Broederkapel in Veghel

Gratis parkeren kan voor de deur in de Hoogstraat

ma Gesloten

1442059685 87
1493192806 71
1640200528 76
1684942009 77

1. Unieke locatie. Mooi om te zien aan de buitenkant. Binnen zeer sfeervol ingericht. Vriendelijke bediening en heerlijk geluncht. Fijn voor mijn moeder dat de rollator mee kon naar het toilet.

2. Albert van de Kerkhof.

Vanmiddag kregen we van onze dochter een heerlijke high lunch aangeboden. Het was allemaal heel goed verzorgd en heerlijk. Ook personeel heel vriendelijk. Ook een heel mooie locatie, een oude kapel.

3. We hebben bij reserveren aangegeven dat we met 2 volwassenen en 1 kind van anderhalf zouden komen. Toch was er voor 3 volwassen gedekt en moesten we zelf vragen voor een kinderstoel. Dat de serveerster het zelf niet voorstelde viel ons tegen.
    Ook hebben we geen kindermenu gezien of aangeboden gekregen, of dat er iets aparts gedaan kan worden voor ons kind. Wij hebben dus 3 volwaardige gerechten moeten bestellen. Niet erg kind vriendelijk.
    Ook een tegenvaller; er is wel een "gasten" wifi netwerk, maar nergens een wachtwoord. Niet op de tafels, niet op de muren, niet op het menu. Nu is een een gasten wifi met wachtwoord al niet van deze tijd, maar dat het ook nog eens nergens wordt weergegeven…

Het restaurant zelf ziet er super leuk uit; het is een oude kapel die in Engelse stijl is opgezet. En dan breekt de muziek wel de sfeer, omdat er RnB wordt afgespeeld. Niks mis mee (er zaten goede nummers tussen), maar het valt zo uit de toon dat het op viel.

Het eten zelf was lekker, er wordt rijkelijk bereidt en er kwam een plak meloen bij wat een aardige en frisse verassing was. Alleen de panini voor onze dochter was wel keihard en de ijskoffie was érg waterig. De gerechten op de menukaart zijn behoorlijk standaard; neem een random broodjes tent en je weet welke broodjes er op de kaart staan. Wij hadden zelf graag wat originelere gerechten gezien, of juist engelse gerechten!

Conclusie; niet kindvriendelijk, maar wel veel waar voor je geld. En een goed gezelschap meenemen zodat de afwijkende muziek niet opvalt ;)

4. Geweldige locatie, 3 keer koude hapjes gekregen die warm hadden moeten zijn. Echt niets bijzonders qua eten. Huiskwaliteit. Werd ook niets met klachten gedaan in de prijs. Personeel niet professioneel.

3,4
  5. Rob Ferwerda

Hebben vandaag met 8 volwassenen en 1 peuter genoten van het Paasarrangement.
    Prima eten, goede sfeer en vriendelijk personeel.
    Een aanrader om daar in een unieke gelegenheid met o.a. glas in loodramen en boog gewelven een middagje door te brengen. Verder ook een fijn terras om te vertoeven.

6. Vertaal van English naar Nederlands

We had a high tea. The food was oké, nothing special. The real problem for us was that they started cleaning about 45 minutes before we left. The restaurant closes at 17.00 but they started cleaning a little after 16.00. Not just the other tables but also the furniture, doors, the coffee machines and kitchen. It was really distracting and didn't make us feel welcome anymore...so not that friendly. They also didn't pay any attention to us anymore. I wouldn't recommend it to anyone, it left me with a really bad feeling.

3,5
  7. Zijn nu hier bij de High Tea hartig. Super lekker, goede sfeer en goede vriendelijke bediening.
    Echt top, genoeg en keurig verzorgd.
    Een echte aanrader.
    Komen zeker nog vaker.

8. Lily Thelen

Mooie locatie, goeie high tea, glaasje Prosecco erbij. Dat was allemaal prima!
    We vierden onze 40 jarige vriendinnendag.
    Het emotieloos personeel kan echter wel een cursus gastvrijheid gebruiken..

9. Vandaag met Social Deal een high tea gehad bij de Broederkapel. Prachtige locatie en vriendelijk personeel. De gerechtjes van de high tea vielen ons tegen. Weinig hartige hapjes, hoog suikergehalte. O.a. de scones waren kleine broodjes met daarop geraspte kaas. Daarbij jam en slagroom. Ook jammer dat we voor een 3e kopje thee moesten betalen (heb ik nog nooit meegemaakt). De cappuccino kregen we in een theekopje en was niet heel lekker. Wij hadden er meer van verwacht, ondanks dat het er prachtig uit zag.

