Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Veenhuizen verdeeld zijn.

Prachtige locatie, lekker eten en leuk personeel! Ik kom hier zeker nog een keer.

Pieke van der Veen

Beste,
    Vandaag een broodje rosbief met ingelegde groenten besteld
    bij Bitter en Zoet. De ingelegde groenten was men vergeten bleek later.
    Men kwam niet vragen of alles naar wens was terwijl er maar twee tafeltjes bezet waren. Tot twee keer toe moest ik vragen waarom de ingelegde groenten niet bij het broodje geserveerd waren. Toen werd er gemeld dat het vergeten was. Excuses of een kopje koffie had ik wel prettig gevonden. Niets van dit alles. Mooie locatie en het personeel mag wel iets meelevender zijn.
    Grts Pieke

Hebben stamppot buffet genuttigd
    Vonden de kwaliteit matig .
    Locatie ook niet bijzonder .
    Bediening ook erg serieus .

Totaalscore een 6je

Carole Mikx

Na een mooie voorstelling van het Pauperparadijs, het Paupermenu gegeten in Bitter en Zoet. Een heerlijk keuzemenu. De bediening was fantastisch, goede uitleg en heel vriendelijk. Het eten was meer dan prima. Een zeer geslaagd slot na een leuk dagje uit met de familie.

Grietje

Goed gegeten.
    Vlotte bediening.
    Vriendelijk personeel.

Susanne

Heerlijk gegeten, gezellige barman. Gezellige toko.

Hilly Schram

We hebben een fijne middag gehad in een sfeervolle omgeving, prettige bediening en een goed verzorgde en smaakvol buffet. Complimenten van de buitenlandse familie over het oosterse eten en complimenten voor serveerster Susan.

Kopje soep gehad in het restaurant van het Gevangenismuseum in Veenhuizen. Het was zeker naar onze zin, heerlijk en met enkele stukjes stokbrood. Bediening uitstekend, aan de ambiance zou men misschien nog iets kunnen verbeteren. De prijs/kwaliteit verhouding klopte. Het museum zelf is overigens zeer de moeite waard, het is indrukwekkend en zet je aan het denken over rechtszaken in Nederland.

We hadden in B&Z een nachtje hotel geboekt en toen we zagen wat er op de kaart stond, besloten we er ook te gaan eten. Wat een verassende smaken en originele groenten! Elke hap was bijzonder. Zo hoort kip dus te smaken als ie gescharreld heeft. De amandeltaart met hazelnootmousse was tot onze verbazing niet machtig, dus tot de laatste hap op. Bediening aardig, maar jammer dat de tafel voor 4 gedekt bleef, klein bestek niet werd uitgehaald toen we geen voorgerecht kozen, en alle glazen bleven staan, terwijl wij ons glas mee hadden genomen uit de lounge en lieten bijschenken. Ontbijt was overigens ook top! zelf je brood snijden zo dik als je wilt, en een echt goedgekookt eitje. Alweer smullen.

Heerlijke biologische keuken, lekkere biertjes van de locale Maallust brouwerij. Jammer was dat onze tafel van 4 ingedekt bleef ondanks dat we met ons tweetjes zaten.

Afgelopen weekend in veenhuizen wezen schaatsen. Het is een kleine wandeling het bos in maar een geweldige mooie baan. Daarna even opwarmen in Verenigingsgebouw. Lekkere chocolademelk met slagroom.. Toen ook maar besloten om te eten. Spare Ribs, wat een joekel, en goed gemarineerd, heerlijk. Al met al de moeite waard. Snap de voorgaande recenties dan ook niet zo goed.

Een paar keer geweest bij Het Verenigingsgebouw in Veenhuizen, in de volksmond ook wel "Kroeg Bert" genoemd. Dit verwijst naar de kale barman. Het bier is lekker, goed getapt alleen hij wordt minder lekker je naarmate de chagrijnige kop van het barpersoneel ziet. Er wordt niet met liefde geschonken en al helemaal met plezier jegens de kroegbezoekers gehandeld. De sfeer is ook net een huiskamer, met achter de bar een boeman. Het heeft zeker potentie alleen het barpersoneel verpest dit een beetje. Ook hebben we een frietje besteld, deze werd, niet geheel verassend, chagrijnig aangeleverd. Deze waren slap gebakken en weer niet met passie bereidt noch bezorgd. Ook als de beste, kale man achter de bar er geen zin meer in heeft sluit hij de toko. Dit tot ergernis van de vaste, niet geheel grote groep kroegbezoekers. De grote groep komt waarschijnlijk door het chagrijnige barpersoneel. Het heeft zekersteweten potentie, maar het komt er niet goed uit. Ik kom hier waarschijnlijk niet vaker omdat de kale knakker ook zomaar mensen verbiedt binnen te komen zonder vrijwel enige reden. Ronnie.

Gisteravond goed gegeten bij Bitter & Zoet, de nieuwe kaart is net ingegaan en daar hebben een aantal gerechten van geproefd. De gerechten waren allen zeer smaakvol, mooie streekproducten en vers. Het zou prettig zijn als er ook aan de wijnkennis geschaafd zou worden van het bedienend personeel. Al met al zeker de moeite waard.

Met de kerst gedineerd met onze 4 kinderen.
    De sfeer was gezellig, bediening goed en het eten heerlijk.
    We hadden een 5 gangen diner en met al onze wensen werd rekening gehouden, prima.
    Hier komen we zeker nog eens terug.

We zijn er twee keer geweest. Lekker eten met mooie ingredienten uit de omgeving. De bediening vriendelijk en attent.
    Dit alles is een rustige sfeer, een aanrader

Zo slecht kookte hij ook al in restaurant Norgerhout. Nog niet veel bijgeleerd dus.

Pieter

Een heerlijke dag om te genieten in Veenhuizen.

Helaas was het bedienend personeel zeer langzaam met het serveren van een drankje.

Daarna stond er een buffet klaar.

Op het eerste gezicht zag het eruit als te weinig voor het gezelschap. Dit bleek niet het geval.

Het was namelijk niet te eten!

Salade zo uit een emmer op een schaal gegooid.

Gortdroge sate.

Kapot gekookte ham.

En dan benoem ik nu nog de hoogtepunten van het buffet.

Al met al zeer slecht.

Samen met de vriendenclub gedineerd in het gezellige cafe. Eerst even aan de bar geborreld met diverse voorgerechten uit het vuistje. Daarna super gezellig en heerlijk gegeten. Uitstekende bediening, goede keuken en een ontspannen sfeer.

R.Mulder

Vanmiddag op terras bij B en Z twee latte macchiato besteld. We waren zeer teleurgesteld toen er twee dikke glazen slappe koffie werden geserveerd, geen schoteltje, geen lepeltje en geen koekje. Armoe troef. De prijs was wel riant € 7,00. Voor een echte latte macchiato natuurlijk geen probleem. We zijn snel weer opgestapt, omdat de stoelen waarschijnlijk nog stammen uit de tijd van het pauperparadijs, en je nou niet lekker zat. We hebben eerder in het restaurant gegeten, en daarvoor alle lof toen, hebben genoten. Met vriendelijke groeten.

Eten: droog, smakeloos.
    Zelfgemaakte ijsthee: veel te zoet, volledig verzadigd en dan nog suiker op de bodem. Was geen goede ervaring helaas. De sfeer is wel prima.