Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Veere verdeeld zijn.

1. Erwin

29 maart weer bij ‘t Waepen van Veere gegeten. We krijgen weer de heerlijke kaasstengels terwijl wij wachten op hetgeen komen gaat. We bestellen vanavond de uiensoep en de spinaziesoep als vooraf, de varkenshaasmedaillon als hoofdgerecht en het dessert van de chef als nagerecht.

We krijgen de soep netjes geserveerd met heerlijk vers en warm brood. Het is een halffabrikaat van Schellach, een kaasboerderij op Walcheren. Het brood wordt bij 't Waepen afgebakken en is erg lekker. Ook de boter komt van Schellach en is vol van smaak. De uiensoep is prima. Het is een beetje pittig en mooi op kleur. De ui in de soep is prima gaar. Op de soep drijft een heerlijk kaascrouton en verse lente ui.

De spinaziesoep oogt wellicht wat minder maar is ook erg smakelijk. Er wordt met wat geitenkaas gezorgd voor een heerlijke twist aan het gerecht. De hoeveelheid geitenkaas is ruim voldoende. Een soep die je normaal gesproken niet veel tegen komt maar zonder twijfel de moeite loont te proberen.

De varkenshaas is van het Iberico varken, het bekende varken uit zuidwest Spanje. Het vlees is omwikkeld met Parmaham en ligt op een bedje van snijboon, kool, spekjes, sperzieboon en rode biet. Ook ligt er een zalvige aardappelcrème op het bord en een crème van biet.
    We zien ook twee rondjes polenta. Een prima hoofdgerecht. We vragen er nog wel wat friet bij en krijgen wat van de huisgemaakte mayonaise. De friet is niet helemaal top, we missen een beetje bite, maar met de mayonaise toch lekker.

Het nagerecht is een klein kunstwerkje. We krijgen: Espuma van rood fruit, huisgemaakte appeltaart, panna cotta, geroosterde amandelschaafsel, aardbeien bavarois en een druppel verse munt. Heerlijk, ieder hapje is een genot. Zie ook http://restaurantrecensie.blogspot.nl/2014/03/recensie-restaurant-het-waepen-van-veere.html

Aanrader? Wederom zonder twijfel. We hebben een fijne avond gehad en lekker gegeten voor nog geen €35,- per persoon

2. 5 dagen geleden in restaurant De Peperboom gegeten. Ik heb hier maar een woord voor nodig: Perfect!
    Heerlijk eten, goede sfeer en een mooie prijs voor dit geheel.
    Ga Zo Door.

3. Erwin

14 maart naar de Restaurant de Peperboom.
    We gaan vanavond voor de kippenlevertjes en de proeverij vooraf, de sliptongetjes en de rundersteak als hoofdgerecht en de chocolade etagère als nagerecht.

De proeverij bestaat uit gemarineerde zalm met mosterd-dille saus, een stukje boerenpaté met heerlijke rillette, twee scampi met saus en kippenlever met appel, ui en calvados. Het is een prima voorgerecht. De zalm is goed, de peperboomsaus is erg lekker (hoewel we wel wat bindmiddel lijken te proeven), de paté is huisgemaakt en erg lekker evenals de rillette.

De kippenlevertjes vallen helaas wat tegen. Dit geldt ook voor het volledig voorgerecht met kippenlever. Het is erg flauw. Ook met wat extra zout blijft het een wat vlak gerecht. De calvados wordt niet waargenomen. We krijgen bij het voorgerecht weer een mandje stokbrood, met echte boter (van Schellag).

De slibtong is smakelijk. Deze is prima gebakken. Wel heeft deze kuit. Voor mij een teken dat deze eigenlijk niet meer gevangen zou moeten worden. Het is medio maart, is dat niet wat vroeg voor kuit? De groente is voldoende aanwezig en smakelijk. Ook het stukje krokant brood met sesam en maanzaad is erg lekker.

De steak heeft een prima cuisson, rood, saignant of medium/rare, zoals gevraagd. Het wordt geserveerd met lekker veel champignons en rode wijnsaus. Ook het vlees ligt op een bedje van diverse fijngesneden groenten zoals wortel, bloemkool, paprika. Ook is er komijnzaad over gedaan. Een wat aparte keuze maar niet verkeerd. Het vlees is goed maar ook dit mag wat hoger op smaak.