6,5
  10. Zojuist gelunchd: het duurde allereerst ontzettend lang voordat bediening kwam - daarna hadden ze twee van de acht dingen op de kaart niet - 25 minuten gewacht - na de vraag waar het allemaal bleef kregen wij twee broodjes met een plak zalm en rosbief zonder enige dressing. Aangegeven dat het geen succes was, maar nog steeds geen weerwoord van de bediening. Conclusie: niet weer.

4,5
  11. Henriëtte

Van de week heerlijk genoten van een uitgebreide hightea.
    Zeker een aanrader!
    Heel sfeervol ingericht.
    Zeer vriendelijk personeel.

12. High tea gehad, 2 personen glutenvrij en 1 "gewoon". De kennis over glutenvrij bij het serverend personeel is beperkt. Verder was er geen brood om voor 1 glutenvrije niet-vis eter een gewone sandwich te maken. Bij het dessert kreeg de "gewone" 4 verschillende dingen (cheescake en brownie niet lekker) en de 2 glutenvrije kregen 1 appelgebakje, 1 aardbeienbaverois en 2 stukken abrikozenvlaai. Dat is een rare verdeling voor 2 personen. Ernaar gevraagd vond de bediening het ook raar maar ze deden er niks aan. Anderhalf jaar geleden bij de vorige eigenaar vond ik het veel beter.

13. p. Stevens-Bankers

Heerlijke high tea gehad. Mooi opgediend op het Engelse servies en echt héérlijke gerechtjes...die clotted cream!! Hmmmm jammieee. We hadden gevraagd of we een uitbreiding op de gewone high tea konden krijgen, bang dat we niet genoeg eraan hadden :-D Was prima. Nou, we rolden naar buiten zo vol zaten we!!
    In een oude kapel die zo ingericht is dat het oude van de kapel behouden is gebleven en de inrichting nieuw en modern mooi samen gaan. Personeel gezellig en vriendelijk. Wij komen terug

14. bart van kaathoven

Een van de weinige locaties waar je volop kunt genieten met een bijzonder gemoedelijke sfeer, waar aan alles wordt gedacht! Ook eventuele allergieën zoals gluten, lactose enz. is geen enkel probleem voor de nieuwe eigenaren!

15. Bij een feestelijke gelegenheid heerlijk gegeten. Met ieders wensen was rekening gehouden en de ruimte was zeer leuk aangekleed. De service was dan ook top! Zeker voor herhaling vatbaar bij een volgende gelegenheid. De locatie is zo sfeervol!

16. Leuk locatie. Ziet er gezellig uit. De normale high tea is goed, vooral de hartige gerechtjes. We hadden echter 1 high tea melkvrij besteld, zonder vis. Hierover uitgebreid contact gehad via e-mail, omdat ze wel lactosevrij aangeven, maar dit niet altijd melkvrij is. Dit ging al mis bij de broodjes. Eerst kwam er een broodje met zalm, na aangegeven te hebben dat we zonder vis hadden aangegeven bij reservering, kwam er een broodje kaas. Dit is dus niet melkvrij, daarna kwamen er 2 nieuwe broodjes. Prima. Er werd gezegd dat ze vandaag veel mensen met diëten hadden en dat waarschijnlijk haar broodjes al aan een andere tafel geserveerd waren. Ze kreeg verder een bordje roerei, een kopje bouillon. En als zoet gerechtje een glaasje fruit. Aangezien er bij de normale high tea koekjes, scones, stukjes brownie en cheesecake kwamen, naast de nougat, merengue en koekjes, vroegen we ons af of er nog melkvrije zoete hapjes kwamen. Dit nagevraagd. Er werd gevraagd wat ze gehad had (alleen fruit) en ze kwam met een bordje koekjes, een cakeje en glaasje aardbeien met speculaaskruimels. Dit was er nog "gevonden". Er werd aangegeven dat ze afhankelijk zijn van wat de kok levert voor de dieetversies en dat de meeste mensen gezonde dingen willen. Dan doen we geen high tea als we gezond willen doen! Ze snapte wel dat het tegenviel, maar ze kon er niets aan doen en ze had het toch opgelost met de zoetigheden die ze nog gekregen had? Dus voor ons eens, maar nooit meer.

17. We hadden een high tea met twintig personen. Prachtige zaak. We moesten lang wachten op het eten. Helaas veel te veel zoetigheid en te weinig hartig. Ook moest je de hele tijd zelf vragen om theewater. Ze kunnen echt nog wat leren op het gebied van gastvrijheid, dit is niet het geval. Om 16.30 uur alles al opruimen en als je om 17.00 uur afscheid neemt van elkaar komt de gastvrouw achter je staan om je naar buiten te sturen. Geen dankjewel. Echt heel heel jammer voor zo'n mooie zaak!

