De Peperboom in Veere

1365382069 67
1402420203 79
1420939270 78

1. Diana Ackermans

Wij hebben heel lang op ons eten moeten wachten maar daar hebben ze zich wel voor verontschuldigd. Alles was goed op smaak en het was leuk zitten in de tuin.

2. Saskia Gerritsen

Heerlijk gegeten op een prachtig verzorgd terras vol met bloemen en planten.

3. Woensdagavond hebben we met 3 personen in de Peperboom gegeten.
    Het was super! Ontvangst, de wijn suggestie prima. Vissoep heerlijk! We hadden alle 3 een verschillend vis gerecht, top! Nagerecht was een verrassing van de chef, om je vingers bij af te likken.
    We komen graag nog eens terug.

4. G de Jonge

Na een vriendelijk welkom hebben we super lekker gegeten. We komen zeker terug.

5. Petra-Sophie2016

Spargelsuppe trotz Spargelsaison aus der Tüte, ebenso die Marsalasoße zum Rinderhüftsteak, die 4(!) Stangen Spargel zum Rotbarsch beim Essen von meinem Mann waren eckig geschält, der Fisch schmeckte konsequent nach nichts, keine Servietten, 30' Wartezeit bis zur Suppe und weitere 40' bis zum Hauptgericht und keine Service nach Beendigung des Essens. Wir mussten darum bitten, dass abgeräumt wird. Aus früheren Jahren haben wir dieses Restaurant sehr geschätzt, aber die aktuelle Qualität des Essens hält keinem Vergleich zu früher stand. Am besten dieses teure Lokal meiden!!!

Vrije vertaling door Eet.nu:

Aspergesoep ondanks aspergeseizoen uit de zak, net als de Marsalasaus bij de entrecote. De 4 (!) asperges bij de roodbaars van mijn man waren vierkant geschild, de vis smaakte naar niets. Geen servetten, 30 minuten wachttijd voor de soep en nog eens 40 minuten voor het hoofdgerecht en geen service na beëindiging van de maaltijd. Wij moesten daarom vragen of het opgeruimd kon worden.
    In voorgaande jaren hebben wij dit restaurant zeer gewaardeerd, maar de huidige kwaliteit van het eten is niets vergeleken met vroeger. Het beste kan je dit dure restaurant vermijden!

6. Op het schoolbord stond gebakken paling, dus die keuze was voor mij snel gemaakt. De voorgerechten was moeilijk kiezen, voor ieder wat wils, ook afwijkende wensen zijn geen probleem. De bediening is vriendelijk en attent, mooi interieur in VOC stijl. Een goede plek, even zoeken maar zeker waard. Ook nog een mooi tuin-terras!

7. Na een vriendelijke ontvangst, heerlijk gegeten van de nieuwe kaart!! Al het eten was super! De kennis en de aanwezigheid van goede wijnsoorten, de uitstraling en verzorging van het restaurant, en het plaatsje Veere zorgen er zeker voor dat we een keer teruggaan. Hoop dat we dan kunnen eten op het gezellige terras!!

8. Riet Blaak

Heb er al een aantal keer gegeten en het was super!! Goede bediening en zeer gezellig.

9. Donderdagavond in de peperboom met 3 personen gegeten. Zowel de voor-, hoofd-, als de nagerechten waren van uitstekende kwaliteit. Zelf had ik het duo van krab en daarna de lamsrack, super van smaak en meer dan genoeg... Een mooi glas wijn uit de bordeaux maakte het feest compleet.

Zeker een aanrader, wij komen graag weer terug.

10. Kooijman

Heerlijk eten. Bijpassende heerlijke wijnen. Bij mooi weer de mogelijkheid om buiten in de tuin te eten. Vriendelijke bediening.

Zeker een aanrader om een fijne avond te hebben

11. Vrijdagavond een hoofdgerecht gegeten bij de Peperboom. Er was alleen plaats in de serre, er werd gevraagd of het niet te koud was met de deur open anders hadden ze nog een plaid voor ons. Dit uiteraard nog nooit meegemaakt om binnen met een plaid te dineren. We hebben één keer een drankje kunnen bestellen daarna hebben we niemand meer gezien van de bediening. We hadden nu ook geen trek meer in een nagerecht of koffie of iets dergelijks. Ben toen maar naar de kassa af gaan rekenen. We hadden een nare smaak van deze avond, wat ons betreft geen aanrader

12. Weekmenu gegeten en dat was een voltreffer: lekkere courgettesoep, tarbot op een bedje van groenten, ijsdessert. Vriendelijke bediening, maar een beetje talenkennis in de horeca is toch wel nodig. Lijkt me ook een aangenaam café met gezellige toog.

13. Sinds Pasen heeft dit restaurant een andere uitbater, dus weer eens tijd om daar wat te gaan eten.

Afgelopen zaterdag hier geweest met z'n drieën.

De ontvangst door de maître was hartelijk. We mochten zelf een tafeltje uitzoeken, het was voor een zaterdagavond aan de rustige kant.