We krijgen er goede, verse friet bij. Wat wel opvalt is dat er stukjes "friet" bij zitten die al menigmaal of erg lang gefrituurd zijn. Aangezien dit kleinere stukken zijn, vermoed ik dat deze in de frituur zijn achtergebleven. Ik heb niet de indruk dat er friet opnieuw wordt gefrituurd.

De chocolade-etagère is een heerlijk nagerecht. Het is een gerecht met veel en lekkere chocolade en heerlijke caramel. Een heerlijke afsluiting van de avond.

Aanrader? Ja, toch wel. Eerlijk gezegd had ik door andere recensies een wat hogere verwachting die niet helemaal is waargemaakt, maar we hebben er goed gegeten.

4. Pannenkoekenhuis Veere

Petja, Lenny, Miró, Cézan.

Het was een mooi en gezellig restaurant, heerlijk eten, en aardige serveerster Petra! Het ligt ook op een mooi plekje: een gezellig dorpje met oud Hollandse huisjes. in een woord gezegd: super!

5. Erwin

6. Erwin

1 maart 2014 bij 't Waepen van Veere gegeten.
    Bij het uitserveren van de drank krijgen we twee heerlijk zoute kaasstengels. Een klein lekkernij.
    We gaan vanavond voor 4 gangen en beginnen met de zalm met whiskysaus en pastrami met truffelmayonaise. Beide gerechten zijn netjes opgemaakt en smaken prima. De zalm is mooi op temperatuur. De salades zijn fris en de truffelmayonaise is duidelijk aanwezig. Een uitstekend begin. Bovendien krijgen we er een mandje met kakelvers brood bij. Krokante korst en mals van binnen. De kruidenboter is wat vlak. Deze mag wat meer op smaak en ook net even wat meer. Anderzijds, het is een extraatje wat we krijgen en een gekregen paard.....
    De volgende gang is een selderij soep. Deze wordt uitgeserveerd in een "kop en schotel". Een leuk idee. Het was ons al opgevallen dat de soeplepel wat klein was uitgevallen, nu weten we waarom.
    Het is een prima soep, lekker romig met wat bieslook. De croutons zijn, wat ons betreft, niet helemaal geslaagd. Het zijn wat weke mini-soesjes.
    Verder is het een prima tussengerecht. Niet zwaar, niet teveel en goed van smaak.
    Het hoofdgerecht met vis is een schot in de roos. Werkelijk alles op het bord is goed op smaak en past in het geheel. De wortelcrème en wortelcrème zijn zalvig, de gevulde courgette is lekker en weer eens wat anders dan anders, de saus bij de vis is prima en het belangrijkste, de vis, is prima. Het is een perfect gebakken heilbot.
    We krijgen er wat frietjes bij met huisgemaakte mayonaise.
    Het andere hoofdgerecht is de parelhoen. Zelf nog niet erg vaak gegeten maar deze is in ieder geval de lekkerste. Het vel is meegebakken en erg lekker. Het vlees is gaar, mals en niet droog. In één stuk zit het boutje eraan, zoals vooraf doorgegeven. De saus is heerlijk en voldoende. Ook hier is de aardappelcrème en nu de bietencrème zalvig en prima passend in het gerecht. De parelhoen ligt op een bedje van sperzieboontjes en wat snijboontjes. Op het hoentje ligt wat gebakken cassave. Deze is net wat te ver doorbakken, dat is dan ook het enige commentaar wat we hebben kunnen bedenken.
    Het nagerecht past helemaal bij de voorgaande gerechten. Het bord is leuk opgemaakt en van hetzelfde hoge, smakelijke niveau.
    Het is een stuk apfelstrudel met vanille ijs, verse slagroom, butterscotch en drops of chocolate en geroosterd amandelschaafsel. Heerlijk!
    Voor foto’s en meer info, zie http://restaurantrecensie.blogspot.nl/2014/03/recensie-t-waepen-van-veere.html

Aanrader? Zonder twijfel! We hebben prima gegeten in een aangename ambiance en prettige bediening. Prijs voor 4 gangen met wat drank ca.
    € 50,- p.p. Iedere euro waard.

