di lunch 11:30 - 17:00 diner 17:00 - 22:00

1282209992 84
1333682020 83
1421919781 84

1. Marinus van den Berg

Sfeervolle avond met heerlijke gerechten. Prima bediening.

2. Wat ons betreft een van de beste (zoniet het beste) restaurant(s) in Veenendaal.
    Is sinds een tijdje overgenomen door de eigenaar van restaurant “de Hof” in Renswoude waar wij ook regelmatig komen. (en ook een aanrader is)
    Sinds de overname is de kaart veranderd. De afgelopen maanden lijkt de kaart weer aangepast en helaas lijkt het erop dat er weer meer de nadruk op visgerechten gelegd gaat worden.

Nadat wij hier driemaal voortreffelijk hebben gegeten viel mij dit bezoek ietsje tegen. De smaak was wat minder aanwezig dan anders. Met name de enige vaste soep op de kaart viel mij tegen.

Ambiance is fantastisch. Niets op aan te merken. Bediening is vlot, bijzonder vriendelijk en opmerkzaam. Goed restaurant, maar zoals gezegd, de nadruk komt weer wat op vis te liggen en hopelijk komt de smaak weer terug zoals die was! De kwaliteit is overigens wel goed op peil.

3. We hebben een hele leuke avond gehad. Het eten was heerlijk en de bediening was ook erg goed. Aardige mensen die tijd en aandacht voor je hebben op een prettige manier. De ambiance was ook sfeervol. Fijne stoelen, leuke zitjes. De locatie verraste ons (midden in een woonwijk). Wat ons betreft een aanrader als je in de buurt van Veenendaal bent!

4. Wil van Deelen

Wij hebben heerlijk gegeten in een prachtige smaakvolle locatie. In de eerste instantie kregen we 2 schaaltjes friet en salade, wat voor 8 volwassenen niet genoeg was, maar toen we vroegen om meer, kregen we ruim voldoende bijgeleverd. Fijne sfeer. Alles was top. Wat we wel op de kaart misten, waren wat eenvoudige hoofdgerechten.

6. Eline

7. De kleding van het personeel was slordig. Het eten was op zich lekker maar je kunt thuis beter eerst eten anders ga je met honger de deur uit. Een klein bakje aardappels erbij van 3 a 4 cm omdat er geen aardappel bij het hoofdgerecht zit, moet je ook nog 4 euro voor betalen. Mijn tafelgenoot en ik hebben het gedeeld.

Nee, ik zal mij daar, na jaren, niet meer zo vaak begeven. Misschien bij hoge uitzondering met vooraf een doorbespreking.

8. Diana Iprenburg

Gisterenavond met 4 personen een drie-gangen verrassingsmenu gekozen. Er werd gestart met een amuse van kalfspate met bietengelei, heerlijk. Voorgerecht was een prachtig gerechtje met zalm, daarbij werd uitstekend brood met boter en olie geserveerd. Hoofdgerecht voor de vleeseters: entrecote en voor de vegetarier vis. Zag er wederom prachtig opgemaakt uit. Portie had iets royaler mogen zijn, was bijna gelijk aan voorgerecht. Desert was heerlijk fris met limoen en komkommer met kruim van ondermeer witte chocolade. Daarbij werd een non-alcoholische cocktail geserveerd waarin de smaken van het desert terug kwamen. Bediening was prima / vriendelijk. Vergissing van pate-amuse voor vegetarier werd snel hersteld. Prijs - kwaliteit verhouding is goed. Prachtige authentieke sfeer. Zou hier zeker nog een keer naar terug gaan en aanbevelen in familie-/vriendenkring.

9. Tante Jopie

Kok, ga je schamen. Speciaal op ons verzoek hebben wij asperges kunnen eten. Stond niet op de kaart. Van de 8 personen hebben er 5 asperges besteld. Op klassieke wijze werd er gezegd. Er werden 4 dunne niet gare asperges geserveerd. Aardappelen lagen tot bijna puree gekookt over de asperges gekwakt. Nog nooit zo slecht geserveerd gezien. Het bedienend personeel vond het erg vervelend en hebben erg hun best gedaan. Kregen toen allemaal een kaasplank. Alle lof voor hun maar Kok. Ga je diep schamen!! Overige gerechten waren lekker. Waarom zo iets eenvoudigs verknallen.

10. Desiree Ebbers

We hebben ontzettend genoten van het heerlijke eten. Smaaksensaties alom en de goede stoelen , rustige sfeer en fijne bediening maken het compleet!

11. Heerlijk genoten van het vier gangen menu. Mooie uitgebalanceerde smaken. We hadden het bijpassende wijnarrangement die mooi aansloot bij de gerechten. De bediening was klantvriendelijk en attent. De locatie is een mooi gerenoveerde monumentale boerderij. Inrichting doet gezellig en warm aan.

