Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Veere verdeeld zijn.

1. Eetcafé Veere

Sylvia Bezuijen

In een woord fantastisch. Heerlijk gegeten, aardige bediening en omdat wij boven zaten een geweldig uitzicht over Veere!!

Diana Ackermans

Wij hebben heel lang op ons eten moeten wachten maar daar hebben ze zich wel voor verontschuldigd. Alles was goed op smaak en het was leuk zitten in de tuin.

4. Mediterraans Veere

Werden toen we (groepje v 5) stonden te twijfelen er iets te eten, onvriendelijk gesommeerd niet voor t terras te staan? De beslissing was snel gemaakt... manman man. Onvriendelijkheid ten top , zure vrouw

Saskia Gerritsen

Heerlijk gegeten op een prachtig verzorgd terras vol met bloemen en planten.

6. Internationaal Veere

J de Ridder

Heerlijk vertoeven bij Brasserie Oostdok! Een uniek plekje aan het water. Wij zaten op een heerlijk plekje op het zonovergoten terras. Ontzettend vriendelijk en professionele bediening, je voelt je welkom. Wij genoten van de hapjesplank, dit lijkt op tapas met hele lekkere vleeswaren en huisgemaakte smeersels. Alles vers en huisgemaakt en dit proef je. Als hoofdgerecht hadden wij de kabeljauw en de Zeeuwse mosselen, beiden heerlijk van smaak en de juiste bereiding. Een hele dikke aanrader voor een ieder die zich in de buurt van Veere waant.

7. Italiaans Veere

Heerlijk gegeten en het was prima te doen met onze kleine dame van 1 jaar.

8. Internationaal Veere

Tja, weer zoiets. Dit kunnen de Zeeuwen toch beter? Een hapjesplankje met matig smakende vleesjes, een wel frisse tapenade en wat kaasjes. Parelhoen, op zich goed gegaard, redelijke saus. De runder entrecote was niet te eten. Aanvankelijk te rauw, maar na het teruggegeven te hebben, een chemische smaak, taai, gewoon niet lekker. Een zeer matige, ongeïnspireerde hap tegen te hoge prijs.

Lege kroketten.. asosiaal personeel .. kreeftensoep, zonder kreeft

Toerist

Een bakje ijs van het loket mag je niet eten op het grotendeels lege terras, behalve als je wat van de kaart bestelt. Onbegrijpelijk, doorgaans wenst de horeca juist een vol terras. Dom, want bij zoveel ongastvrijheid vergaat mij de eetlust en zal er dus niet gaan eten.

prachtig oud gebouw, unieke ligging
    Jammer, dat gezien de koude zondagmiddag, mensen van het terras ook in de restaurant een snack konden eten. verschil van opgediende borden was wel zeer groot.

12. Eetcafé Veere

michel m

Prachtig pand en mooiste zicht van Veere.
    Zeer vriendelijke bediening, lekkere oesters en hoofdgerecht. Een absolute aanrader!

13. Pannenkoekenhuis Veere

Het eten was goed, maar de service was bagger. De serveerster bediende ons alsof we kleine kinderen waren. Toen we zeiden dat we niks meer wilden, duurde het nog heel lang voor we de rekening kregen, uiteindelijk heb ik er maar om gevraagd. Het is zeker geen aanrader, en we gaan er niet meer naar toe

14. Italiaans Veere

Zeer lekker gegeten op het terras, binnen vinden we het persoonlijk iets minder aangenaam.

15. Eetcafé Veere

Met de AH-actie hier met 4 personen gegeten. Prima ontvangst, mooie tafel en hele prettige stoelen.

Het restaurant is sfeervol ingericht en de bediening attent en vriendelijk

Het 3 gangen menu was heel goed: het zag er niet alleen mooi uit maar het smaakte ook geweldig.

Toch wat minpuntjes: het AH-menu kostte 42 euro en dat werd niet aangegeven of gezegd. Voor de actie zonder meer aan de hoge kant. En voor die prijs mag er toch ook wel een amuse gegeven worden!

Woensdagavond hebben we met 3 personen in de Peperboom gegeten.
    Het was super! Ontvangst, de wijn suggestie prima. Vissoep heerlijk! We hadden alle 3 een verschillend vis gerecht, top! Nagerecht was een verrassing van de chef, om je vingers bij af te likken.
    We komen graag nog eens terug.

Bombay koffie. IJskoud... Reactie: "Het komt door slagroom." Nog nooit zo'n rare reactie gehoord. Al eerder ergens heerlijk bombay warm gehad.

Slecht.

Erg overgewaardeerd, maar wat een plek! Als hier toch eens vakbekwaamheid en passie neerdaalden... Geen slecht eten natuurlijk, want slecht eten doe je nergens, vind ik. Maar maak 't a.u.b. kloppend. Dat verdient de plek.

19. Internationaal Veere

A.R. wiercx

Leuke locatie, leuke inrichting! Prijs kwaliteit verhouding niet goed. Geen persoonlijke aandacht van personeel. Reservering gemaakt voor 13 personen, 5 kwartier moeten wachten voordat de lunch werd geserveerd. 1 lunch werd vergeten. Salade geitenkaas was slecht, te weinig sla die was te zout, amper garnituur. Geen boter bij stokbrood. Vissoep smaakte naar tomatensoep. Er werd niet gevraagd of we voor 2e keer iets wilden drinken. Garnaalcroquetten oke, broodje hamburger ook. We zijn erg teleurgesteld vertrokken en zullen niet snel hier iets reserveren.