Na wat uitleg van de kaart en de gerechten buiten de kaart, gekozen voor Tomatensoep, Kreeftensoep en Escargots, Kabeljauw, Zeetong en Kalfsentrecote.

De voorgerechten waren erg lekker en mooi geportioneerd.

De hoofdgerechten waren lekker, echter de zeetong was wat aan de karige kant, rest was goed.

Al met al weer gezellig en lekker gegeten, zeker een plaats om terug te komen.

14. Op tweede kerstdag 2014 hebben wij met zijn vieren hier gegeten. Twee van ons namen het kerstmenu, de andere aten van de kaart. Het kerstmenu had twee voorafjes (de anderen hadden ook een voorafje).

Doordat er bij het eerste voorafje en het tweede van het kerstmenu zo'n 40 minuten tussentijd zat en van het tweede voorafje naar het hoofdgerecht nog eens zo'n 20 minuten, zaten de anderen na hun voorgerecht dus een uur te wachten op hun hoofdgerecht. Ook werd er ongeveer een derde van een wijnglas ingeschonken, dat is wel erg karig.

Overigens was de kwaliteit van het eten wel prima.

15. 5 dagen geleden in restaurant De Peperboom gegeten. Ik heb hier maar een woord voor nodig: Perfect!
    Heerlijk eten, goede sfeer en een mooie prijs voor dit geheel.
    Ga Zo Door.

16. Erwin 9008 punten

14 maart naar de Restaurant de Peperboom.
    We gaan vanavond voor de kippenlevertjes en de proeverij vooraf, de sliptongetjes en de rundersteak als hoofdgerecht en de chocolade etagère als nagerecht.

De proeverij bestaat uit gemarineerde zalm met mosterd-dille saus, een stukje boerenpaté met heerlijke rillette, twee scampi met saus en kippenlever met appel, ui en calvados. Het is een prima voorgerecht. De zalm is goed, de peperboomsaus is erg lekker (hoewel we wel wat bindmiddel lijken te proeven), de paté is huisgemaakt en erg lekker evenals de rillette.

De kippenlevertjes vallen helaas wat tegen. Dit geldt ook voor het volledig voorgerecht met kippenlever. Het is erg flauw. Ook met wat extra zout blijft het een wat vlak gerecht. De calvados wordt niet waargenomen. We krijgen bij het voorgerecht weer een mandje stokbrood, met echte boter (van Schellag).

De slibtong is smakelijk. Deze is prima gebakken. Wel heeft deze kuit. Voor mij een teken dat deze eigenlijk niet meer gevangen zou moeten worden. Het is medio maart, is dat niet wat vroeg voor kuit? De groente is voldoende aanwezig en smakelijk. Ook het stukje krokant brood met sesam en maanzaad is erg lekker.

De steak heeft een prima cuisson, rood, saignant of medium/rare, zoals gevraagd. Het wordt geserveerd met lekker veel champignons en rode wijnsaus. Ook het vlees ligt op een bedje van diverse fijngesneden groenten zoals wortel, bloemkool, paprika. Ook is er komijnzaad over gedaan. Een wat aparte keuze maar niet verkeerd. Het vlees is goed maar ook dit mag wat hoger op smaak.

We krijgen er goede, verse friet bij. Wat wel opvalt is dat er stukjes "friet" bij zitten die al menigmaal of erg lang gefrituurd zijn. Aangezien dit kleinere stukken zijn, vermoed ik dat deze in de frituur zijn achtergebleven. Ik heb niet de indruk dat er friet opnieuw wordt gefrituurd.

De chocolade-etagère is een heerlijk nagerecht. Het is een gerecht met veel en lekkere chocolade en heerlijke caramel. Een heerlijke afsluiting van de avond.

Aanrader? Ja, toch wel. Eerlijk gezegd had ik door andere recensies een wat hogere verwachting die niet helemaal is waargemaakt, maar we hebben er goed gegeten.

17. Heerlijk gegeten en ook het vegetarisch menu was prima
    Gezellige sfeer

18. Dit is een bruine kroeg die zich als restaurant voordoet. Dat is jammer. Wij vonden het een grote tegenvaller. Hoewel de vis goed wordt behandeld worden voor- en bijgerechten vakkundig om zeep geholpen om nog maar te zwijgen van de in oude olie dubbel gebakken friet. Leuk voor een kopje koffie als alles op de Markt en Kaai vol zit, maar eten is zonde van het geld.

19. Het was niet onze eerste ervaring met de Peperboom. Het aperitief in de unieke tuin en het diner in een aparte gezellige hoek van het restaurant waren voor ons gezelschap van 15 personen een verademing en ontspannende belevenis. Met dank aan keuken- en bedienend personeel.
    Een echte aanrader!

20. Mijn eerder geplaatste recensie dient aangevuld te worden door het volgende:

Na onze ervaring alsnog gemeld te hebben aan de eigenaresse, kregen wij per omgaande het aanbod om onze ervaring te hernieuwen door op haar kosten nogmaals te komen eten.