12. Mijn man en ik hebben met onze zoon en schoondochter in de eerste week van dit nieuwe jaar heerlijk gegeten bij De Vendel. Wij eten regelmatig buiten de deur maar het was al een aantal jaren geleden dat wij hier gegeten hadden. Wij zijn zeer aangenaam verrast een heerlijk vier gangen menu met bijpassende wijn. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

13. Zaterdag 9 nov. bij de Vendel heerlijk gegeten.
    Mooie ambiance en goede bediening.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

Ada van Daalen

14. Gedineerd op 25 oktober 2013.
    Een rustige vrijdagavond doch sfeervol. Fijn dat je als regelmatige bezoeker wordt herkend en dat Martijn (de eigenaar) zelf even aan tafel komt. Menu afstemmen en dan ...laat dan de rest maar aan hem en zijn team over!
    6 gangen met bijpassende wijnen. Heerlijk en vooral over nagedacht in de opbouw. Prima toelichting bij elk gerecht en uitleg over de wijn. Informele en jonge bediening, die op basis van hun vriendelijkheid hun credits verdienen. Aanrader!

15. Afgelopen week genoten van het 4-gangen menu met bijpassend wijnarrangement. Zoals gewoonlijk heerlijke gerechten en prima wijnen. Bediening had wat probleempjes met binnen en buiten gasten waardoor niet alles vlekkeloos verliep, maar alles werd correct en vriendelijk opgelost.

16. Gisteravond met z'n vieren heerlijk uit wezen eten bij De vendel. Wij hebben gekozen voo rhet 3-gangenmenu. We werden al heel vriendelijk ontvangen (is al zo'n leuke binnenkomer) en de hele avond was voor ons een groot succes. Dankzij het mooie weer konden we gebruik maken van het ruime gezellige terras. De sfeer was ontspannen, het eten voortreffelijk en de bediening erg vriendelijk. Mijn complimenten voor dit ontzettend jonge maar toch ervaren team.

17. Het menu is naar behoren. Niet goed maar voldoende. De bediening loopt langs je heen en heeft geen oog voor je tafel op een uitzondering daar. De sfeer is mede hierdoor beneden niveau wat niet aan de entourage ligt want die is goed. Verder is de prijs kwaliteit ver beneden peil, ik zeur niet als ik een paar euro in een wegrestaurant betaal en het is niet perfect maar als men pretendeert iets te zijn maar komt het niet na... ja dat stoort.

18. John 16 punten

Inmiddels veel goede ervaringen, afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten, zelden zo'n perfect lamsvlees op m'n bord gehad. Hier werken vakmensen dat zie je, dat proef je, vriendelijk personeel Tim en Chantal zorgen voor een enorme meerwaarde op deze toplocatie. Een Toprestaurant in Veenendaal, de volgende keer ga ik weer voor het 5 gangen menu !

19. Gisteravond valentijns gevierd in gasterij de Vendel. Waren teleurgesteld in omgeving (witte kamer met groot licht). Het eten (ossenhaas in dunne plakken, te veel mensen te weinig vlees!), de lange wachttijden. Had valentijnsavond anders voorgesteld, minder licht meer kaarsen dus een romantische omgeving. Er speelde een bandje wat van de ene naar de andere zaal liep en de instrumenten sleepten ze iedere keer weer mee. Een goed advies is hier op zijn plaats: Neem het aantal gasten wat je aankan nu hebben een aantal mensen geen leuke avond gehad en juist op zo'n avond is dat wel de bedoeling. Een zwaar teleurgestelde fan van Gasterij de Vendel.

20. Goede service en heerlijk eten

21. Gerarda Beijk

Gisteravond hebben we ons culinair laten verwennen door de chefkok van 'de Vendel Gasterij' . Wat een sensatie van smaak en geur, woorden schieten te kort voor deze heerlijke proeverij van topproducten. Heb hier meerdere keren gegeten en deze kok presteert een constante kwaliteit vast te houden, wat ons betreft een topprestatie.

22. Gisteren hebben we voor het eerst na lange tijd weer bij de Vendel gegeten. Wat een verrassing.
    Het restaurant heeft een flinke opknapbeurt gehad en is erg sfeervol.
    Het 6 gangen diner was super en ook het wijnarrangement was van topklasse. Dit doen we zeker vaker, we hebben een heerlijke avond gehad..

23. Wilco Oskam

Geweldig restaurant, topniveau kok en eten. Voor deze prijzen hoef je nergens anders te eten om je als een koning te voelen!

Ook de bediening was top! Laat je dus niet verder lekker maken, maar ga het zelf maar proberen!

24. G de kroes

Gisteren met zijn vieren wezen dineren bij de Vendel en waren het unaniem met mekaar eens, eten heerlijk, entourage super en personeel meer dan fantastisch, de service, aandacht en interesse echt super.
    Echt een aanrader voor een gezellig avondje uit eten.

