar allemaal wel erg donker. Je kan niet weg kijken en ik denk dat dat wel belangrijk is. Erg jammer.

Bediening is vriendelijk maar het mag allemaal net iets strakker.

De manager komt op mij niet volwassen over en mist ervaring. Hij is erg gastvriendelijk voor bekenden maar voor ons had hij geen tijd.

Het eten smaakte oke, maar voor die prijzen had ik iets meer verwacht.

Jammer, want het was zo een mooie brasserie...

5,5
  15. Super gegeten, bediening is heel erg vriendelijk en de kwaliteit van het eten is gewoon top! Ook het personeel met de kinderen was een goede combinatie, we hebben geen kind aan ze gehad!

16. Gezellig brabants cafe restaurant waar ze lekkere gerechten serveren en waar je daarna nog lekker een borrel kunt drinken aan de bar.