De Gasterie Brasserie en Feesterij II in Veghel

1. Kees van den Heuvel

Dit is echte brabantse gezelligheid. Voor de kinderen is het echt ideaal (springkussen achter in de zaal en een aparte speelhoek).
    Deze keer hebben we wild gegeten: vooraf een bouillon met paddestoelen van het seizoen, erg lekker gekruid.
    Daarna eendebout voor mij en de hazenbout voor de kinderen. Bij deze gerechten werden passende wijnen geserveerd van een uitstekende kwaliteit. De haas was klaargemaakt op grootmoeders wijze(perfect dus)
    Als nagerecht een klein ijsje voor de kinderen en koffie na. Wat ik prettig ervaren heb is dat er voor de kinderen de porties aangepast kunnen worden. De bediening is prima en de rekening viel reuze mee.
    Wij zullen hier ongetwijfeld nog meer komen!

2. Een erg mooi en gezellig restaurant. De kaart zag er ook goed uit. Op onze trouwdag wezen eten en het was een domper op deze dag. Vooraf kreeftensoep besteld. Ik vroeg me af, omdat ik de smaak niet direct kon definieren, of ik niet toevallig de mosterdsoep gehad had, echter na het vinden van wat rivierkreeftjes besloot ik dat dit toch de juiste soep moest zijn. Daarna de pangafilet met gerookte zalm. Bij het serveren bleek de zalm op en in de plaats kwam een tomtaten balsilicum "saus"(tuuttifrutti). De zalm was op! Ik melde dat ik dit niet leuk vond waarop de serveerster wegliep met de opmerking dat dat kon. Omdat ik niet alleen wilde eten er toch aan begonnen maar het was niet echt heel erg lekker. Ik had ook het vermoeden dat de pangafilet niet goed was maar dat kon ook aan de kruiden liggen (die nacht ziek geweest dus waarschijnlijk toch niet goed). De serveerster vroeg of alles naar wens was. Nee ik vind het niet echt lekker en mijn man gaf nog de opmerking dat ze het ook eerder hadden kunnen aangeven dat er geen zalm was. Ja eigenlijk wel en ze was weer weg. Na het eten werd er erg nochalant gevraagd of we dan een drankje van het huis wilden. Nee laat maar!