18. Reno 71 punten

Het begon al niet goed bij reserveren. Ik heb het formulier op de website ingevuld, kreeg automatisch mailtje dat er binnen 24 uur reactie contact werd opgenemen voor een definitieve bevestiging. Na 48 uur hoorde ik niks en nam zelf de initiatief om hen zelf op te bellen. Uiteindelijk kregen we de reservering voor half uur later dan wat we wilden.
    We kregen een te kleine tafel met z'n driëen en moesten vrij lang wachten voor alles.
    Het zou beter zijn als de gasten een duidelijk uitleg krijgen zodat ze weten wat er nog gaat komen.
    We hebben zo lang gewacht dat we op een gegeven moment dachten dat er afgelopen was en wilden afrekenen. Blijkbaar kwamen er nog meer eten.
    De verhouding tussen zoete en hartige hapjes is niet zo goed. Er waren te veel zoete en veel te weinig hartige.

Het is doozonde dat de prachtige sfeer en decoratie de enige pluspunten zijn.

19. De tafel was te klein voor 3 personen, naast ons zaten er twee mensen op een 4-persoonstafel. Wij moesten lang wachten voordat de hapjes kwamen. Daarna kwamen de gebakjes ook veel te lang achteraan. Prijs verhouding met kwaliteit en service is niet al te geweldig. De locatie is top. Gezellige sfeer. Jammer dat de service en kwaliteit de mindere kant zijn.

4,7
  20. Hele mooie sfeer en ambiance. Ben hier al meerdere malen geweest, telkens met nieuw gezelschap. Via de spaarkaart heb ik inmiddels 2 theekoppen met schoteltjes bijeen gespaard. Na uitgave van € 200,- heb je één kop met schotel van Clayre and Eef. Maar echt super jammer dat je gebruikte kopjes meekrijgt, waar de thee-aanslag nog in zit en de slijtplekjes in het glazuur te zien zijn. Moet niet kunnen, een echte tegenvaller.

21. Ik heb een vervelende ervaring. Ik had gereserveerd via mail en nu blijven ze me lastigvallen met de nieuwsbrief terwijl ik al zo vaak geprobeerd hebben om er af te komen. Ik ben daar niet in geinterreseerd het was leuk voor een keer maar de locatie is super maar ik vind de prijs veel te hoog voor datgene wat je krijgt.

22. Marianne

Ben hier met mijn 3 zussen geweest om te genieten van een heerlijke high tea ter gelegenheid van een van onze verjaardagen. We zijn echt verwend met heerlijke hartige en zoete lekkernijen. Er was meer dan voldoende. We hebben zelfs een aantal gebakjes laten staan. De kapel straalt een hele gezellige sfeer uit. Echt een leuke omgeving om met je vrienden te vertoeven.

23. Jolanda

Met Pasen een paashightea gedaan bij de Broederkapel. Een super mooie en originele locatie, knus ingericht! Zoals de naam het al zegt is het in een oude kapel/klein kerkje waar het voor de verandering eens lekker warm was :) Er wordt gebruik gemaakt van mooi servies en bestek dat het hele plaatje compleet maakt.
    Bediening is hartstikke vriendelijk en gastvrij. Een puntje van aandacht was dat er niet vaak gevraagd werd of we nog genoeg theewater hadden, dit hebben we enkele keren zelf moeten vragen. Daarna hebben we er overigens niet lang op hoeven wachten.
    Het eten was heerlijk! Goede variatie tussen hartig en zoet en we hoefden geen van allen bang te zijn dat we te weinig hadden gegeten, er was ruim voldoende. Er was ook ruime keus aan theesoorten, van tevoren werd duidelijk uitgelegd hoe dit werkte (zelf één of meerdere schepjes uit een potje halen en in een speciaal zakje doen).
    Wij vonden het een succes!

24. heidi kremers

Wij zijn niet tevreden...Wij hebben een paashightea moeten betalen voor 5 volwassenen, terwijl er duidelijk gereserveerd was voor 3 volwassenen en twee kinderen! Wij konden opdraaien (betaling 30 euro meer) voor de fouten die daar gemaakt werden. Terwijl ze ook nog zien dat er twee kinderen bij waren. Dus niet echt klantvriendelijk. In verhouding met wat je kreeg was het ook erg duur...Klaagden de andere gasten ook over! De locatie is wel prachtig! Voor ons was het de eerste, maar ook laatste keer daar! Ook andere afspraken zijn ze niet nagekomen. erg teleurstellend!