7. Italiaans Veere

Op een zondag 15 december 2013 hebben wij het restaurantje bezocht, eerste indruk teveel aan tafels waarbij de gemoedelijke sfeer, die je doet vermoeden van buitenaf, wegvalt. Als de wind op het pand staat en de glazen deur gaat open tocht het erg. Het is te klein om met een gezelschap te gaan eten of je moet de ruimte afhuren. Achtergrond muziek staat te hard en brengt niet de sfeer die men in gedachten had.
    De prijzen zijn te hoog, een personeelsdeur achter in de ruimte geeft last.
    Gewoon wat suggesties cq tips; Creëer wat meer ruimte door wat tafels weg te halen, maak een keus gaat het om de kwantiteit of de kwaliteit??? breng achtergrondmuziek door Italiaanse muziek af te spelen niet dat moderne, Pavarotti genre, vindt het personeel waarschijnlijk niets aan maar het gaat om de klanten. Let wel geen negatieve kritiek maar opbouwende, het is geen restaurant om met kleine kinderen daar te vertoeven. Ga ervoor het wordt echt wel wat.

3,1
  8. Geweldige avond gehad. Werkelijk schitterende ambiance en inspirerende gerechten! Wij komen zeker terug, ook om te overnachten!

9. Wat een geweldige ervaring. Slapen, diner en ontbijten in één van de meest sfeervolle bouwwerken van Veere! Het eten en de kamer waren perfect. We werden gastvrij onthaald en vriendelijk naar onze kamer gebracht terwijl de gastheer ons volledig bijpraatte. 's Avonds enorm genoten van het sfeervolle diner bij kaarslicht met uitzicht over het Veerse meer. Ons hoofdgerecht (wild) was perfect klaargemaakt en onder begeleiding van een super wijn kon de avond niet meer stuk! Wandelen rondom Veere is prachtig en de perfecte gelegenheid om eens lekker een weekend te ontsnappen van werk en drukte! Wij komen zeker terug!

10. Pannenkoekenhuis Veere

Absoluut een aanrader, gezellige sfeer, betaalbaar en een top-service: ik was iets vergeten en dat werd gratis verstuurd (pakketpost!)

11. Pannenkoekenhuis Veere

Diederik Stenvers

12. v.d Muijsenberg

Er goed eten met een mooie prijs kwaliteits verhouding. Personeel is wel erg jong en onervaren maar is wel super vriendelijk. Als met al wel een aanrader!

13. Tendijck

Matig personeel, kwamen voor diner op terras en de tafel was nog steeds vuil! Ook het "rommelbakje" wat op tafel stond was vuil. Nadat ik het meegegeven had, kreeg ik het net zo vol en vuil weer terug. De hoofdgerechten zijn niet goedkoop, je verwacht dan ook geen goedkoop papieren servetje, die je amper op je schoot kwijt kunt, maar een fatsoenlijke servet. Je hebt ook goede disposables! Jammer!

14. lefebvre ariane

Vriendelijk service. Goed eten met keuze en seizoen kaart .

15. Afgelopen maandag met familie uit eten geweest. Eenmaal binnen gezellig en warm. Eten subliem, (dag-aanraders gekozen) service top, gastvrouw die vak verstaat. Uitleg aan tafel, wijnadvies en tijd voor een verhaal en een grap tussendoor. Dit is waarom je uit eten gaat. Niet erg druk deze maandagavond, maar wel een ontspannen en gezellige sfeer. Als we weer eens aanleggen met de boot in Veere, dan komen we zeker terug!

16. Dik

Leuk pand, sfeer redelijk. Beetje weinig keus, erg duur. Wel goede kwaliteit.

5,5
  17. Eetcafé Veere

Heerlijk gegeten. Het was slecht weer dus ze hadden alle tijd voor hun gasten. We hadden een beetje het huiskamer gevoel. We voelde ons op ons gemak. Alles werd op tijd gereserveerd, geen wachten. Super!

18. Leandra

De afgelopen tijd 2 keer gegeten , een superknus restaurant, en het eten erg lekker!
    Vriendelijke bediening, kom zeker binnenkort weer terug!

19. Bij herhaling zijn wij gesponsord bij festiviteiten van onze vereniging.
    De medewerking en vooral de service was geweldig.
    De kwaliteit en smaak van de friet was uistekend.
    Marinus Welleman.

20. Verrassend restaurant. We namen een verrassingsmenu voor 35,00 euro en dat was het geld meer dan waard!
    Vers, goed klaargemaakt en keurige uitleg.
    Ze mogen wel wat vaker vragen wat je wenst te drinken want dat was minimaal!
    Verder TOP!