G de Jonge

Na een vriendelijk welkom hebben we super lekker gegeten. We komen zeker terug.

21. Eetcafé Veere

Erwin

22. Eetcafé Veere

In mei 2016 weer naar Restaurant de Werf te Veere geweest. Intussen ook één van onze favoriete restaurants.
    We gaan deze avond voor de Vitello Tonato vooraf, aspergesoep als tussengerecht, bavette als hoofdgerecht en een verrassingsdessert als nagerecht.
    Vrij vlot wordt de Vitello Tonato uitgeserveerd. Een mooi gerecht met verse salade, heerlijke tonijnmayonaise, dun gesneden kalfsvlees, een huisgemaakte aardappelsalade en voor het krokantje zorgt een chip van aardappel. Heerlijk! Prima combinaties.
    De aspergesoep is eveneens prima, lekker romig, flink voorzien van reepjes ham en mooi gegaarde stukjes asperge.
    Even later volgt het hoofdgerecht, de steak van bavette. Een smakelijk stuk rundvlees wat meer smaak heeft dan bijvoorbeeld een biefstuk wat ook mals en rood uitgeserveerd wordt. De cuisson van het vlees is uitstekend, mooi rood en hoewel keurig getrancheerd, loopt er geen vleesvocht uit.
    Onder het vlees krijgen we wat gebakken groente en op het vlees zorgt een chip van cassave voor het krokantje. We krijgen er twee gegrilde stukjes aardappel bij.
    Het nagerecht blijkt ook een culinaire verwennerij. Het bestaat uit huisgemaakte lekkernijen als; vanillecrème, in gin-tonic gemarineerde aardbeien, een stukje arretjescake en een bolletje sorbet ijs.
    Een mooie afsluiter van een fijne avond. We hebben genoten van de prima gerechten en hebben ons wederom zeer welkom gevoeld.

Petra-Sophie2016

Spargelsuppe trotz Spargelsaison aus der Tüte, ebenso die Marsalasoße zum Rinderhüftsteak, die 4(!) Stangen Spargel zum Rotbarsch beim Essen von meinem Mann waren eckig geschält, der Fisch schmeckte konsequent nach nichts, keine Servietten, 30' Wartezeit bis zur Suppe und weitere 40' bis zum Hauptgericht und keine Service nach Beendigung des Essens. Wir mussten darum bitten, dass abgeräumt wird. Aus früheren Jahren haben wir dieses Restaurant sehr geschätzt, aber die aktuelle Qualität des Essens hält keinem Vergleich zu früher stand. Am besten dieses teure Lokal meiden!!!

Vrije vertaling door Eet.nu:

Aspergesoep ondanks aspergeseizoen uit de zak, net als de Marsalasaus bij de entrecote. De 4 (!) asperges bij de roodbaars van mijn man waren vierkant geschild, de vis smaakte naar niets. Geen servetten, 30 minuten wachttijd voor de soep en nog eens 40 minuten voor het hoofdgerecht en geen service na beëindiging van de maaltijd. Wij moesten daarom vragen of het opgeruimd kon worden.
    In voorgaande jaren hebben wij dit restaurant zeer gewaardeerd, maar de huidige kwaliteit van het eten is niets vergeleken met vroeger. Het beste kan je dit dure restaurant vermijden!

Op het schoolbord stond gebakken paling, dus die keuze was voor mij snel gemaakt. De voorgerechten was moeilijk kiezen, voor ieder wat wils, ook afwijkende wensen zijn geen probleem. De bediening is vriendelijk en attent, mooi interieur in VOC stijl. Een goede plek, even zoeken maar zeker waard. Ook nog een mooi tuin-terras!

Na een vriendelijke ontvangst, heerlijk gegeten van de nieuwe kaart!! Al het eten was super! De kennis en de aanwezigheid van goede wijnsoorten, de uitstraling en verzorging van het restaurant, en het plaatsje Veere zorgen er zeker voor dat we een keer teruggaan. Hoop dat we dan kunnen eten op het gezellige terras!!

Marianne de Reus

Riet Blaak

Heb er al een aantal keer gegeten en het was super!! Goede bediening en zeer gezellig.

Donderdagavond in de peperboom met 3 personen gegeten. Zowel de voor-, hoofd-, als de nagerechten waren van uitstekende kwaliteit. Zelf had ik het duo van krab en daarna de lamsrack, super van smaak en meer dan genoeg... Een mooi glas wijn uit de bordeaux maakte het feest compleet.

Zeker een aanrader, wij komen graag weer terug.

Kooijman

Heerlijk eten. Bijpassende heerlijke wijnen. Bij mooi weer de mogelijkheid om buiten in de tuin te eten. Vriendelijke bediening.

Zeker een aanrader om een fijne avond te hebben

30. Eetcafé Veere

Via heerlijk.nl een verassingsmenu geboekt. Na een heerlijk aperitiefje en een leuke amuse kregen we bij elke gang de keuze uit een vlees of visgerecht. Alles was goed op smaak en mooi modern gepresenteerd. We hebben hier echt heerlijk gegeten. De bediening was top en erg attent! Kortom een aanrader en een restaurant waar we zeker nog eens met plezier naar terugkeren.