4,1
  25. Herkansing bij de Broederkapel. Met hartelijke dank. Gelukkig bleek de vorige keer een momentopname te zijn geweest. Deze keer was de koffie de luxe goed verzorgd door allerte gastvrouwen. En zeker wanneer dan wordt verteld dat een van de dames er haar eerste dag werkt. Complimenten! Kon niet beter!

26. High tea gehad daar, mooie ambiance maar daar blijft het bij. Sandwiches (eigenlijk 1 boterham) waren lekker, de rest van de "high tea" was flut, droge muffins, schuimkoekje (volgens mij zo uit een supermarkt), tomatensoepje mét fabrieksballen was lauw.

2 vrouwen die de hele zaak moesten bedienen (en het zat vol) dus regelmatig zelf maar even richting de balie gegaan om cappuccino en thee bij te bestellen. Hadden ook nog een "kinder high tea" besteld maar kind moest even wachten (lees: zaten er al ruim 1 uur) en haar "ienie minie" pizzabroodje was nog net niet bevroren van binnen, verder nog een muffin, vanille toetje en spekjes, Engelse drop zat er bij 😱

Nee dit was eens maar nooit meer, zonde van het geld

3,6
  27. Unieke locatie, sfeervolle inrichting. Leuke bediening. Nu een paar keer geweest, maar vind het 't net niet. Lauwe soep, koffie in theekopjes, cappuccino met amper schuim of 1/2 kopje koffie, gebak flink aan de prijs. Jammer, prijs kwaliteit kan echt veel beter.

3,4
  28. Jo en Sylvia Raymakers

Geweldig! Een super lekkere high tea, alles in overvloed. Gerbine, bedankt voor de warme ontvangst, je bent een geweldige gastvrouw! Beter kan bijna niet, zeker voor herhaling vatbaar!

29. Wat een leuke ontdekking deze gelegenheid op een werkelijk prachtige locatie. Je merkt aan alles dat we écht welkom waren, warme begroeting en de passie voor gastvrijheid straalt eraf. De Broederkapel wens je gewoon heel veel klandizie toe, want de gunfactor is hoog wat mij betreft. De verschillende soorten High-teas zien er prachtig uit en hebben ons goed gesmaakt. Zoals bij elke High-tea (in elk restaurant) is de prijs altijd best stevig, maar dat geef je hier met plezier uit. Aanrader!

31. Familie Lorenzo

Een verstopt pareltje in het mooie Veghel; wat een prachtige lokatie, genoten van een heerlijke high tea! Ook de kids vonden het geweldig, een eigen etagere vol met lekkers. Wat een feest! Voor ieder wat wils, ook voor onze dochter met een ei-en noten allergie. De kok had overal rekening mee gehouden, ze mocht zelfs speciale cakejes zonder ei proeven! We komen zeker nog eens terug.

32. Bert en Annemieke

We hebben een heerlijke Valentijnsdag High Tea gehad. De locatie is top en het eten was heerlijk. Liselotte je bent een top gastvrouw.

33. Barbara van den Akker

Super locatie, héérlijk gegeten!! Ook veel variatie in lactose vrij bij de high tea. We komen zeker terug!!

34. Prachtige locatie, heel sfeervol met Kerst. Echter wel heel lang moeten wachten op het eten en drinken. Kinderen kregen fristi die ruim over datum was (juli 2014). Soep was lauw. In anderhalf uur hadden we twee kopjes koffie een klein soepje en een amusehapje op. Toen nog een half uur moeten wachten op de etagère met hapjes. Die hapjes waren erg lekker maar, helaas wat drie uur lang genieten zou moeten zijn werd een tegenvaller. Als goedmakertje een paar koffie gratis. Jammer...

6,5
  35. Op veel plaatsen kun je genieten van een high tea, maar de Broederkapel is een ware beleving!! Het is een bijna sprookjes achting omgeving! De gastvrouw Liselotte maakt het plaatje compleet met haar gastvrije team!
    Samen met mijn dochter genoten van een high wine in combinatie met een workshop van bloemsierkunst azalea.

36. Met 5 dames genoten van een heerlijke High Tea op een unieke locatie in Veghel!

37. We hebben het ontzettend naar ons zin gehad. Wat een leuk bijzonder tentje! Gerechtjes top, inrichting super leuk en heel vriendelijk. Komen zeker nog een keertje (of meer).

38. Ferdy Delleman

39. Ans, Tineke, Christine

Wij hadden een heerlijke high tea. Alles erop en eraan, goede bediening. En Liselotte bedankt voor de gastvrijheid. We komen zeker terug. Een echte aanrader.