21. Het hotel waar we sliepen dus gingen we er ook twee keer eten.
    De recensies waren over het algemeen matig maar wij hadden zeer goede service van het personeel (aardig en attent) Eten is gewoon goed (niet subliem)maar wel iets aan de dure kant.Hoofdgerechten een 7.5.Toetje crumble krijgt van mij een 9 ! Gezellige warme sfeer! Zeer aardige gastvrouw -en gastheer.

22. Mooi restaurant, kaart is beperkt en aan de prijzige kant, dus dan verwacht je wel wat.

Als voorafje eenvoudig brood met boter. Geen voorgerecht, hadden meer zin in twee gangen met dessert.
    Als hoofd gerecht hadden we de risotto en het speenvarken besteld. Beide waren lekker, al was het speenvarken net wat te droog in verhouding tot de hoeveelheid saus. Als dessert twee maal de crumble. Mooi opgemaakt en lekker.

Minpunten t.a.v. de hoeveelheid wijn. Rode wijn hoort toch echt in 'n groter glas dan wit. De glazen waren sowieso eerder van het formaat geschikt voor tafel water. Dit zijn de details die in 'n dergelijk restaurant tegen dit prijs niveau eigenlijk niet horen. Erg jammer.

23. Eetcafé Veere

Gewoon lekker gegeten en gedronken in de mooiste stad van Zeeland. Prachtig terras en naast het eten nog een mooie winkel, ook een bijzondere combinatie!

Zeker een aanrader om eens te gaan kijken en culinair te genieten.

Mvg,

Jan

24. Eetcafé Veere

Hans Lenaerts

Mooi grand cafe met super ligging aan het veerse meer. Heerlijk gegeten met leuke arrangement voor een lekker wijntje! Zeer attente bediening die er voor gezorgd heeft dat we een onvergetelijke avond hebben gehad. We komen zeker terug! De koffie gourmand is heerlijk met al die huisgemaakte lekkernijen. Nogmaals dank

Mvg,

Hans en rebekka

25. Eetcafé Veere

Woorden schieten tekort voor de bediening. Je moet heel lang wachten totdat je bestelling wordt opgenomen en daarna mag je zeker een half uur wachten tot die ook wordt gebracht.
    Gevolg koude koffie, die na nog eens lang wachten afgerekend wordt.

2,5
  26. Sympathieke bediening, goede service en lekker eten

27. Afgelopen zaterdag een lunch genuttigd. We moesten lang wachten. Toen de bestelling kwam was er 1 bestelling vergeten. Na een poosje gewacht te hebben, zag een (andere) oplettende ober dat er 1 ontbrak. Deze loste het snel op.
    Het broodje was droog ( old amsterdam). De tosties waren smakelijk. Kop tomatensoep was aan de kleine kant en niet bijzonder. De prijs voor deze eenvoudige lunch was echt te hoog.

28. Pannenkoekenhuis Veere

Voor lekker en goed eten zeker een aanrader.
    Alleen met onze dochter (6jr) zouden wij er niet meer heen gaan, er is niets aanwezig voor de jongere jeugd tussen de gangen door.

29. Gezellige, sfeervolle ambiance binnen. Vriendelijke, snelle bediening. Heerlijke sashimi van tonijn als voorgerecht, leuk gepresenteerd op een leisteen. Hoofdgerecht varkenshaas en steak, wederom mooi op bord, goed warm en heerlijke groente erbij. De koffie compleet alleen al willen wij voor terug! Mooie cafe Latte, schaaltje met zoetigheid, amandelchocolade en bonbons hmmmm, prijs 4 euro..?

30. A.K. de Visser

Zonder te vragen of we misschien iets willen drinken vooraf worden er 4 menukaarten op tafel gemept.
    Voor ons is het toch echt een avondje uit en geen snelle hap.
    Voorgerechten gewoon prima, Dat je bij een hoofdgerecht apart een schaal(tje) patat moet bestellen in een restaurant heb ik nog nooit meegemaakt, 3 of 5 euro! Ons konijn zou zich afvragen of er voor hem ook een montignac periode was aangebroken, beschamend klein bakje sla. Drankjes kunnen kennelijk alleen gefaseerd gebracht worden.
    Ik heb nog nooit een rekening betaald zonder fooi, maar nu wel. Maar zelfs dat lokte geen reaktie uit in de zin van "alles naar wens geweest".
    Nog niet zo lang geleden kon je hier prima eten en kreeg je een weldadig gevoel, vraag dan iets meer per couvert en lever dan ouderwetse kwaliteit.
    En leidt het personeel op tot gastvrouwen wat past bij een restaurant wat pretenties heeft.