Dit keer was de bediening prima en ontstond er wel persoonlijk contact. Er was ruimte voor suggesties en begrip over en weer.

Rest mij derhalve mijn eerder gevormde ervaring te herzien met een nieuwe waardering. Het eten was al voortreffelijk en dat was het weer. Kortom, een aanrader.

21. Ik heb dit eigenlijk nog nooit zo slecht mee gemaakt! We hadden als voorgerecht voor 2 personen Tapa's besteld. Dat zit wel goed bij een restaurant dat zelf zegt iets mediteraans te willen uitstralen. Nou dat viel tegen: champignons koud en taai, koude macaroni van gisteren, een stukje guiche van een week oud etc. Etc. Niets Spaans, niets Tapa's. Ober erbij gehaald en terug gegeven. Grote consternatie in de keuken. Na een kwartier gevraagd wat nu. Ze wilden net naar ons toe komen...We zijn maar opgestapt.

Advies: er zijn genoeg leuke restaurants in Veere, laat deze lekker links liggen.

22. Huijs 17 punten

Het eten was erg lekker, maar de bediening echt waardeloos. Ik zou bijna zeggen nivo eetcafé, maar daar is meer enthousiasme. Amuse ontbrak terwijl andere gasten die wel kregen. Bij navraag was het antwoord: o, minpuntje. Er werd gevraagd of alles naar wens was en op het antwoord dat het hoofdgerecht, waar we overigens erg lang op moesten wachten, enigszins lauw was, werd in het geheel niet gereageerd. Bij het afrekenen werden we uitgebreid genegeerd. Men kan erg slecht tegen kritiek, alsof het persoonlijk is. En wat ik sowieso mis, is gastvrijheid. Geen informatie over het pand en het ontstaan ervan. Geen interesse in de gast en waar deze vandaan komt etc. Kortom, wij vonden het zeer prijzig voor het totaalplaatje. En erg jammer, want het eten is goed. Gaan zeker niet terug.

23. Afgelopen vrijdag weer eens in dit gezellige restaurant gaan eten, zelf had ik oester + entrecôte en als toetje een kaasplankje, was erg lekker.

Mijn partner had als voorgerecht een lekkere (vegetarische) salade en als hoofdgerecht een ratatouille van allerlei verschillende groentes en als toetje soja ijs. De gerechten waren op smaak en er was goed rekening gehouden met haar allergie.

Gaan hier zeker nog wel eens eten.

24. Dit jaar voor het eerst hier wezen eten! In een woord geweldig! Goede bediening op een gezellig terras. Het eten was zeer goed verzorgd en smakelijk. Beslist een aanrader!

25. We hebben hier op 31 juli 2010 gegeten. Als voorgerecht kozen we de koude tapas voor twee personen. Erg goed en behoorlijk uitgebreid. Daarbij kozen we een fles rode wijn (Chiraz, Spanje) met een lekkere afdronk. De serveerster vroeg of wij hierbij een kannetje water wilden (gratis). De hoofdgerechten Makreel en Varkensoester vonden wij beiden erg goed. Wij eindigden onze maaltijd met rode vruchtentaart en aardbeienijs en sinaasappelcheesecake en citroenijs. Gezien de prijs-kwaliteitverhouding en goede service een aanrader.

26. michiels chris

Reeds verschillende malen gaan eten, altijd erg lekker. Laatste maal deze week. Wat een tegenvaller, smakeloze groenten, glas wijn pas gekregen als hoofdgerecht op was, de gevraagde mayonaise hebben we niet gezien, nagerecht ook niet lekker. Veel minder keuze dan vroeger. Mischien andere kok? Wij gaan in ieder geval niet meer terug!

27. Wij hebben hier in de zomer van 2009 op het gezellige ommuurde terras gegeten.(veilig met kleine kinderen). Vooral met een fles Rose en de lekkere tapasschotel op tafel waan je jezelf in het buitenland. Kindermenuutjes goed. Eten smaakte prima, bediening vriendelijk en professioneel, Wachttijd in orde. Interieur van zaak keurig netjes, toilettten schoon. Prima, ga zo door! Wij komen dit jaar zeker weer eens terug!

28. Zaterdagavond 6 maart hier wat gegeten.

Als voorafje 6 oesters waarvan 4 gegratineerd, voor een zacht prijsje (€ 8,50).

Als hoofdgerecht een lekkere kalfs ribeye gegeten, mijn vriendin een zeewolffilet, was allebei erg lekker.

Voor een bedrag van € 65,-- lekker gegeten en lekkere wijn gedronken. Komen zeker nog eens terug om hier te genieten.

29. Met mooi weer heerlijk op terras gezeten, vriendelijke en attente bediening en heerlijke tapas gegeten.

30. michiels chris

grote keuze lekker eten

31. jacques/sylvia

afgelopen jaar meerdere keren wezen eten,altijd goed
    de moeite waard

32. Mediterrane keuken in een gezellige bruin café setting.