25. Fam. Drost

Twee weken geleden zijn we hier met z'n drieën wezen eten, na een vriendelijk ontvangst hadden we voor het zesgangen menu gekozen. Wat een verrassingen allemaal! Het ene lekkere gerecht na de andere werd op een creatieve manier gepresenteerd. Ook het bedienend personeel en de service was uitstekend. Het is een echte aanrader en wij komen zeker terug!!

26. Samen wilden we een goed bericht vieren en belden 'De Vendel' om een tafel voor ons te reserveren. Dit telefoontje begon met vriendelijkheid en deze vriendelijkheid heeft ons de hele avond begeleid tijdens een voortreffelijk diner.
    Het zesgangen menu was met grote zorg bereid en werd enthousiast gepresenteerd. We voelden ons oprecht verwend en hebben genoten van dit culinaire hoogstandje tegen een betaalbare prijs.

27. Topklasse! Wij hebben hier heerlijk gegeten. Verfijnde gerechten, verrassende combinaties. Goede wijn, Prima bediening. Relaxte sfeer. Eigenlijk alles wat je zoekt als je een avondje lekker uit eten wil. Zeker voor herhaling vatbaar!

28. Arne Prins

We hebben hier een fijne aangename avond gehad. Heerlijk gegeten tegen een redelijke prijs. Zeker voor herhaling vatbaar!

29. Peter Luit

Prima gegeten, het 'gewone' 3 gangen menu voor een redelijke prijs is met een prima glas huiswijn uitstekend te doen. Dus goed eten hoeft niet duur te zijn. En dat gecombineerd met een prettige en leuk ingerichte omgeving, genoeg privacy en een goed bediening: zeker een aanrader. Ben benieuwd hoe het zomers genieten is op het mooie terras.

30. Familie Aarts

Hebben in november 2011 de 95e verjaardag van onze moeder gevierd. De familie over uit Zuid-Afrika en Frankrijk. Allemaal ex horecamensen. Prima ontvangst, professionele en adequate bediening, uitstekende wijnen en heerlijk eten. Allemaal in een oude boerderij met een eigentijdse ambiance. In totaal een dikke voldoende en moeder van 95 vond de prijs-kwaliteit geweldig, de rekening viel haar zelfs mee.
    We kenden de Vendel nog van vroeger en waren er zeker 15 jaar niet geweest. In de huidige vorm een aanrader en een aanwinst voor de Veenendaalse horeca. Ga zo door.

31. Sfeervol restaurant, prima bediening. En een fantastisch koud-en warm-en dessertbuffet. We hebben genoten. Zeker een aanrader.

32. Samen met mijn zusje uit de randstad hier gegeten, top!

Professionele bediening, terwijl wij behoorlijk lastig zijn hoor!

Eten meer dan genoeg en jammie...

Goeie wijnkaart, mooi terras!

Gaan we snel nog eens doen.

33. Leuk restaurant! Goed eten en scherp geprijst. Helemaal van nu!

Bediening is vriendelijk en gastvrij. Voor een ieder die van goed en puur eten houdt is de Vendel een aanrader!

34. In november 2010 voor de 1e keer gegeten in de Vendel. Toen een erg goede indruk gekregen! Afgelopen weekend zijn we weer geweest. Maar helaas was dat voor ons een teleurstelling. Ik bestelde kabeljauw met groene asperges, maar de vis lag verstopt achter welgeteld 1 asperge! De vis had het formaat van een stukje kibbeling. Een hele desillusie vergeleken met ons bezoek vorig jaar.

We voelden ons opgejaagd door de bediening: glas leeg, nieuw glas, bestek op het bord, direct bord weg. Toch wel jammer dat je dan 2 keer om de rekening moet vragen.....En dan de heren eigenaar/chef, ze stonden steeds op dezelfde plek met een controlerende blik het restaurant in te staren. Erg hinderlijk als dat vlak bij jouw tafeltje is. Voor ons dus voorlopig geen de Vendel meer!

35. In april mijn verjaardag gevierd in de Vendel, het was super! Onze gasten waren ook allemaal heel enthousiast over de heerlijke hapjes van het warm en koud buffet. Zeker een aanrader.

36. Prachtig restaurant, uitstekende bediening. Enigszins gedateerde keuken die vooral opviel door de smakeloze boullion. Eveneens was het een teleurstelling dat de sliptongetjes van het formaat haring waren. We hadden het vermoeden dat de smaakmakers op waren, gelukkig stonden die op de tafel. Het komt echter zelden voor dat we zout en/of peper toe moeten voegen als we uit eten zijn. Wij zijn van mening dat de kwaliteit van de keuken niet overeenkomt met het restaurant en de bediening.

37. Lekker gegeten, goede prijs, prima sfeer. Vooral omdat je merkt dat er met veel plezier wordt gewerkt. Een aanrader!

38. AJ

39. Rene Hoogerwerf

Hallo Culinaire genieters,

We zijn er nu twee maal geweest en beide keren heerlijk gegeten en gedronken. Het restaurant is echt prachtig met een strak interieur, mooi gedekte tafels, zorgzame bediening en een heerlijke (betaalbare) keuken met mooie seizoens gerechten. Wat mij opviel was met hoeveel liefde en trots de familie ter Haar aan het werk was, van Junior tot Senior was er aan het werk en dat reflecteerde zich naar de overige werknemers die zich daar erg plezierig bij voelden. Kortom een echte aanrader voor gasten die verwend willen worden en met liefde en plezier bediend willen worden......alvast een smakelijke groet,
    Rene, Carla, Mike & Massimo Hoogerwerf.

40. Zaterdagavond gegeten met 8 personen. De ambiance zag er gelikt uit maar veel te veel tafels. Teveel mensen in de ruimte waardoor het een hinderlijke kakefonie van stemmen was.

Eten goed, maar niet bijzonder. Jammer een gemiste kans voor Veenendaal, mooi restaurant maar voorlopig noch voor ons, noch voor onze gasten, een herhaling.

41. Bert van eldik

Wij hebben er nu 3 x kort na elkaar gegeten.

Ik vond het super, goed eten, gezellig, goede stoelen, ruime plaatsen.

Alles toppie, ik ga snel weer.

Echt een aanrader.

42. Lekker gegeten gisteren, was wel druk maar ondanks alles ging het goed voor een restaurant dat net open is. Wauw, toppie ga zo door en het wordt een hot item in onze city.

43. nanda teitsma

Lekker gegeten, helemaal niets op aan te merken, lekker malse biefstuk en lekkere wijn. Komen zeker terug naar dit nieuwe restaurant. Een aanwinst voor Veenendaal.

44. Hennie en Paulie

Erg gezellige ambiance, maar er zijn een paar minpuntjes, stokbrood vooraf met alleen boter, de soepen zijn niet bijzonder, bij het bestellen van vlees moet je echt goed bedenken wat je wilt; medium kan te "rauw" zijn, de bijgerechten zijn niet zo succesvol en de wijn in het glas mag net iets meer zijn. Misschien toch wat puntjes ter verbetering voor als je net nieuw bent opgestart.

45. joke van arkel

Sfeervol restaurant, heerlijk eten, geweldige gastheer/gastvrouw.

Pakeerplaatsen voor de deur, kortom:een aanrader.

46. Rein & Roelie

Een geweldig restaurant met een overheerlijke keuken en een uitstekende bediening, echt een aanrader voor een hele avond gezelligheid en lekker eten.

47. G.v.Otterlo

U heeft ons een grandioze avond bezorgt, in een geweldige omgeving, met fantastisch eten, en een voortreffelijke bediening.

Uw restaurant is een sfeervolle uitbreiding in Veenendaal, en wij hopen daar nog veel gebruik van te kunnen maken.

G.v. Otterlo.

48. Inmiddels weer een keer geweest. Dit keer omdat kennissen 12,5 jaar getrouwd waren.

De sfeer en bediening vielen positief op. Het eten was wederom voortreffelijk. Het is alleen wel aan te raden om er de tijd voor te nemen.

Met groet,

Eric Voet.

49. jaap&marijke de kooter

Eindelijk weer eens een keer echt dineren in plaats van eten! Gezellig, goede bediening, fantastisch eten, eigenlijk gewoon de hele avond genoten.

50. Eric Voet

Beste lezer,

Een stijlvol restaurant waar men sfeervol kan eten. Veel verse en seizoensgebonden gerechten en een eerlijke keuken! Helaas bleek bij reserveren tweemaal dat er geen plek was. Onlangs toch een vorkje weten te prikken in deze voormalige boerderij. Een genoegelijke avond. De gerechten waren niet verrassend maar wel erg goed. Er is een ruime keuze aan kostelijke wijnen voorhanden. Niet onbelangrijk: de 2 keer dat ik hier heb gegeten waren er geen irritant en hinderlijke gasten aanwezig, wat tegenwoordig nog wel vaak wil voorkomen wanneer men ergens een rustig avondje eten verwacht.

Met groet,

Eric Voet
    Veenendaal

51. Zeer aangename ambiance en super personeel. Eten qua prijs qualiteit aanbevelings waardig.

52. Zeer goede ambiance, mooie locatie, super gastvrij. Uitmuntend eten!! Genieten van een avondje uit. Super!!

53. Zeer mooi locatie. Goede kwaliteit eten.

54. Zeer vriendelijke bediening en uitmuntend eten!

55. E.C.Davelaar

super restaurant. mooie locatie. Top voor een avondje uit